مقالات آموزشی

بررسی نتایج دو برابری را با ۲/۱ محتوا بدست آورید

مفید بود؟

آیا از بازاریابی محتوا ROI بهتر می خواهید؟ با این سه تاکتیک محکم می توانید نتایج خود را در حالی که محتوای کمتر، اما بهتری تولید می کنید، دو برابر نمائید.

 

SERP ها  در دهه گذشته به یک بازی با برآیند صفر تبدیل شده اند.

برای برنده شدن، باید دیگران بازی را ببازند.

ثروتمندان، ثروتمندتر می شوند و بازندگان بازنده تر.

بنابراین بهترین بودن، تنها استراتژی درازمدت است.

ترفند، عدم توقف است.

شما فقط آن را در جاهایی متمرکز می کنید که به احتمال زیاد بیشترین و سریعترین نتایج را به دنبال خواهند داشت.

در اینجا سه چیزی را عنوان می کنیم که باید بر روی آنها متمرکز شویم.

1. به روزکردن مطالب قدیمی

بریتانی برگر یک بازاریاب محتوای SaaS است که با شرکت هایی مانند Mention و eZanga کار کرده است.

این بازاریاب با مشکل بسیار معمول  ظاهر شدن در نقش های مختلف بازاریابی روبرو شد. او مسئول محتوای جدید، وبینار، مشارکت، ایمیل و موارد دیگر بود.

خوشبختانه، او به سرعت پی به این موضوع برد که محتوای جدید اهمیت زیادی دارد.  یک نگاه ساده به Google Analytics ، موید این مطلب است که تقریبا  80 درصد از بیشترین ترافیک وبلاگ مربوط به محتوایی است که ماهها (یا سالها) قبل تولید شده است.

به همین دلیل است که بریتانی هنوز به روز کردن محتوای قدیمی، پیش از ورود به محتوای جدید در اولویت قرار می دهد.

برگر توضیح می دهد:

“فرض کنید شما یک پست وبلاگ را هفته ای دو بار به مدت یک سال منتشر می کنید یعنی 100 پست وبلاگ منتشر می کنید و با فرض اینکه شما تلاش زیادی برای تولید آنها انجام داده اید، این یعنی 100 موضوع “.

” آیا واقعا بیش از 100 موضوع وجود دارد که مخاطبان شما به آنها نیاز دارند؟ و پس از یک سال، آیا تلاش شما به بهترین نحو صرف چیزهای جدیدی می شود که ممکن است مخاطبان کمتری را هدف قرار دهد یا ارزش این را دارد که مطالبی را که در حال حاضر دارید تهیه کنید و بروید، “آیا همه کسانی که باید این را ببینند این را دیده اند یا ما باید تلاش بیشتری در خصوص آن به کار گیریم؟ ”

برای چپ مغزها، این به معنای تسلیم است. به روز کردن محتوای قدیمی ( 100 موضوع اصلی که برگر توضیح می دهد ) اغلب می تواند بازدهی بهتری با سرمایه گذاری کمتر به دنبال داشته باشد.

ممکن است در ابتدا دیوانگی به نظر برسد، تا زمانی که به اعداد نگاه کنید و همان نسبت 80/20 در همه جا مشاهده شود. 1000 مورد برتر از 4784 پست NeilPatel.com  (21٪)، 80.99  درصد،  از ترافیک را تشکیل می دهند. در حالی که “بیش از نیمی از محتوا حتی 83 بازدید در ماه نداشته است .”

این پدیده برگر را بر آن داشته است تا تلاشهای خود را در زمینه تولید محتوا متمرکز کند . ”

من می خواهم بگویم دو دسته ای که باید روی آنها تمرکز کنید (1) بیشترین بازدید شما (2) جواهرات پنهان شما هستند. بدیهی است، شما می خواهید بیشترین نتیجه ممکن را به دست آورید، یعنی چیزهایی که به بهترین شکل ممکن شما را به هدف تان می رسانند. برای برخی از پست ها، این یعنی ترافیک و رتبه بندی ، برای برخی دیگر از پست ها، این امر یعنی ثبت نام در وبینار یا ثبت نام آزمایشی یا هر چیز دیگری است. من فقط 10 پست برتر را که به اهداف خود می رسند، می گیرم و شما می خواهید آنها را تا آنجا که ممکن است تقویت کنید. ”

خبر خوب این است که یافتن این پست ها نیز بسیار آسان است.

به  سادگی Google Analytics را باز کنید، در بخش گزارش رفتار به محتوای برتر خود بروید، سپس بر اساس بیشترین ترافیک از روی جستجوی ارگانیک مرتب سازی را انجام دهید و مواردی را که بدترین نرخ خروجی را دارند جستجو کنید.

 

آنچه شما مشاهده می کنید گروه زیادی از افراد هستند که در این صفحه وارد شده اند و تقریبا همه آنها از همان دری که آمده اند، نیامده خارج شده اند.

1+ برای سئو

-1 برای محتوا

مرحله واضح بعدی این است که تمام محتوای قدیمی خود را به روز رسانی نمائید. اما شما می توانید و باید خیلی فراتر از اینها بروید. هدف شما این است که محتوای خود را با هدف جستجو هماهنگ تر کنید تا “جذاب” باشد و افراد بیشتری را جذب خود نماید.

الگوی محتوای SEO SEMrush یک مقایسه ساده SERP را به همراه کلمات کلیدی معنایی بر اساس 10 نتیجه برتر، نمره خوانایی و برآورد طول متن ارائه می دهد.

.

