به دنبال رونق برند خود در اینستاگرام هستید؟ از این 22 نکته ای که در ادامه بیان خواهیم کرد استفاده کنید تا فالوور اینستاگرام تان را اضافه کنید که شامل راهکارهایی مثل استفاده از هشتگ، مسابقات و اینکه چه پستی بگذارید می باشند.
با نحوه افزایش فالوور اینستاگرام در سال 2020 آشنایی دارید؟
قبل از اینکه به بررسی موضوع افزایش فالوور اینستاگرام بپردازیم، توجه شما را به چند آمار و ارقام جلب میکنیم:
با اینکه گزارشات حاکی ازکم شدن میزان افزایش کاربران اینستاگرام است اما همچنان این برنامه بعد از فیسبوک، به عنوان دومین کانال شبکه اجتماعی مورد استفاده در آمریکا, جایگاه خود را حفظ کرده است.
اپلیکیشن اینستاگرام دومین اپلیکیشن محبوب برای آیفون بعد از یوتیوب است.
از بین میلیاردها کاربر ماهانه اینستاگرام، 63% آنان یعنی حدود 63 میلیون کاربر، هر روز وارد این برنامه شده و حدود 28 دقیقه در آن هستند.
از بین 500 میلیون کاربری که هر روز استوری های اینستاگرام را مشاهده می کنند، یک سوم آنها مربوط به کسب و کارها هستند.
برای برندی که قصد برقراری یا افزایش مشارکت با مخاطبین خود را دارد، کاربران زیادی در اینستاگرام حضور دارند که منتظر ملاقات و برقراری ارتباط با شما هستند.
دلیل دیگری هم هست که نیاز داشته باشید بدانید که چرا باید از اینستاگرام برای یک کسب و کار استفاده کنید؟
اما، مشابه تمامی شبکه های اجتماعی، باید لحن برندمناسب یعنی (نوع کلمات و شیوه بیان آنها برای معرفی برند) را پیدا کنید.
پس برای اینکه فالوور اینستاگرام و میزان مشارکت با مخاطبین خود را افزایش دهید، 22 نکته و روش برای موفقیت برند شما آماده کرده ایم.
کماکان از استوریها، پستها، فید، بیو و هشتگهای اینستاگرام خود استفاده کنید.
1 -برنامه داشته باشید و یک تقویم محتوایی پر از ایده های عالی بسازید.
وقتی ما محتوایی مینویسیم، ما روی ایده ها، ارسال و بهینه سازی آن کار میکنیم.
نباید هیچ فرقی بین به اشتراک گذاری تصاویر و فیلم ها برروی حساب تجاری با حساب اینستاگرامی برند وجود داشته باشد.
روی ایده پردازی برای ایده های هوشمندانه محتوایی که هم راستا با ایام مختلف، تعطیلات، رویدادهای پیش روی کسب و کار شما و از همه مهمتر میزان کل ترافیک و اهداف فروش شما باشد، وقت بگذارید.
هنوز هم میتوانید انعطاف پذیر بوده و بدون برنامه ریزی قبلی به محض اینکه ایده هایی به ذهن شما رسید آنها را پست کنید تا فالوور اینستاگرام برند خود را افزایش دهید.
اما اینکه مجموعهای از ایدهها و برنامه (به صورت آزمایشی) داشته باشید،این شما را در این کارزار رقابتی جلو خواهد انداخت و دیگر نیاز نیست به دنبال چیزی برای پست کردن بگردید.
بسته به نوع کسب و کارتان، میتوانید چندین بار در روز یا چند بار در هفته پست بگذارید.
برنامه محتوایی برای اینستاگرام درست کرده و به آن عمل کنید.
2- فقط تصاویر و فیلمهایی که خوب گرفته شده اند را پست کنید و مطمئن شوید که توجهات زیادی را به خود جلب می کنند.
وقتی در اینستاگرام پست میگذارید فقط از تصاویر و فیلمهای با کیفیت بالا استفاده کنید.
کیفیت بالا یعنی کاملا واضح و شفاف و تصاویری که پیکسلهای درشت ندارد.
