مقالات آموزشی

آشنایی با طراحی سایت گردشگری و خدمات آن

مفید بود؟

طراحی سایت گردشگری از جمله سایت هایی است که به دلیل گستردگی موضوع و خدمات امری تخصصی به شمار می‌رود. اهداف طراحی سایت گردشگری باید پیش از شروع کار به طور کامل شناسایی شده و بر اساس آن برنامه ریزی انجام شود. نکته‌ای که در خصوص طراحی سایت گردشگری باید مورد توجه قرار این است که این سایت‌ها فارغ از هر گونه برنامه ریزی، سایت‌هایی پر مخاطب با بازدیدهای بالا هستند و به همین دلیل موقعیتی بسیار عالی برای توسعه کسب و کار از طریق طراحی سایت گردشگری فراهم گردیده‌است. توجه به گرافیک مناسب و برنامه نویسی روان در کنار سرعت مناسب عملکرد سایت آیتم‌هایی است که می‌تواند موفقیت یک سایت را رقم بزند.

بیشتر بخوانید: هزینه طراحی سایت

 

 

در طراحی سایت گردشگری چه مواردی وجود دارد؟

با توجه به اهداف طراحی سایت گردشگری می‌توان موارد و بخش‌های متعددی را در طراحی این سایت‌ها لحاظ نمود. به عنوان مثال طراحی سایت گردشگری می‌تواند شامل دو دسته بندی جداگانه شود. دسته اول بخشی است برای معرفی و آشنایی مخاطبان با جاذبه‌های گردشگری جهان در آن می‌توان روش‌های گوناگونی را برای توسعه و افزایش جذابیت سایت برگزید. بخش بعدی بخشی است که در آن نسبت به فروش تورهای خارجی و داخلی و خدماتی از این قبیل اقدام می‌گردد. در ادامه قصد داریم به معرفی این بخش‌ها و اهمیت هر کدام از آنها به صورت جداگانه بپردازیم:

خدمات اطلاع رسانی در طراحی سایت گردشگری

همان طور که بیان گردید این بخش از سایت می‌تواند بسیار گسترده عمل نماید. در طراحی سایت گردشگری این بخش بر پایه تهیه و تولید محتوا در کنار استفاده از طراحی‌های گرافیکی جذاب و برنامه نویسی قدرتمند می‌تواند موجب شود سایت در رتبه‌های بالای موتورهای جستجو قرار بگیرد. خدمات اطلاع رسانی در طراحی سایت گردشگری می‌تواند به چند بخش اصلی تقسیم شود. بخش اول معرفی مقاصد گردشگری در ایران و سرتاسر جهان که در آن می‌توان از متون جذاب و در عین حال کاربردی بهره برد. استفاده از تصاویر واقعی و جدید مهم‌ترین در این بخش به شمار می‌آید.

در طراحی سایت گردشگری می‌توان از کمک مخاطبان برای بهبود کیفیت مطالب سایت بهره برد. به عنوان مثال بخشی را جهت به اشتراک گذاری سفرنامه‌ها توسط افراد قرار دهید. البته می‌توانید خودتان نیز اقدام به نوشتن سفرنامه‌هایی جذاب نمایید. جلب بیشتر مخاطبان و مشارکت آنها در سایت شما را به اهداف‌تان بیشتر نزدیک می‌کند. مقالات و اطلاعات متعددی می‌توان تهیه و تدوین نمود که مسافران پیش از سفر با مطالعه آنها اطلاعات مناسبی را کسب نمایند. ارائه راهنماهایی برای سفر به کشورهای خارجی، معرفی هتل‌ها و پروازها و مقایسه آنها همه از جمله مواردی است که می‌توان بخش‌های جداگانه‌ای برای آنها در طراحی سایت گردشگری در نظر گرفت.

اگر قصد کسب در آمد از طریق این بخش از طراحی سایت گردشگری را داشته باشید با توجه به تعداد بالای مخاطبان این کار به آسانی امکان پذیر است. می‌توان در این صفحات بخش‌هایی را برای درج تبلیغات توسط آژانس‌های گردشگری، هتل‌ها و سایر افراد مرتبط با حوزه گردشگری در نظر گرفت و به این ترتیب با دریافت هزینه تبلیغات نسبت به انتشار اطلاعات آنها اقدام نمود.

