معرفی 6 تکنیک قدیمی سئو که اشتباها انجام میگیرد اما بکارگیری آنها تاثیر اندکی بر افزایش رتبه سایت داشته و در برخی مواقع موجب جریمه گوگل خواهد شد…
برای سفارش آنلاین سئوی پایه کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین سئوی پایه ثبت نمائید تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.
در دنیای پیچیده و عظیم بازاریابی از طریق سئو، زمانی که یک روش به جهت بهینه سازی سایت مورد استفاده قرار میگیرد و از بازخورد خوبی برخوردار میشود، در طی سالهای متمادی اغلب مدیران تجارتها و یا مسئولین وبسایتها را به طمع استفاده از این روش سوق میدهد، در صورتی که استفاده از تکنیکهای قدیمی برای دیجیتال مارکتینگ که سرشتی مدرن و پیشرو دارد میتواند بسیار مخاطره آمیز عمل کند.
فاصله گرفتن از عادتها و آغاز تجربیات جدید همواره دشوار است اما در مقالهی حاضر، با توصیف 6 تکنیک قدیمی سئو سایت که اشتباها همچنان مورد استفاده قرار میگیرند شما را متقاعد خواهیم کرد که چرا باید از این روشها فاصله گرفته و متدهای مدرن و جدیدتری را برای افزایش رنک جایگزین نمایید. در این زمینه میتوانید سری به صفحهی توصیه هایی برای سئو مدرن بزنید.
1- اهمیت به کلمات کلیدی بیش از میزان کلیک
معمولا اغلب سئوکاران عقیده دارند که استفاده از انبوهی از کلمات کلیدی هدف در محتوای سایت بسیار برای سئو و افزایش رتبه تاثیرگذار و مهم خواهد بود. برای مثال ممکن است شما صاحب یک شرکت تولیدی پیپ باشید و سایتی نیز برای معرفی و ارائه خدمات و فروش آنلاین داشته باشید. استفاده از همه کلمات کلیدی مرتبط با خدمات شما مانند: پیپ، تنباکو، قلیان، سیگار و… به این علت که بسیار کلی است احتمالا همه کاربران را برای کلیک جلب نخواهد کرد، اما شما عقیده دارید که استفاده از همه کلماتی مرتبط با خدماتتان در عنوان و یا متن میتواند برای SEO بسیار مفید عمل کند. مقالهی انتخاب بهترین کلمات کلیدی شما را در این زمینه کمک بیشتری خواهد کرد.
تکنیک استفاده از کلمات کلیدی مهم است اما به گونهای دیگر باید انجام گیرد، یعنی بهتر است تا عناوین و کلمات کلیدی هدف را دستهبندی شده کرده و تولید محتوای مجزایی برای هر کدام از آنها انجام گیرد. زمانی که شما از تمام کلمات کلیدی در یک قسمت استفاده میکنید، کاربر با مشاهده آن ممکن است فکر کند که سایت یا صفحه Spam بوده و یا تقلبی است و نتیجتا از کلیک خوداری نماید، در صورتی که همه متخصصین سئو بر این امر واقفند که یکی از عوامل رتبه دهی گوگل، بررسی میزان کلیکهای صفحات یک سایت است، بنابراین اگر در کاربران حس تردید نسبت به محتوا القا شود، عدم کلیک آنها مساوی با کاهش رتبه سایت شما خواهد بود. مقالهی افراد چگونه جستوجو میکنند نیز اطلاعات خوبی به شما خواهد داد.
در مقابل، عنوان طبقه بندی شدهای مانند “انواع پیپ ها بر اساس مدل و قیمت” علاوه بر کلمات کلیدی مناسب، واژههای “قیمت” و یا “مدل” را نیز در برمیگیرد که همواره از دغدغههای مخاطبین است و به جذب آنها برای کلیک سابت کمک میکند. از طرف دیگر باید به استفاده از جملات شعاری و تبلیغاتی بیشتر از کلمات کلیدی اهمیت دهید. اثبات شده که استفاده از جملات تحریک کنندهای مانند “ما ادعا نمیکنیم که بهترین هستیم اما شما قطعا همیشه بهترینها را انتخاب خواهید کرد” نسب به تکیه بر کلمات کلیدی که روشی ابتدایی و قدیمی است، در طی این سالها اثرات و رویکرد بسیار مثبتتری داشته است. اگر تعداد کلید واژه های شاخص زیادی برای مطلب شما وجود دارد، میتوانید با پراکنده سازی آنها در تیتر، متن و متای توضیحات از همه این واژگان هدف استفاده نمایید. برای دانستن اطلاعات بیشتر در این زمینه، پیشنهاد میکنیم که مقالهی سئوی کلمات کلیدی را نیز مطالعه بفرمایید.
