تبلیغات آنلاین یک صنعت 398 میلیارد دلاری است که تقریباً نیمی از کل هزینه تبلیغات جهانی را به خود اختصاص می دهد، اما اکثر ما درک کمی از نحوه عملکرد این تبلیغات و اینکه چگونه آنها در ترکیب با چشم انداز دیجیتال بسیار خوب عمل می کنند، داریم.
تبلیغات آنلاین چیست؟
تبلیغات آنلاین
که گاهی اوقات تبلیغات دیجیتال نامیده می شود، هر نوع ارتباط یا اطلاعیه پولی در اینترنت است. از زمان ظهور اولین بنر تبلیغاتی در سال 1994، بخش بزرگی از اینترنت بر اساس یک مدل کسب و کار مبتنی بر آگهی کار می کند که در آن کاربران می توانند، به اطلاعات و خدمات به صورت رایگان دسترسی داشته باشند.
همچنین تبلیغات آنلاین هر نوع پیام بازاریابی است که با کمک اینترنت نمایش داده می شود. این بدان معناست که می تواند در یک مرورگر وب، موتور جستجو، در رسانه های اجتماعی، در دستگاه های تلفن همراه و حتی در ایمیل ظاهر شود. کسب و کارهای باهوش به دلایل مختلفی از راه تبلیغات برای دسترسی به مشتریان استفاده میکنند:
- نسبتاً ارزان است
- مخاطبان گسترده ای را در بر میگیرد
- می توان آن را برای یک مخاطب هدف، شخصی سازی کرد
- تبلیغ سریع اطلاعات محصول بدون محدودیت مرزهای جغرافیایی
مزایای سایت های تبلیغات آنلاین
از دیدگاه یک تبلیغکننده، کمپینهای تبلیغاتی آنلاین مزایای زیادی دارند که برخی از مهمترین آنها عبارتند از:
هدف گذاری کاربر: توانایی هدف قرار دادن تبلیغات برای مجموعه خاصی از افراد یکی از بزرگترین جذابیت های سایت تبلیغاتی است. برای ارائه تبلیغات هدفمند، وبسایتها اطلاعاتی را درباره کاربران، مانند سابقه خرید، عادات مرور (که با استفاده از کوکیها ردیابی میشوند)، و مکان آن ها جمعآوری میکنند و سپس آگهیهایی را به کاربران نشان میدهند که مربوط به آنها است.
هدف گذاری مجدد: توانایی هدف قرار دادن افرادی که قبلاً با یک تجارت تعامل داشته اند با تبلیغات اضافی یا متفاوت. اگر تا به حال روی یک تبلیغ کلیک کرده اید و سپس تعداد زیادی تبلیغات مختلف از همان کسب و کار را در فید رسانه های اجتماعی خود مشاهده کرده اید، این یک هدف گذاری مجدد است.
توانایی اندازه گیری دقیق بازگشت سرمایه (ROI): برخلاف تبلیغات چاپی یا بیلبوردهای تبلیغاتی، تبلیغات آنلاین این پتانسیل را دارند که تقریباً بلافاصله اطلاعات مفیدی را در مورد عملکرد یک کمپین تبلیغاتی به کسب و کارها نشان دهند. مانند تعداد کاربرانی که یک آگهی را دیدند، روی آن کلیک کردند و اقدامی انجام دادند. این قابلیت به کسب و کارها اجازه می دهد تا دقیقاً محاسبه کنند که برای جذب مشتری چقدر پول لازم است. همه این مزایا به کسب و کارها اجازه میدهد تا هزینههای خود را به میزان زیادی کاهش دهند.
سایت تبلیغاتی چگونه کار می کند؟
تبلیغکنندگان، پلتفرمهای تبلیغاتی و مصرفکنندگان همگی در تبلیغات آنلاین نقش دارند.
مصرف کنندگان از خدمات وب استفاده می کنند یا اطلاعات را به صورت آنلاین و به صورت «رایگان» مصرف می کنند، اما هزینه آن را (دانسته یا ناآگاهانه) با توجه و اطلاعات شخصی خود می پردازند. از این رو این ضرب المثل معروف است: اگر برای محصول پولی پرداخت نمی کنید، “شما محصول هستید”.