خدمات فروش تور و بلیت در طراحی سایت گردشگری

بخش دوم در طراحی سایت گردشگری ارائه خدمات به مخاطبان است. هنگامی که شما توانستید با ارائه اطلاعات مناسب اطمینان مخاطبان را جلب نمایید می‌توانید در این بخش به معرفی تورها، پکیج‌های مسافرتی، رزرو هتل و بلیت و سایر خدماتی که مسافرین به آنها نیاز دارند اقدام نمایید. برنامه نویسی در این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است. مخاطبان باید به راحتی به بخش‌های مورد نظر خودشان دسترسی داشته باشند. به عنوان نمونه پیدا کردن مقصد و مبدا سفر و حتی زمان آن از طریق جستجو باید برای مخاطب فعال باشد.

دسته بندی مناسب خدمات نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در نظر بگیرید تورهای مسافرتی می‌توانند به تورهای تفریحی، کاری، زیارتی و مناسبی تقسیم بندی شوند و به این ترتیب مخاطبان به آسانی تور مورد نظر خود را پیدا خواهند نمود. همچنین تقسیم بندی تورها بر اساس کشورهای مقصد نیز از دیگر روش‌هایی است که جستجو را برای کاربران آسان می‌نماید. علاوه بر این مخاطبان باید بتوانند به آسانی نسبت به پرداخت هزینه‌ها و سایر موارد اقدام نماید. برنامه نویسی‌های قدرتمند برای اتصال به درگاه بانک و پیگیری پرداخت از مهم‌ترین بخش‌های طراحی سایت گردشگری می‌باشد.

در این بخش می‌توانید با استفاده از طراحی پوسترهای تبلیغاتی پیشنهادات ویژه‌ای را برای مخاطبان تهیه و به اطلاع آنها برسانید. ارائه سفرهای با تخفیف و برگزاری مسابقات و تخصیص جایزه و تورهای ویژه مناسبتی از جمله این موارد هستند.

اهمیت پنل مدیریتی در طراحی سایت گردشگری

همان طور که اشاره گردید در طراحی سایت گردشگری مدیران سایت با مجموعه بزرگی از مخاطبان در ارتباط هستند و جلب رضایت آن ها تنها از طریق مدیریت صحیح محتوا و خدمات امکان پذیر است. استفاده از پنل‌های مدیریتی قوی می‌تواند در این امر به مدیران سایت یاری برساند. مدیریت مخاطبانی که در سایت ثبت نام کرده‌اند. مدیریت پرداخت‌ها و ثبت و اطلاعات آنها و همچنین مدیریت محتواهای درج شده در سایت و امکان ویرایش و حذف آنها از جمله مواردی است که در پنل مدیریتی قابل کنترل هستند.

 

چرا سایت گردشگری طراحی کنیم؟

یک دهه پیش اگر یک شرکت گردشگری سایت نداشت و فقط بصورت آفلاین کار می‌کرد مشکلی نبود. اما همه چیز تغییر کرده‌است. مشتریان به جای این که در جلسات شلوغ برای مذاکره حاضر شوند، ترجیح می‌دهند همه چیز را با چند کلیک ترتیب دهند. تقاضای زیاد برای خدمات مسافرتی آنلاین، میلیون‌ها فروشنده را مجبور کرده‌است منابعی را ایجاد کنند که کاربران را درگیر خود کند و فروش را افزایش دهد.

اگر تصمیم به ایجاد بستری برای گردشگران و مسافران دارید، موارد اصلی را در اینجا باز می‌گوییم:

مشتریان بیشتر

یک وب سایت جذاب با بهینه سازی سئو مناسب و طراحی جذاب به شما کمک می‌کند تعداد مشتریان بالقوه‌ای را افزایش دهید که به دنبال گذراندن تعطیلات خود در مکانی خوب هستند.

مشتریان وفادار

مطالعات نشان می‌دهد احتمال فروش از مشتری‌ای که دوباره به سایت شما مراجعه می‌کند حدود 80 درصد است و یک سایت راه خوبی برای برقراری ارتباط با مشتریان فعلی است. حضور خود را در شبکه‌های اجتماعی گسترش دهید، جایی که افراد می‌توانند اطلاعات مربوط به نام تجاری شما را به اشتراک بگذارند، بازخورد خود را ارائه دهند و خدمات شما را توصیه کنند. البته، یک سایت به تنهایی این تعامل را ایجاد نمی‌کند.