از همه مهمتر اینکه اینستاگرام یک نوع پلتفرم بصری است.
عکسهای تیره و تار هیچ جایگاهی ندارند.
یا تصاویری که بخشی از آنها برش خورده است.
البته نیاز هم نیست که عکس و فیلمها طبق استاندارد BBC یا National Geographic باشند اما باید توجهات زیادی را جلب کنند و با کیفیت باشند.
محتوایی که کیفیت نداشته باشد هیچ فردی را جذب خود نخواهد کرد.
با اینکار شاید تعدادی فالوور اینستاگرام هم از دست بدهید.
3- فیلترها و اندازههای مختلف را تست کنید.
صرف تجاری بودن دلیل بر این نیست که نباید از فیلترها و اندازههای مختلف استفاده کنید.
در مقابل، باید از فیلترها در محتوای خود استفاده کنید.
هر چقدر تصاویر شما خلاقانه، اورجینال و جذابتر باشد، احتمال اینکه افراد حساب کاربری شما را دنبال کرده و به اشتراک بگذارند بیشتر میشود.
شما میتوانید یک قدم فراتر گذاشته و اپلیکیشنهای ادیت عکس را دانلود کنید و تصاویر خود را بیشتر رتوش کنید.
تا جایی که ابعاد اجازه می دهند محدود به اندازه اولیه نباشید – ضمنا از حالت افقی و عمودی هم استفاده کنید.
خودتان ابعاد مختلف را تست کرده و ببینید که کدام حالت برای اکانت کسب و کار شما بهترین گزینه است تا فالوور اینستاگرام را افزایش دهید.
4 – از نرم افزار تجزیه و تحلیلی اینستاگرام برای افزایش جستجوی پرسونای برندتان استفاده کنید.
با داشتن حساب کاربری تجاری اینستاگرام که داشتن آن رایگان است، به بخش تجزیه و تحلیلی آن دسترسی خواهید داشت که به شما نشان میدهد چه زمانی مخاطبین شما بیشترین میزان فعالیت را دارند.
از این دادهها برای بهینه سازی برنامه زمانی پست گذاشتن خود استفاده کنید و فالوور اینستاگرام را افزایش دهید.
ضمنا اینستاگرام اطلاعاتی در مورد سن، جنسیت و مکان مخاطبین به تفکیک در اختیار شما قرار میدهد که میتواند نقطه آغازی برای انجام تحقیق در مورد پرسونا باشد.
5- افرادی که با برند شما سروکار دارند را در تصاویر تگ کنید.
روش دیگری که میتوانید خود را به افرادی که هنوز شما را دنبال نکردهاند نشان دهید، تگ کردن حسابهای کاربری مرتبط است که با این کار هم در فید تگهای آنها نشان داده میشوید و هم فالوور اینستاگرام خود را افزایش دادهاید.
اگر صاحب یک استودیو تناسب اندام هستید و عکس گروهی بعد از کلاس زومبا میگیرید، تک تک افراد داخل عکس را تگ کنید. این عکس در تمامی فیدهای تگ خورده آنها قرار خواهد گرفت.
فالوورهای این افراد (برخی افراد که احتمالا علایق مشترکی دارند) این پست را خواهند دید و از این طریق با استودیوی شما آشنا خواهند شد.
این استراتژی برای سایر حسابهای کاربری برند و کسب و کار نیز بکار میرود.
به عنوان مثال، اگر عکاس مراسم عروسی هستید، بهترین کار این است که فروشندگان و همکاران یک مراسم عروسی را در تصاویر خود تگ کنید.
به عنوان مثال در عکسی که از پذیرایی و مهمانی گرفته شده میتوان DJ، کیک ساز، برنامه ریز عروسی و محل برگزاری مراسم عروسی را در همان عکس تگ کرد.
برای افزایش فالوور اینستاگرام برای تمام کسب و کارهای مربوطه بهترین کار این است که اقدامی انجام دهند که هر کدام بیشتر در معرض دید قرار بگیرند که این کار منجر به معروف شدن بیشتر خواهد شد چرا که مثلا تازه عروسها به دنبال خدمات دهندگان مراسم عروسی هستند و احتمال این وجود دارد که فردی اگر از طریق اینستاگرام به دنبال چنین خدمات دهندگانی باشد، احتمالا به دنبال یک عکاس و خیلی از کسب و کارهای مرتبط دیگر نیزهم هست.
