مقالات آموزشی

آشنایی با ۱۰ مهارت اصلی در نوشتن محتوا

مفید بود؟

نویسنده برای تولید محتوا، چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. زمانی که شما قصد دارید برای تولید محتوا متنی خود، نویسنده استخدام کنید، در هنگام استخدام باید به نکاتی توجه داشته باشید. همینطور اگر یک نویسنده قصد دارد، به عنوان نویسنده وارد صنعت تولید محتوا شود، باید مهارت‌ها و ویژگی‌هایی را داشته باشد تا بتواند در این صنعت موفق شود. بسیار از افراد نیز تمایل بسیاری دارند، به عنوان نویسنده شروع به تولید محتوا کنند. با ما همراه باشید تا با ویژگی‌‎های یک نویسنده برای تولید محتوا آشنا شوید.

10 مهارت اصلی در نوشتن محتوا که باید بدانید

تولید محتوا

تولید محتوا فرآیندی می‌باشد که ما به وسیله آن با مخاطب ارتباط برقرار می‌کنیم. به طور کلی انتقال اطلاعات، پیام، داده‌ها و … به مخاطبان را محتوا می‌گویند و به فرآیند به وجود آمدن آن تولید محتوا می‌گویند. این روزها شاید بتوان از محتوا به قدرتمندترین ابزار برای ارتباط با مخاطب و جلب مخاطب نام برد. از گذشته تا به امروز همواره محتوا و فرآیند تولید محتوا وجود داشته و همه از آن بهره می‌بردند.

ولی با گسترش اینترنت و فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و … و همچنین در ادامه با محبوبیت این فضاها در بین مردم و استقبالی که از آنها به عمل آمد. بسیاری از کسب و کارها و سازمان‌ها فرصت را مغتنم شمردند و تصمیم گرفتند که وارد این فضا جدیدی که ایجاد شده بود، شوند.

به این دلیل محتوا و تولید محتوا رفته رفته از اهمیت بسیار بالایی پیدا کرد و همه به دنبال محتوا برای مجموعه خود هستند. به طور کلی محتواها به 4 شکل متنی، عکس، فیلم و صوتی می‌باشند.در این بین محتواهای متنی از اهمیت و مزایا بیشتری برخوردار است.

محتوا متنی

بسیاری از افراد برای اینکه در رسانه و سایت خود محتوایی را منتشر کنند، سعی به تولید محتوای متنی دارند. محتوا متنی شامل مقاله، یادداشت، نوشته، مطلب، رپورتاژ آگهی و … می‌باشد. برای تولید محتوا متنی شما چه قصد داشته باشید خود آن را تولید کنید و چه بخواهید شخصی را به این منظور استخدام کنید، باید برای این کار و تولید محتوا، ویژگی‌های نویسندگی در آن فرد وجود داشته باشد. محتوا متنی با توجه به دلایلی که در ادامه به آنها می‌پردازیم، می‌تواند باعث افزایش رتبه سایت شما شود. اما یک نویسنده برای تولید محتوا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد.

10 مهارت برتر در نوشتن محتوا

نویسنده محتوا بودن گاهی اوقات می‌تواند به یک کار دلهره آور تبدیل شود. بسته به مهارت و تجربه خود، می‌توانید انعطاف پذیری لازم را برای کار در فضای اداری یا راحتی منزل خود یا شاید کافی شاپ مورد علاقه خود داشته باشید. به سادگی تصمیم بگیرید که به چه موضوعاتی علاقه دارید و می‌خواهید در مورد آنها بنویسید و آثار خود را منتشر کنید و ارزش واقعی ایجاد کنید.

اما این مشاغل نگارش محتوا آنطور که به نظر می‌رسد آسان نیستند و البته ، محدوده‌ای وجود دارد که برای تبدیل شدن به یک نویسنده موفق محتوا، بر آنها مسلط باشید. بنابراین، در اینجا ده مجموعه مهارت وجود دارد که هر نویسنده محتوا باید برای غلبه بر برخی از قوی‌ترین چالش‌های موجود در صنعت دست خود را در دست داشته باشد.

