مفید بود؟

انسان ها بسیار بصری هستند و تمایل دارند که ابتدا نگاه کنند و بعداً سؤال کنند. در اصل، این بدان معنی است که مغز ما قبل از خواندن متن در وب سایت، بر روی تصاویر متمرکز خواهد شد. مغز ما تصاویر را در حافظه بلند مدت ما ذخیره می کند در حالی که متن در حافظه کوتاه مدت ما ذخیره می شود. تصاویر خیلی سریعتر از کلمات موجود در صفحه در مغز ما ثبت می شوند در نتیجه یک صفحه وب خوب باید حاوی تصاویر مرتبط باشد

در رابطه با علم تصاویر در تبلیغات و رسانه های دیجیتال

مهم ترین اصل ها:
مردم می خواهند خود را در چهره های خوشحال و لبخندی که با آن روبرو می شوند، ببینند.

عکس باید پاسخ احساسی را برانگیزد. احساسات اغلب در روند تفکر نقش دارند. فقط به یک عکس از کسی فکر کنید که از استفاده ی یک محصول یا خدمات کاملاً خوشحال است. این باعث تقویت تمایل مشتری به انتخاب خرید خود می شود. تا اینکه فقط عکس یک محصول درکنار صندوق پستی دیده شود. در کل تصویر رضایت در چهره ی یک فرد بهترین راه تاثیرگذاری است.

افرادی که به مخاطب هدف شما شباهت دارند.

یک وب سایت با هدف تشویق اسکیت سواری نوجوانان بدیهی است که باید از استفاده از تصاویر نوزادان یا افراد سالخورده خودداری کند. از طرف دیگر، یک وب سایت برنامه ریزی شده برای جامعه ی افراد سالخورده ی جامعه، با عکس هایی از بازنشستگان شاد، بیشتر تاثیر گذار خواهد بود. مردم می خواهند خود را در چهره های خوشحال و لبخندی که با آن روبرو می شوند، منعکس کنند.

 

وقتی تصاویر را به صفحات مختلف خود اضافه می کنید، اصل “کمتر بیشتر است” را رعایت کنید.

مردم نمی خواهند هنگام مراجعه به سایت، توسط عکس ها بمباران شوند. همواره در جستجوی تعادل سالم مطالب و تصاویر باشید.

مهم: آنچه مردم به دنبال آن هستند، عکس هایی هستند که به نظر می رسد معتبر باشند. بازدید کنندگان باید باور داشته باشند که این عکسهای افراد واقعی است که به نوعی با تجارت شما در ارتباط هستند.

آیکون ها و دیاگرام ها:

راهنما های گرافیکی اعم از آیکون ها و دیاگرام های گرافیکی که به طور اختصاصی برای سایت شما طراحی شده است، به فهم صریح مخاطب کمک می کند زیرا پردازش آنها نسبت به حجم گسترده متن ساده تر است. تصاویر می توانند یک نمایش پرده ای یا ویدئویی باشند. هر رسانه تصویری (عکس کمک کننده به فهم، یا دیاگرام ها) همراه با متن، بهتر از یک صفحه متن ساده است.

ویژگی های یک عکس در وبسایت

با توجه به آموزشی بودن سیستم بلاگ و درج محتوا یا مطالب برای آگاهی رسانی به گروهی از افراد جامعه، عکس های مرتبط، باید ویژگی های مشخصی داشته باشند مانند:

عکس هایی که کمک به فهم سریع متن می کنند.

عکس هایی که معمولا محتوای شیوه ی آموزشی دارد.

اینفوگرافی ها

عکس هایی که جهت چالش سازی یا هماهنگی میان متن و تصویر استفاده می شوند: این تصاویر بهتر است همراه با حضور انسان، فعالیت های انسانی و گاها اتمسفر پر انرژی انسانی بارگذاری شود.
برای مثال:
8 اشتباه سئو که سئوکاران حرفه ای هم دچار مشکل میشوند:

 

این تصویر از نظر بار معنایی صرفا توضیح تکراری متن را میدهد درصورتی که بهتر است، نتیجه را روی اشتباه فعالیت انسانی فوکوس کند.

