مقالات آموزشی

آشنایی با طراحی کارت ویزیت قرمز و دوست‌داشتنی

مفید بود؟

قرمز جز سه رنگ اصلی است که می‌تواند به کمک رنگ‌های آبی و سبز غالبیت رنگ‌های موجود در طبیعت را بازسازی کنند. ازاین‌رو عملاً بسیاری از رنگ‌هایی را که در اطراف خود می‌شناسیم – مانند قهوه‌ای – از تم اصلی قرمز بهره می‌برند. این اتفاق در دنیای تجارت و طراحی بسیار اهمیت دارد و بسیار می‌تواند مورداستفاده قرار بگیرد.

 بنابراین بهتر است به بررسی طراحی کارت ویزیت قرمز بپردازیم. در طراحی کارت ویزیت قرمز یا هر نوع طراحی و اتفاقی که مربوط به تجارت است، باید و باید گروه مشتریان مشخص شود تا بر اساس آن این طراحی‌ها صورت بگیرد. اگر گروه مشتریان شما پسرانی هستند که در سن ما بین 15 تا 25 سال به سر می‌برند، اصلاً عاقلانه نیست که بخواهید از طراحی کارت ویزیت قرمز استفاده کنید.

زیرا احتمالاً نیمی از این جمعیت و گروه مشتریان شما طرفدار تیم استقلال هستند و در این صورت به‌راحتی با انتخاب رنگ قرمز در طراحی کارت ویزیت نیمی از مشتریان بالقوه خود را از دست می‌دهید. البته اگر شما هدفمند این کار را بکنید یعنی صرفاً می‌خواهید روی آن نصف دیگر برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری داشته باشید بحثی جداست که اتفاقاً در این صورت طراحی کارت ویزیت قرمز می‌تواند بسیار کارایی خوبی داشته باشد.

شناخت رنگ قرمز

برای این‌که بدانیم چگونه می‌توان از طراحی کارت ویزیت قرمز استفاده کرد، ابتدا باید رنگ قرمز را به‌خوبی بشناسیم، نمادها و نشانه‌های آن را شناسایی کنیم، سپس بر اساس این نمادها سعی کنیم ترکیب‌های هم‌گروهی آن را مشخص کنیم. در این صورت می‌توان سراغ طراحی کارت ویزیت قرمز رفت. در نظر داشته باشید که طراحی کارت ویزیت قرمز یا هر نوع طراحی کارت ویزیت رنگی مرتبط با حوزه تجارت و تبلیغات باید بر اساس اثر آن بر ذهن مخاطب صورت بگیرد.

نکته مهم دیگر که قبل از شروع بحث اصلی باید به آن پرداخت این است که دنیای تبلیغات و تجارت دنیای بی‌رحمی است. در این دنیای بی‌رحم شما نمی‌توانید انتظار این را داشته باشید که خطاها و اشتباه‌های شما بی‌جواب باقی بماند. یادتان باشد که رقبا منتظر هستند تا از شما خطایی سر بزند. هر خطایی می‌تواند به آن‌ها این فرصت را بزند که شمارا به بدترین شکل ممکن تنبیه کنند و حتی کسب‌وکارتان را به مرز نابودی کشاند. بنابراین درست انتخاب کنید تا همیشه کسب‌وکار موفقی داشته باشید

 

قرمز، رنگ خون و زندگی

قرمز یکی از مهم‌ترین رنگ‌های موجود در طبیعت است. مهم‌ترین عنصری که در دنیای طبیعت به رنگ قرمز وجود دارد، خون است. خون نماد زندگی و حیات برای انسان محسوب می‌شود ازاین‌رو به‌راحتی می‌توانیم بگوییم که رنگ قرمز نیز رنگ زندگی و حیات و نشاط را می‌تواند برای انسان‌ها به همراه داشته باشد. اما از طرفی ممکن است برخی به دیدن خون حساسیت داشته باشند و حالشان خراب شود، ازاین‌رو رنگ قرمز آن‌ها را اذیت می‌دهد.از معایب رنگ قرمز این است که به‌راحتی می‌تواند ذهن انسان را متشنج کند و آن را مورد آزار و اذیت قرار دهد.