شما باید یک بازاریاب را استخدام کنید تا همیشه مشتریان را در مورد تخفیف‌ها، پیشنهادات ویژه و معاملات مناسب مطلع کند. سعی کنید به طور مرتب از طریق ایمیل، فیس بوک و اینستاگرام، تبلیغات و سایر کانال‌های بازاریابی دیجیتال، شرکت خود را معرفی کنید. یک جامعه وفادار از خوانندگان آنلاین به شما کمک می‌کند مشتریان خود را بهتر بشناسید، نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و روی آنها کار کنید و یک فروش منحصر به فرد داشته باشید.

معرفی خود

یک صفحه فرود با محتوای خوب به بازدیدکنندگان می گوید که شما کی هستید و چه خدماتی ارائه می دهید. همچنین می توانید تمام خدمات خود را درست در صفحه اول وب سایت خود ارائه دهید.

نمایش پیشنهادات جدید

یک سایت منبع خوبی برای اطلاع از مکان جدید سفر و پیشنهادات جدید از آژانس گردشگری است. شما می‌توانید پیشنهادات انحصاری ارائه دهید و آژانس خود را از طریق سایت به طور آزادانه، تاثیرگذار و استراتژیک و بدون هیچ گونه مشکلی تبلیغ کنید.

 

نحوه توسعه سایت گردشگری

به عنوان یک تجارت گردشگری، وب سایت شما بزرگترین دارایی بازاریابی شما است. وب سایت شما فروشنده مورد علاقه شما است که 24 ساعته کار می‌کند و دقیقاً می‌داند که برای رزرو بیشتر چه چیزی باید بگوید وقتی درست تنظیم شود. بهبود و بهینه سازی وب سایت شما برای رزرو بیشتر در دسترس است و می‌توان از همین امروز شروع به کار کرد. ما چند راه آسان برای بهبود وب سایت شما برای به دست آوردن رزرو بیشتر و استفاده از وب سایت خود را بررسی می‌کنیم. سایت مسافرتی شما باید خدمات یک تعطیلات ایده آل را به تصویر بکشد و مسافران را تشویق به کشف مقاصد و هتل‌های جدید کند. یک قلم و کاغذ تهیه کنید و ویژگی‌های ضروری یک سایت مسافرتی را یادداشت کنید.

عکاسی همه جانبه

ما با چشمان خود خرید می‌کنیم، به ویژه هنگامی که چیزی به اندازه تعطیلات مطلوب است. به مشتریان خود اجازه دهید در سایت گردشگری شما در مناظر زیبا و مناظر جادویی غرق شوند. اگر می‌توانید آنها را طوری طراحی کنید که انگار در حال سفر هستند . عکاسی با وضوح بالا و فیلم‌های حرفه‌ای کمک کننده خوبی هستند. اما باید به خاطر داشته باشید که عکاسی و فیلم‌های سنگین بر زمان بارگذاری کلی سایت شما تأثیر می‌گذارد. بهینه سازی و فشرده سازی عاقلانه برای ایجاد تعادل بین کیفیت و سرعت سایت بسیار مهم است.

ابزار جستجوی سریع

نکته کلیدی که هنگام ایجاد یک سایت گردشگری باید در نظر داشته باشید، جستجوی پیشرفته با فیلترهای مفید و نتایج پیش بینی کننده است. حتی اگر ویژگی جستجوی شما چند ثانیه باعث صرفه جویی در وقت کاربران شود، آنها مطمئناً از آن قدردانی می‌کنند و بعداً باز خواهند گشت. یک جستجوی صوتی چند امتیاز دیگر به شما می‌دهد و به شما کمک می‌کند از رقبا متمایز شوید. این جدیدترین فناوری است که به سرعت در بین مردم محبوبیت پیدا کرده‌است.

درگاه پرداخت امن

باید با دقت یک ارائه دهنده دروازه پرداخت را انتخاب کنید که در خدمات خود ادغام کنید. با ارائه دهنده پرداخت مناسب، مشتریان شما هرگز خطر از دست دادن پول و اعتماد خود را در تجارت شما نخواهند داشت.