اگر میتوانید چنین تصویری را به اشتراک بگذارید و بقیه را تگ کنید، این کار را انجام دهید.
این کار باعث خواهد شد که به نوبه خود با فالوور اینستاگرام و لیدهای (مشتریان ثابت) بیشتری برای شما همراه باشد.
6- بیو اینستاگرام خود را با هشتگهای برند شده و CTA بهینه سازی کنید.
بیو شما باید به نحوی استفاده شود که دارای فراخوان، هشتگهای برند شده و یک لینک باشد که در طی جستجو برای کاربران جدید اینستاگرام، گزینه عالی است.
این دقیقا همان قسمتی است که کاربران متوجه میشوند شما و برندتان دقیقا چیست و آیا آن را دنبال خواهند کرد یا خیر.
با این حال، برای افزایش فالوور اینستاگرام هیچ وقت درخواست نکنید، ناامید به نظر نرسید و با ارسال پست اسپم فعالیت نکنید.
مثلا در بیو خود چنین جملهای ننویسید: کسانی که من را فالو میکنند فالو کنید.
شما باید به کاربران خود بفهمانید که کی هستید و چرا باید شما را فالو کنند.
در مواقع لزوم مطمئن باشید که این بخش کاملا آپدیت است.
اگر در مسابقهای شرکت کرده اید، بهتر است که به اطلاعاتی در مورد آن در بیو خود اشاره کنید.
7- در پستهای خود سؤال بپرسید و CTA قرار دهید
انتهای هر پست، یک فراخوان واضح و مشخصی قرار دهید یا سؤالی با هدف افزایش میزان مشارکت افراد مطرح کنید.
CTAها مشابه موارد زیر هستند:
⦁ یادگیری بیشتر – لینک به بیو!
⦁ اگر میخواهید ویدیوهای بیشتر و مشابه این ویدیو ببینید، دو بار کلیک کنید
⦁ ما را دنبال کنید تا هیچ آپدیتی را از دست ندهید
میتوانید تعدادی سؤال هم پست کنید.
مثلا در نظر بگیرید که صاحب یک استودیو یوگا هستید و یک ویدیو کوتاهی پست میکنید که در آن یک معلم نشان می دهد که چطور در یک پوزیشن خاص قرار بگیرید.
در انتهای کپشن خود میتوانید جملهای شبیه به این مورد را بنویسید: به ما در بخش نظرات بگید که دوست دارید در ویدیوهای آینده چه پوزیشنهایی را ببینید.
این کار باعث میشود که مخاطبین شما دائما در ارتباط با شما قرار گیرند.اگر واقعا به چیزهایی که مخاطبین شما دوست دارند ببینند اهمیت دهید , به شما ایدههایی میدهد که در آینده چه چیزی پست کنید تا فالوور اینستاگرام شما زیاد شود.
8- در وب سایت و ایمیل لینکی به اینستاگرام خود بدهید.
برای افزایش فالوور اینستاگرام و اینکه مطمئن باشید مشتریان و کاربران اینستاگرام شما را پیدا میکنند، آیکون اینستاگرام خود را به لینک شبکه های اجتماعی خود اضافه کنید یا اینکه محتوای اینستاگرام را روی سایت خود قرار دهید.
ضمنا میتوانید از طریق ایمیل خود به حساب کاربری اینستاگرامی برند خود لینک دهید.
از افزونهای استفاده کنید تا پستهای اخیر اینستاگرام خود را مستقیما به وب سایت خود اضافه کنید تا از این طریق نیز فالوور اینستاگرام را افزایش دهید
این کار شیوهی فوق العادهای برای تبلیغ حساب کاربری جدید خود پیش افرادی است که همیشه از وب سایت شما بازدید میکنند و بخش دنبال کنندگان مشتریان شما را تشکیل میدهند.
