مقالات آموزشی

آشنایی با سرچِ گوگل و ذکر ۶۷ نکته ی ساده-قسمت چهارم

مفید بود؟

30. مقالاتی با عنوان دقیق کار خود را بیابید

 

قبل از کوت کردن از “intitle:” استفاده می کنیم و عنوان هم مربوط به مطلبی است که من در حدود دوسال پیش نوشته و منتشر کردم. همان طور که مشاهده می کنید چیز دندان گیری از محتوای اولی یافت نمی شود پس نیاز داریم که کار پیشرفته تر ادامه دهیم.

31.  عناوین یکسان را با کمک سایت های مشابه بیابید

 

در این جا از تکنیک (-) و “site:” توامان استفاده می کنیم. در این مورد خاص می دانیم که محتوا در Moz.com منشر شده بوده است.
به نظر می رسد که سر نخ هایی به دست آمده و کمی کپی کاری مشاهده می شود اما اگر شما بخواهید دقیقا از این امر سر دربیاورید که آیا کسی عینا متن شما را کپی کرده است چه؟

32. متن دقیق و هماهنگ با عبارت مورد سرچ را بیاب

 

راه دیگر استفاده از یکی از عبارات عینی متن است. خوشبختانه متن فوق یک سری عبارت های خاص و منحصر به فرد دارد(“they were frolicking in our entrails”)؛ اگر نتیجه ی اول را که یک پست فیسبوک است در نظر نگیریم دو عبارت دیگر عینا کپی هستند. در نتیجه به هدف اولیه ی خود دست پیدا کردیم.

33. عبارتی مشخص را عینا در دل متن و محتوا بیاب

 

اگر می خواهید صد در صد اطمینان حاصل کنید که عبارت(Text) شما در دل یک متن دیگر قرار دارد می توانید از “intext:” استفاده کنید. همان طور که مشاهده می کنید من پست های فیسبوکی را منها کرده ام و از این طریق هدفمند تر جست و می کنم.
اگر توجه کرده باشید استفاده از “intext:” فایده اش این است که دقیق و دقیق هدف جست و جو را روی یافت مطلبی در دل متن قرار می دهد.

34. نقل قولی را بیابید که کاملا درباره ی آن اطمینان ندارید

 

فرض کنید قرار است یک نقل قول طولانی را فرا بخوانیم. اما نمی دانیم که دقیقا آن را درست به خاطر داریم یا نه. معمولا در این شرایط آن قدر از عبارت را که به خاطر می سپاریم کوت می کنیم اما گاهی هم بهتر است که کار را به عهده ی گوگل بگذرایم.
در این مورد گوگل تصدیق می کند که من یک طرفدار پر و پا قرص استاروارز(فیلم های جنگ ستارگان) هستم.
IV. تحقیق و پژوهش رقابتی(Competitive Research):
گاهی اواقت ممکن است تحقیق و پژوهش شما فضایی رقابتی را به همراه داشته باشد. در چنین شرایطی بازهم می شود گزینه های اضافی را از جریان حدف کرد و در فضایی خالص تر رقابت را پیش برد.

35. با یک پژوهش کلی و ابتدایی آغاز کنید

 

فرض کنیم می خواهیم پی ببریم چه کسی آگهی های شرکت تسلا موتور را نشر می دهد، همان طور که مشاهده می کنید نتیجه ی عبارت ابتدایی ما در شکل مشخص است.
احتمالا به دنبال خود آگهی تسلا نیستید در نتیجه آن را حدف کنید.

36. سایت مشخص را حذف کنید

 

با استفاده از “site:” و (-) سایت تسلا را از نتایج جست و جو حذف می کنیم.
به نظر نتیجه ی بهتری به دست آوردیم، اوضاع کمی بیشتر رقابتی شده است.

37. هدفمندانه تر جست و جو می کنیم

 

به نظر می رسد این راهکار برای محیط های رقابتی با تعداد محتوای بالا به خوبی کار می کند.

38. یک subdomaim مشخص را هدف قرار می دهیم

 

به خاطر داشته باشید که می توان با استفاده از “site:” سراغ یک subdomainمشخص رفت. به عنوان مثال شاید شما به دنبال این مطلب باشید که مثلا نیویورک تایمز راجع به فلان موضوع چه مطلبی ارائه داده است. پر واضح است که می توانید سایتی خاص را هم با استفاده از “-site:”  از نتایج جست و جو حذف کنید.

39. هدف را یک نویسنده ی خاص قرار دهید

 

شاید هم شما تنها به دنبال نوشته های یک نویسنده ی خاص هستید. هر چند که راهی مشخص و کاملا اختصاصی برای این کار وجود ندارد اما می توان نام نویسنده را در ” قرار داد و به نوعی کوت کرد.
البته به خاطر داشته باشید که نیاز است نام نویسنده ی مورد نظر را صحیح جست و جو کنید.

40. کلمات کلیدی، سایت و عنوان را تومان مورد جست و جو قرار دهید

 

فرض کنید اطلاعیه ای از شرکت تسلا می خواهید که در نیویورک تایمز به چاپ رسیده باشد و به موضوع “Earnings” پرداخته باشد، در این شرایط باید آن چه در تصویر مشخص است را جست و جو کنید.
منظور این بخش بیشتر امکان به کار بستن خلاقیت و تجربه ی نکات جدید و نو است. به بیان دقیق تر نهراسید همان طور که اعلام شد گوگل یک دریاست و می توان در آن تجربه کرد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.