البته این عیب رنگ قرمز در دنیای تجارت یک مزیت بسیار بزرگ محسوب می‌شود. در هر چیزی که در دنیای تجارت باعث شود که ذهن مخاطب را متوجه شما کند می‌تواند بسیار مفید باشد. رنگ قرمز به‌خوبی قابلیت این موضوع و مفهوم را دارد.مزیت دیگر رنگ قرمز این است که همان‌طور که گفتیم این رنگ یک از رنگ‌های سه‌گانه اصلی محسوب می‌شود. بنابراین هر آنچه در طبیعت قرمز نباشد، نشانه‌ای از قرمز همراه خود خواهد داشت. همین موضوع به نوعی تبلیغات پنهان برای شما محسوب می‌شود.

رنگ های اصلی

باید توجه داشته باشید که بسیاری از برندها و کسب‌وکارها رنگ قرمز را به عنوان رنگ اصلی برای خود انتخاب کرده‌اند.در کلام بهتر اگر به‌خوبی نگاه کنید و دقت کنید متوجه خواهید شد که تمام برندهای مطرح و مشهور دنیا تنها از سه رنگ اصلی به عنوان رنگ نماد خود استفاده می‌کنند. این اتفاق به این خاطر است که این رنگ‌ها سازنده اصلی رنگ‌های طبیعی محسوب می‌شود و  به نوعی شما آن‌ها را در هرجایی خواهید یافت.

کسانی که رنگ قرمز را دوست دارند معمولاً افزاری پرنشاط، مغرور و عاشق سفر و کشف کردن هستند. این افراد همیشه دوست دارند که به آن‌ها بسیار توجه شود و به نوعی در مرکز این توجه قرار داشته باشند. بنابراین اگر از رنگ قرمز در طراحی نماد خود استفاده می‌کنید در نظر داشته باشید که مشتری انتظار توجه بیشتری از شما خواهد داشت. اما این‌ها بدین معنی نیست که قرمز همیشه می‌تواند مؤثر و مفید باشد، بلکه عوامل مهم دیگری نیز دراین‌بین وجود دارد که در ادامه به تک‌تک آن‌ها خواهیم پرداخت.

لحن رنگ قرمز، آتشی پرفروغ یا خاموش؟!

همان‌طور که می‌دانید رنگ‌ها هرکدام مفهوم خاص خودشان را دارند و این مفاهیم هرکدام می‌تواند احساس خاصی در مخاطب ایجاد کند. اما آیا همیشه این‌گونه است؟ یعنی همیشه با دیدن رنگ قرمز احساس نشاط و زندگی و تلاش و … به شما دست می‌دهد؟ در بسیاری از موارد اصلاً نمی‌دانید احساسی هم از این رنگ‌ها به شما منتقل می‌شود یا نه. چند عامل در تعیین این‌که چه احساسی از رنگ قرمز به شما منتقل شود تأثیر مستقیم دارد.

 اول این‌که رنگ قرمز به چه صورت مورداستفاده قرارگرفته است. یعنی این رنگ به صورت تک‌رنگ به‌کاررفته یا در کنار رنگ‌های دیگر استفاده‌شده؟ اگر در کنار رنگ‌های دیگر به‌کاررفته است، آن رنگ‌ها چه هستند و چه مفهومی را منتقل می‌کنند؟ یادتان باشد هر چه رنگ‌های کناری نزدیک‌تر به قرمز باشد و در گروه خانوادگی او قرار داشته باشد، مفهوم رنگ قرمز بیشتر و بهتر منتقل می‌شود. اما بدین معنی نیست که همواره باید از رنگ‌های هم‌خانواده استفاده کرد.

رنگ ها نوعی ابزار هستند

توجه داشته باشید که رنگ زرد به در خانواده رنگ‌های آبی و سبز قرار دارد اما در کنار رنگ قرمز به‌خوبی می‌تواند نشانه قدرت و جذابیت را ایجاد کند. ازاین‌رو مهم این است که ابتدا مفاهیم هر رنگ را به‌طور کامل مشخص کنید، سپس بر اساس مفهومی که به دنبال آن هستید، رنگ موردنظر را در کنار قرمز قرار دهید.

مسئله مهم دیگر این است که رنگ قرمز اگر در مکانی نامناسب استفاده شود یا فرم کلی مکان به این رنگ مرتب نباشد می‌تواند بسیار نتیجه معکوس در ذهن مخاطب داشته باشد.یعنی اگر رنگ قرمز نمادی از کسب‌وکار شما باشد ولی پویایی و نشاط خاصی در این کسب‌وکار وجود نداشته باشد. یا به‌طورکلی تجارت شما به نوعی است که کمترین پویایی ممکن را دارد، بهتر است از رنگ قرمز و هم‌خانواده‌های آن استفاده نکنید.