9- محتوای اینستاگرامی خود را در فیسبوک و توئیتر خود پست کنید.
پست کردن محتوای اینستاگرام در فیسبوک و توئیتر میتواند کاربران زیادی را به سمت پروفایل اینستاگرامی شما بکشاند و این روشی برای افزایش فالوور اینستاگرام محسوب میشود.
کاربرانی که اطلاع نداشتند در اینستاگرام هم حضور دارید و شما را در پلتفرم دیگری دنبال میکردند با این کار متوجه خواهند شد که در این شبکه اجتماعی هم حضور دارید ضمن اینکه در پست قید خواهد شد که از اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده است.
شما میتوانید طوری تنظیمات را انجام دهید که هر پست را به شکل خودکار در پلتفرمهای دیگر نیز قرار دهد یا اینکه پستهای منتخب را برحسب اختیار در سایر پلتفرمها قرار دهید. در هر صورت افزایش فالوور اینستاگرام را برای شما در پی خواهد داشت.
10 – برای افزایش میزان دسترسی به برند، مسابقات و کمپینهایی را راه اندازی کنید.
وقتی تعداد فالوور اینستاگرام شروع به افزایش کرد میتوانید به برگزاری مسابقات و کمپین ها ادامه دهید تا کاربران بیشتری را به سمت صفحه خود بکشانید.
مثلا میتوانید با راه اندازی یک مسابقه اینستاگرامی هیجان انگیز، ترافیک ورودی به وب سایت خود را افزایش داده یا محصول خود را بفروشید.
شما میتوانید از کاربران درخواست کنید که لایک کنند، کامنت بگذارند، از هشتگ خاصی استفاده کنند یا از فالوورهای خود بخواهید، یکی از دوستان خود را تگ کنند.
این کار شیوهای مؤثر برای افزایش آگاه سازی و دسترسی به برند بوده و ترفندی کلیدی در مورد نحوهی دریافت بیشتر فالوور اینستاگرام است.
11 – نگاه کنید که رقیبان شما چکار میکنند.
یک روش عالی دیگر برای افزایش میزان فالوور اینستاگرام این است که ببینید رقیبان شما چکار میکنند و از آنها یاد بگیرید.
جستجو کردن حساب کاربری رقیبان شاید هشتگ هایی را به شما نشان دهد که تابحال به آنها فکر نکرده اید .
البته، به این هم دقت کنید که کدام پست آنها بهترین عملکرد را داشته است – که این نشانه و راهنمایی دیگری است مبنی بر اینکه دقیقا چه کاری برای کسب و کار شما و افزایش فالوور اینستاگرام مفید است.
12 – در سراسر اینستاگرام ارتباط برقرار کنید (فالو کنید و لایک کنید و در پستهای دیگر نظر بگذارید.)
از لحاظ استراتژیکی با کاربرانی که احتمالا پروفایل شما را لایک میکنند ارتباط برقرار کنید.
در حقیقت یعنی با مشتریان احتمالی و کسانی که مرتبط با برند هستند از طریق لایک کردن، فالو کردن و با فکر و ملاحظه کامنت گذاشتن در پستهای آنها، ارتباط برقرار کنید.
با هشتگهای خود شروع کنید: روی هشتگ هایی که بیشتر از همه استفاده شده کلیک کنید و هشتگها را به کسانی که محتواهای مشابهی پست میکنند مرتبط کنید تا این دسته از افراد را پیدا کنید
ضمنا میتوانید به بخش Discover اپلیکیشن اینستاگرام رفته و محتوای مرتبط را برای افزایش فالوور اینستاگرام پیدا کنید.
شیوه مناسب دیگر این است که با کسانی که قبلا شما را فالو کردهاند ارتباط بگیرید.
آنها را فالوبک کرده و محتوای آنها را هم لایک کنید.
هرچقدر بیشتر ارتباط برقرار کنید، در فید دیگران بیشتر نمایش داده میشوید و بیشتر مورد توجه قرار میگیرید که نتیجهی آن افزایش فالوور اینستاگرام است.
