یاد بگیرید چه نوع محتوایی را مخاطبان شما دوست دارند و چگونه آن را ایجاد کنید و خوانندگان کدام نوع محتوا را می خواهند بیشتر در آینده ببینند
صفحه خالی شکنجه است. تنها چیزی که بدتر از آن است صفحه پر شده و قطره ای از اندازه گیری است. محتوایی که به هم متصل نمیشود به اندازه یک صفحه خالی بیارزش است. در واقع، این چیزی بیش از بی ارزش است: هزینه بر است. مبارزه جهانی است. طبق تحقیقات موسسه بازاریابی محتوا در سال 2017، تقریباً نیمی از بازاریابان B2B و 37٪ بازاریابان B2C چالش های ایجاد محتوا را تجربه کرده اند.
استراتژیک باشید
اهداف خود را بشناسید. بازاریابان محتوا اغلب وقتی صحبت از ترافیک، اشتراک اجتماعی و لیست ایمیل آنها می شود، ستاره هایی در چشم دارند. آنچه شما باید بدانید نحوه کسب درآمد است. به جای اینکه بپرسید، “چگونه محتوایی ایجاد کنم که مخاطب من عاشق آن باشد؟” بپرسید، “چگونه محتوایی را با کمترین میزان بازدید ، اشتراک و آدرس ایمیل ایجاد کنم که همچنان مرا به اهدافم برساند (چه این منجر شود یا درآمد آن)؟”
قبل از اینکه بنشینید و هر مطلبی را بنویسید، داشتن یک برنامه ضروری است. این طرح فقط شامل موضوعی نیست که میخواهید پوشش دهید، بلکه موارد بسیار دیگری است:
محتوا
محتوایی را که مردم واقعاً می خواهند و نیاز دارند، ترسیم کنید. چرا مردم باید مقاله شما را درمقابل شخص دیگری بخوانند؟ چه خواهید گفت که جدید و متفاوت است؟
تأثیرگذاران
بعد، تأثیرگذارانی را که علاقه مند به این مقاله هستند، ترسیم کنید. میتوانید نقل قول هایی از آنها جمع آوری کنید، آنها را ذکر کنید، یا به سادگی آنها را به لیست افرادی که قرار است با آنها توییت کنید ارسال کنید یا وقتی مقاله آماده است از طریق ایمیل با آنها تماس بگیرید. هرچه شخصیت بیشتری با آنها داشته باشید، به احتمال زیاد آنها مقاله را به اشتراک می گذارند.
رسانه ها
از وب سایت ها و ناشرانی که به مقاله شما علاقه مند هستند نقشه برداری کنید. بسیاری از ناشران مقالاتی را پیدا می کنند که محتوای جالب یا سندیکایی دارند. با آنها تماس بگیرید و به آنها بگویید که شما مقاله خاصی را می نویسید که ممکن است به آن علاقه مند باشند. اگر می خواهند ببینند، اگر قبلاً تماس بگیرید، به شما نشان میدهد اطلاعات خاصی را در آن مقاله به اشتراک بگذارید یا آنها را به اشتراک بگذارید.
تبلیغ: نوشتن محتوا فقط 20٪ کار است. 80٪ دیگر تبلیغات است. فقط به اشتراک گذاری آن چند بار در توییتر و LinkedIn اعتماد نکنید. لیستی از همه سایت ها، انجمن ها و سیستم عامل هایی را که قصد دارید در آنها تبلیغ کنید، داشته باشید.
همه چیز را در مورد مخاطب قرار دهید
بزرگترین اشتباهی که می بینم ایجاد محتوایی است که روی شما و نه مخاطب متمرکز باشد. من متنفرم که آن را برای شما بشکنم ، اما خوانندگان شما اهمیتی برای شما ندارند! آنها به حل مشکلات خود اهمیت می دهند. هرچه بیشتر به خوانندگان خود در مورد آنچه برایشان مهم است کمک کنید ، آنها بیشتر باز می گردند، پست های شما را می خوانند و به خوانندگان وفاداری تبدیل می شوند.
چگونه محتوایی ایجاد می کنید که با مخاطبان شما ارتباط برقرار کند؟
در بازاریابی محتوا مهمترین عامل مخاطب محتوا است. اگر محتوای بازاریابی شما مورد علاقه مخاطبین شما نباشد هیچ ارزشی نخواهد داشت. اما در بازاریابی محتوا باید چکار کنیم که مخاطب محتوا را دوست داشته باشد؟ مهمترین نکته این است که شما مخاطب خاص خود را بشناسید. کدام مخاطب باید محتوای شما را بخواند و به آن علاقه مند شود؟ پس از آن شما باید محتوای مناسب سلیقه ی او را تولید کنید. پس از شناخت مخاطب می توان با استفاده از روشهای گوناگون محتوایی تولید کرد که مخاطبین عاشق آن باشند. در زیر به چند روش معمول اشاره میکنیم.
با مخاطبین خود صحبت کنید
بعد از اینکه فهمیدید مخاطب شما در بازاریابی محتوا چه گروهی هستند و چه طور به آنها دسترسی دارید، باید با آنها تعامل داشته باشید. می توانید هنگامی که محتوا خود را در شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام به اشتراک میگذارید نام کاربری آنها را به همراه استفاده کنید. همچنین میتوان به سوالات آنها در بخش کامنتها یا در یک گروه یا فروم پاسخ داد. نکته مهم این است که وقتی با آنها تعامل میکنید باید نقش فروشندگی خود را کاملا فراموش کنید. هدف این ارتباط و تعامل ساخت روابط صمیمی و دوستانه است نه انجام فروش به صورت مستقیم. ممکن است برای اینکار نیاز به یک فرد متخصص برای مدیریت روابط داشته باشید.
هدف مخاطبین را فراموش نکنید
در تولید محتوای بازاریابی مناسب باید اولویت را به هدف و مقصود مخاطبین خود بدهید. ممکن است به قدری درگیر زیبایی محتوا یا معرفی خود شوید که این نکته را فراموش کنید. ولی به خاطر داشته باشید مشتری تا شما. محصولتان را به خوبی نشناسد خرید نمیکند. پس در بازاریابی محتوا ابتدا سعی کنید به مخاطب راه حل مشکلاتش را نشان دهید و اطلاعات جامع و مفید در اختیارش قرار دهید. بعد از این مرحله است که میتوانید محصول خود را به او معرفی کنید
.
بازبینی، اصلاح، تکرار
برنامه بازاریابی محتوا باید منسجم و بلند مدت باشد. شما باید از تجربیات قبلی خود برای تولید محتوای بهتر استفاده کنید. به این منظور لازم است محتواهای قبلی را بازبینی کنید. چه کارهایی را درست انجام داده اید؟ چه کارهایی را میتوان بهتر انجام داد؟ به چه چیزهایی توجه نکردهاید که میتوان در آینده به آنها پرداخت؟ پس از این مرحله باید برای اصلاح روند موجود پارامترهایی قابل سنجش را در نظر بگیرید. این پارامترها باید قابل اندازی گیری، قابل دسترس و دارای ارزش و معنی واقعی در برنامه بازاریابی محتوای شما باشند. اصل دیگر در بازاریابی محتوای موفق تکرار است. شما باید یک بار چیزی را انجام دهید، از نتایج آن تجربه کسب کنید، مشکلات را رفع کنید و محتوای بهتری تولید کنید و این مراحل را تکرار کنید. مهم ترین علت شکست بازاریابان محتوا عدم رعایت این اصل و استمرار برنامه بازاریابی محتوا می باشد