2- استفاده بیش از حد از متن لنگری در لینکهای داخلی
استفاده از متن لنگری یا anchor text برای بهینه سازی سایتها عمل مفیدی به حساب میآید اما در سالهای اخیر با پیشرفت الگوریتم های گوگل دیده شده که استفاده بیش از اندازه از متنهای لنگری موجب جریمه از سمت گوگل و کاهش رتبه سایت خواهد شد، زیرا در این مواقع گوگل احساس میکند که این صفحه دستکاری شده و یا Spam است و بنابراین آن را برای معرفی به کاربر مناسب نمیداند. در این مورد به شما پیشنهاد میدهم تا در مقابل استفاده از لنگر برای کلمات، در انتهای صفحه به توضیح کلمه مورد نظر بپردازید. مثلا اگر متنی دارید که در آن از کلمات SEO ،Link bulding، CPC استفاده شده است، در مقابل اینکه متن لنگری را برای تکتک آنها انجام داده و به صفحهای ارجاع دهید که به توضیح این کلمات پرداخته است، توضیح مختصری از هرکدام را در انتهای صفحه به حالت پاورقی قرار دهید.
3- استفاده از دایرکتوری، ثبت نام سایت و لینک و …
لینک سازی و یا ثبت سایتهایی که بی اندازه و فراتر از حد معمول و در دایرکتوریهای بینام و نشان انجام میشوند جریمههای سنگین گوگل را به دنبال خواهند داشت. به شخصه شرکتهای مشهوری را دیدهام که با این روش از الگوریتم های گوگل ضربههای زیادی دیدهاند، بنابراین در مواجه با اشخاصی که ادعا دارند با هزینه اندکی قادرند تا سایت شما را در موتوهای جستجوی معتبر دنیا و یا دایرکتورهایی معروف ثبت نمایند صد در صد تردید کنید، زیرا با این کار به احتمال زیاد در سایتهای بی کیفیت ثبت خواهید شد و در نهایت لینک سازی نامناسبی خواهید داشت.در این زمینه جالبتر خواهد بود که اگر صفحهی بک لینک را نیز مطالعه کنید.
4- میکروسایت ها، دامنه های مجزا، حوزه های گوناگون و…
مورد رایجی که در عملیات سئو همچنان نیز انجام میگیرد استفاده از چند دامنه بر روی دامنهی اصلی سایت است که به “پارک دامنه” نیز اطلاق میگردد. گاهی قصد دارید تا محتویات زیادی را با موضوعات متفاوت و در حوزههای گوناگون تولید نمایید و ترجیح میدهید تا دامنههای مجزایی را در زیر مجموعه دامنه اصلیتان قرار دهید. این یک اشتباه بزرگ است! نباید صفحات شما با دو آدرس نمایش داده شوند. اگر آدرسهای دوم و سوم و … زده شد، به جای نمایش صفحه، باید به آدرس اصلی منتقل شود در غیر این صورت موتورهای جستجو همهی دامنههای شما را شناسایی نخواهند کرد. بنابراین توجه داشته باشید که نباید آدرس سایت و تک تک صفحات با چند آدرس همزمان بالا باشد. در این حالت یکی از دامنهها به تشخیص گوگل رتبه نخواهد گرفت زیرا عینا یک سایت کپی در نظر گرفته میشود.
5- تبلیغات کلیکی
بسیاری از صاحبین کسبوکارهای آنلاین معتقدند که (CPC (cost per click یا تبلیغات کلیکی موجب افزایش رتبه سایت آنها خواهد شد درصورتی که کاملا در اشتباهند. تبلیغات کلیکی در معرفی برند شما و ثبت آن در ذهن مخاطبین بسیار تاثیرگذار خواهد بود اما برای افزایش رتبه، کار هوشمندانهای نیست. در واقع هر کلیکی که بروی بنر شما انجام شود، ابتدا کاربر به سایت آژانس تبلیغاتی ارجاع داده میشود سپس به وب سایت شما ریدایرکت میشود و در واقع شما بک لینک وب سایت نمایش دهنده را دریافت نمیکنید. در عوض آژانس تبلیغاتی تمامی بک لینک وب سایتهای نمایش دهنده را دریافت میکند و این باعث میشود که رتبه آژانس تبلیغاتی همواره بالاتر برود به همین دلیل معمولا اکثر سرویسهای تبلیغات کلیکی در الکسا و گوگل پیشتاز هستند. البته نمیتوان گفت این عمل کاملا بیتاثیر است، اما اگر قصد دریافت بک لینک از سایت پربازدید و مرتبط با موضوع کار خود را دارید، معمولا تبلیغات کلیکی روش مناسبی نیست.
