مقالات آموزشی

ویژگی های طراحی لوگو عکاسی و ذکر مواردی در این خصوص

مفید بود؟

مقدمه

عکاسی هنری به شدت ظریف و حساس است که معمولا با مواردی مثل ثبت عکس، نورپردازی، ویرایش تصویر و زاویه مناسب عکس برداری در آمیخته است. امروزه صنعت عکاسی قدرت زیادی پیدا کرده است و مسلما حداقل چندین بار در جلوی دوربین عکاسان قرار گرفته‌اید (هر کس در زندگی حداقل چندین عکس پرسنلی گرفته است) امروزه ما شاهد آموزش های عکاسی، عکاسان سفر، عکاسان طبیعت، عکاسان خبری، عکاسان ورزشی و … هستیم که برخی از آنها دستمزد های بسیار بالایی نیز دارند!

نکته‌ای بسیار مهم در صنعت عکاسی اینکه اگر شما دارای یک کسب و کار مربوط به عکاسی هستید باید طراحی لوگو عکاسی را در اولویت ها کسب و کارتان قرار دهید!! چرا که یک کسب و کار بدون لوگو هیچ نشانه‌ای از خودش ندارد و طبیعی است که نمی‌تواند بدون اثبات خود و کسب شهرت پیشرفت کند!!

طراحی لوگو عکاسی می‌تواند برای کسب و کارتان یک هدیه جالب باشد!! که شما این هدیه را به آن می‌دهید. خودتان را با این بهانه که به اندازه کافی مشتری دارید گول نزنید شما برای برند سازی (branding)، بازاریابی درست و ثبت خودتان در ذهن مردم به عنوان کسب و کاری معتبر به طراحی لوگو عکاسی نیاز دارید در این مقاله قصد داریم که از ویژگی هایی که طراحی لوگو عکاسی باید داشته باشد بگوییم. اگر مقاله را جالب می‌بینید با ما همراه شوید.

بیشتر بخوانید:

دانستنی های طراحی لوگو طلا فروشی

ویژگی های طراحی لوگو عکاسی

1. لوگو باید هنر و خلاقیت شما را نشان دهد!

طراحی لوگو عکاسی برای کسب و کار های این چنینی است: خدمات آتلیه و فیلمبرداری، شرکت فعال در عکاسی، کارگاه عکاسی یا کسب و کاری برای عکاسی در صنایع مختلف. در تمامی این کسب و کار های و کسب و کار های مشابه این موارد در صنعت عکاسی شما باید کیفیت کار، خلاقیت و هنر خودتان را مخاطبین نمایش دهید تا کارتان رونق بگیرد آیا اینطور نیست!؟ قطعا که اینطور است یک توریست به شما پول نمی‌دهد تا عکسی از او بگیرید که نه زاویه‌ی درستی دارد و نه کیفیت!!

آنها حتی از شما توقع خلاقیت دارند یعنی توقع دارند تصویر را روتوش کنید، نورپردازی آن را کنترل کنید و از ابزار ها و افکت های جدید در خلق تصویر نهایی استفاده کنید. پس در درجه اول باید طراحی لوگو عکاسی شما منحر به فرد، خلاقانه و با کیفیت باشد تا هم نشان دهید کسب و کاری قابل اعتماد و معتبر هستید و هم به ذهن مخاطبین این مفهوم را منتقل کنید که عکس های شما نیز چنین زیبا، با کیفیت و خلاقانه هستند!!

اگر ایده‌ای برای طراحی لوگو ندارید یا از روش هایی مانند طوفان ذهنی برای پیدا کردن بهترین ایده استفاده کنید و یا بگذارید طراحتان ایده پیشنهاد دهد. طراح گرافیکی که برای انجام طراحی لوگو عکاسی انتخاب می‌کنید باید خبره و با تجربه باشد و روی نتیجه کار و کیفیت آن واقعا حساس باشید!! (چرا که یک لوگوی ضعیف این پیام را در خود دارد که کل کسب و کار شما ارزش چندانی ندارد!! چون شما به احتمال زیاد یک کسب و کار بزرگ و مشهور نیستید تا چیزی نتواند اعتبار شما را خراب کند!!)