ما درک می‌کنیم که برای شروع کار نوشتن محتوا و شروع به نوشتن چقدر باید هیجان زده باشید. با این حال، به این ده مهارت بازاریابی محتوا نگاهی بیندازید، که مطمئناً در مسیر حرفه‌ای نگارش محتوا به شما کمک می‌کند.

مهارت‌های طوفان فکری

تحقیقات عمیق کلید یافتن جزئی‌ترین و ارزشمندترین اطلاعات در مورد موضوعی است که قصد دارید در آن بنویسید. این کار به اعتبار شما می‌افزاید و مهم‌تر از همه، ارزش زیادی برای خود قطعه نیز دارد.

بنابراین، یافتن اطلاعات هیجان انگیز و در عین حال قابل اعتماد از منابع آنلاین معتبر اجتناب ناپذیر می‌شود. به طور کلی، اگر بتوانید اطلاعات مناسب را با مهارت‌های خوب مصاحبه به دست آورید، متخصصان می‌توانند منابع خوبی شوند. به غیر از این، می‌توانید برخی منابع را در بهترین دوست خود در Google جستجو کنید، اما در عین حال باید صحت آن را نیز بررسی کنید.

دانش سئو خوب

نویسندگان محتوا عالی همه چیز در داخل و خارج از دنیای سئو را می‌شناسند و همیشه در صدر روند تغییرات الگوریتم سئو هستند. به هر حال، حتی اگر قطعه‌ای را که فکر می‌کنید بهترین است در صورت عدم تأثیرگذاری، پیش نویس کنید به مخاطبان خود برسد مهم این است که از آخرین به روزرسانی‌های الگوریتمی Google مطلع باشید و نحوه استفاده موثر از کلمات کلیدی و ایجاد عنوان ها و توضیحات مناسب SEO را بدانید.

تطبیق پذیری

این شاید بدیهی‌ترین مورد باشد. ما معمولاً محتوای زیادی را می‌بینیم که به دلیل سبک و لحن یکسان می‌شود و رد می‌شود، و گاهی اوقات با هدفی که برای آن نوشته شده‌است مناسب نیست.

به عنوان مثال، محتوای صفحه فرود کوتاه خواهد بود و برای جلب توجه خواننده ایجاد می‌شود. در همان زمان، یک کاغذ سفید حاوی بسیاری از جزئیات پیچیده برای توضیح موضوع مورد بحث در آن است.

 

مهارت‌های سازمانی

سازماندهی تنها به معنای داشتن یک محیط کار تمیز نیست. این در مورد میزان مسئولیت پذیری شما در مشاغل تعیین شده‌است. در تقویم ثبت کنید و مهلت‌ها را رعایت کنید. تأخیر در ارسال تکلیف تأثیر بدی بر مشتری و رئیس شما می‌گذارد. کار خود را در اولویت قرار دهید تا بتوانید کار را به موقع و بدون هیچ زحمتی انجام دهید.

توانایی رعایت مهلت‌ها

شما باید درک کنید که مشتری شما زمان کافی را برای کار در این زمینه به شما داده‌است و ارسال به موقع کار شما حرفه‌ای بودن و قابلیت اطمینان شما را نشان می‌دهد. این بدان معناست که مدیریت زمان برای تعیین تعداد مشاغلی که می‌توانید کار کنید و به موقع انجام دهید بدون رد شدن ضروری است.

متمرکز ماندن

گاهی اوقات پیدا کردن تمرکز سخت است زیرا نوشتن یک مقاله نیاز به تمرکز دارد. در طول کار، از هرگونه حواس پرتی خلاص شوید و سعی کنید فقط بر یک کار در یک زمان تمرکز کنید. برای چرخاندن توپ، با کارهای کوچکتری که انجام آنها آسان است شروع کنید و سپس به پروژه‌های بزرگتر بروید.