رابط چند زبانه

اکثر وب سایت‌های گردشگری محتوا را به زبان انگلیسی و چند زبان محلی ارائه می‌دهند. برای آن دسته از آژانس‌های گردشگری، شرکت‌ها و اپراتورهایی که قصد دارند در سطح جهانی گسترش یابند، ضروری است که چند زبانه باشند. کاربران ممکن است از عدم وجود زبان مادری خود در یک وب سایت بسیار ناراحت بشوند و سایت را ترک کنند. برای داشتن تصویری حرفه‌ای از ابتدا، تغییر زبان روی پلتفرم خود را آسان کرده و مترجمان واقعی را برای ترجمه تمام مطالب به زبان‌های مختلف استخدام کنید.

رزرو فوری

وقتی مردم از یک پورتال گردشگری بازدید می‌کنند، انتظار دارند به راحتی تور یا هتل رزرو کنند. همه چیز، از تقویم‌های شروع و اتمام سفر گرفته تا روش‌های پرداخت، باید بدون مشکل کار کنند.

سازگار با موبایل

اگر هتل‌ها، خطوط هوایی و سایت‌های مسافرتی آنلاین وب‌سایت‌های خود را برای رزرو تلفن همراه بهینه کنند، مردم آن را راهی ساده‌تر و آسان‌تر برای خرید و رزرو فوری سفرهای خود در حال حرکت خواهند یافت.

خرید یا رزرو محصولات یا خدمات خود را آسان کنید

اگر یک تجارت مسافرتی یا گردشگری دارید و مردم نمی‌توانند نحوه خرید یا رزرو را در وب سایت شما بیابند، مشتریان نمی‌توانند تبدیل شوند و فروش اتفاق نمی‌افتد. این ضروری است که با مشتریان خود چه حضوری و چه در وب سایت خود شفاف و صریح باشید. اگر وب‌سایت شما کاربرپسندترین نیست، سعی کنید دکمه‌هایی را که منجر به خرید می‌شوند، به‌عنوان قابل مشاهده‌ترین اشیاء در وب‌سایت خود انتخاب کنید. به عنوان بهترین روش وب سایت، تماس خود را برای اقدام (رزرو، خرید، زمان بندی و غیره) و اطلاعات سریع کسب و کار را در گوشه بالای وب سایت خود قرار دهید.

علاوه بر این، در حین اسکرول کردن هر صفحه از وب‌سایت خود، شامل دکمه‌های متعدد، راهی عالی برای آموزش مخاطبان برای برداشتن گام بعدی در قیف فروش شما است. هنگامی که دکمه‌ها واضح هستند و به راحتی قابل دنبال کردن هستند، در نظر گرفتن فرآیند رزرو مشتریان یا سفر خرید به همان اندازه مهم است. از اطلاعاتی که مشتریان شما ممکن است بخواهند بدانند یا بررسی کنند قبل از انجام فرآیند خرید، آگاه باشید.

محتوای با کیفیت ایجاد کنید

محتوای وب سایت شما باید اعتبار و اعتماد را در بین گردشگران و مصرف کنندگان محلی ایجاد کند. در حالی که ممکن است صحبت در مورد خود یا کسب و کارتان به طور طبیعی به نظر برسد، ایجاد محتوای با کیفیت بالا که برای کاربران شما طراحی شده‌است ضروری است. محتوایی که با کاربران شما ارتباط برقرار می‌کند باید به سؤالات آنها پاسخ دهد، بینش مفیدی ارائه دهد، همیشه ارزش ارائه دهد و بین تجارت شما و نیازهای آنها همدلی ایجاد کند. هرگونه اصطلاحات تخصصی صنعت گردشگری را حذف کنید و محتوایی بنویسید که اسکن و خواندن آن آسان باشد.

جریان محتوا را در نظر بگیرید

هنگامی که محتوای عالی دارید، درک اینکه آن را کجا قرار دهید و جریان هر صفحه وب سایت چگونه باید باشد، در مرحله بعدی قرار می‌گیرد. اگر مراحل به وضوح در یک جریان منطقی تنظیم نشده‌اند، ممکن است نیاز به تنظیم مجدد آن داشته باشید. کاربران خود را از طریق هر صفحه، دست به دست هم بپیمایید و کاملاً مشخص کنید که کجا باید بروند، چه کاری باید انجام دهند، و هر گونه اطلاعات لازم را در اختیار آنها قرار دهید.

