مقالات آموزشی

آشنایی با طراحی کارت ویزیت طلاکوب و توضیحاتی درباره آن

مفید بود؟

باوجوداینکه دنیای اقتصاد بعد از اختراع اینترنت و استفاده روزافزون مخاطبان از آن تغییرات عمده‌ای را شاهد بوده است، برخی از مفاهیم و پایه‌های اساسی هنوز سر جای خودشان مانده‌اند. یکی از مهم‌ترین این مفاهیم، تبلیغات محیطی است. علت این‌که هنوز تبلیغات محیطی توانسته باقدرت سرجای خودش بماند و به‌نوعی دنیای اطراف ما را به تسخیر خود دربیاورد این است که مشتری‌ها و مخاطبان هنوز در دنیای واقعی زندگی می‌کنند.

یعنی یک مخاطب و مشتری به‌عنوان انسان، هنوز به محیط بیرون و اجتماع احتیاج دارد و باید در این محیط حضورداشته باشد. ازاین‌رو هنوز نیاز است که برندها و کسب‌وکارهای مختلف برای برقراری ارتباط مؤثر با مخاطب خود در محیط‌های واقعی نیز نشانه‌هایی از خودشان داشته باشد. اما باید قبول کرد که درصد تأثیر تبلیغات محیطی نسبت به تبلیغات مجازی کاهش پیداکرده است. این موضوع می‌تواند ما را در انتخاب انواع تبلیغات و هدفمندتر کردن آن راهنمایی کند. برای این‌که بهتر این مفهوم را درک کنیم آن را بر اساس نحوه طراحی کارت ویزیت

طلاکوب توضیح خواهیم داد.

نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب

در سال‌های گذشته اقبال به سمت نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب و انواع آن بیشتر شده است. به نظر می‌رسد که این اقبال را می‌توان با جریان گفته‌شده در بالا و گسترش اینترنت همسو بدانیم. علت اصلی این موضوع این است که عمده تبلیغات به سمت دنیای مجازی سرازیر شده است ازاین‌رو تبلیغات حقیقی باوجوداین که هنوز حضور فعالی دارند، تعدادشان کمتر شده است.

این تعداد کمتر این امکان را به برندها می‌دهند که کیفیت بهتری در طراحی و ارائه تبلیغات و راه‌های ارتباطی خود داشته باشند. درواقع اینترنت با جذب حجم خوبی از تبلیغات به سمت خود، باعث شده است تبلیغات هزینه‌بر محیطی کم‌حجم‌تر شود و این کم‌حجمی باعث افزایش کیفیت طرح‌ها و چاپ‌ها شده است. نمونه بارز این کیفیت را می‌توان در نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب دید.

 در ادامه سعی می‌کنیم از این موضوع بیشتر صحبت کنیم و آن را بیشتر موردبررسی قرار دهیم. لزوم این بررسی ازاین‌جهت است که هنوز در دنیای حقیقی باید حضورداشته باشید و با وجود هدفمندتر شدن این تبلیغات محیطی نمی‌توانید به‌سادگی از کنار آن بگذرید. پس با ما همراه باشید تا شرایط مختلف در نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب را با یکدیگر بررسی کنیم.

چگونه هدفمندتر تبلیغ کنیم؟

اما سؤال اصلی که در اینجا مطرح می‌شود این است که بدانیم دقیقاً چگونه می‌توانیم هدفمندتر تبلیغ کنیم؟ درواقع چه فاکتورهایی را باید در نظر داشته باشیم که بدانیم یک تبلیغ یا طراحی گرافیکی به شکل هدفمند صورت گرفته است یا نه؟ مسئله اصلی در بحث هدفمندتر شدن تبلیغات این است که بدانید دقیقاً برای چه کسانی تبلیغ می‌کنید. درگذشته نه‌چندان دور تبلیغات جنبه عام داشت و یک کسب‌وکار و تجارت می‌خواست با تبلیغات خود تمام جامعه و غالب مردم را به سمت خود جذب کند.