وبسایتها و شبکههای تبلیغاتی اطلاعات کاربران را جمعآوری میکنند و از آن برای تبلیغات استفاده می کنند. این سایت ها برای اینکه خدمات خود را برای کاربران رایگان نگه دارند، از طریق فروش تبلیغات درآمد کسب می کنند. تبلیغ کنندگان برای نمایش تبلیغات خود به وب سایت ها یا شبکه های تبلیغاتی هزینه پرداخت می کنند. سپس زمانی که مصرف کنندگان روی تبلیغات آنها کلیک می کنند و محصولات یا خدمات آنها را خریداری می کنند، درآمد کسب می کنند.
تبلیغکنندگان به موتورهای جستجو مانند Google پول میدهند تا تبلیغات خود را در بالای SERP برای هر تعداد درخواست جستجو نشان دهند. بنابراین اگر برای مثال «بهترین چمدان چرخان» را جستجو کنید، ممکن است تبلیغی برای برند Away ببینید. اما این بدان معنا نیست که آنها بهترین هستند، فقط به این معنی است که آنها هزینه ای را پرداخت کرده اند تا سایت آن ها در ابتدای جستجو ها قرار گیرد.
این سیستم برای تبلیغکنندگان بسیار خوب عمل میکند: به گفته گوگل، تبلیغکنندگان به ازای هر 1 دلاری که در Google Ads خرج میکنند، 8 دلار درآمد دارند. گوگل نیز سود می برد، زیرا اکثریت 162 میلیارد دلار درآمد سالانه آن (تا سال 2019) از تبلیغات جستجو به دست می آید.
انواع تبلیغات آنلاین
روزهایی که «تبلیغ آنلاین» به معنای بنر یا پاپ آپ بود، گذشته است. تبلیغات دیجیتال پیچیده تر شده است و انواع اصلی تبلیغات عبارتند از:
تبلیغات نمایشی: وقتی به تبلیغات آنلاین فکر می کنید، تبلیغات نمایشی ممکن است اولین چیزی باشد که به ذهنتان خطور میکند. اینها تبلیغات بصری مانند بنرها یا پاپ آپ ها هستند که در صفحات وب ظاهر می شوند. گوگل و فیسبوک دارای پلتفرم هایی برای نمایش تبلیغات بصری در سایت های خود و همچنین وب سایت های دیگران هستند.
تبلیغات جستجوی پولی: موتورهای جستجوی رایگان مانند گوگل به تبلیغ کنندگان اجازه می دهند محتوای خود را در بالای صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) قرار دهند. تبلیغات موتور های جستجو بزرگترین بخش تبلیغات آنلاین است.
تبلیغات رسانههای اجتماعی: پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و لینکدین به تبلیغکنندگان اجازه میدهند تا بر اساس اطلاعاتی که پلتفرم در مورد کاربرانش میداند، مانند سن، مکان، علایق و اینکه آیا کاربر با تبلیغکننده در تعامل بوده است یا خیر، مخاطب خاصی را هدف قرار دهند. بسیاری از تبلیغات رسانه های اجتماعی به کاربران این امکان را می دهند که با “لایک کردن” یا نظر دادن در مورد پست های پولی با محتوا درگیر شوند.
تبلیغات درون فید: این تبلیغات مستقیماً در فید رسانههای اجتماعی شما ظاهر میشوند و تشخیص آنها از پستهای افراد و مشاغلی که واقعاً «پسندیدهاید» یا «فالو میکنید» دشوارتر است. کسبوکارها برای نمایش این پستها در فید شما هزینه پرداخت میکنند، و شامل تصاویر، ویدئوها و نمایش اسلایدی هستند. یکی از راههای تشخیص اینکه آیا یک پست در فید شما یک تبلیغ است یا خیر این است که تبلیغات اغلب رنگارنگتر از محتوای ارگانیک هستند.
تبلیغات به صورت پستهای حمایتشده: برخی از تبلیغکنندگان بهجای پرداخت هزینه برای فضای تبلیغاتی در رسانههای اجتماعی، به افراد مشهور یا اینفلوئنسر پول میدهند تا از محصول خود در رسانههای اجتماعی استفاده کنند.
