18. تنها روی یک کلمه تاکید دقیق کنید
با قرار دادن تاکید روی تنها یک کلمه(در اینجا “airfare”) به گوگل اعلام می کنید که دنبال متنی باشد که در آن واژه ی مربوط عینا استفاده شده باشد و در نتیجه خبری از مترداف نیست.
در این مثال گوگل برای واژه ی “discount”(به معنی تخفیف، قیمتی پایین و غیره) متردافاتی مثل “cheapest” را می یابد اما airfare عینا به کار گرفته می شود.
19. اگر این حربه ها(کوت کردن و جست و جوی عینی) شکست خورد چه کنیم؟
چند وقت پیش به دنبال یافتن مقالاتی بودم که سرویس های سخت افزاری Orbi, Eero و Google Wifi را با هم مقایسه کرده باشد. حاصل اتفاق عجیب بالا بود.
توجه کنید که یافته ی اول گوگل عبارت عینی کوت شده ی من را دربر ندارد؛ نتیجه اینکه شاید گاهی گوگل در این امر شکست بخورد و نتواند آن چه را که باید به طور دقیق بیابد.
20. در متن محتوا جست و جو کنید
اگر مشکل قبل پیش آمده بود با افزودن “intext:” در ابتدای متن سرچ می توان به گوگل این آگاهی را داد که من تنها به دنبال محتوایی هستم که عبارت مورد نظر من را در دلِ خود داشته باشد. حال به وضوح قابل مشاهده است که یافته های به دست آمده دقیقا عبارت سرچ شده را در متن خود دارند.
در نتیجه به یک نکته ی جالب رسیدیم؛ وقتی نتیجه ی مطلوب حاصل نشد می توان سراغ متن رفت زیرا گوگل بعضا این بین اولویت دادن به عنوان و متن گزینشی عمل می کند.
21. تعدادی کلمه ی کلیدی در متن بیابید
حال تجسم کنید که می خواهید یک سری کلمه در متن را به دست آورید اما خیلی روی این نکته تاکیدی نیست که دقیقا با همان چینش شما به صورت عباراتی ثابت واژه ها چینش شده باشند. در این شرایط یا برای هر کلمه ی مد نظر “intext:” به کار ببرید(یک به یک) و یا برای مجموعه عبارت های “allintext:” را قرار دهید.
نتیجه اینکه می توان هدف را یافتن یک سری کلمه های هدف در دل متن قرار داد به گونه ای که تنها استفاده شده باشند و نحوه و چینش دقیق آن ها مشخص شده نباشد.
II. پژوهش عنوان/تیتر(Content Title)؛
بسیار خب، تا اینجا جست و جوی محتوایی انجام شده است. نوبت به پین کردن عنوان و تیتر(Title) می رسد. قصد ما تسخیر تمامی کلیک ها است اما نکته ی مهم اینجاست که نباید فِیک و غیر اورجینال عمل کنیم
22. یک عبارت(Phrase) مشخص را جست و جو کنید
برنامه ی شما استفاده از “Tesla vs. Edison” به عنوان عنوان بوده در نتیجه باید نگاهی سریع به محتوایی که با این عبارت همخوانی دارد داشته باشید.
تا به حال گوگل را روی یک عبارت و واژه ی مشخص پین کرده ایم اما این عبارت ما می تواند در هر جا از جمله دل متن رخ دهد. چگونه فقط در عنوان به دنبال این عبارت باشیم؟
23. حالا حضور یک عبارت را در عنوان کنترل کنید
از “intitle:” استفاده کنید تا به جست و جو گر بفهمانید عبارت کلیدی باید در عنوان استفاده شده باشد.
24. عبارت کلیدی چندگانه(Multiple) را کنترل کنید
حال که می خواهید کلمه های کلیدی گوناگونی را جست و جو کنید اما در عین حال علاقه ای محدود کردن خود درون چارچوب های مشخص ندارید می توان از تکنیک “intitle:” برای هر واژه استفاده کرد.
کمی دشوار است نه؟ راه ساده تری هم وجود دارد.
25. عبارت کلیدی چندگانه(Multiple) را به سادگی کنترل کنید
همانند دستور “allintext:” تکنیکی کاربردی وجود دارد به نام “allintitle:”. تمامی کلمات کلیدی به صورت نمایش داده شده مطابق می شوند.
توجه داشته باشید که دقیق و هوشمندانه از “allintitle:” استفاده کنید زیرا این دستور تمامی جمله های بعدی را تحت تاثیر خود قرار می دهد.
26. عنوان را با لیست کنترل کنید
شاید بنا به دلایلی شما بخواهید بر اساس یک لیست از وقایع کار را پیش ببرید. در این شرایط استفاده از “intitle:”کار را تسهیل می کند.
همان طور که در شکل مشاهده می کنید تمامی نتایج یافت شده 10 یافته یا حقیقت درباره ی تسلا را نمایش می دهند.
27. توامان لیست و عبارت جست و جو کنید
در قسمت قبل دیدید که یکی از نتایج دوباره مربوط به Tesla Motors بود و ربطی به شخص نیکولا تسلا نداشت. در نتیجه اینبار “intitle:” و تکنیک exact-match phrases یا کوت کردن دقیق یک عبارت را با هم استفاده کردیم.
قبول دارید که خیلی نزدیک تر شده ایم، اما به نظر می رسد هنوز هم می توان دقیق و بهینه تر کار کرد.
28. برای X تای اول یک لیست هدفگذاری کنید
متوجه کاری که کردیم شدید؟ در اینجا به جای جست و جوی تنها 10 نکته یا لیست های ده شماره ای بازه را گسترش داده و لیست های 7،8 یا 9 تایی را هم بررسی کردیم.
نتیجه بهتر شد(هر چند که تنها 4 مورد یافت شده و ویدئو هستند) و به نظر می رسد در مسیر درستی حرکت می کنیم.
29. برای همین پست(متنی که مطالعه می کنید)، عنوان را کنترل کنیم
عبارت متن اصلی(انگلیسی) easy steps را در خود داشته است و در این قسمت می خواهیم ببینیم عنوانی که استفاده شده1 تا چه اندازه دست اول و اصطلاحا اورجینال بوده است.
همان طور که مشاهده می کنید به نظر می رسد که عنوان خوب و منحصر به فرد انتخاب شده بود است. اگر قصد شباهت و تطابق با سایر عناوین را ندارید این طریق می تواند مسیری درست و صحیح باشد.
III. کنترل اقتباسی/استعاره ای(Plagiarism Research)؛
در این مرحله شما محتوای خود را منتشر کرده اید اما از این هراس دارید که کسی با کپی کردن آن ترافیک شما را سرقت کند. حال کاری که باید انجام دهیم جست و جویی پیشرفته برای شکار چنین اقدامی است.