مفید بود؟

نمونه‌ای از تبلیغات آنلاین که دارای هزینه است و در مدل‌های گرافیکی و اشکال مختلف مانند ویدیو و متن و تصاویر در سایت‌های اینترنتی نمایش داده می‌شود و کاربران با کلیک بر روی آن به سایت تبلیغ کننده آگهی هدایت می‌شود. این نوع تبلیغات اطلاع رسانی در مورد سایت‌های مورد نظر است.

 

 روش‌های تبلیغات آنلاین

تبلیغات بنری رایگان عمدتا به صورت متحرک هستند ولی به صورت ثابت نیز طراحی می‌شوند و برای این نوع از تبلیغات هزینه‌ای در نظر گرفته می‌شود و جایگاه خاصی را در سایت‌ها به خود اختصاص داده‌اند. باید بگوییم که یکی از محبوب‌ترین روش‌های تبلیغات آنلاین نیز به حساب می‌آید. در این مدل از تبلیغات با در نظر گرفتن یک تصویر مخصوص از محصول مورد نظر که نمایانگر و معرفی آن کالا است طراحی می‌شود و با همین برند در شبکه‌ها و سایت‌های تبلیغاتی به نمایش گذاشته می‌شود.

 همه چیز درباره تبلیغات بنری رایگان

یکی از سنتی‌ترین تبلیغات اینترنتی تبلیغات بنری است که در سایت‌های تبلیغاتی به صورت تبلیغات بنری رایگان استفاده می‌شود. امروزه این تبلیغات را می‌توان بسیار به صورت کادر‌هایی که به شکل مستطیل است در صفحات سایت‌های تبلیغاتی مشاهده کرد. این کادر‌ها در ابعاد مختلف و موضوعات متنوع در سایت‌ها و همچنین وب سایت‌ها به نمایش گذاشته می‌شودند و مخاطبان می‌توانند با کلیک بر روی این تبلیغات از اطلاعات محصول مورد نظر مطلع شوند.

سایت اصلی آگهی دهنده

در واقع به سایت اصلی آگهی دهنده راهنمایی شوند. در ماه اکتبر سال 1994 اولین تبلیغات بنری در مجله‌ای به نام WIRED انجام شد که محتوایی ساده با یک جمله در آن که نوشته شده بود آیا تا به حال بر روی این کلیک کرده‌اید؟ بعد از آن دیگر تبلیغات آنلاین به سمت و سوی تبلیغات بنری رایگان و مدل‌های مختلف تبلیغات اینترنتی رفته است.

اشکال مختلف تبلیغات

در دنیای امروز با پیشرفت در اینترنت و اشکال مختلف تبلیغات اینترنتی تبلیغات بنری رایگان رشد زیادی داشته است و در میان صاحبان کسب و کار از محبوبیت برخوردار شده است. امروزه در سایت‌های مختلف اینترنتی و همچنین شبکه‌های اجتماعی شاهد تبلیغات بنری رایگان به صورت گسترده هستیم و سهم بزرگی از تبلیغات که به صورت بنری و ویدیویی صورت میگیرد در دنیای بزرگ تبلیغاتی به خود اختصاص داده است.

 

سایت‌های تبلیغاتی زیادی وجود دارند که در زمینه تبلیغات بنری فعالیت می‌کنند و ارائه این نوع تبلیغات را انجام می‌دهند. رایامارکتینگ نمونه‌ای از سایت‌های تبلیغاتی است که در زمینه انواع تبلیغات و همچنین تبلیغات بنری فعالیت دارد و در این زمینه بهترین خدمات را ارائه می‌دهد.

تاثیرات تبلیغات بنری رایگان

1. افزایش ترافیک مخاطب:

کی از تاثیراتی که تبلیغات بنری رایگان در سایت‌های تبلیغاتی دارد بالا رفتن ترافیک در سایت‌ها است. این روش از تبلیغات بازدید کنندگان زیادی دارد و برای مخاطبان جذاب است. مخاطب می‌تواند با کلیک بر روی تبلیغات بنری مورد نظر به سایت آگهی دهنده هدایت شود.

2. جلب توجه بیشتر در مخاطب:

باید در نظر داشت که جذب مخاطب در یک سایت بیشترین موفقیت را در پی دارد. پس باید طراحی یک بنر مناسب با محتوای جذاب برای جذب مخاطب بالا داشته باشید و به سلیقه مخاطبان در این خصوص پی ببرید

3. فروش محصولات مشخص:

در واقع باید با تبلیغات بنری رایگان بتوان یک محصول خاص را برند کرد و برای ترغیب مخاطب برای خرید محصول در بنر تبلیغاتی طراحی قوی داشت.

4. اعلام تخفیف در فروش:

یکی دیگر از تاثیرات تبلیغات بنری رایگان کسب درآمد و سود حاصل از فروش است و راهکاریی که بیشترین بازدهی را دارد ایجاد تخفیف برای محصول و یا کالای مورد نظر است. تبلیغات بنری گزینه مناسبی برای این روش است.

تبلیغات به صورت بنری در فضای مجازی

تبلیغات بنری یکی از روش‌های تاثیرگذار در جذب مخاطب بالا برای سایت‌های تبلیغاتی است. استفاده از این روش ترافیک سایت را بالا می‌برد و با انتخاب آن و در واقع کلیک کاربر بر روی بنر تبلیغاتی هدایت آن به سمت سایت مورد نظر انجام می‌شود. استفاده از این روش تبلیغات در شبکه‌های مجازی مثل  instagram و youtube و آپارات کاربرد زیادی دارد و همچنین بازخورد این روش در میان مخاطبان بسیار جذاب و تاثیر گذار است.