ارائه یک تجربه کاربری ثابت

ثبات در ایجاد پیام و تجربه برند مسافرتی شما کلیدی است. هر بخش از مواد بازاریابی دیجیتال شما باید به طور منسجم داستان تجارت گردشگری شما را بیان کند و تعاملات کاربران با شما را دیکته کند. رنگ‌ها، طرح‌بندی‌ها، فونت‌ها، دکمه‌ها، عکاسی، پیام‌رسانی و لحن برند خود را در وب‌سایت و سایر نقاط تماس در نظر بگیرید. و فراموش نکنید که سایت تلفن همراه خود را نیز برای تجربه کاربری خوب بررسی کنید.

از تجزیه و تحلیل برای جمع آوری داده‌های کاربر و آزمایش و بهبود موارد جدید استفاده کنید

گوگل آنالیتیکس یک ابزار رایگان است که توصیه می‌کنیم آن را در تمام وب سایت‌ها نصب کنید. فرقی نمی‌کند از داده‌ها پرخاشگر باشید یا نه، سعی کنید هر ماه 15 دقیقه را به بررسی تحلیل‌های خود اختصاص دهید و ببینید در وب‌سایت شما چه اتفاقی می‌افتد. همانطور که در پنج نقطه اول بالا تنظیمات را انجام می‌دهید، باید مشاهده کنید که کاربران وب سایت خود بر این اساس واکنش نشان می‌دهند. به دنبال تقویتی در داده‌های خود باشید که تغییراتی که در سایت خود ایجاد می‌کنید از طریق معیارهایی مانند نرخ پرش، نرخ کلیک و بازدید از صفحه در هر جلسه انجام می‌شود.

برای بهبود ابزار خود وقت بگذارید

عادت کنید که زمانی را در برنامه خود بسازید که به شما امکان می‌دهد وب سایت خود را ارزیابی، بررسی و اصلاح کنید. می‌تانید با درخواست از شخصی که با برند شما آشنا نیست، وب سایت شما را بررسی کند و به شما بازخورد بدهد. این بینش عینی می‌تواند بسیار ارزشمند و نقشه راهی برای مناطقی باشد که ممکن است نیاز به تجدید نظر داشته باشید. به یاد داشته باشید، شما نمی‌خواهید مردم را سردرگم کنید. نام تجاری خود را ثابت نگه دارید و در وب سایت، صفحه Google برای کسب و کار من، و نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی قابل تشخیص باشید.

مرتب سازی جستجوها

این باید برای محل اقامت، رویدادها و جاذبه‌ها انجام شود. به عنوان مثال، محل اقامت را بر اساس کیفیت، قیمت، فاصله، در صورت امکان رزرو آنلاین، نوع (هتل، مهمانسرا، کمپینگ و غیره) و امکانات موجود مرتب کنید.

چیدمان

صفحات فرود را ساده نگه دارید، باید بازدیدکنندگان خود را در سایت نگه دارید و جستجو کنید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید، بسیاری از رزرو هتل در همان روز از طریق تلفن هوشمند انجام شده‌است، بنابراین مطمئن شوید که می‌توان به سرعت به این نوع صفحه در تلفن همراه دسترسی پیدا کرد.

سخن آخر

موفق‌ترین وب سایت‌های مقصد بر استفاده از محتوای شخصی سازی شده تأکید دارند و به طور فزاینده‌ای از ویدیوها برای واقعی‌تر و جذاب‌تر کردن تجربه مقصد استفاده می‌کنند. از جست‌وجوی الهام گرفتن تا رزرو، تا ارائه تخفیف‌های فصلی به جاذبه‌ها در هنگام بازدید از یک مقصد سفر کاربر باید آسان باشد و بر داستان‌های محلی تمرکز داشته باشد تا تخیل مسافر را تحریک کند. با وجود افزایش تعداد کانال‌های آنلاین جایگزین برای برنامه‌ریزی و رزرو سفر وب‌سایت‌های مقصد همچنان منبع مهم الهام هستند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.