نیاز تامین محتوا ، این روزها برای کسب و کارها و سایت ها تبدیل به دغدغه ای هر روزه شده است. می توان گفت بزرگترین و قوی ترین ابزاری که امروزه هر کس می تواند برای رقابت از آن استفاده کند محتوا می باشد.
محتوا چیست و چه کارایی هایی دارد؟
اولین سوالی که می بایست به آن به طور شفاف پاسخ داد این است که منظور از محتوا چیست و این محتوای مورد نظر چه کارایی برای ما دارد. در حال حاضر در هر صنعتی که ما فعالیت داریم و فرقی نمی کند که در حال ارائه چه چیزی هستیم ما نیاز داریم برای جذب مخاطب محتوای مورد نظر او را تولید کنیم و آن را به خود جذب کنیم. امروزه دیگر فرقی ندارد شما در صنعت بازی سازی برای نوجوانان قرار دارید و یا یک تولید کننده وسایل صنعتی هستید ، در هر صنعتی رقابت برای گرفتن سهم بازار بیشتر در جریان است. و هر مخاطب به دنبال محصول یا محتوایی می باشد که بهترین کارایی را برای او داشته باشد ، پس می توانیم نتیجه بگیریم که نیاز تامین محتوا هر روز بیشتر می شود.
محتوا مناسب چه کسانی است؟
حتما برای شما هم این سوال پیش آمده است که محتوا مناسب چه کسانی است؟ چه کسب و کارهایی نیاز به محتوا دارند؟ در جواب این سوال باید گفت که همه کسب و کار با هر نوع گرایشی نیاز به محتوا دارند. شما چه یک فروشگاه اینترنتی برای فروش محصولات خود داشته باشید یا یک سایت اموزشی یا یک سایت برای ارائه فعالیت های خدماتی همه و همه احتیاج به محتوا دارید. محتوایی در رابطه با حوزه کاری خود از الزامات امروزه رقابت در بازار می باشد.
محتواها به چندین صورت طبقه بندی می شوند : محتواهای متنی ، محتوای ویدئویی ، محتوای تصاویر ، محتوای صوتی و پادکست. این حوزه ها انواع مختلف محتواهایی می باشند که شما می توانید برای حوزه کاری خود و با توجه به سیاست های کاری نسبت به تولید محتوا در یک زمینه یا چندین زمینه فعالیت داشته باشید. متداول ترین تولید محتوا در حوزه محتواهای متنی یعنی تولید مقاله و مطلب ،برای سایت ها می باشد. البته در اینجا می بایست به این نکته هم اشاره کنیم که تولید محتوا فقط در زمینه سایت نمی باشد ، درست است که مهمترین بستر آن سایت می باشد ، ولی امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی و محبوبیت این شبکه ها در بین مردم تولید محتوا در بستر این شبکه های اجتماعی در راستای برقراری ارتباط با مخاطبین انجام می پذیرد. و در مواقعی حتی از کارایی بیشتری نسبت به سایت ها برخوردار هستند.
انواع محتواها در انواع حوزه های کاری
در این قسمت می خواهیم با مثال هایی بسیار شفاف کاملا مسئله محتوا را برای شما تشریح کنیم و به اختصار توضیح بدهیم که در هر کسب و کاری منظور از محتوا چیست؟ در ابتدا از کسب و کاری که بر پایه فروش محصولات آموزشی می باشد شروع می کنیم. در این غالب عمده کار تولید و تامین محتوا با کیفیت برای فروش به مشتری می باشد. این کار جز آن دسته از کسب و کارهایی می باشد که اصلی ترین وظیفه آنها تولید محتوا و فروش آن می باشد.محتواها می تواند در قالب ویدئو های آموزشی ، کتاب ها یا ایبوک آموزشی ، ارائه انواع مقاله های آموزشی و … باشد و در این سایت از فروش این محصولات می توانند به درآمد دست پیدا کنند.
زمینه مورد بررسی بعدی سایت های فروشگاهی می باشد. در این نوع سایت ها غالبا محصولات فیزیکی به فروش می رسد. و در نگاه اول شما فقط محصولات و کالاها را می بینید ولی زمینه کار آنها در ارائه تولید محتوا می تواند آن قسمت معرفی محصول و یا مقایسه کالاها با یکدیگر باشد که در قالب مقاله و مطلب در سایت خود منتشر می کنند و یا انواع ویدئو هایی می باشد که برای توضیح نوع خدمات خود ساخته اند نیز می تواند در قالب تولید محتوا تعریف شود.
نمونه بعدی می توان از سایت های خبری مثال آورد که عمده فعالیت این سایت ها نیز تولید محتواهای خبری می باشد و بازدیدکنندگان سایت خود را از این طریق سرگرم می کنند و در قالب انواع محتوا ها فعالیت دارند.
نیاز تامین محتوا ، مسئله اساسی کسب و کارها
با توجه به صحبت هایی که در بالا کردیم و از لزوم و اهمیت محتوا در کسب و کار صحبت کردیم. قدم عملی بعدی تامین محتوا می باشد. با توجه به اینکه تولید محتوا یک شغل تخصصی می باشد. بیشتر کسب و کارها تمایلی ندارند که پرسنلی را به این عنوان برای خود استخدام کنند اما حالا چگونه می توانند این نیاز تامین محتوا را برطرف کنند. امروزه شرکت هایی به وجود آمده اند که با استخدام پرسنل متخصص نیاز تامین محتوا شما را برطرف می کنند. و در انواع حوزه ها انواع خدمات تولید محتوا را برای شما به بهترین شکل ممکن انجام می دهند و باعث می شوند که شما بدون دغدغه فکری ، نیاز خود را به این سایت ها و شرکت ها اعلام کنید و محتوا مورد نظر خود را به آنها عنوان کنید و آن ها با بالاترین کیفیت ممکن این دغدغه شما را از بین می برند. حالا برای شما شاید سوال پیش اید که چگونه می توان به این شرکت ها اعتماد کرد و آن ها ایا نیاز تامین محتوا شما را به خوبی برطرف می کنند یا خیر. از انجایی که در این مطلب به آن اشاره کردیم امروزه تولید و تامین محتوا یک تخصص می باشد و افراد زیادی با عناوین مختلف در این حوزه کاری فعالیت دارند. می توانند با استفاده از تخصص و علم خود دغدغه تامین محتوا را از ذهن شما خارج کنند و شما را مطمئن سازند که محتوایی که توسط متخصصان آنها تامین و تولید می شود از استانداردهای لازم برای جذب مخاطب شما برخوردار هستند. و باعث می شوند شما با کمترین میزان هزینه ممکن با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و شما را با استفاده از محتوا بهتر به دیگران معرفی بشوید و در کسب و کار خود به درآمد برسید.