نمره خوانایی از آزمون Flesch-Kincaid بدست می آید. برعکس، نمره بالاتر به این معناست که مطالب راحت تر خوانده می شود (90 = گرید 6)، در حالی که نمره کمتر بدین معناست که خوانش محتوا دشوارتر است (30 )

نمره معیار که SEMrush ارائه می دهد برآوردی بر اساس صفحات رتبه بندی شده در 10 صفحه برتر است. بنابراین هنگام بازنویسی، به شما این ایده را می دهد که چگونه یا از کجا نسخه جدید این مقاله را بردارید.

پیشنهاد می کنیم مقاله

51 درصد بازاریابان معتقدند که محتوای مناسب را ارائه نمی دهند را مطالعه نمایید

این  همراه با SEMrush SEO Writing Assistant، بازخورد شخص ثالث را به شما می دهد تا بدانید چقدر مفاهیمی که شما هدف گرفته اید، دقیقا همان چیزی است که جستجوگران می خواهند.

 

علاوه بر این، می توانید دارایی های بهتری مانند تصاویر سفارشی ایجاد کنید که موجب بهبود تعامل می شود و به شما کمک می کند تا در دریایی از تصاویر موجود برجسته شوید.

 

2. بازیابی در فرمت های جدید

در حال حاضر، لن مارکیدان ( مدیر CMO  ) در پلتفرم دوره آنلاین Podia است. اما پیش از آن، او یکی از عوامل محرک صعود Groove به 100000 مشترک هدف بود.

محتوای “اصلی” وبلاگ آنها حجم زیادی از ترافیک را به همراه داشت و سپس محتوا در آهنرباهای لید منحصر به فرد قرار گرفت تا کاربران را از قیف پایین بکشد.

به عنوان مثال، یکی از پست های آنها بر 17 اسکریپت ایمیل متمرکز بود که تیم Groove روزانه از آنها استفاده می کرد.

 

در ابتدا، الگوهای ایمیل همه به صورت اسکرین شات بودند. بنابراین برای خوانندگان کپی و جایگذاری فرمول ها آسان نبود.

 

مارکیدان با استفاده از این مزیت، یک آهنربای لید/ارتقاء محتوا ایجاد کرد و در ازای آدرس ایمیل کاربران، لینک دانلود را به آنها ارائه داد:

 

همین آهنربای لید ثبت نام ایمیل آنها را تا 22 درصد افزایش داد.

پس از آن پست وبلاگ درازمدت فقط ایجاد کننده ترافیک برای سئو نبود. این نیز مانند “تیزری” بود که بازدیدکنندگان را برای تبدیل تغییر می داد.

در مقایسه، اگر محتوای آهنربای لید شما مستقیما با آنچه که شخص می خواند ارتباطی نداشته باشد، نرخ را انتخاب کنید.

یک پست درباره بازاریابی ایمیلی با CTA نوار کناری ثابت خبرنامه سئو شما برای هیچ کس جذاب نیست. مارکیدان توصیه می کند که هر آهنربای لید را به عنوان کمپین اختصاصی خود در نظر بگیرید. او می گوید که کمپین ها  باید “کمتر تکراری باشند و هر قسمت با دارایی های حمایتی کامل شود .”

به این ترتیب، تمام محتوای شما ممتاز باقی می ماند و ارزش تلاش بیشتر را برای تبادل اطلاعات را دارد. بازیافت محتوا مانند این پک ها یک مزیت دیگر دارد: حفظ بیشتر.

پیشنهادات آهنربای لید برای هر پست تبلیغاتی به شما این امکان را  می دهد ترافیک را به بخش هایی با علایق خاص تقسیم کنید. بنابراین شما می توانید با دقت بفروشید و قیمت را افزایش دهید، نرخ باز شدن بیشتر، کلیک ، ضمن کاهش نرخ انصراف افزایش دهید.

3. گسترش به زبان های جدید

SERP  های ایالات متحده به همان اندازه که به نظر می آیند سختگیر هستند.

شرکت های بیشتر + محتوای بیشتر + پول بیشتر = رقابت بیشتر.

زبان انگلیسی ممکن است تقریبا در هر کشوری گسترش یابد. اما برایان جکسون( مدیر ارشد اجرایی Kinsta ) تأیید می کند که “جستجوی ارگانیک ، اجتماعی و غیره در سایر زبانها قابل رقابت نیست ” و این یک نیروی محرکه بزرگ در جهت دسترسی بیشتر به قیمت و محتوای آنها در سایر نقاط جهان بوده است.

به هر حال، بیش از 440 میلیون نفر و بیش از 5 درصد از وب سایت ها از زبان اسپانیایی استفاده می کنند. آنها ممکن است در  بازار آمریکای جنوبی کار خود را آغاز کرده باشند، اما از آن زمان یک تیم مترجم داخلی برای حضور در سراسر جهان ایجاد کرده اند. این شامل سایتهای اختصاصی برای هر زبان  و همچنین ترجمه همه مطالب جدید انگلیسی نیز می شود.

 

آنها فقط محتوای جدید را منتشر نمی کنند.

آنها محتوایی را که از قبل می دانند، بدون هیچ تردیدی دو برابر می کنند.

نتیجه گیری

” بیشتر ” همیشه بهتر نیست.

اغلب بازارهای برنده مانند SERP های امروزی نیست، جایی که فقط 1٪ بالا کلیک  میخورد، خوانده و مصرف می شود.

در این مورد، ROI بهتر ناشی از متوسط بودن نیست، بلکه ناشی از بهترین بودن است.

این بدان معناست که نتایج شما حاصل از بازسازی، بازیافت و گسترش 100 محتوای برتر سایت شما می تواند 100 محصول دیگر را از بین ببرد.

شما هنوز نیاز به تولید محتوای زیادی دارید. اما این که چگونه و به کجا این تولیدات می رود، تمامی تفاوت ها را ایجاد می کند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.