بدون شک یکی از اساسی ترین نیاز ها برای شروع هر کسب و کاری داشتن یک لوگوی منحصر به فرد است. چاپ و طراحی لوگو می تواند به عنوان معرف کسب و کار شما به کار رفته و بیننده را با نوع فعالیت های شما و اهداف کاریتان آشنا کند. به طور کلی موفقیت در فعالیت های تجاری در گرو جلب اعتماد طرف مقابل است. داشتن لوگو بهترین روش برای معرفی خود در کمترین زمان است. علاوه بر آن حرفه ای بودن در کسب و کار با داشتن برند معتبر و لوگوی خوب ارتباط مستقیم دارد. در ادامه متن با اهمیت چاپ و طراحی لوگو و روش سفارش طراحی لوگو آشنا می شویم.
ویژگی های طراحی لوگو
داشتن لوگو به تنهایی عامل موفقیت نیست و هر لوگویی توانایی لازم برای بهترین عملکرد را نخواهد داشت. چاپ و طراحی لوگو ویژگی ها و اصولی دارد که رعایت کردن آن ها موجب می شود که لوگوی شما تمام انتظاراتی که از آن می رود را برآورده سازد.
از ویژگی های طراحی لوگو می توان به مواردی مانند ایده پردازی، تاثیر گذاری در سریع ترین زمان، طراحی به روز و مدرن، داشتن مفهوم کامل در عین سادگی، جذابیت و انعطاف پذیری اشاره کرد.
داشتن خلاقیت و ایده پردازی های جذاب و جدید می تواند لوگوی شما را در میان رقیبانی که دارد متمایز کند.
لوگو نماد کوچکی است که وظیفه بزرگی بر عهده دارد. بنابراین باید این توانایی را داشته باشد که در سریع ترین زمان تاثیر لازم را بر مخاطب بگذارد. لوگویی خوب است که بیننده در اولین نگاه به آن نام برند و هویت آن را تشخیص دهد.
- آموزش طراحی لوگو و بنر
اهمیت مدرن بودن لوگو
مدرن بودن طراحی لوگو اهمیت زیادی دارد. در دنیایی که دائما در حال دگرگون شدن است، باید لوگوی شما به گونه ای باشد که با نیازهای روز و انتظارات جدیدی که مخاطبان از آن دارند هماهنگی داشته باشد.
داشتن مفهوم اساسی ترین نیاز برای چاپ و طراحی لوگو محسوب می شود. گاهی دیده می شود که لوگویی کاملا بدون ارتباط با کسب وکاری است که برای آن طراحی شده است. توجه داشته باشید که مفهوم لوگو ممکن است در درون آن نهفته باشد و در اولین نگاه به فلسفه طراحی آن پی نبریم (هر چند که این مورد زیاد توصیه نمی شود). مانند لوگوی نایک.
ساده بودن در طراحی های لوگو نیز اهمیت زیادی دارد. هرچه طرح ساده تر باشد درک آن برای مخاطب نیز راحت تر خواهد بود.
منظور از انعطاف پذیر لوگو نیز این است که طراحی آن به گونه ای باشد که در امور مختلف تبلیغاتی قابلیت اجرا داشته باشد. یک لوگو باید هم بر روی محصول، هم بر روی تابلوی تبلیغاتی و بیلبوردها (Billboards) و هم در صفحات مجازی جلوه ی زیبایی داشته باشد. همچنین باید به گونه ای باشد که در ابعاد مختلف زیبایی خود را از دست ندهد.