 

این تصویر فقط به دلیل حضور انسانی گاها مخاطب را بهتر جلب میکند تا پاک کردن کلمه ی اشتباه…

به دلیل اهمیت موضوع آموزشی و برای تاثیر بیشتر، بهتر است بین یک پلان تا سه پلان و فقط روی قسمت مهم فوکوس شود برای مثال:

 

عکس فوق برای یک پلان مناسب تر است. ولی عکسی که در ادامه آورده شده است برای چند پلان از تاثیرگذاری بیشتری برخوردار است.

 

عنوان مقاله :
نحوه ی قرارداد با پست برای فروشگاه اینترنتی

 

این تصویر یک تصویر کلیشه ای برای این محتوا خواهد بود. اما عکسی که در ادامه قرار داده شده است یک عکس رئال با 2 پلان (قرارداد اول بسته و پست دوم و محو تر) می باشد.

 

پلان بندی مفهومی :
برای مثال شما میخواهید در باره نرم افزار آنتی ویروس صحبت کنید.

 

در عکس بالا ما شاهد لپ تاپ و انتی ویروس و گاها احساس مشغله هستیم.

 

در این عکس تنها تمرکز بر روی فنجا ن قهوه است.  چون فوکوس روی فنجان است  و دست ها حالت آرامش را القا میکنند.

رنگ در تصاویر:

هارمونی رنگ به مقاله ی شما کمک میکند که هماهنگی بهتری در مقاله داشته باشید.
نیاز نیست اگر در یک مقاله از تصویر سازی استفاده می کنید تمامی مقاله با رویکرد تصویر سازی ادامه پیدا کنید.

چند نمونه هارمونی رنگ در تصاویر:

 

عکس نا مناسب برای مجموعه بالا

 

اگر دقت داشته باشید این عکس هم دارای فضای کلاسیک میباشد و از فیلتر رنگی نارنجی در عکس استفاده شده است.

به طور کلی هر عکس از مجموعه ای از رنگ ها به وجود آمده است برای انتخاب یک گروه عکس ما به شما پیشنهاد میکنیم ابتدا رنگ های موجود در عکس انتخابی را آنالیز کنید. برای آنالیز کردن کافیست در ذهن زیر نظر بگیرید این عکس از چه رنگ هایی تشکیل شده است.
برای مثال:

 

همانطور که می بینید این عکس از یکسری رنگ ها تشکیل شده است شما میتوانید با آنالیز کردن رنگ های اصلی در تصویر، تصاویر بعدی را انتخاب کنید.
(توجه داشته باشید ما برای به چالش کشیدن نظریه، عکس های کاملا نا مرتبط انتخاب کرده ایم تا به شما ثابت کنیم این کار قابل انجام خواهد بود)
عکس هایی که از نظر رنگی با این تصویر هماهنگ است:

 

توجه داشته باشید تنها رعایت اتمسفر یک یا دو رنگ کافی میباشد. مثلا در این تصاویر رنگ نارنجی اولویت داشته است.

مثال دیگر:

 

در این تصاویر تنها هارمونی رنگ صورتی می باشد ولی توجه داشته باشید در این سه عکس تصاویر به شدت لایت و صاف نیز می باشد در نتیجه این سه عکس هماهنگ میباشد ولی به علت داشتن رنگ های متفاوت نیز کِسل کننده و تکراری به نظر نمیرسند.

نتیجه گیری:

از سایت های زیر برای پیدا کردن تصاویر خوب و مفید میتوانید استفاده کنید:

در این مطلب به بررسی گذاشتن عکس مناسب برای بلاگ در سایت پرداختیم و اصولی که رعایت آن ها در فرایند انتخاب عکس تاثیر گذار بود بیان شد. همچنین در ادامه آدرس اینترنتی چند سایت که می توانید برای انتخاب عکس از آن ها کمک بگیرید قرار داده شده است.
yandex image.com
freepik.com
pexel.com
https://tineye.com
در صورتی که شما هم تجربه مفیدی در این رابطه دارید در همین صفحه در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.