مقالات آموزشی

آشنایی با چند نکته برای شروع هرچه زودتر شغل دیجیتال مارکتینگ

مفید بود؟

اگر در فکر ورود به دنیای صنعت دیجیتال مارکتینگ هستید، هیچ زمانی بهتر از حالا نیست! اقتصاد دیجیتال ده برابر بیشتر از اقتصاد به روش سنتی در حال رشد کردن است که این مساله در چند سال آینده باعث اختلاف عظیمی بین این دو روش خواهد شد. اینجا برترین راهنمایی های لازم را برای شما که مایل به شروع کار تخصصی در حوزه دیجیتال مارکتینگ هستید، گردآوری کرده ایم.

1.    اشتیاق برای یادگیری
2.    به روز ماندن
3.    ارتباطات
4.    پروژه های شخصی
5.    یادگیری اصطلاحات و عبارات
6.    ساختن برند شخصی خود
7.    بازاریاب T  شکل
8.    متخصص شوید
9.    قابل اندازه گیری بودن نتایج
10.    مدرک
صنعت دیجیتال مارکتینگ فوق العاده بازار رقابتی دارد و سریع هم در حال رشد است. برای کسب و کارها آسان است آنهایی را که یادگیری هوشمندانه تری دارند از میان کاندیداهای شغل دیجیتال مارکتینگ جدا کنند. این صنعت نیاز به اشتیاق و میل به موفقیت دارد.
لازم است در جریان آخرین اخبار مربوط به صنعت دیجیتال مارکتینگ باشید. پیگیری کنید و بیاموزید تا به روز بمانید. همچنین با ساخت ارتباطات مناسب، اطراف خود را با آدمهای با استعدادتر از خودتان پر کنید. افرادی که ملاقات می کنید ممکن است همانهایی باشند که بعدا موجب گشوده شدن درهای جدیدی به روی شما می شوند.
درهایی که جای دیگر هرگز پیدایشان نمی کردید. بنابراین خوب است به سمینارهای مرتبط با دیجیتال مارکتینگ بروید و در این محافل ارتباطات ساده ای با دیجیتال مارکترهای دیگر برقرار کنید. از تمام ارائه ها و کارگاههای آموزشی برای ارتقا دانش خود استفاده کنید.
سعی کنید ایده های خود را پیاده سازی کنید و فقط دنباله روی ایده های رهبران حوزه دیجیتال مارکتینگ نباشید. ایده های آنها وحی منزل نیست. از خودتان خلاقیت داشته باشید. هیچ چیز سیاه و سفید نیست و نقاط خاکستری زیادی میان تلاش انجام شده و آنچه به عنوان نتیجه به دست می آید وجود دارد.
هر بازاریاب دیجیتال باید یک پروژه شخصی داشته باشد تا بتواند هم خودش را محک بزند و هم مسئولیت پذیری در قبال موفقیت و یا شکست یک پروژه را بیاموزد. همچنین باید با اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ آشنا باشد تا با علایم اختصاری از قبیل PPC, SEM  و  SEO راحت باشد.
داشتن اطلاعاتی هر چند اندک در حوزه تخصصی HTML و طراحی گرافیک می تواند یک دیجیتال مارکتر یا بازاریاب دیجیتال را از سایر رقیبان متمایز کند. پس درباره شان بیاموزید.
در پایان شکلی از وبسایت معروف Moz در اینجا آمده که حاوی اطلاعاتی درباره بازاریابی T شکل است. در صورت تمایل به آشنایی نگاهی به آن بیندازید. این شکل نشان می دهد در کدام حوزه ها آشنایی سطحی و در کدام حوزه خاص لازمست آشنایی عمیق تری داشته باشید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.