اما امروزه اقتصاد نوین معتقد است که اگر هم کسب‌وکار شما می‌تواند تمام آحاد جامعه را دربگیرد منطقی‌ترین راه این است که این جامعه و گروه مشتریان خود را دسته‌بندی کنید و برای هر دسته تبلیغات جدا تعریف کنید. بنابراین اولین اصل هدفمند کردن تبلیغات و طراحی این است که گروه مشتریان خود را بشناسیم. این موضوع در نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب نیز به‌خوبی صدق می‌کند. بیایید برای درک آن مثالی بزنیم. شما تصور کنید که در حوزه فروش موبایل فعالیت می‌کنید.

جذب مشتری

 طبیعتاً تمام گروه‌های جامعه می‌توانند مشتری شما محسوب شوند. اما آیا شما قادر هستید تمام این گروه‌ها را به سمت خود جذب کنید؟ برای پاسخ به این سؤال هزاران فاکتور مختلف ازجمله محل قرارگیری مغازه و فروشگاه خود را باید در نظر بگیرد. راه ساده‌تر این است که به‌صورت آماری و تجربی می‌دانید چه گروه‌هایی بیشتر مشتری شما هستند. بر اساس همین موضوع شما گروه خاص‌تری از جامعه را می‌توانید در نظر داشته باشید. وقتی این گروه را پیدا کردید نوبت این است که ویژگی‌های آن را مشخص کنید.

مثلاً گروه مشتریان شما افراد بین 20 تا 30 سال هستند که غالباً مجرد، دانشجو و دارای درآمد متوسط هستند. در این حالت نحوه طراحی کارت ویزیت طلایی می‌تواند مهم باشد. این طراحی باید به نحوی صورت بگیرد که اولاً حس غرور و زیبایی پسند جوانان را ارضا کند و از طرفی دیگر آن‌قدر گران‌قیمت به نظر نرسد که از همان ابتدا به‌نوعی به مخاطب شما القا شود که توانایی پرداخت هزینه‌های آن را ندارد. بنابراین یک طراحی ساده ولی جذاب می‌تواند حس خوبی به مشتری و مخاطب شما بدهد. این‌یک نمونه بسیار ساده از هدفمند کردن تبلیغات است.

چرا طلاکوب؟

اما مسئله دیگر این است که بدانیم که چرا به‌عنوان یک طراحی مدرن و البته کارآمد به طراحی کارت ویزیت طلاکوب نگاه می‌شود؟ عمده دلیل این مسئله به خاطر زیبایی جالب و درعین‌حال ساده آن است که در دنیای تبلیغات یک اتفاق نوین محسوب می‌شود. یادتان باشد که مشتری و مخاطب امروزی به‌خوبی می‌داند چگونه در برابر بمباران‌های تبلیغاتی مقاومت کند و اثر آن نشود.  در ضمن اگر هم این بمباران به نحوی باشد که مشتری ندانسته درگیر آن شود، به سبب اطلاعات ورودی زیاد به ذهن مخاطب این اطلاعات به‌سرعت پس‌زده می‌شود و هیچ تحلیلی روی آن صورت نمی‌گیرد.

 ازاین‌رو نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب به‌قدری جذاب بود که توانست مخاطبان را برای لحظه‌ای درگیر خود کند. همین موضوع برای اقتصاد و تجارت یک برد اساسی محسوب می‌شود. در کلام بهتر نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب ابزاری را به دست صاحبان کسب‌وکارها داد که به‌واسطه آن می‌توانند ذهن مخاطبان را در اختیار خود داشته باشند.

مسئله مهم دیگر در نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب این است که این طراحی می‌تواند جزئیات بسیار بیشتری را نسبت به سایر انواع طراحی‌ها نشان بدهد. ازاین‌رو بمباران متمرکز تبلیغاتی بیشتری می‌توان روی ذهن مخاطب ایجاد کرد درحالی‌که هدف و اطلاعات اصلی به‌سادگی زیر این بار آتش و بمباران اطلاعاتی به ذهن مخاطب نفوذ می‌کند. نکته دیگر در نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب این است که این طرح از رنگ جذاب طلایی استفاده می‌کند.

تفاوت رنگ طلایی ساده با طلاکوب

طلایی‌رنگ اقتدار، ثروت و جذابیت است که می‌تواند در کنار رنگ‌های سفید و یا سیاه جلال و شکوه عجیبی داشته باشد. فرق اصلی رنگ طلایی ساده با طلاکوب در این است که طلاکوب احساس ابهت بیشتری به مخاطب القا می‌کند که همین موضوع برای جذب او به نظر کافی می‌رسد. پس عملاً با طرحی روبرو هستیم که می‌تواند مخاطب را در دنیای واقعی درگیر خود کند و با آن کاری کرد که برند و لوگوی تجاری شما همواره در کنار مشتری باشد.