بهترین سایت های تبلیغاتی داخلی 2022
آموکس – amox.ir
فرخانی – farkhani.com
سالوین – salvin.ir
بستیم – bestim.ir
اول ما – avalma.ir
سودل – SODEL.ir
اگوما – egoma.ir
مورف – morf.ir
پینگون – pingon.ir
راد تبلیغ – RADTABLIGH.com
پالون – palon.ir
ادم – ADEM.ir
صنعت تبلیغ – sanattabligh.com
بزین – bezin.ir
گالو – Galo.ir
رقابت – reghabat.ir
دیوار – Divar.ir
شیپور – Shipour.ir
بهترین سایت تبلیغاتی خارجی
1- OBSZONE
دیگر تازه وارد در صحنه تبلیغات آنلاین، OBSZONE از سپتامبر سال گذشته شروع به کار کرد و خدمات ارسال آگهی را به طور رایگان به 15 کشور جهان ارائه می دهد. از نظر کیفیت محتوا و تجربه کاربری، بازخوردهای بسیار مثبتی از کاربران خود دریافت کرده است، بنابراین تبلیغات خوبی را به خود جلب کرده و به شدت توصیه می شود. خدمات آنها برای مشاغل محلی رایگان است و استفاده از آنها بسیار آسان است.
NearbyMe2.com-2
NearbyMe2.com به طور فعال محتوای وب سایت خود را کنترل و فیلتر می کند و به کاربران اطمینان می دهد که تبلیغات نشان داده شده همیشه به روز هستند. بهترین مزیت این پلتفرم از دید فروشنده این است که کاملاً رایگان است. بازاریاب ها به اسامی و همچنین ارسال نامحدود آگهی ها کاملا دسترسی دارند. این وبگاه همچنین با استفاده از دکوراسیون جذاب کلیدها، محیط کاربری خوب و زیبایی را برای کاربر خلق کرده است.
3- Recycler
شاید بتوان گفت بهترین سایت تبلیغاتی Recycler است. سرویس منحصر به فرد Recycler پیشنهادی برای درج آگهی چاپی شما نیز می باشد. آنها ارسال آگهی رایگان را به مشتریان خود ارائه می دهند، اما اگر بخواهید به ویژگی های بیشتری دسترسی پیدا کنید تا فرصت های برجسته شدن آگهی خود را افزایش دهید، هزینه هایی برای پرداخت وجود دارد. قالب وب سایت بسیار ساده است و یک قسمت جستجو دارد که آگهی ها می تواند بر اساس دسته بندی و مکان در بالای صفحه فیلتر شود. پانل سمت راست تبلیغات پولی یا تبلیغاتی را نمایش می دهد که همیشه در دسترس هستند.
4- OfferUp
مانند سایر سایت های تبلیغاتی طبقه بندی شده کاملاً جدید، OfferUp با یک برنامه تلفن همراه متناسب با کاربران موبایل خود ایجاد شده است. آنها یک سیستم درجه بندی پنج ستاره را برای تشویق فروشندگان به ایجاد اعتبار خود و یک ویژگی زمان را به فروشندگان ارائه می دهند تا به فروشندگان اجازه دهد محصولات خود را در سیستم عامل به فروش برسانند. منحصر به فردترین ویژگی گزینه پیشنهادی OfferUp است ، جایی که خریداران و فروشندگان می توانند مستقیماً برای مذاکره در مورد قیمت با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
5- 10dayads.com
پلتفرم dayads.com 10 به شما امکان می دهد فیلم ها را به عنوان بخشی از تبلیغات رایگان خود بگنجانید و به شما امکان می دهد لحظه ای که بر روی دکمه “اکنون تبلیغ خود را ارسال کنید” برای یک مکان یا مکان های مختلف پست بگذارید.
علاوه بر این، این وب سایت دارای برنامه ای برای دستگاه های Android است که انجام معاملات را برای کاربرانی که همیشه در حال کار هستند آسان تر و سریع تر انجام می دهد. آنها یک وب سایت خوش ساخت و با ویژگی های بسیار مفید برای مطابقت با دسته بندی های گسترده ای که به مشترکان خود ارائه می دهند، دارند.
6- Adsglobe
Adsglobe بهترین سایت تبلیغاتی طبقه بندی شده رایگان است که به طور خودکار مکان شما را تشخیص می دهد بنابراین کاربران نزدیک می توانند بلافاصله تبلیغات شما را ببینند. همچنین امکان تغییر دستی فیلتر مکان با استفاده از لیست کشویی وجود دارد. این سایت به شما پیشنهاد می دهد تا برای شروع ارسال آگهی های رایگان، که می توانید با استفاده از ایمیل یا جزئیات ورود به فیس بوک خود، آنها را تکمیل کنید، به عنوان یک عضو ثبت نام کنید.