ضمنا اینکار نشان میدهد که شما یک حساب کاربری معتبر و واقعی هستید که به عمل و ارتباط متقابل اعتقاد دارید.
13 – از متن زیاد در تصاویر خود استفاده نکنید.
در کل برای قسمت کپشنهای خود از کلمات کمتری استفاده کنید.
مردم بخاطر محتوای بصری به اینستاگرام میروند.
پست کردن مقدار زیادی متن در یک عکس غیرعادی است.
یک عبارت یا توضیح کوتاه و مثبت کاملا مناسب است اما هیچ موقع کل توصیف یک محصول یا متن بلند را در داخل یک عکس قرار ندهید.
چنانچه به دنبال روشی برای اضافه کردن متن به تصاویر هستید، Canva ابزار رایگانی است که برای این کار مفید خواهد بود.
ابزار Canva با فرمتهای متنی که به شکل حرفهای طراحی شدهاند و الگوها یا تمپلیتهایی که برای شبکههای اجتماعی مختلف از جمله اینستاگرام و غیره ساخته شده میتواند در ساخت طراحیهای بسیار زیبا برای مواقعی که میخواهید متنی به تصاویر خود اضافه کنید به شما کمک نماید.
14- لوگوها و واترمارکها اصلا نباید در تصاویر شما باشند.
زدن لوگو خود به داخل پست اینستاگرامی برای محتوا و تجربه کاربری اثر بسیار بدی داشته و باعث کاهش فالوور اینستاگرام میشود.
مردم توقع ندارند که لوگوها یا واترمارکها را روی پستهای اینستاگرام ببینند.
اینکار شبیه به این است که یک پرچم بزرگی در دست بگیرید که روی آن نوشته شده من یک تاجر هستم و سعی دارم چیزی به شما بفروشم.
با اینکه قرار دادن لوگو به داخل محتوا توصیه نشده اما میتوانید برندسازی را اضافه کنید.
مثلا اگر شما یک کمپانی B2B در اختیار دارید و پستی از پشت صحنه کارمندان خود میگذارید، میتوانید به کارمندان خود پیراهنی با لوگو شرکت بپوشانید.
یا در صورتی که صاحب یک خرده فروشی مد هستید، میتوانید گاه گاهی به شکلی استراتژیک کیفی را در عکس قرار دهید که نام فروشگاه شما را دارد.
خیلی دقیق کار کنید تا افزایش فالوور اینستاگرام را تجربه کنید.
15 – استفاده از هشتگهای مناسب به شما در جذب مخاطبین جدید کمک خواهد کرد.
با استفاده از هشتگها در معرض دید مخاطبینی قرار خواهید گرفت که به دنبال محتوایی هستند که شما پست کرده اید، چه این افراد شما را فالو کرده باشند یا نکرده باشند.
مثلا اگر شما لوازم حمام میفروشید، برای عکس های خود از هشتگ هایی مثل این استفاده کنید:
#لوازم حمام، #زمان دوش گرفتن و هر چیزی که مربوط به محصولات شما باشد مثل #ماده معطر حباب درست کن حمام، #بمب حمام و غیره.
اگر هم یک کسب و کار محلی دارید، حتما از هشتگهای محلی هم استفاده کنید.
حتما زمانی را به سرچ کردن در مورد هشتگ گذاری اختصاص داده و بهترین هشتگها را برای محتوای مورد نظر خود انتخاب کنید.
پیدا کردن هشتگ هایی که بیشترین جذابیت را درست کنند کار راحتی است.
وقتی که نشان # و کلمات خود را تایپ میکنید، اینستاگرام به شما نشان میدهد که تاکنون چند پست پیرامون این کلمه ساخته شده شدهاند.
سایت Hashtagify.me ابزار فوق العادهای برای پیدا کردن هشتگ هایی است که جذابیت زیادی داشته و توجهات افراد را به سمت خود جلب میکنند تا فالوور اینستاگرام شما افزایش پیدا کند.
شما میتوانید هشتگ اولیه خود را تایپ کنید و سپس این سایت به شما نشان خواهد داد که در معرض دید بودن این هشتگ و سایر هشتگهای مرتبط و همچنین کلیه هشتگهای مرتبط با این هشتگها چطور است و همینطور الی آخر.
