مقالات آموزشی

آشنایی با طراحی کارت ویزیت نمایشگاه ماشین

مفید بود؟

طراحی کارت ویزیت نمایشگاه ماشین؛ مقدمه

می خواهیم از موضوعی اسم ببریم که همه ما با شنیدن اسمش تا حدودی هوس سرعت، هیجان و سفر می کنیم اسم آن بسیار ساده و رایج است “ماشین” بله درست شنیدید! ماشین یا اتومبیل و یا خودرو! همانی که چهار چرخ دارد و البته این روز ها ما ایرانی ها نمی توانیم متاسفانه از نوع با کیفیت و ارزانش سوار شویم!!

اما بگذریم هدف از این مقاله صبحت در مورد خود ماشین و دغدغه های داشتن خودرو در ایران نیست بلکه می خواهیم به بحث طراحی کارت ویزیت نمایشگاه ماشین بپردازیم، حتما نمایشگاه های ماشین را می شناسید مغازه هایی بزرگ با شیشه های چندگانه که معمولا چندین ماشین شیک در آنها پارک شده است! شاید هم ماشین خود را در یکی از این مغازه ها خریده اید! اگر صاحب یک نمایشگاه ماشین هستید و یا به بحث های بازاریابی و رشد برند علاقه مند هستید باید بگوییم که این مقاله مختص شماست! چرا که در این مقاله قرار است از اهمیت طراحی کارت ویزیت نمایشگاه ماشین و نکاتی مهم از آن برایتان بگوییم. با ما همراه شوید.

من چرا باید به طراحی کارت ویزیت نمایشگاه اتومبیل نیاز داشته باشم؟!

خب جواب خیلی ساده است چون ارتباطات در خرید خودرو بسیار مهم است! بله شاید به آن فکر نکرده  باشید اما ما در زمان خرید محصولی مانند ماشین یا همان خودرو به حرف اطراف یانمان و ارتباطاتی که داریم بسیار توجه می کنیم و می دانید چگونه باید یک رابطه خوب با افراد مشتاق دور و برتان بسازید؟!

باید بگوییم که یکی از راه های آن دادن یک کارت ویزیت زیبا به هر کسی است که برای مشاوره به نمایشگاه ماشین شما مراجعه می کند، است! مردم دوست دارند که برخی اطلاعات مهم را از شما دریافت کنند که بعدا بتوانند از طریق تلفن، شبکه های اجتماعی، پیام رسان ها و یا وبسایت تان از شما اطلاعاتی بیشتر بگیرند یا قیمت برخی ماشین ها را لحظه ای از شما بپرسند!! (در تورم عجیب و غریب کشور ما این یک امر مهم به حساب می آید!). و اینکه هر کسی احترامی که به مخاطب گذاشته می شود توسط شما را ستایش می کند وقتی یک کارت ویزیت بسیار زیبا با اطلاعات معتبر را در دستان خود می بینید احتمالا به این فکر می کنید که شما به عنوان مشتری برای صاحب فروشگاه مهم بوده اید!

طراحی کارت ویزیت نمایشگاه ماشین امری مهم است که به عنوان یک پیوند بسیار خوب میان شما و مشتریان تان عمل می کند و همیشه می تواند در جیب مشتریان شما باشد تا هر زمان که خواستند این ارتباط را محکم تر کنند، وسیله ای برای این کار داشته باشند! (از طریق کارت ویزیت با شما تماس بگیرند یا با برندتان بیشتر آشنا شوند!). مورد دیگری از اهمیت طراحی کارت ویزیت نمایشگاه ماشین اینکه رقابت در دنیای نمایشگاه داران ماشین بسیار بالاست و باید به طرز شایسته به قلب عشاق ماشین نفوذ کنید و اصطلاحا آنها را به سمت خود جذب کنید!

هزینه طراحی کارت ویزیت

مردم باید برند شما را بشناسند! و اگر شما چیزی از برندسازی نمی دانید باید به شما اعلام کنیم یا کتابی خوب در این زمینه مطالعه کنید (به ذهنتان اجازه ندهید این را تکرار کند که به آن نیازی نداری!) یا حداقل چند مقاله خوب در این زمینه بخوانید تا حداقل از اهمیت طراحی کارت ویزیت نمایشگاه ماشین در برندسازی مطلع شوید!

کارت ویزیت الکترونیکی چیست و آیا جایگزین خوبی برای کارت ویزیت فیزیکی است؟

در ادامه بحث طراحی کارت ویزیت نمایشگاه ماشین به یک بحث داغ این روزهای شرکت های بازاریابی می رسیم یعنی طراحی کارت ویزیت الکترونیکی هر چند این عنوان می تواند به هر تعریفی منتسب گردد اما خب چیزی که اکثر ما در حال کنونی به آن کارت ویزیت الکترونیکی می گوییم یعنی وارد کردن کد های USSD و مطلع شدن از اطلاعات تماس یا خدمات و محصولات یک شرکت! به عنوان مثال در قسمت تماس موبایل تان عدد #1000* را شماره گذاری می کنید و به یک صفحه دسترسی پیدا می کنید که به راحتی می توانید در آنجا اطلاعات تماس با کسب و کار مربوطه را پیدا کنید و یا یکی از محصولات و خدمات آنها را سفارش دهید!!

