نیازمندیهای رایگان
نیازمندیهای رایگان شامل کدام استراتژیهای تبلیغاتی است و در دسته کدام یک از فنون بازاریابی اینترنتی قرار میگیرد؟
نیازمندیهای رایگان، آمیختهای از آنچه تقاضا میشود و آنچه ارائه میگردد را در کنار هم به نمایش میگذارد؛ گویا نیازمندیهای رایگان، عنصر دوگانه در تبلیغات اینترنتی است که مانند یک پریز برق عمل نموده و نقش کاتالیزور را در پیشبرد اهداف تجاری، خدماتی، تبلیغ و بازاریابی آنلاین بازی میکند.
نیازمندیهای رایگان، نوعی بازاریابی دو سویه است که موجب میشود مشتری و فروشنده سریعتر و آسانتر یکدیگر را بیابند و نه تنها بازار هدف را برای ارائه دهندگان و تولید کنندگان فراهم میآورد، بلکه مرجع تامین نیاز متقاضیان حاضر در بازار هدف را نیز پیش چشمان آنها گذارده و معرفی مینماید.
مطالعه مقاله تبلیغ آگهی رایگان، مؤثر است اما کافی نیست!
را به شما پیشنهاد می کنیم.
شاید این سوال به ذهن شما رجوع کند که استفاده از شیوه تبلیغات و جستجوی اینترنتی در زمینه بازاریابی آنلاین از طریق نیازمندیهای رایگان به عنوان یک استراتژی تبلیغی، تا چه حد میتواند موثر باشد و آیا این روش، به صورت هدفمند عمل میکند؟
نیازمندیهای رایگان چه مزیت هایی دارد؟
با توجه به تنوع فراوان روشها و تدابیر گوناگون تبلیغاتی در فضای بینهایت گسترده وب و شبکههای اجتماعی، سیستم بازاریابی از طریق درج نیازمندیهای رایگان به عنوان یکی از روشهای تبلیغ، از چه مزیتهایی برخوردار است تا کاربردی بودنش، در میان میدان پر ازدحام شیوههای قدرتمند بازاریابی اینترنتی، مورد تاکید قرار گیرد؟
پیش از آنکه به مزیتهای نیازمندیهای رایگان بپردازیم، باید اندکی با این تکنیک و پلتفرمهایی که در این زمینه فعالیت دارند آشنا شویم.
پلتفرمهای نیازمندیهای رایگان چه ویژگیهایی دارند؟
در دنیای وب و اینترنت، سایتها و پلتفرمهای تخصصی برای درج آگهی و تبلیغات، نمایش نیازمندیهای تبلیغاتی در زمینههای مختلف به صورت عمومی یا تخصصی، فعالیت دارند.
با رشد و گسترش شبکههای اجتماعی و سوشال مدیا و افزایش تصاعدی محبوبیت این شبکههای مجازی نزد کاربران در سراسر دنیا و نیز کیفیت تاثیرگذاری این نهادهای آنلاین و مجازی بر ابعاد مختلف زندگی بشر و تمام عناصر جهان، به موازات قابلیتها و آپشنهای تبلیغاتی که در این اپلیکیشنها توسط طراحان آن، قرار داده میشود،
اهمیت مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی و ایجاد شاهراههای هموار و مستقیم برای دسترسی به بازار هدف و متقاضیان برای موضوعات شغلی، تجاری و خدماتی مختلف، به صورت دو سویه، نیز به طور تصاعدی افزایش یافته است؛ تا حدی که درج آگهی و فعالیت در عرصه ثبت و نمایش نیازمندیها و تبلیغات، خود به یک حرفه مجزا بدل شده که یا به صورت تخصصی توسط سایتها و پلتفرمهای درج آگهی انجام میشود و یا به طور حرفهای و گسترده توسط آژانسهای تبلیغاتی، مارکتینگ و سایتها و مراجع تخصصی بازاریابی اینترنتی مانند رایامارکتینگ، تنظیم و تولید شده و بر اساس درخواست کاربران، تهیه و منتشر میگردد.
