بررسی جامع اینکه بازاریابی محتوایی چیست؟
پرسش بازاریابی محتوای چیست، پاسخ های متفاوت و در عین حال هم مفهومی دارد. اینکه بازاریابی محتوای چیست را باید از نظر بازاریابان و کسب و کار و مشاغل آنها دید. بازاریابی محتوای در واقع نوعی کسب و کار متمرکز است که با انتخاب مخاطب و مشتری هدف خود، به انتشار و تولید محتوای متناسب با مخاطب و بازار اقدام میکند. حال سوال اساسی که می شود، این است که اهداف بازاریابی محتوای چیست؟
- جلب توجه مخاطبان و مشتری های خود و پی بردن به نیاز و خواسته های آنها است.
- افزایش مشتریان و گسترش تعداد آنها و ایجاد محبوبیت در میان آنها است.
- اینکه ماهیت بازاریابی محتوای چیست، کاملا واضح است؛ و بازاریابی محتوای یک کسب و کار و تجارت آنلاین است. پس ماهیت آن آنلاین است.
- بازاریابی محتوای شدیدا به دنبال ارتقای کیفیت برند و اعتبار خود در میان جامعه و مخاطب هدف است.
- نکته بسیار جزئی در بازاریابی محتوای چیست؛ این نکته این است که بازاریاب شدیدا در پی درگیر کردن مخاطبان و مشتریان با برند خود است.
در پاسخ به سوال بازاریابی تولید محتوا چیست؛ میتوان گفت؛ بازاریابی تولید محتوای سعی دارد با اشتراک محتواهای خود نظر افراد را به خود جلب کند؛ پس باید تمام تلاش خود را برای ارائه یک محتوای با ارزش و با کیفیت بکند.
بازاریابی تولید محتوا در راستای تحقق اهداف دیگر شرکت ها و سازمان ها نیز اقدام میکند. این اقدام در این قالب است که به تجارت و ثبات وفاداری شرکت ها در میان مشتریان کمک میکند. همچنین بازاریابی با تولید محتوای مناسب و جذاب مشتری را برای خرید محصولاتو دریافت خدمات شرکت و سازمان ها راغب میکند. افزایش مشتری و مخاطب از این طریق آیندهای درخشان و نامدار را برای شرکت های دیگر رقم میزند.
در انواع دیگر بازاریابی ها آنلاین شاید اشکالاتی به وجود بیاید؛ اما در بازاریابی تولید محتوا برخلاف تصور عموم با پیش بینی های صحیح از بازار هدف، مخاطب هدف و نیازها آنها جلوی هر مشکل احتمالی را خواهند گرفت.
تمرکز اصلی بازاریابی محتوای چیست، تمرکز اصلی یک بازاریابی محتوای موفق و به روز باید نیازهای و خواسته های مشتری و یا خود مشتری باشد. با شناسایی نیاز و خواسته مشتری اطلاعات زیادی میتوان کسب کرد؛ که این اطلاعات شما را در قالب تولید محتوا بر اساس فیلم، مقاله، پادکست، اینفوگرافی، عکس، انواع وبلاگ ها، ویدیو، متن، کتاب های الکترونیکی، و یا حتی شبکه یا حسابی برای مشتری راهنمایی میکند.
در پاسخ دیگر به سوال علت موفقیت بازاریابی محتوای چیست؛ باید گفت که این کسب و کار و تجارت از مارک ها و برند های برجسته و معتبر جهانی برای هدایت مشاغل خود استفاده میکند. این روش بهره گیری از برند های معروف بازاریابی تولید محتوای همیشه جواب داده است.
در موفقیت کسب و کارهای مدرن امروزی باید بازاریابی محتوای را چاشنی کار خود کنید، از طرفی دیگر برای حرفه ای شدن در بازاریابی تولید محتوا نیاز به یک محتوای قوی و ارزشمند دارید.