تبلیغات بنری تاثیرگذار

البته از این نوع تبلیغات بنری با طراحی یک تصویر از محصول مورد نظر و منتشر کردن در کانال‌های اجتماعی که پر بازدید نیز هستند نتایج موثری می‌توان دریافت کرد. در ادامه باید بگوییم که برای یک تبلیغات بنری تاثیرگذار و در واقع جذاب از طراحی‌های خاص و رنگ‌بندی های متنوع باید استفاده شود تا نتیجه بیشتری در جذب افراد بیشتر داشته باشید.

 برای یک بنر تبلیغاتی که اثر گذاری بیشتری داشته باشد چه نکاتی باید رعایت شود؟

1. برای منتشر کردن تبلیغات به صورت بنری باید به نوع موضوعات یک سایت توجه داشت و اینکه مرتبط با مطالب و محتوای داخل سایت باشد و مخاطبین آن سایت را نیز در نظر گرفت که نوع تبلیغات بنری شما برای آن سایت مناسب است یا نه. مرتبط بودن تبلیغات به صورت بنری با محتوای موجود در سایت و همچنین مخاطبان خاص آن سایت در بازدهی سایت خود و جذب مخاطب بسیار موثر است.

2. یک سایت با بازدیدکننده بالا دلیل بر این نیست که تبلیغات بنری شما موفقیت آمیز است و جذب مخاطب به دنبال دارد چرا که شاید مخاطبان علاقه‌ای به نوع محصولات و کالای تبلیغ شده نداشته باشند و یا تعداد کمی از مخاطبان عکسالعمل نشان دهند که به نظر میرسد تبلیغات بنری شما با شکست روبرو شده است. برای راهکار پیشنهاد می‌دهیم که در سایت‌های مرتبط تبلیغ کنید که به موضوع تبلیغاتی شما نزدیک باشد و بازخورد بالایی داشته باشد.

3. از سایت‌هایی که تبلیغات بنری زیاد که به صورت چشمک زن و تصویری استفاده کرده‌اند تبلیغات انجام ندهید چرا که به دلیل ازدحام زیاد تبلیغاتی، تبلیغات بنری شما دیده نمی‌شود و به تبع جذب مخاطب نخواهید داشت و یا زمان زیادی را برای جذب افراد از دست خواهید داد.

4. اندازه و ابعاد بنر تبلیغاتی:

در تبلیغات بنری ابعاد و اندازه‌های آن خیلی مهم است. برای خوب دیده شدن و بالا بردن شانس دیده شدن در سایت‌های تبلیغاتی از ابعاد بزرگتر برای بنر تبلیغاتی خود استفاده کنید. البته برای هزینه در نظر گرفته شده بنر تبلیغاتی نیز باید بودجه‌ای را در نظر داشته باشید که هزینه‌ها متفاوت هستند. ابعاد استاندارد در تبلیغات بنری، که به صورت پیکسل است در اندازه‌هایی که در ادامه به آن اشاره خواهیم داشت ارائه می‌شوند.
طول 468 و عرض 60
طول 120 و عرض 240
طول 250 و عرض 250
طول 125 و عرض 125
طول 240 و عرض 400

5. قرار گرفتن تبلیغات بنری در سایت مورد نظر:

برای بهتر دیده شدن تبلیغات بنری در سایت‌های مورد نظر باید جایگاه مناسب سایت‌ها را برای تبلیغات انتخاب کنید. برای تشخیص این جایگاه ابزار‌هایی وجود دارند که در این زمینه به شما کمک می‌کنند تا جایگاه مناسبی برای دیده شدن تبلیغات بنری شما در بهترین حالت وجود داشته باشد.

6. استفاده از CTA در تبلیغات بنری:

این کار شما باعث می‌شود تا کاربر را به انتخاب تبلیغات شما ترغیب کند.

7. توجه به تبلیغاتی که قبل و بعد از شما گذاشته می‌شود:

هنگامی که می‌خواهید در شبکه‌های اجتماعی تبلیغات داشته باشید به تبلیغاتی که قبلا در کانال گذاشته شده دقت کنید و همینطور بعد از تبلیغات شما. دلیل این کار این است که نوع تبلیغات در ذهن کاربران تاثیر می‌گذارد و زمانی که تبلیغی در کانال گذاشته می‌شود که یا منبع درستی ندارد و یا بار منفی دارد مثلا خبر حوادث و یا از این قبیل تبلیغات، در ذهن کاربر خاطره‌ای بد حک می‌شود و اگر بعد از این موضوع شما تبلیغی داشته باشید اثر مثبتی در ذهن بیننده و یا مخاطب نخواهد داشت.

 

8. طراحی بنر تبلیغاتی به صورتی که جلب توجه داشته باشد:

هدف بنر‌های تبلیغاتی جذب مخاطب بیشتر است. استفاده از رنگ‌ها در بنرهای تبلیغاتی بسیار در جلب توجه افراد موثر است رنگ‌هایی مانند سبز و آبی که دارای طرفداران خاص خود را دارد می‌تواند بنر تبلیغاتی شما را جذابتر کند. رنگ هایی مانند زرد و قرمز نیز در نگاه بینندگان جذاب است.

جلب توجه بالایی دارد. در آخر به این نکته نیز اشاره داشته باشیم که موضوع بنر تبلیغاتی باید با سایت و یا کانالی که در آن تبلیغات انجام می دهید همخوانی داشته باشد تا جذب افراد بیشتر را به همراه داشته باشد.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.