مقالات آموزشی

آشنایی با روش های تولید محتوای مبتنی بر سئو

مفید بود؟

تولید محتوای مبتنی بر سئو می تواند یک استراتژی عاقلانه برای بهبود عملکرد وب سایت و برطرف کردن ضعف های آن به حساب آید. تولید محتوا مقوله دشواری نیست، هر کسی می تواند به تولید محتوا بپردازد، اما سؤال این است که یک محتوا باید چگونه باشد؟ در تولید محتوا چه روش هایی مورد استفاده قرار می گیرند؟ در سئوی سایت چگونه می توان اهداف برند تجاری را معرفی کرد؟ چگونه می توان از روش های تولید محتوای مبتنی بر سئو در سایت خود بهره برد؟

حقیقتی که باید به آن توجه کرد این است که گوگل در سالیان اخیر و همواره در الگوریتم های خود تغییر ایجاد کرده است. این تغییرات با توجه به رفتارهای مصرف کنندگان و روش های تولید محتوا، میان محتواهای برتر و تخصصی و رقبایی که توجه چندانی به سئوی سایت ندارند تفاوت زیادی قائل می شود. در این شیوه تنها تولید محتوای منحصر به فرد است که می تواند رنکینگ بالا و ترافیک سایت را افزایش دهد و موجب رضایت بازدیدکنندگان شود. در تولید محتوا به دنبال روش های ایجاد محتوای مبتنی بر سئو باشید و مطمئن باشید این شیوه می تواند به اندازه کافی تأثیرگذار باشد.
سئوی سایت موجب می شود مخاطبانتان را حفظ کنید و سرعت رشد وب سایت شما را افزایش می دهد. پایه گذاری تولید محتوا بر سئو می تواند بازاریابی محتوای شما را رونق ببخشد و در نهایت به معرفی بیشتر و فرصت های بهتری منجر خواهد شد.

روش های تولید محتوا و بازاریابی محتوا

هنگامی که در مورد روش های تولید محتوایی جذاب و بهینه فکر می کنید، چند چیز کلیدی را همواره باید در نظر داشته باشید. محتواهای بزرگ تر و معتبرتر در رسانه های اجتماعی سرعت رشد و شناخت شما را بالاتر خواهند برد. رعایت سئوی سایت در تولید محتوا می تواند برند شما را بیشتر به دیگران نشان دهد. در این مورد احتمالاً بارها شنیده اید، اما چه مقدار برای دستیابی به آن تلاش می کنید و از چه روش هایی استفاده می کنید؟ در ادامه شیوه هایی پرمخاطب که در استراتژی تولید و بازاریابی محتوا می تواند تأثیر چشمگیری در موفقیت شما داشته باشد، معرفی خواهیم کرد.

وبلاگ نویسی و تولید محتوا در سایت

اگر وبلاگ یا سایت ندارید، یا وجود آن برای شما غیر ممکن است، ضروری است تا مقداری در اولویت های خود تغییر ایجاد نمایید. وب سایت و وبلاگ شما نه تنها سئوی شما را افزایش می دهد، بلکه برتری بیشتری نصیب شما می کند. با استفاده از وب سایت می توانید روابط بیشتری با مشتریان ایجاد کنید و ترافیک بیشتری به سمت وب سایت خود هدایت کنید. البته تکیه کردن تنها بر وب سایت یا وبلاگ کار درستی نیست. برای اینکه چشم‌های بیشتری را متوجه خود کنید، نیازمند گزینه ها و راهکارهای دیگری هستید. در تولید محتوای وب سایت به دو نکته زیر به خوبی توجه کنید:
1- یافتن چیزهایی که مخاطبان شما به دنبال آن هستند و نیاز کاربر را شامل می شود.
2- اشتراک گذاری محتوای  جالب و کاربردی به صورت هفتگی و تعیین شده.

استفاده از e-Book

استفاده از کتاب الکترونیکی روشی عالی است تا بازدیدکنندگان را با محتواهای جالب خود آشنا کنید و آنها را تشویق کنید تا مطالبتان را بخوانند. نیازی نیست کتاب شما به بلندی یک رمانِ طولانی باشد. از این روش برای بدست آوردن اطلاعات، ایمیل یا شماره تماس مشتریان خود استفاده کنید. در تولید کتاب الکترونیکی اطمینان حاصل کنید که جزئیات مطالبتان ارزش کافی برای مشتریان داشته باشد و مفید واقع شود. در تولید محتوای خود با این روش حتماً از متخصصان و نویسندگان آشنا به حوزه ی سئوی و طراحی سایت استفاده کنید. در تولید محتوا تحت کتاب الکترونیکی، به نکات زیر توجه کنید:
1. با محتوای بصری، متنی جذاب برای مخاطب ایجاد کنید.
2. در محتوای متنی، آمار، اعداد و نقل قول ها را به شکلی هنرمندانه بکار گیرید.