چند هشتگ باید به یک پست اینستاگرام اضافه کنم؟
معمول کار برای اینکه محتواگذار اسپم بنظر نرسید این است که 5 تا 7 هشتگ بگذارید.
اما میتوانید تا 30 هشتگ هم بگذارید.
در کجای پست اینستاگرامی باید هشتگ اضافه کنم؟
شما میتوانید مستقیما هشتگ ها را به یک پست اضافه کرده یا در یک کامنت جداگانه بلافاصله پس از پست گذاشتن هشتگ گذاری کنید که انتخاب بسیار هنری محسوب میشود.
برخی کاربران ترجیح میدهند بعد از کپشن و پس از اتمام جمله چند نقطه سر خط گذاشته و هر کدام را با زدن دکمه Enter از هم جدا کنند و سپس هشتگ ها را اضافه کنند.
هر شیوه ای که انتخاب کنید مشکلی ندارد اما هر روشی که انتخاب کردید در تمامی پستها همان کار را انجام دهید تا ظاهر حرفهای و سادهای در پستهای خود داشته باشید و با این کار فالوور اینستاگرام خود را زیاد کنید.
16 – استفاده از تگ جغرافیایی شما به شما در دسترسی به مخاطبین محلی کمک خواهد کرد.
استفاده از تگ جغرافیایی در محتوای خود روش دیگری است تا کاربرانی که هنوز فالو نکردهاند شما را پیدا کنند اما لزوما به معنای این نیست که از مکان فروشگاه خود استفاده کنید.
از شهر خود یا یک مکان مهم و البته مرتبط دیگری استفاده کنید که در مورد آن سرچهای زیادی میشود.
با این کار وقتی این افراد مکانهای اطراف شما را سرچ کنند میتوانند محتوای شما را پیدا کنند.
و در صورتی هم که محتوای در این زمینه خیلی خوب عمل کند،و حتی امکان اینکه در صدر نتایج جستجو هم ظاهر شود هست.
استفاده از تگ جغرافیایی روشی عالی برای پیشرفت و رونق بخشیدن به کسب و کار محلی در اینستاگرام مخصوصا از طریق افزایش فالوور اینستاگرام است.
17 – فقط لینک ها را در قسمت بیو خود بگذارید (نمیتوان روی لینک هایی که در داخل پستها هستند کلیک کرد.)
هر لینکی که به منظور افزایش فالوور اینستاگرام در پست خود میگذارید به لینکی که بتوان روی آن کلیک کرد تبدیل نخواهند شد و در عوض شبیه به یک تجربه بد و آزار دهنده برای مخاطبین شما خواهند شد چرا که تلاش می کنند تا با کلیک کردن روی آن لینک را باز کنند ولی نمیتوانند.
بجای اینکه لینکی بگذارید تا نتوان روی آن کلیک کرد، لینک را در بیو خود بگذارید تا افراد به سمت آن کشیده شده و روی آن کلیک کنند.
با این کار نه تنها فالوور اینستاگرام افزایش پیدا میکند بلکه مخاطبین و فالوورها راحت روی آن کلیک کرده و به سایت شما هدایت میشوند تا هر چیزی که برای عرضه کردن دارید را مشاهده کنند و کم کم با افزایش فالوور اینستاگرام مواجه شوید.
وقتی بیو خود را ویرایش میکنید، حتما لینک خود را در قسمت link قرار دهید و در پست خود به آن اشاره کنید.
و بخاطر اینکه محدودیت کلمات وجود دارد از bit.ly یا مشابه آن برای کوتاه کردن لینک استفاده کنید تا فضای بیشتری برای شما باقی بماند.
ضمنا میتوانید با سفارشی سازی، لینک را بیشتر بهینه سازی کنید که با اینکار لینکی که خواهید گذاشت فقط رشتهای از کاراکترها نخواهند بود بلکه متشکل از تعدادی کلمات، با معنا و مفهوم مشص خواهد بود.
3- تگ کردن محصولات در تصاویر و ویدیوها در افزایش نرخ تبدیل کمک خواهند کرد.