7- AdLandPro
AdLandPro خدمات تبلیغاتی رایگان و پولی را در یک فرآیند بسیار ساده و مستقیم ارسال آگهی ارائه می دهد. ثبت نام الزامی است اما شامل ارسال تبلیغات رایگان نامحدود در طیف گسترده ای از دسته بندی های آنها است که شامل حیوانات دست-آموز برای فروش، تعمیرات اتومبیل و حتی اجاره آپارتمان است.
8- Trovit
Trovit یک موتور جستجوگر طبقه بندی شده معروف برای خانه ها، اتومبیلها و مشاغل است که از طریق پورتال های مختلف برای هر بازار در سراسر جهان نتیجه می گیرد. اگرچه آنها پست مستقیم تبلیغات را در سایت خود ارائه نمی دهند ، اما Trovit می تواند وب سایت های طبقه بندی شده شریک تجاری خود را بر اساس موقعیت مکانی شما به شما پیشنهاد دهد، اطمینان حاصل کنید که تبلیغ شما در نتایج جستجو Trovit قرار دارد.
9- Geebo
Geebo به عنوان یک جامعه امن از طبقه بندی ها بیان میشود که در آن کاربران می توانند از فروش کالا تا جستجوی هم اتاقی تا اجاره خانه به صورت رایگان هر چیزی ارسال کنند. همچنین می توانید با استفاده از حساب شخصی خود با آنها ارتباط برقرار کنید Geebo. اگرچه به اندازه همتایان خود محبوب نیست ، اما مدتی است که وجود دارد و از طرفدارانش هم زیاد شده است.
مطالعه مقاله بهترین شبکه های بازاریابی اینترنتی درسال 2020 را به شما پیشنهاد می کنیم
10- Facebook Marketplace
قدرت شبکه فیس بوک(facebook.com) را نمی توان انکار کرد. داشتن یک بازار بزرگ برای میزبانی تبلیغات خود، توانایی بالایی برای دستیابی به بازار هدف شما را تضمین می کند. فیس بوک این فرصت را می داند و دائماً در حال ارتقا platform پلت فرم آنها برای تجربه خرید و فروش یکپارچه است. مهم است که بدانید چگونه ویژگی های فیس بوک را برای بهبود بازاریابی اینترنتی خود به حداکثر برسانید، از جمله متن جعبه های خودکار که به شما کمک می کند خدمات مشتری را به طور موثرتری مدیریت کنید.
11- اینستاگرام
بهترین سایت تبلیغاتی طبقه بندی نشده است، اینستاگرام(instagram.com) که به اختصار IG یا Insta شناخته می شود .یک سرویس شبکه اجتماعی به اشتراک گذاری تصویر و فیلم و آگهی آمریکایی متعلق به فیس بوک است این سایت توسط کوین سیستروم ایجاد شده و در اکتبر 2010 بکار گیری شده است.
نسخه آندروید در 2012 انتشار یافت و بعد از در اکتبر 2014 یک برنامه برای ویندوز 10 نوشته شد. می توانید به راحتی آگهی خود را در آن به اشتراک بگذارید. پیشنهاد می شود برای تهیه آگهی و تبلیغات مناسب از متخصصان این امر مشاوره و رایگان بگیرید یکی از این سایت ها که در امر تبلیغات بسیار تخصصی است رایا مارکتینگ است.
بیشتر بخوانید: تبلیغات در اینستاگرام و هزینه آن
12- pinterest
بهترین سایت تبلیغاتی طبقه بندی شده است و تعداد زیادی طرفدار دارد و جای مناسبی برای تبلیغ کالا و خدمات شماست. برای اینکه مردم با شما تماس بگیرند، ابتدا باید فعال شوید تا تبلیغتان را فعال کنید. با ورود به سیستم، نمایه شما شامل آگهی تبلیغاتی به روز می شود و شامل یک دکمه پیام است که به شما اجازه می دهد با هر کسی که از صفحه شما بازدید می کند تماس بگیرید.
پیام های ارسالی از طریق این کانال در صندوق ورودی Pinterest شما ظاهر می شوند که در آن می توانید محتوای پیامو اطلاعات ارسال کننده را ببینید و توانایی پاسخگویی را دارید. همچنین می توانید شماره تلفن و آدرس ایمیل خود را برای افرادی که از نمایه شما بازدید می کنند قابل مشاهده کنید. اگر تصمیم دارید این جزئیات را نیز اضافه کنید، نمایه به جای دکمه پیام، یک دکمه مخاطب را نشان می دهد.