ارتباطات

برای جلوگیری از هرگونه سردرگمی با مشتری ارتباط برقرار کنید. اگر در مورد پروژه شک دارید، به مشتری خود اطلاع دهید و از آنها بپرسید. نوشتن شامل بسیاری از فرایندهای ارتباطی است، به ویژه هنگامی که صحبت از مشتریان شما می‌شود.

اطمینان حاصل کنید که هیچ محدوده‌ای از خطا را ترک نمی‌کنید و در صورت ادامه مشکل با مشتری خود تماس بگیرید. در حالی که برای مشتری خود نامه می‌نویسید، آن را به عنوان یک ارتباط رسمی در نظر بگیرید و پیام خود را از قبل تصحیح کنید. مشتری هرگز مهربانی شما را فراموش نخواهد کرد.

ارائه محتوای با کیفیت

بهترین عملکرد را داشته باشید و همیشه محتوای با کیفیت و منحصر به فرد ارائه دهید. همیشه اطمینان حاصل کنید که مقالات شما از لحاظ دستوری صحیح بوده و برای جذب توده‌ها به اندازه کافی جذاب هستند. هنگامی که شغلی به شما محول می‌شود، اطمینان حاصل کنید که مشتری شما می‌داند که شما نویسنده‌ای فوق العاده هستید که کار را به موقع و بدون افت کیفیت به پایان می‌رساند.

ارائه مداوم کار با کیفیت، مشتریان بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد و البته دستمزد بالاتری نیز به همراه خواهد داشت.

 

ویرایش، ویرایش مجدد و ویرایش بیشتر

اولین پیش نویس همیشه لازم نیست کامل باشد. مهارت‌های ویرایش نیاز به صبر زیاد، نگاه خوب به جزئیات و نظم دارد. مراقب کلمات بیش از حد استفاده شده و نکات اضافی باشید و دستور زبان، علائم نگارشی و املا را بررسی کنید. در نوشتن محتوا، زمان بیشتری برای ویرایش محتوا لازم است تا نوشتن.

پس از اتمام محتوای خود، آن را یکبار بدون تعصب بخوانید، درست مانند هر خواننده‌ای. با این کار محتوای خود را از نظر دستوری آزاد می‌کنید.

استفاده از رسانه‌های اجتماعی

سایت‌های اجتماعی بیشتر یک ابزار برای ملاقات با افراد است. اکثر صاحبان مشاغل رسانه‌های اجتماعی را یک بازار کامل می‌دانند. اکثر آنها مبلغ قابل توجهی را صرف تبلیغ محصولات خود با استفاده از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی می‌کنند، زیرا این راهی عالی برای ایجاد دهان به دهان است.

رسانه‌های اجتماعی همچنین ابزاری ارزشمند برای ایجاد بازاریابی ویروسی است. سعی کنید ابتدا شناخته شوید و مطمئن شوید که در صنعت مشهور هستید و از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی به کاربردی‌ترین روش ممکن استفاده کنید. شما باید در برقراری روابط با افراد چه به صورت آنلاین و چه آفلاین مهارت داشته باشید.

نکات بهبود مهارت نوشتن محتوا

برای تولید محتوای موثر، لازم نیست بهترین نویسنده جهان باشید، اما اگر می‌خواهید یک بازاریاب موفق باشید، باید آن محتوا را ایجاد کنید، بنابراین مهم است که هر کاری که می‌توانید برای بهبود نوشتن محتوای خود انجام دهید. بهترین بخش این است که به مرور زمان آسان‌تر می‌شود. در اینجا چند نکته وجود دارد که در این راه کمک می‌کند.

مخاطبان خود را بشناسید

نکته اینجاست، شما معمولاً محتوا را صرفاً برای مصرف خود نمی‌نویسید، بلکه آن را برای دیگران ایجاد می‌کنید، بنابراین ضروری است که متوجه شوید چه چیزی برای چه کسی می‌نویسید. دانستن مخاطبان شما فقط بهترین روش نوشتن نیست، این یک تجارت و بازاریابی نیز هست. درک مخاطبان به شما کمک می‌کند تا روی پیام خود تمرکز کنید و صدای خود را بسازید، که به مرور زمان روند نوشتن را برای شما آسان‌تر می‌کند و محتوا را برای کسانی که آن را برای آنها ایجاد می‌کنید بهتر می‌کند.