در مورد مقوله نیازمندیهای رایگان نیز، دو موضوع اصلی مطرح است: یکی آژانسهای تبلیغاتی و مارکتینگ برای تولید و ارائه محتوا، و نیز جهت تنظیم و تشریح شیوههای بازاریابی اینترنتی موثر فعالیت دارند مانند رایامارکتینگ؛ و دیگری پلفرمها و صفحات موجود در اینترنت و شبکههای اجتماعی که این آگهیها بر روی آنها درج و نمایش داده میشود.
نقش آژانس تبلیغات اینترنتی در روند درج تبلیغات و نیازمندیهای رایگان
رایامارکتینگ و کلیه آژانسهای تبلیغات اینترنتی و مجازی، میتوانند علاوه بر تولید انواع محتوای تبلیغاتی و رپورتاژ و مقالات خبری و آموزشی در قالبهای مختلف اعم از محتوای تصویری و گرافیکی، بروشور و اینفوگرافی، محتوای پویا به شکل تبلیغات ویدیوئی و موشن گرافی، محتوای متنی و… برای وبسایتها و نیز برای صفحات مختلف موجود در شبکههای مجازی و سوشال مدیا مانند اینستاگرام، توییتر(twitter.com)، فیسبوک(facebook.com)، یوتیوب، تلگرام و… به وجوه دیگر بازاریابی اینترنتی نیز بپردازند.
برای مثال این آژانسها میتوانند در شناسایی و معرفی صفحات تخصصی ثبت و نمایش نیازمندیهای رایگان و آگهیهای تبلیغاتی و نیز رتبه بندی آنان بر مبنای بازده درج آگهی در آنها، برای کاربران به عنوان یک مرجع تخصصی تلقی گردند.
از طرفی برخی از این آژانسهای تبلیغاتی، خود به عنوان یکی از پلتفرمهای درج آگهی و تبلیغات نیز فعالیت میکنند و کاربران میتوانند محتواهای خود را برای نمایش به این پایگاهها ارجاع دهند.
نقش و قابلیتهای بازاریابی مجازی صفحات و پلتفرمهای درج آگهی در عرصه تبلیغات و نیازمندیهای رایگان
تا همین چند سال پیش، بخش نیازمندیهای روزنامه همشهری، به عنوان یک رسانه جمعی و نشریه کثیرالانتشار، یکی از محبوبترین بخشهای فعالیت انتشاراتی ایران را شامل میشد.
نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان، نشریاتی وجود داشت که در کنار اخبار و سایر مطالب، به صورت پراکنده یا متمرکز، یا حتی به طور ویژه و اختصاصی، به درج آگهیهای تبلیغاتی و نیازمندیها میپرداختند.
اهمیت صفحاتی که به درج نیازمندیها اختصاص داده میشد، اندکی بیشتر از صفحات تبلیغاتی، به نظر میآمد؛ شاید دلیل این امر، مبتنی بر قابلیت موثرتر روش درج آگهی نیازمندی در بازاریابی متمرکز و مستقیم نسبت به تبلیغات بود.
وقتی حرف از نیازمندی است، افقی وسیعتر از تبلیغ یک حرفه یا کالا یا معرفی یک برند تجاری در نظر میآید؛ اینجا پای جستوجوگران در میان است و دیگر نوع گفتگو به شکل متکلم وحده نبوده و کاربران، صرفا تماشاچی نیستند، بلکه مانند نویسنده و تمام درستاندرکاران پشت پرده، در حال ترسیم نقشهای نمایشند و تبلیغات تولید کنندگان و فروشندگان نیز، هنرپیشههایی هستند که در این نقشها به بازی میپردازند.
برای مثال، شما نیازمند شغل در فلان استان هستید، شرایط شغلی مورد نظر خود را همراه با رزومه و مهارتها به اشتراک می گذارید، در طرف مقابل صاحبین مشاغل نیز نوع کار خود و نیروی کاری مورد نیاز را همراه با شرایط کاری درج میکنند، و پلتفرم موجود، پلی برای رسیدن این دو قطب به یکدیگر میشوند.