اگر فروشنده یک محصول خاص هستید، از ویژگی تگ کردن اینستاگرام استفاده کنید.
برای کسب و کارها این امکان فراهم شده تا تصاویر و ویدیوها را با لینک محصولات تگ کرده و افزایش فالوور اینستاگرام کسب کنند.
برای اینکه از این ویژگی استفاده کنید، باید یک صفحه تجاری در فیسبوک به همراه کاتالوگی از محصول داشته باشید.
این کار هم تجربه کاربری عالی را برای کاربران رقم خواهد زد و هم اینکه برد بزرگی برای کسب و کارهایی است که پیوسته به دنبال افزایش نرخ تبدیل و فالوور اینستاگرام هستند.
19 – هشتگ مخصوص برند خود را برای رویدادهایتان درست کنید.
برای رویداد بعدی خود هشتگ مخصوص برند خود را بسازید.
این کار نه تنها باعث خواهد شد تا برند شما در معرض دید قرار بگیرد، بلکه زنجیره منحصربفردی از تمام محتواها از رویداد خود ایجاد خواهید کرد و برای دیگران این امکان را فراهم میکنید تا با برند شما و دیگری افرادی که در این رویداد حضور دارند آشنا شوند و خودبخود افزایش فالوور اینستاگرام را تجربه کنید.
تا زمان نزدیک به رویداد شما میتوانید از هشتگ مخصوص برند خود استفاده کنید تا رویداد را تبلیغ کنید و پس از برگزاری نیز میتوانید از آن برای پست کردن محتواهای مرتبط و دنباله این رویداد استفاده کنید تا پیوسته افزایش فالوور اینستاگرام داشته باشید.
20 – وقتی تگ میشوید برای نشان دادن نظرات مثبت آن را مجددا پست کنید.
برای افزایش فالوور اینستاگرام، هر زمان کاربری کسب و کار یا برند شما را تگ کرد، برای اینکه توجه بیشتری را به سمت خود جذب کنید آن را مستقیما در فید خود مجددا پست کنید.
نشان دادن نظرات مثبت و منشنها استفادهای عالی از اینستاگرام برای کسب و کار خود و افزایش فالوور اینستاگرام است.
حتما به کاربر دسترسی پیدا کرده و بابت پستشان از آنها تشکر کنید، ضمنا بپرسید که آیا اجازه دارید تا پست آنها را مجددا در فید خود منتشر کنید یا خیر (طبق شرایط استفاده اینستاگرام از شما خواسته شده برای پست کردن مجدد محتوای یک کاربر حتما باید اجازه کتبی دریافت کنید).
در اکثر مواقع، کاربر با این درخواست موافقت خواهد کرد.
شما میتوانید به صورت دستی مجددا محتوای کاربر را پست کنید یا از اپلیکیشنی مثل Repost برای اینستاگرام استفاده کنید.
در هر صورت، بخاطر داشته باشید تا از فرد اولی که پست را منتشر کرده در کپشن خود تشکر کرده و آن را در عکس تگ کنید.
21 – تبلیغات اینستاگرام میتوانند شما را مستقیما در معرض دید مخاطبینتان قرار دهند.
میتوانید مقداری سرمایه گذاری هم روی تبلیغات اینستاگرام انجام دهید تا پروفایل خود را تبلیغ کرده و فالوور اینستاگرام جذب کنید.
شما میتوانید به کمک Power Editor فیسبوک، تبلیغات چرخشی مفید و جالبی بسازید و محتوای خود را تبلیغ کرده و گسترش دهید و از این طریق فالوور اینستاگرام جذب کنید.
در صورتی که یک مسابقه خاص یا کمپین بازاریابی مدیریت میکنید، میتوانید از تبلیغات فیسبوک هم استفاده کنید تا محتوای خود را در معرض دید مخاطبین بیشتری قرار داده و به سادگی فالوور اینستاگرام خود را افزایش دهید.
با این حال نسبت به تفاوت بین سرمایه گذاری تبلیغاتی روی اینستاگرام و فیسبوک کاملا آگاه باشید.