 اما این پایان کار نیز، این نوع طراحی کارت ویزیت درواقع یک طرح کارت ویزیت برجسته محسوب می‌شود. این ویژگی بزرگ و عجیبی است که توانایی‌های خاصی به طراح و صاحب کسب‌وکار می‌دهد. به نظر شما برجسته بودن یک کارت ویزیت چه مزایایی می‌تواند برای یک برند داشته باشد؟ در ادامه به‌وضوح از این موضوع خواهیم گفت. پس با ما همراه باشید.

نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب به شکل برجسته

همان‌طور که گفتیم مسئله اصلی در طرح کارت طلاکوب، برجسته بودن آن است. این برجستگی به طراحی عمق می‌دهد و مخاطب آن را زنده احساس می‌کند. این احساس زنده‌بودن طراحی می‌تواند به‌راحتی ذهن مخاطب را فریب دهد و به‌نوعی میان مخاطب و آن طراحی احساس برقرار کند. شاید شما فکر کنید که به‌هرحال مخاطب بر اساس ذهن منطقی خود تصمیم می‌گیرد و به‌راحتی می‌داند که این احساس به خاطر برجسته بودن طراحی است اما باید بگوییم که در اینجا ذهن منطقی بسیار کمتر تأثیر می‌گذارد.

 این ذهن غیرمنطقی یا ناخودآگاه فرد است که بر اساس احساس برجسته بودن طراحی حس خوبی نسبت به آن می‌گیرد. بگذارید کمی این مفهوم را بیشتر توضیح دهیم. تنها راه ارتباط ذهن انسان با دنیای بیرون از طریق حواس پنج‌گانه اوست. این حواس عبارت‌اند از بینایی، شنوایی، بویایی، لامسه و چشایی. ازاین‌رو اگر برند یا کسب‌وکاری بتواند بیشترین راه‌های نفوذ به ذهن را در اختیار خود بگیرد می‌تواند مخاطب را مال خود کند. کارت ویزیت‌های معمولی تنها و تنها از طریق بینایی ( که شلوغ‌ترین راه اطلاعاتی برای انسان محسوب می‌شود) اطلاعات خودشان را به مخاطب منتقل می‌کنند.

 اما نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب به شکل برجسته به‌گونه‌ای است که علاوه بر بینایی احساس لامسه او را نیز تحت اختیار او می‌گیرد. یک مخاطب شاید یاد گرفته باشد که جلوی اطلاعات بینایی خود را به‌راحتی بگیرد. اما هیچ‌گاه نمی‌تواند یاد بگیرد چگونه می‌تواند اطلاعات لامسه را نادیده بگیرد. بنابراین عملاً با نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب به شکل درست و برجسته می‌توان وارد ذهن مخاطب شد و او را به سمت کسب‌وکار و برند خود کشید.

تبلیغات مجازی

همان‌طور که در ابتدای این مقاله گفتیم، اینترنت باعث شد که حجم بالایی از تبلیغات به سمت مجازی شدن پیش بروند و این فرصتی برای کسب‌وکارها فراهم کرد تا با پرداخت هزینه معقول‌تر طراحی‌های بهتری مانند همین طراحی‌های طلاکوب اما در تعداد کمتر داشته باشند. چاپ کارت ویزیت طلاکوب می‌تواند این فرصت در اختیار شما بگذارد تا بتوانید قلب و ذهن مخاطب خود را در اختیار خود داشته باشید.

یادتان باشد که با استفاده از این طراحی می‌توانید حس وفاداری مشتری را نیز ترغیب کنید. البته اگر مشتری به‌خوبی درک کند که هرکسی لایق این کارت ویزیت نیست و شما تنها به یک سری افراد خاص این کارت را اعطا می‌کنید. این مسئله می‌تواند در هدفمندتر کردن تبلیغات شما بسیار مؤثرتر باشد. به‌هرحال دنیای اقتصاد واقعاً دنیای عجیبی است. در این دنیا می‌توان انسان‌ها را کنترل کرد اگر و تنها اگر کمی هدفمندتر قدم برداشت.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.