2. طراحی لوگو عکاسی باید مرتبط با کسب و کار شما باشد

در برخی از کسب و کار ها نیازی نیست که لوگو مرتبط با نوع کسب و کار باشد مثلا طراحی لوگو سوپر مارکت لزومی ندارد نشان دهنده یک سوپر مارکت یا حتی خرید باشد بلکه فقط باید یک لوگوی استاندارد باشد چون در چنین کسب و کاری شما نیازی به تبلیغ از طریق لوگو ندارید یا اینکه نشان دهید که چه کسب و کاری هستید!

سوپر مارکت ها معمولا در خیابان یا محلات هستند و معیار انتخاب آنها برای مشتری معمولا نزدیک بودنشان به محل زندگی خودشان است. صاحبان چنین کسب و کاری طراحی لوگو را فقط برای برند سازی می‌خواهند اما در برخی دیگر از کسب و کار ها طراحی لوگو باید نشان دهنده نوع کسب و کارشان باشد!!

 تا با دیدن آن مخاطب یا به شما فکر کند، یا شما را در ذهن ثبت کند (برای مواقعی که به خدمات شما نیاز دارد) و یا با دیدن لوگو از نوع کسب و کارتان مطلع شود و به شما مراجعه کند! پس حتما سعی کنید طراحی لوگو عکاسی مرتبط با صنعت عکاسی و کاری که قرار است انجام دهید باشد مثلا اگر یک شرکت در زمینه عکاسی سفر دارید باید در لوگو به مخاطب نشان دهید که کسب و کارتان به عکاسی سفر مرتبط است.

3. طراحی لوگو عکاسی باید ساده و به یادماندنی باشد

هر جا که سوال از قوانین طراحی لوگو باشد یکی از جواب های این است که طراحی لوگو باید ساده باشد! فرقی ندارد لوگو را برای چه کاری می‌خواهید اصلا فکر نکنید یک لوگو پیچیده طرفدار خواهد داشت!! چرا که اگر هم افرادی آن را دوست داشته باشند باز هم زیاد در خاطرشان نمی‌ماند پس طراحی لوگو شما بی فایده می‌شود چرا که اصلی ترین وظیفه یک لوگو ثبت شما در اذهان مردم و متمایز کردن شما از سایر رقبا است.

لوگو باید به سادگی قابل تشخیص باشد و به یاد داشته باشید که قرار نیست مردم ساعتها روی لوگو شما فکر کنند تا معنای آن را بفهمند بسیاری از ما برای هر تصویر فقط یک یا دو ثانیه وقت داریم!! پس اگر لوگویتان در همین زمان های کوتاه نتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند اصلا توقع نداشته باشید در این دنیای پر از کسب و کار مختلف مردم ساعتها به لوگوی شما خیره شوند!!

اشتباه برخی از ما این است که فکر می‌کنیم یک لوگوی خوب پر از رنگ های مختلف، بزرگ، تماشایی و همراه تصویر است! در حالی که یک لوگوی استاندارد و عالی بی نهایت ساده و دارای اصول رنگ پردازی است همچنین به گونه‌ای طراحی شده است که همیشه در هر زاویه و اندازه‌ای قابل تشخیص باشد.

4. طراحی لوگو عکاسی بهتر است که وکتوری باشد

همانطور که احتمالا می‌دانید در دنیای تصویر دو نوع تصویر عمده داریم وکتور و پیکسل (اکثر تصاویر اطراف ما از نوع پیکسلی هستند) که نوع وکتور مناسب طراحی لوگو است چرا که این گونه تصاویر معمولا از صفر طراحی می‌شوند، با بزرگتر و کوچکتر شدن کیفیتشان افت نمی‌کند (در نتیجه می‌توانید لوگویتان را روی هر شی چاپ کنید) و ساده هستند.