در Power Editor با توجه به وجود قابلیت هدف گیری مشتریان شما براساس سلیقه و رفتارهای آنان، میتوانید یقین داشته باشید که کاربرانی در اینستاگرام پستهای شما را خواهند دید که به کسب و کار شما علاقه مند هستند و شانس بسیار بالایی برای افزایش فالوور اینستاگرام دارید.
از آنجاییکه برخی از این استراتژیها نسبت به بقیه برای شما بهتر هستند، استراتژیهایی را پیدا کنید که برای کسب و کار یا خودتان بهترین گزینه باشند.
22 – حساب کاربری خود را تأیید کنید. (تیک آبی نشان دهنده معتبر و قانونی بودن حساب کاربری است.)
تأیید شدن در اینستاگرام (یا هر پلتفرم شبکه اجتماعی دیگر) هرگز به میزان ارتباط و مشارکت شما با مخاطبین ضربه نخواهد زد بلکه باعث بهبود وضع شما خواهد شد.
تیک کوچک آبی در حساب کاربری به برند شما اعتبار، اعتماد و سندیت میبخشد.
با اینکه هر کسی امکان دریافت تیک آبی اینستاگرام را ندارد اما موردی است که هر فرد برای افزایش فالوور اینستاگرام باید برای آن تلاش کند.
تأیید شدن شیوهی دیگری برای متمایز شدن نسبت به رقبا و ارسال یک سیگنال اعتماد است که کسب و کار شما واقعیست.
برای افزایش فالوور اینستاگرام با تیک آبی، حساب کاربری شما باید:
⦁ مجاز و قانونی (در حقیقت، شما باید ثابت کنید که برند یا کسب و کاری که ادعا میکنید، هستید)
⦁ یونیک بودن (تنها یک حساب کاربری به ازای هر برند میتواند وجود داشته باشد)
⦁ عمومی
⦁ کامل بودن (با یک بیو، عکس پروفایل و حداقل یک پست).
⦁ برجسته و مشهور (اینستاگرام باید برند شما را کاملا مشهور و برندی با سرچ زیاد تلقی کند).
جمع بندی نهایی نکات افزایش فالوور اینستاگرام:
به عنوان یک جمع بندی، این 22 نکته به شما کمک خواهند کرد تا فالوور اینستاگرام خود را افزایش دهید تا نرخ مشارکت و ارتباط برند خود را زیادتر کنید:
1 – یک برنامه محتوایی بسازید.
2 – تصاویر و ویدیوهای با کیفیت پست کنید.
3 – فیلترها و اندازههای مختلف را تست کنید.
4 – بخش تجزیه و تحلیل اینستاگرام را بررسی کنید.
5 -مردمی که با برند شما در ارتباط هستند را تگ کنید.
6 – بیو اینستاگرام خود را بهینه کنید.
7 – در پستهای خود سؤال بپرسید و CTA بگذارید.
8 – از طریق وب سایت و ایمیل خود به حساب کاربری اینستاگرام خود لینک دهید.
9 – محتوای اینستاگرام خود را در فیسبوک و توئیتر قرار دهید.
10- مسابقات و کمپینها میتوانند دسترس پذیری برند را افزایش دهند.
11 – به رقیبان خود نگاه کنید که چکار میکنند.
12 – با فالو کردن و لایک کردن سایر پستها در سرتاسر اینستاگرام ارتباط برقرار کنید.
13- در تصاویر خود از متن زیاد استفاده نکنید.
14- واترمارک و لوگو به تصاویر خود اضافه نکنید.
15- از هشتگ برای افزایش فالوور اینستاگرام استفاده کنید.
16- از تگ جغرافیایی برای دسترسی به مخاطبین محلی استفاده کنید.
17 – لینکها را فقط در بیو خود بگذارید.
18- محصولات را در تصاویر و ویدیوها تگ کنید.
19 – هشتگهای مخصوص برند برای رویدادهای خود بسازید.
20- پستهایی که شما را تگ کردهاند را دوباره منتشر کنید.
21 – از تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید.
22 – حساب کاربری خود را تأیید کنید.