 

ویدئوها

ویدئوها جذاب ترین راه ارتباط با کاربران شما هستند. مطابق تحقیقات صورت گرفته، یک ویدئوی یک دقیقه ای ارزش 1.8 میلیارد کلمه را دارد.
در سئوی سایتتان از جایگاه ویدئو غافل نشوید. دیدن یک ویدئو که حاوی محتوای شماست، تجربه‌ی ماندگاری برای کاربر ایجاد خواهد کرد. در ایجاد ویدئوها همانند محتوای متنی درباره ی مشتریان هدف خود فکر کنید و به این مسأله توجه کنید که مشتریانتان در قبال چه مشکلی به شما رجوع می کنند. چنانچه اطلاع دقیقی از این موضوع داشتید، آن را مبنایی برای داستان خود در نظر بگیرید.

اینفوگرافیک

اینفوگرافیک ها روشی مناسب برای نمایش آمار، اعداد و ارقام هستند که اگر به خوبی طراحی شوند به شدت مورد استقبال مخاطب قرار می گیرند. در بیان آمار و اعداد، اطمینان حاصل کنید که به دقت به دست آمده باشند. در طراحی و انتشار اینفوگرافیک ها به نکات زیر توجه کنید:
1. داستان خود را با استفاده از طراحی قدرتمند آمار و اعداد و ارقام تحت اینفوگرافیک ها مطرح نمایید.
2. برای دستیابی به اطلاعات دقیق، از نظرسنجی ها به شکل هوشمندانه ای بهره بگیرید.
3. اینفوگرافیک های خلاقانه و جذاب خود را در شبکه های اجتماعی و رسانه های دیگر به اشتراک بگذارید.

ارائه های تحت اسلاید

به اشتراک گذاری اسلایدها یک راه عالی برای نمایش محتوایی است که تولید می شوند. این روش با 60 میلیون کاربر جهانی، بزرگترین پلتفرم بازاریابی محتوا در دنیا شناخته می‌شود. اسلایدها در حقیقت شیوه انتشار مناسب و پرمخاطب در تولید محتوای شما هستند که با بهره گیری از آن می توانید کسب و کار خود را در میان رقبایتان ارتقا دهید. در ارائه‌ی اسلایدها به نکات زیر توجه کنید:
1. مطمئن باشید که تمام محتوا را در اسلایدها ارائه می‌دهید، ارائه ناقص و بخشی از محتوا، می‌تواند موجب نارضایتی شود.
2. هنگام ارائه‌ی اسلایدها، فضا را برای دریافت نظرات سازنده و انتقادها باز بگذارید تا بتوانید سنجش بهتری از نیاز بازار داشته باشید.

 

شبکه های اجتماعی

تولید محتوا در رسانه‌های اجتماعی بر مبنای سئو، نیازمند ایجاد تغییراتی است. هنگامی که قصد انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی دارید، به خوبی به این موارد توجه کنید:
1. در تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی به دنبال تعامل بیشتر باشید.
2. در محتوایتان سعی کنید از مخاطب سؤالات مورد نیاز را بپرسید و اطلاعات کسب کنید.
3. بزرگ نمایی و اغراق به خرج ندهید، سعی کنید شخصیت خودتان را نشان دهید.

تولید محتوای مبتنی بر سئو یک ابزار ارزشمند برای ایجاد اعتماد شناخته می‌شود. هنگامی که از این روش‌ها استفاده می‌کنید، در متقاعدسازی مشتریان بهتر عمل خواهید کرد که خدمات شما بیش از هزینه و زمانی که صرف می کنند، ارزشمند است. در روش های تولید محتوا همواره به طور دقیق مشتریانتان را تحت نظر داشته باشید. بازخوردهای منفی را نادیده نگیرید، بلکه همواره سعی کنید از آنها نکات بیشتری یاد بگیرید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.