6- ساخت لینک طعمه بدون استراتژی و تفکر
برخی از مردم همچنان درگیر این نوع از تکنیک قدیمی سئو هستند. احتمالا به این علت که استراتژی محتوا، بازاریابی محتوا و به طور کل تولید محتوا تبدیل به یک موضوع بسیار داغ و یک نقطه مهم از سرمایه گذاری در دیجیتال مارکتینگ شده است به همین دلیل برخی از متخصصین همچنان در تولید انواع مختلف آن سرمایه گذاری میکنند که من آن را به عنوان “تولید محتوای بدون استراتژی و تفکر” میشناسم.
ایده این نوع از تولید محتوا که به “لینک طعمه” مشهور است، توسط مسئولین وب سایتها و یا تیمهای تولید محتوایی انجام میگیرد که عقیده دارند محتوا باید فقط موجب جذب اولیه کاربر برای بازدید از سایت شود و اینکه آیا محتوای سایت توانسته موجبات رضایت کاربران را فراهم آورد یا خیر؟ و آیا عنوان کاملا مطابق با متن و نیاز کاربران است یا خیر؟ اهمیتی ندارد، در صورتی که بیشترین و اولین آیتمی که بر افزایش کلیک، جذب مخاطب و نتجیتا افزایش رتبه تاثیر گذار خواهد بود، نگارش یک محتوای قدرتمند و خلاقانه و کاملا مرتبط با نیازهای مخاطبین است.
امیدوارم با مطالعه این مقاله کوتاه اما جامع و کامل قادر باشید تا از مسیرهای قدیمی برای انجام سئو فاصله گرفته و با آموزش همه روزه این مهارت پیچیده و شگفت انگیز در بهینه سازی سایت تبدیل به یک متخصص حرفهای، توانمند و قابل اعتماد شوید.
سوالات متداول
-
روش های سئو سایت
موبایل فرندلی بودن، بالا بودن سرعت سایت، تولید محتوای منظم و پر کاربرد، بالا برد طول محتوای متنی، لینک سازی داخلی، فعال کردن ssl ، ارتباط با سایتهای معتبر، سوشیال سیگنال، انتخاب کلمات کلیدی به صورت تخصصی، bounce rate و daily time، ساخت ویدئو، برند سازی، به کارگیری انکرتکستهای حرفهای، بهینه سازی محلی، انتخاب عناوین جذاب برای سایت و استفاده از گوگل وبمستر از روش های سئو سایت هستند
-
نکات سئو چیست
نکات سئو بیشتر در حوزههای: اهمیت به کلمات کلیدی، استفاده انکور تکست و لینکهای داخلی، استفاده از دایرکتوری، میکروسایت ها، تبلیغات کلیکی و ساخت لینک طعمه بدون استراتژی و تفکر هستند که در متن مقاله به تفضیل آنها را توضیح دادهایم
-
محتوای سئو شده چیست
محتوای تولید شده میتواند یک مقاله، صفحه ثابت ، صفحه فرود یا حتی معرفی محصول باشد. محتوای سئو شده (شامل متن، تصویر، ویدئو، صدا، اینفوگرافیک) محتوایی است که در آن سئو (برای کلمه کلیدی و …) رعایت شده باشد و نیز یونیک بودن و اصول نگارشی در آن در نظر گرفته شود.
-
اصول سئو در تولید محتوا
قبل از نوشتن فکر کنید و هدف خود را از نوشتن آن محتوا مشخص کنید، ساختاری برای محتوای خود ایجاد کنید و سپس به تعیین کلمات کلیدی بچردازید. سعی کنید تا جای ممکن کاربرپسند بنویسید و از عناوین جذاب و پاراگراف بندی مناسب استفاده کنید. به تعداد و چگالی کلمات کلیدی و نحوهی بکار بردن آنها توجه کنید.در نوشتهی خود به مقالات قبلی لینک بدهید. و در نهایت به خاطر داشته باشید که با برنامه مقالات را قرار دهید.