مشورت با طراح و موسسه های تبلیغاتی
برای این که چاپ و طراحی لوگو شما به بهترین شکل ممکن انجام شود، لازم است که در همه مراحل طراحی و چاپ آن با طراح مشورت کنید. گاهی نیاز است که اطلاعاتی را در مورد کسب و کار و نوع فعالیتی که انجام می دهید در اختیار طراح بگذارید. هر چند یک طراح با تجربه در طول سالیان دراز و طراحی های مختلفی که انجام می دهد بسیاری از اطلاعات لازم را کسب می کند، اما در نظر داشته باشید که شما کسی هستید که بیشترین اطلاعات را در مورد کسب و کار خودتان دارید. بنابراین هر چه دید طراح در مورد کاری که قرار است انجام دهد بیشتر باشد، طراحی زیباتری انجام خواهد داد. به طور متقابل شما باید از نظرات طراح های حرفه ای نیز بهره مند شوید. با توجه به اینکه تجربه ی کاری طراح لوگو بسیار بیشتر از شما است، استفاده از نظرات او کمک زیادی به شما خواهد کرد.
از شرکت ها و موسسات اینترنتی کمک بگیرید!
همچنین ممکن است برای چاپ و طراحی لوگو از شرکت ها و موسسات اینترنتی کمک بگیرید. در این مورد نیاز باید تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار آن ها قرار دهید تا بهترین نتیجه را در پی داشته باشد. شرکت هایی مانند رایا مارکتینگ به صورت رایگان مشاوره طراحی لوگو انجام می دهند. این شرکت برای همکاری در طراحی لوگو در کنار شما بوده و نکات بازم را به شما خواهد گفت. بنابراین می توانید با مراجعه به این سایت ها نظر کارشناسان طراح را در این زمینه جویا شوید. پس از انجام مشاوره می توانید در مورد طراحی نهایی تصمیم بگیرید. در نظر داشته باشید که رایا مارکتینگ با بهره بردن از تجربه و مهارت تعداد کثیری از طراح های حرفه ای خدمات طراحی را با کمترین قیمت و بهترین کیفیت انجام می دهد.
هزینه چاپ و طراحی لوگو
برای تعیین هزینه های چاپ و طراحی لوگو معیارهای متفاوتی وجود دارد. با توجه به اینکه لوگو می تواند به شکل تایپی، تصویری و یا ترکیبی از هر دوی آن ها باشد، هزینه های طراحی نیز متفاوت است. همچنین تعداد اتود اولیه، تعداد ویرایش هایی که بر روی طرح انجام می شود و مدت زمان تحویل سفارش عواملی هستند که بر فاکتور طراحی لوگو تاثیر می گذارند.
معمولا هزینه ی چاپ و طراحی لوگو نوشتاری کمتر از لوگوی تصویری است. مدت زمان تحویل لوگو نیز مطابق با سایت رایا مارکتینگ حدود 4 الی 8 روز است (این اعداد می تواند در مورد طراح هایی که به صورت فردی کار می کنند و یا شرکت های طراحی دیگر بیشتر باشد)
چاپ لوگو بر روی اشیای مختلف
با توجه به پیشرفت های روزافزون صنعت چاپ و ظهور روش های نورین چاپ که هزینه و زمان را کاهش داده اند، چاپ لوگو بر روی اشیای مختلف برای انجام تبلیغات یکی از روش های موثر در این کار است. می توانید لوگوی شرکت را بر روی لوازمی مانند ماگ ها، تیشرت، ساعت های رومیزی و دیواری و سررسید چاپ کرده و به وسیله آن ها برند خود را تبلیغ کنید. علاوه بر آن استفاده از لوگو بر روی لیوان ها و ساعت های موجود در شرکت می تواند نظم قابل توجهی به فضای شرکت شما بدهد.
دنیای وسیع چاپ لوگو
چاپ و طراحی لوگو دنیای بسیار وسیعی دارد و محدود به موارد گفته شده نمی باشد. بهتر است با انواع لوگوها، نرم افزارهای مختلف طراحی، مراکز مختلف طراحی و… به خوبی آشنا باشید. حتی می توانید از طراحی آنلاین لوگو استفاده کنید. سایت هایی وجود دارند که سفارش شما را به شکل آنلاین انجام می دهند. به عنوان سخن آخر این نکته را در نظر داشته باشید که هزینه ای که برای طراحی لوگو می پردازید، در مقابل اثرات مثبتی که بر روی کسب و کار خواهد گذاشت، ناچیز است.