شاید برخی از نمایشگاه دارانی که می خواهند کمی مدرن تر عمل کنند از این روش به جای طراحی کارت ویزیت نمایشگاه ماشین فیزیکی استفاده کنند! اما از آنجایی که گفتیم ارتباط، هم چشمی و رابطه نزدیک با افراد در نمایشگاه های اتومبیل بسیار مهم است پس نباید امید داشت روشی خوبی برای جایگزین کردن با طراحی کارت ویزیت نمایشگاه ماشین باشد!!

هر چند دیر یا زود مجبور هستیم که از روش های آنلاین برای همه چیز استفاده کنیم اما احتمال اینکه مردم دیگر از کارت ویزیت فیزیکی استقبال نکنند بسیار کم به نظر می رسد! چرا که به نوعی از آن دسته ابزار های گرافیکی است که همه آن را دوست دارند و می شناسند!
و مورد بعدی اینکه در شغل نمایشگاه داری اتومبیل چون مشتریان حداقل یکبار برای دیدن ماشین از نزدیک و تحویل آن مجبور هستند به نمایشگاه ماشین شما مراجعه کنند به نظر نمی-آید گزینه خرید ماشین آنلاین و منتظر شدن برای آن در درب خانه منطقی به نظر بیاید! پس کارت ویزیت الکترونیکی کاربرد زیادی در حوزه خرید و فروش ماشین ندارد!!

آیا باید از طرح خاصی در طراحی کارت ویزیت نمایشگاه ماشین استفاده شود؟!

راستش را بخواهید طراحی کارت ویزیت کار هر کسی نیست و اگر سابقه طراحی گرافیک ندارید یا قرار است از یک طرح آماده استفاده کنید دست نگه دارید! این می تواند به جای بیشتر کردن مشتریان شما ارزش برندتان را پایین بیاورد! طراحی کارت ویزیت نمایشگاه ماشین باید لذت رانندگی را به خاطر مردم بیاورد و در آن از طرح هایی استفاده شود که نشان می دهد که شما کاملا قابل اطمینان هستید. طراحی کارت ویزیت خلاقانه می تواند این امر را برای شما میسر نماید. (اگر با مشتریان در هر بخشی از بازاریابی صادق نباشید به  ایزودی آنها را از دست خواهید داد!).

اشتباه بسیاری از نمایشگاه داران این است که فقط به یک چاپخانه مراجعه می کنند و می گویند که 1000 عدد کارت ویزیت برای یک نمایشگاه ماشین با فلان مشخصات می خواهند و هیچ توجهی به طرح کارت ویزیت نمی کنند و اگر در اینترنت کارت ویزیت نمایشگاه ماشین را جستجو کنید یا به کارت ویزیت نمایشگاه های ماشین شهرتان توجه نشان دهید خواهید دید که همه یک شکل کلیشه ای به خود گرفته اند و تقریبا در همه آنان از تصاویر ماشین های لوکس و زیبا استفاده شده است! که شاید فقط حسادت برخی را زیاد کند که چرا آنها نمی توانند چنین ماشین های گران قیمتی را بخرند و خودشان نمی توانند!

درصد بسیار کمی از مردم توانایی خرید چنین ماشین هایی را دارند (و بسیاری از آنها اصلا در ایران نیست!) پس بهتر است به جای این طرح های نخ نما شده در طراحی کارت ویزیت نمایشگاه ماشین خلاقیت به خرج دهید و تصویری از لوگوی خودتان با اتومبیل هایی را بگذارید که هم در آنها نوآوری شده و هم قیمت مناسبی دارند و به نوعی نشان دهنده این است که صنعت خودرو می تواند از تکنولوژی های جدید استفاده کند (مثل تصویر خودرو های تسلا که هم قیمت مناسبتری نسبت به ماشین های لوکس دارند و هم نشان دهنده خلاقیت، علم و تکنولوژی هستند!).

مطالعه مقاله تولید محتوا خوب می تواند برای شما مفید باشد

اگر یک وبسایت نیز برای نمایشگاه تان بسازید بد نیست! چرا که مردم می توانند بصورت آنی قیمت ها و موجود های ماشین شما را نگاه کنند! نظر دهند و با کسب و کارتان بیشتر آشنا شوند! و بعد آدرس وبسایت را می توانید روی موارد مثل کارت ویزیت چاپ کنید! این به کارت ویزیت شما نیز اعتبار بیشتری می بخشد!

در کل اگر قصد دارید واقعا طراحی کارت ویزیت نمایشگاه ماشین شما حرفه ای به نظر برسد بهتر است که به جای استفاده از چند تصویر ماشین های لوکس که در اینترنت پیدا می شود، آن را ساده و به یاد ماندنی طراحی کنید! البته لزومی ندارد طراحی کارت ویزیت نمایشگاه ماشین توسط خود شما صورت گیرد و اگر سابقه و دانش این کار را ندارید باید هشدار دارد که یک تبلیغات بد می تواند کسب و کار شما را زننده و ناکارآمد نشان دهد!

سخن آخر

سخن پایانی اینکه طراحی کارت ویزیت نمایشگاه ماشین یک ابزار است که قرار است شما را بهتر نمایش دهد! و ارتباطی گرم با مشتریان را برایتان بسازد! اما همه چیز نیست و مسلما باید کیفیت ماشین ها، قیمت مناسب، صداقت و تنوع محصولات را داشته باشید تا بتوانید در این بازار رشد کنید، فراموش نکنید که هیچ چیزی بدون تلاش میسر نیست و نه کارت ویزیت و نه هیچ چیز دیگری نمی توان راه یک شبه را برای شما مهیا کند برای ساخت کسب و کاری خوب به تلاشی خوب نیاز دارید!

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.