انواع پلتفرمهای درج آگهی نیازمندیهای رایگان
اساسا، پلتفرمهای درج آگهی نیازمندیها، برای عرضه و نمایش و بهینه سازی محتواهای تبلیغاتی و آگهیهای ارجاع شده کاربران، برای عموم است.
بسته به اینکه این پلتفرمها چه نقش اختصاصی در درج آگهی نیازمندی ایفا میکنند، شاهد چند نوع مختلف از این صفحات هستیم.
فارغ از اینکه نوع صفحات درج آگهی نیازمندی، میتواند بسته به سرور اینترنتی متفاوت باشد، مانند اپلیکیشنهای آفلاین، پیجهای اینستاگرامی، صفحات وب و سایتها، وبلاگ و صفحات فیسبوک، سایتهای درج ویدئو، و … بسته به نوع تاثیر این پلتفرمهای مختلف میتوان آنها را این گونه دسته بندی نمود.
پلتفرمهای پیوند دهنده
برخی از پلتفرمهای درج آگهی و نیازمندیها، با بررسی هوشمند میان هر دو سوی تقاضا، به واسطه الگوریتمهای خاصی که هنگام برنامهنویسی، کدگذاری و تعریف شده است، دو سر آگهی را به تناسب یافته، و به یکدیگر پیشنهاد میدهد؛
نمونهای از این موارد را در سایتهای تخصصی همسریابی مشاهده میکنید.
این پلتفرمها میتوانند به صورت موضوعی و انحصاری عمل کنند، مانند سایتهای شغلیابی یا همسریابی و یا به صورت عمومی.
مثال عینی این مورد در جهان واقعی، همان کاری است که آژانسهای املاک انجام میدهند.
پلتفرم های یک طرفه
در این پلتفرمها معرفی دو سوی یک تقاضا، تنها نزد یکی از طرفین انجام میشود؛ برای مثال آگهی اطلاعاتی جویندگان کار، تنها برای کارفرمایان و به تناسب آنچه برای استخدام درخواست دارند، انجام میشود.
نمونه عینی این نوع پلتفرم، آن چیزی است که در روند بازاریابیهای حضوری انجام میشود.
پلتفرم های درج آگهی
این پلتفرمها، صرفا یک سالن مشترک برای درج آگهی نیازمندی دو سر تقاضا را شکل میدهند؛ یعنی درست مانند آنچه زمانی در صفحات نیازمندیهای روزنامه شاهد بودیم.
برخی از پلتفرمهای مذکور همیشه یا برای مواقع خاص و به صورت موردی اقدام به درج نیازمندیهای رایگان میکنند که این میتواند یک فرصت عالی برای متقاضیان و کاربران به حساب آید.
ویژگیهای ممتاز پلتفرمهای درج تبلیغات و نیازمندیهای رایگان
حال بر اساس تمام ویژگیهایی که برشمرده شد، در وصف مزیتهای آن، میتوان به این موارد اشاره نمود:
درج آگهی نیازمندیهای رایگان در پلتفرمهای مختلف تبلیغات اینترنتی و مجازی، میتواند عینا آنچه دو سر تقاضا به آن احتیاج دارند را در مقابل هم قرار دهد؛ این همان سیستمی است که تحت عنوان بازاریابی هدفمند ذکر گردید.
بازاریابی هدفمند بر مبنای بهینهسازی تبلیغات بر اساس دسته بندی دو سوی تقاضا، انجام میشود و سرعت و بازده دستیابی به نتایج مطلوب را افزایش میبخشد.
این پلتفرمها، نامحدود بوده و در دسترس عموم قرار دارد و بدون هزینهای میتوان به راحتی مانند بزرگترین برندها و معتبرترین افراد، آگهی خود را به نمایش گذاشت.