حواستان به این نکته مهم باشد که شما به عنوان یک عکاس یا صاحب عکاسی باید طراحی بدانید که لازم است که لوگو عکاسی تان از نوع وکتوری باشد تا برای چاپ رو بنر ها و شی های مختلف کوچکترین مشکلی نداشته باشید!! پس حتما از طراح گرافیک خود بخواهید که لوگویتان را از نوع وکتور طراحی کند و خروجی ها مناسبی از تصویر را در اختیار شما قرار دهد.

آیا طراحی لوگو عکاسی می‌تواند برای ما محبوبیت به ارمغان بیاورد؟

شاید حال این سوال را داشته باشید که به فرض اینکه ما لوگو را طراحی کردیم و آن را به بهترین شکل طراحی نیز طراحی کردیم در نهایت چه!؟ آیا برای عکاسی که در یک شهر کوچک قرار دارد کسی برای طراحی لوگو عکاسی اهمیت قائل است؟ مگر نه اینکه کیفیت عکس ها مهمترین مزیتی است که عکاسی می‌تواند داشته باشد؟

 در پاسخ به این قبیل سوال ها باید بگوییم شما حق دارید که چنین سوالاتی داشته باشید اما اگر صد ها سوال دیگر از اهمیت طراحی لوگو عکاسی بپرسید جواب این است که طراحی لوگو عکاسی به حدی مهم است که شما باید در درجه اول حتی قبل از ساخت تابلو برای کسب و کارتان به طراحی لوگو فکر کنید و اصلا هم اهمیتی ندارد در کجا هستید و کیفیت عکس هایتان چقدر خوب است. شاید کیفیت کار در یک کسب و کار نقش بی نهایت مهمی داشته باشید اما فراموش نکنید که همه چیز نیست!

و امروزه کسب و کاری موفق است که به همه چیز فکر کند امروزه کسب و کار می‌تواند ادعای تاثیر گذاری بر  مردم را داشته باشد که علاوه بر رفع نیاز های ضروری مردم همواره در این فکر باشد که چگونه می‌تواند خدمات و محصولات بهتری به آنها ارائه دهد و برایشان از یک برند عالی بگوید!! (لوگوی شما قادر است که شما را به عنوان کسب و کاری بسیار عالی توصیف کند در واقع می‌تواند با مخاطبتان حرف بزند و از کسب و کارتان برایش بگوید!!).

اهمیت طراحی لوگو عکاسی متحرک

 در حوزه عکاسی و فیلمبرداری بسیار مهم است که شما علاوه بر لوگوی ثابت به فکر یک لوگو متحرک نیز باشید معمولا این کار هزینه و زمان زیادی لازم ندارد و همان لوگوی ثابت شما را به سادگی متحرک می‌کنند اما یک لوگوی متحرک به خوبی می‌تواند اهمیت و ارزش های کار شما را نشان دهد.

حتی در برخی از لوگو های متحرک تبلیغات ریزی از کسب و کار نیز وجود دارد که به خوبی در ذهن مخاطب این نکات ریز و گاهی با نمک می‌مانند. یک لوگوی متحرک پویایی و نشاط به کسب و کار شما هدیه می‌کند و می‌تواند مثل یک فیلم کوتاه نیز باشد که هم شعار، هم نام، هم برخی از خدمات شما و لوگویتان را به خوبی معرفی کند!!

پس توصیه می‌شود که در کنار لوگوی ثابت به فکر طراحی لوگو عکاسی متحرک نیز باشد چرا که این لوگو متحرک با قرار گرفتن روی تابلوهای متحرک، وبسایت، شبکه های اجتماعی کسب و کارتان و … شما را در ذهن مخاطب محبوب تر می‌کند.  برای مشاهده هزینه طراحی لوگو در رایا مارکتینگ به منوی هزینه و زمان مراجعه کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.