انواع روش های بازاریابی محتوا
امروزه با وجود بازاریابی آنلاین و مدرن، موفق و مطرح شدن در بازاریابی و تبلیغات های سنتی پیچیده و دشوار تر شده است. روش های بازاریابی محتوا که در این قرن جدید پدید آمده اند؛ در نزد مردم و مخاطبان بسیار قابل قبول تر و محبوب تر هستند. در نظر داشته باشد که شرکتی در بازاریابی محتوا موفق تر به میدان خواهد آمد که از این 4 روش به طور همزمان استفاده کند؛ شرکتی مانند رایا مارکتینگ در بحث بازاریابی محتوای این گونه عمل میکند. در این بخش از مقاله ابتدا نوع محتوا ها را در بازاریابی محتوا بررسی میکنیم؛ سپس به سراغ این میرویم که انواع روش های بازاریابی محتوای چیست.
در قالب کلی روش های بازاریابی محتوا، به 4 بخش تقسیم بندی میشوند:
-
بازاریابی به روش محتوای متنی
در این قالب، محتوای مورد نظر شما به صورت مجموعهای از کلمات، نوشته ها و متن است. این نوع روش در بازاریابی محتوای از ساده ترین و متداول ترین ها است. در محتوای متنی انتقال هدف به آسانی صورت میپذیرد.
-
بازاریابی به روش محتوای تصویری
تصاویر و عکس ها اگر به شکل مناسب تهیه شوند، بهترین انتقال دهنده پیام هستند. تولید و انتشار محتوا از قدیمی ترین روش در تاریخ است. تصاویر در عین ساده بودن میتوانند به راحتی پیام و محتوای عظیم و گستردهای را در بر داشته باشند.
خوب است بخوانید: انواع بازاریابی محتوا و نمونه هایی از بازاریابی محتوا
-
بازاریابی به روش محتوای ویدیویی
محتوای ویدیویی میتواند شامل فیلم های کوتاه و بلند، کلیپ ها، سریال ها و یا حتی فیلم های چند دقیقهای باشد. این روش بازاریابی برخلاف محتوای تصویری، یک روش مدرن و البته محبوب جهانی است؛ به طوری که عنوان ویدئو مارکتینگ را به خود اختصاص داده است.
-
بازاریابی به روش محتوای صوتی
این روش از بازاریابی محتوا به پادکست ها معروف است. در این نوع خبری از عکس و فیلم نیست؛ در واقع مخاطب با صدا به بازاریابی محتوا دعوت میشود. این نوع روش نسبت به روش های دیگر بازاریابی کمتر رایج است.
اکنون به این میپردازیم که 4 روش اصلی بازاریابی محتوای چیست؟
-
خبرنامه ها
شاید در ابتدا خبرنامه ها در بازاریابی محتوا روشی قدیمی به نظر برسند؛ اما اینطور نیست. از بارزترین مزیت خبرنامه ها میتوان به این اشاره کرد که؛ آنها خیلی سریعتر به دست مخاطب و مشتریان میرسند. همچنین برای معرفی و شناساندن بازاریابی محتوا به مخاطب، خبرنامه ها ارزان ترین روش نیز هستند.
-
کاغذ های سفید
کاغذ های سفید در واقع محتواهای مقاله های سفیدی هستند که بهتر و دقیق تر از وبلاگ ها عمل میکنند. طبق تحقیقات انجام شده؛ مخاطبان در بازاریابی محتوا با کاغذهای سفید راحت تر برخورد میکنند. محتوا در کاغذهای سفید به طور ارزشمند تولید میشوند.
-
تاثیرگذاران(اینفلوئنسرها)
آیا میدانید ارتباط اینفلوئنسرها با بازاریابی محتوای چیست؟ تاثیرگذاران امروزه در شبکه ها و رسانه های اجتماعی بسیار گسترده شده اند. این افراد (گاهی یک شرکت و سازمان هستند) به دلیل داشتن مخاطبان و دنبال کننده های زیاد می توانند منبعی خوبی برای اشاعه کسب و کار و بازاریابی شما باشند. این افراد تاثیر بسیار خوبی بر مردم دارند و مردم به راحتی جذب آنها میشوند.
-
شبکه های اجتماعی
میلیاردها کاربر فعال در شبکه های اجتماعی حضور دارند که میتوان به کمک بازاریابی محتوا کسب و کار و تجارت خود را انتقال داد. شبکه های اجتماعی به بستری قدرتمند برای معرفی کسب و کارها تبدیل شده اند. کافی است از میان رسانه های اجتماعی یکی از محبوب ترین آنها را مانند گوگل یا یوتیوب برگزینید و به رونق کسب و کار خود در آن بپردازید