منظم بمانید

تقویم محتوا به ایجاد مضامین ماهانه کمک می‌کند که بتوانید درباره آنها بنویسید تا به شما کمک کند تا در مسیر خود بمانید و همچنین اطمینان حاصل کنید که بیش از حد در مورد مطالب مشابه نمی‌نویسید. در کنار سازماندهی، وقتی نوبت به خود قسمت محتوا می‌رسد، پیشنهاد می‌کنیم قبل از غواصی یک طرح کلی ایجاد کنید. ممکن است با این یکی شما را به دوران دبیرستان برگردانم، اما ایجاد یک طرح کلی می‌تواند معجزه کند. داشتن مسیری واضح برای محتوای خود به شما کمک می‌کند سریع‌تر و واضح‌تر بنویسید.

مطالعه کنید

خواندن بیش از هر راه دیگری به شما کمک می‌کند تا سبک و صدای خودم را پیدا کنید. شما شروع به مشاهده چیزهایی خواهید کرد که با شما طنین انداز می‌شوند و همچنین چیزهایی که دوست دارید در نوشته‌های خود بگنجانید. وقتی مطالعه می‌کنید، پیام‌ها یا نکات برجسته‌ای را که توجه شما را جلب می‌کنند نشانه‌گذاری کنید تا برای الهام گرفتن ذخیره کنید.

تحقیق خود را انجام دهید

محتوا و ساختار مقاله شما با توجه به موضوعی که انتخاب می‌کنید و مخاطبان احتمالی مطالعه شما تعیین می‌شود. همیشه در حالت تحقیق بمانید: برای اینکه خود را پر از ایده‌های محتوای عالی نگه دارید، باید همیشه در حالت تحقیق بمانید. تحقیق نباید فقط برای جلسات برنامه ریزی یا نوشتن نگه داشته شود. کیفیت محتوا به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد، اگر به صورت مداوم باشد، زیرا افکار به ذهن شما می‌رسد. به محض دریافت ایده، راه‌هایی را که می‌توانید آن را توسعه دهید یادداشت کنید.

زمان نوشتن خود را تعیین کنید

بلوک نویسنده واقعی است. همه ما آن را تجربه کرده‌ایم و در مواقعی که سخت‌ترین زمان است، بهترین راه برای تمرکز مجدد این است که کمی دور شوید و وقتی برگشتید، زمان‌های کمی را برای پایین انداختن سر و تمرکز تعیین کنید. دانستن اینکه یک جدول زمانی محدود برای انجام کاری دارید به شما کمک می‌کند تمرکز کنید. کوچک شروع کنید، حتی اگر فقط 15 دقیقه زمان متمرکز قبل از اینکه به خودتان با استراحت پاداش دهید. شما می‌توانید از آنجا بسازید.

بدون وقفه بنویسید

در طول زمان تمرکز، برای ویرایش مکث نکنید. اگر فرآیند فکری دارید، فقط با آن پیش بروید. ممکن است به عقب برگردید و آن را بخوانید و بعدا متوجه شوید که معنایی ندارد، اما فقط ایده‌های خود را روی کاغذ بیاورید و از آنجا با آنچه دارید کار کنید.

نوشتن مطالب

از یک عنوان قانع کننده استفاده کنید. خواه موضوع یک ایمیل باشد یا عنوان یک پست وبلاگ، باید یک عنوان قانع کننده ایجاد کنید، زیرا اغلب مردم واقعاً یک کتاب را از روی جلد آن به معنای واقعی کلمه قضاوت می‌کنند. شما باید یک عنوان به اندازه کافی جذاب ایجاد کنید تا خواننده شما بخواهد بیشتر بداند. ممکن است در ابتدا مقداری آزمون و خطا در این مورد وجود داشته باشد، اما اگر می‌خواهید مردم محتوای شما را مطالعه کنند، مهم است که آن را قفل کنید.

