هر لحظه که از تولد اولین شبکه های اجتماعی و حضور کاربران در این پدیده می گذرد، عناصر تازه ای به ذهن سازندگان شبکه های اجتماعی خطور می کند. بسیاری از این پدیده ها به طور مستقیم و فعالانه در اختیار کاربران قرار می گیرد و به عنوان نیازهای اصلی بازار مطرح می شوند. در ادامه چند روند و گرایش جدید که شبکه های اجتماعی در سال 2018 باید اعمال کنند را معرفی خواهیم کرد.
6- گسترش استفاده از جریان های لایو:
چیزی که در ابتدا یک تدبیر و حیله ی نو بود، تبدیل به یکی از بخش های اصلی شبکه های اجتماعی شده است. امروزه برندهای کوچک و بزرگ از جریان های گرفتن لایو برای جلب توجه پیروان و مشتریان بالقوه ی خود استفاده می کنند.
Goruck یک برند مربوط به تولید کوله پشتی است که به طور سازمان دهی شده ای با جریانات سخت روبرو شده است. این نام نمونه ی یک برند متوسط است که محتوای آن در فیسبوک با استفاده از جریان های لایو و شبکه های اجتماعی دیگر با محتواهای واقعی توسعه یافته است.
در سال 2018 برندهای بیشتری اقدام به استفاده و شروع جریان های لایو خود می کنند و این برنامه را در محتواهای ماهانه ی خود اعمال خواهند کرد.
7-تغییرات دوباره و بازتاب توییتر:
توییتر به عنوان یکی از شبکه های اجتماعی خاص با کاربری متفاوت، در سال 2017 رشد چشمگیری داشته است. در سال 2017 توییتر دسترسی به جریان بازی های NFL را از دست داد و احتمال دارد که رهبری و مدیریت توییتر به دنبال بازنویسی در مورد چگونگی استفاده از این پلتفرم باشد.
تغییرات احتمالی در توییتر به طور عمده شامل فروش این شرکت به سرمایه گذاران بخش خصوصی، تغییر پلتفرم شامل برخی از عناصر اشتراک و یا تجدید نظر گزینه های تبلیغاتی که در پشت سیستم عامل های دیگر افتاده است، می پردازد.
8-پاتوق های دیجیتالی به مسیر اصلی هدایت می شوند:
House Party یک پلتفرم ویدئویی است که روزانه بیش از یک میلیون نفر از آن استفاده می کنند. این بهره گیری عمدتاً به عنوان راهی برای برقراری ارتباط با دوستان دیجیتالی مورد استفاده قرار می گیرد. این پلتفرم به اندازه ای موفق شده است که فیسبوک اخیراً گزارش داده که روش هایی برای ایجاد یک قابلیت مشابه در پلتفرم خود را بررسی می کند.
قبلاً دیده بودیم که ویدئوها در شبکه های اجتماعی به طور فزاینده ای اهمیت می یابند و گروه های زنده ی ویدئو، یک تکرار طبیعی از این روند هستند. قابل تصور است که در سال 2018 فیسبوک یک محصول مشابه را به House Party دهد که همانند استوری های اینستاگرام قابل تحقق یافتن است.
9-فضاهای فیسبوک در حال گرفتن جریان اصلی هستند:
فیسبوک تنها به جریان ویدئوی زنده علاقه مند نیست، آنها پروژه ای با نام Spaces را طراحی کرده اند که اجازه می دهد تا دوستان تحت VR با یکدیگر متصل شوند.
باتوجه به اینکه فیسبوک مالک شرکت Oculus است که یک شرکت سخت افزار و نرم افزار واقعیت مجازی شمرده می شود، جای تعجب نیست که غول شبکه های اجتماعی در حال توسعه ی یک پلتفرم برای استفاده از این فناوری جدید باشد. فیسبوک آماده است تا در سال 2018 فضاهای سالم را ارزیابی کند و هنگامی که این کار صورت گرفت، احتمالاً اولین محصول موفقیت آمیز، شبکه های اجتماعی VR هستند.
10-سیستم های اجتماعی شامل سیاست ها و شکل قوی تری در تصمیم سازی های حکومتی است:
پس از یک سری تصمیمات جنجال برانگیز در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، سیستم های مختلف شبکه های اجتماعی رویکردهای بهتری را برای حاکمیت رفتار در سیستم عامل خود در نظر گرفتند.
فیسبوک به تازگی بیش از هزاران آگهی که به نظر به دخالت در امور روسیه وابسته است را شناسایی کرده و در سیستم های نظارتی جدید AI سرمایه گذاری کرده است.
باتوجه به انتقادهای گسترده ای که فیسبوک و توییتر در سال 2017 دریافت کردند، احتمال دارد که این پلتفرم ها قوانین رفتاری و سیاست های حاکمیتی را در بربگیرند، سیاست هایی که برندها را از انتقادهای آینده محافظت می کند.
در نتیجه ی 10 مورد عنوان شده دیده اید که روند جدید شبکه های اجتماعی که بر کاربران و برندها تاثیر می گذارد، تقویت و تسریع شده است. احتمال دارد که ویدئو ها و واقعیت مجازی، استفاده های متفاوت تری داشته باشند. علاوه براین برندها به سیستم های جدیدتر شبکه های اجتماعی اینستاگرام و اسنپچت توجه بیشتری خواهند کرد.