به‌هرحال این تناقض می‌تواند لحن بدی در رنگ قرمز ایجاد کند و عملاً کار شمارا در طراحی کارت ویزیت قرمز خراب کند. همیشه در خاطر داشته باشید که رنگ قرمز یا هر رنگ دیگر به عنوان ابزاری در دست شما محسوب می‌شود. لزوم شناخت ابزار به معنی کاربری درست آن نیست. در ادامه با ما همراه باشید تا باهم بتوانیم کاربری بهتر این رنگ در طراحی کارت ویزیت قرمز را بررسی کنیم.

طراحی کارت ویزیت قرمز به شکل حرفه‌ای

نکته جالب‌توجه این است که مخاطب از لحظه‌ای که چشمانش را باز می‌کند تا زمانی که بخواهد آن را ببند مدام در معرض انواع اطلاعات به شکل‌های مختلف قرار می‌گیرد. این اطلاعات از طریق 5 راه احساسی بینایی، شنوایی، بویایی، لامسه و چشایی به او منتقل می‌شود. شما شاید کمتر جایی را لمس کنید، سعی کنید بو نکشید یا در محیطی باشید که بوی خاصی نداشته باشد یا شاید در نظر داشته باشید که چیزی نخورید و حتی می‌تواند قدرت شنوایی خود را کنترل کنید، اما هیچ‌گاه نمی‌توانید جلوی میدان دید چشمان خود را بگیرد.

چشم و حس بینایی شلوغ‌ترین مسیر را بین این حواس 5 گانه دارد. از این راه مدام اطلاعات به شکل‌های مختلف وارد ذهن انسان می‌شود. بنابراین انتظار نداشته باشید که ذهن همان لحظه همه این اطلاعات را تحلیل کند. درواقع ذهن بسیاری از این اطلاعات را بدون این‌که بداند چیست دور می‌ریزد! پس چه رنگ قرمز باشد یا آبی در بیشتر موارد دور ریخته می‌شود. ازاین‌رو سؤال اصلی این است که چه باید کرد؟

همان‌طور که در بالاتر گفته شد رنگ قرمز این قابلیت را دارد که به‌راحتی ذهن مخاطب را به هم بریزد و آن را متشنج کند. این ویژگی بسیار مهم و کاربردی در دنیای اقتصاد محسوب می‌شود زیرا شما راهی پیداکرده‌اید که مغز را وادار به تحلیل می‌کند و این باعث می‌شود که اطلاعات شما دور ریخته نشود. ازاین‌رو خودبه‌خود طراحی کارت ویزیت قرمز یا هم‌خانواده‌هایی مانند کارت ویزیت بنفش تأثیر بسزایی در دیده شدن خواهد داشت.

یکی از بهترین فرم‌های طراحی کارت ویزیت قرمز

یکی از بهترین فرم‌های طراحی کارت ویزیت قرمز این است که زمینه به‌طور کامل قرمز باشد و نوشته‌ای به رنگ سفیدروی آن حک شود. رنگ سفید یکرنگ خنثی محسوب می‌شود که می‌تواند با هر رنگی کنار بیاید. اما رنگ قرمز بیشتر تمایل به رنگ سیاه دارد. ازاین‌رو ترکیب رنگ قرمز و سفید چیزی شبیه به یک تناقض می‌شود. اما این تناقض اصلاً اذیت کننده نیست و می‌تواند بسیار هم جذاب به نظر برسد.

اگر می‌خواهید قدرت را به رخ برندهای دیگر بکشید در طراحی کارت ویزیت قرمز حتماً از رنگ سیاه استفاده کنید، ترکیب این دورنگ حس رمز و راز بیشتری نیز به تجارت شما می‌دهد. البته در این طراحی بهتر است نامی از شرکت و کسب‌وکار تجاری خود نبرید و تنها از لوگوی برند خود استفاده کنید. این‌گونه ذهن مخاطب را می‌توانید بیشتر درگیر کند.

درنهایت توجه داشته باشید که زیباترین کارت ویزیت‌های دنیا هم‌زمانی اثرگذار خواهند بود که به صورت هدفمند طراحی‌شده باشند و این هدفمندی زمانی ایجاد می‌شود که شما به عنوان صاحب کسب‌وکار مخاطب و گروه مشتریان خود را به‌خوبی شناسایی کرده باشید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.