آن را ساده نگه دارید

گاهی اوقات ممکن است افراد با استفاده از کلمات پیچیده فکر کنند که باهوش‌تر هستند اما این درست نیست. نیازی به نوشتن یک پست وبلاگ مانند مقاله پایان نامه خود برای یک دانشگاه نیست. شاید به شما کمکی به جذب ترافیک وبلاگ یا مشتری نکند. بهتر است آن کلمات فانتزی بزرگ را حذف کنید و در حین نوشتن از کلمات ساده و در عین حال موثر استفاده کنید. عملاً مثل این است که شما همانطور که می‌خواهید صحبت کنید می‌نویسید. سعی کنید زبان خود را ساده و مستقیم نگه دارید. وقتی نوبت به نوشتن می‌رسد، هرچه آن را ساده‌تر بسازید، یک فرد غیرمستقیم بهتر می‌تواند آن را به راحتی درک کند. هدف اصلی شما باید این باشد که خواننده بتواند حرف شما را بفهمد و از آن ارزش بگیرد.

این نکته را به خاطر بسپارید که شما رمان نمی نویسید. شما برای وب می‌نویسید، بنابراین باید ساده و توصیفی باشید تا هر کسی بتواند صدای شما را بفهمد. از کلمات دشواری که خواننده را وادار می‌کند از فرهنگ لغت برای درک معنای کلمات استفاده کند، استفاده نکنید. آن را تا حد امکان ساده نگه دارید.

دنبال کردن را برای مخاطبان خود آسان کنید

برای مثال، اگر در حال نوشتن یک پست وبلاگ هستید، پستی ایجاد کنید که برای چشم آسان باشد و برای خواننده شما آسان باشد. من توصیه می‌کنم:

 -اجتناب از پاراگراف‌های طولانی

-استفاده از علایم نگارشی

-استفاده از تصاویر برای شکستن متن

-استفاده از هدر برای شکستن بخش‌های مختلف پست

ویرایش، ویرایش و ویرایش

محتوای شما نمایانگر شما و برند شماست، پس شلخته نباشید. وقتی یک پست را تمام می‌کنید، چند ساعت از آن فاصله بگیرید و سپس برگردید تا با یک جفت چشم تازه به آن نگاه کنید. اگر در ویرایش عالی نیستید، از شخص دیگری بخواهید دوباره آن را بررسی کند.

سخن آخر

یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود مهارت‌های نوشتن محتوا این است که برای طرح‌های خود وقت بگذارید. عنوان و معرفی شما اولین چیزی است که مردم در رسانه‌های اجتماعی یا به محض کلیک بر روی پست شما از گوگل یا سایت‌های دیگر می‌بینند. همیشه سعی کنید مقالاتی خوانا و پر از اطلاعات مفید ارائه دهید. تیتر خوبی دارید و به سبک قانع کننده می‌نویسید. برای بهبود مهارت‌های نوشتاری و اجرای یک برنامه بازاریابی محتوا، باید تفاوت‌های بین نوشتن آنلاین و آفلاین را درک کنید. از کلمات ساده، آسان، سریع و درخشان استفاده کنید.

در واقع، محدوده زیادی در حرفه نویسندگی محتوا وجود دارد. علاوه بر این، بسته حقوق نوشتن محتوا نیز بسیار وسوسه انگیز است.

اطمینان حاصل کنید که با مهارتی که قبلاً ذکر شد، کامل هستید و اگر احساس می‌کنید هیچ یک از مهارت‌های شما کم نیست، منتظر چه چیزی هستید؟ بروید و با مهارت‌های نوشتن محتوای قوی خود به بازار بروید. به من اعتماد کنید، هیچ کس دیگری جز شما وجود ندارد که بتواند شما را از نوشتن محتوای خوب بازدارد مادامی که در درون خود اطمینان داشته باشید

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.