مقالات آموزشی

آشنایی با چرخه تولید محتوا و نکاتی در این خصوص

مفید بود؟

اگر در وب برای “چرخه تولید محتوا” جستجو کنید، به احتمال زیاد چندین تعریف دریافت خواهید کرد. اما در اصل، کل چرخه تولید محتوا از ابتدا تا انتها شامل محتوایی از دلیل وجود آن تا نتیجه ای است که می‌گیرید. هر قسمت از این چرخه تولید محتوا، به عنوان یک کارآفرین، مسیرهای مختلفی را برای ایجاد یک تجارت سودآور به شما می‌دهد.

پژوهش در رابطه با چرخه تولید محتوا

در حالت ایده آل، ایجاد چرخه تولید محتوا

باید زمانی اتفاق رخ دهد که تجارت خود را شروع کنید و یک برنامه بازاریابی ایجاد کنید. شما باید مخاطب خود را بفهمید، مشتری شما چه کسانی هستند، چه مشتری‌هایی را می‌خواهید جذب کنید و چطور یک محتوای مفید و مرتبط برای آن مخاطب ایجاد کنید. این کار به دانش کلمات کلیدی و نحوه کار موتورهای جستجو برای کمک به ترافیک کمک خواهد کرد.

با استفاده از خدمات رایا مارکتینگ، شما می‌توانید اقدام به ثبت سفارش تولید محتوا متنی، تولید محتوا تصویری، پادکست، اینفوگرافیک و… کنید.
بسیاری از کارآفرینان با ایجاد شخصیت مخاطب برای مشتریان خود بر اساس تحقیق شروع می‌کنند و چرخه تولید محتوا خود را کامل می‌کنند. آنها از این اطلاعات به همراه دانش محصول برای ایجاد نشریه و برنامه بازاریابی برای تجارت خود استفاده می‌کنند. این طرح بسته به نوع محتوایی که مشتری شما جستجو می‌کند شامل عناوین مقالات، برنامه‌هایی برای فیلم‌ها و موارد دیگر مربوط به تجارت شما خواهد بود.

ایجاد کردن چرخه تولید محتوا

هنگامی که اطلاعات را از طریق تحقیق و برنامه عملی چرخه تولید محتوا به دست آوردید، می‌توانید محتوا را خود ایجاد کنید یا آن را به خارج از سازمان واگذار کنید. هنگامی که یک برنامه خوب و تقویم محتوایی ایجاد کردید،

برون سپاری آسان است. شما اطلاعات و مهلت مقرر را به نویسنده یا سایر افراد خلاق مانند طراحان صوتی، تصویری و گرافیکی ارائه خواهید داد و آنها محصول نهایی را که سپس برای تجارت خود استفاده می‌کنید در اختیارتان قرار می‌دهند.
به عنوان یک کارآفرین، در نظر داشتن بسیاری از امور خارج از سازمان، زیرا در صورت برون سپاری بخش‌های خلاقانه کار، قادر خواهید بود مشتری‌های بیشتری جذب کنید. در غیر این صورت، باید اطمینان حاصل کنید که زمان کافی برای ایجاد مقدار محتوای مورد نیاز خود را دارید.

 

 

بهینه سازی چرخه تولید محتوا

قبلا چنین بود که بهینه سازی محتوا در چرخه تولید محتوا، صرفا کلمات کلیدی بود. امروز بیشتر به اطمینان از ایجاد محتوا برای مخاطبان خاص متمرکز شده است زیرا شما می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که بین شما و مخاطبان اعتماد ایجاد می‌شود. این بدان معناست که شما می‌خواهید عناوینی داشته باشید که شامل کلمات کلیدی باشند اما کلیک کوچک نیستند. به عبارت دیگر، هر عنوان شما ایجاد می‌کند نباید مخاطب را فریب دهد تا کلیک کند. کم توجهی به هدف مخاطبان شما کمک می‌کند.

ایجاد فراخوان در تولید محتوا

علاوه بر این، شما می‌خواهید تمام محتوای ایجاد شده با استفاده از دستور زبان، هجی، قالب بندی و موارد دیگر به خوبی نوشته شده باشد و چرخه تولید محتوا شما به خوبی به اتمام برسد. شما می‌خواهید به راحتی قابل هضم باشد تا خواننده بتواند تمرکز خود را حفظ کند و اطلاعاتی را که سعی در انتقال آن دارید در حالی که اختیارات خود را برای تجارت خود ارائه می‌دهید درک کند.
همچنین اطمینان حاصل کنید که برای هر محتوای فراخوان اقدام ایجاد می‌کنید، خواه بیشتر بخوانید، هم اکنون ثبت نام کنید، اکنون بخرید یا چیز دیگری. سرانجام، امروز یک محتوا بسیار بهینه شده شامل عناصر بصری مهمی مانند تصاویر است که به توضیح داستان شما کمک می‌کند.

انتشار محتوا

پس از ایجاد چرخه تولید محتوا، باید برنامه ای برای انتشار آن داشته باشید. بیشتر محتوایی که ایجاد می‌کنید یا ایجاد کرده اید باید در املاک و مستغلات آنلاین شما منتشر شود، مانند وب سایت، وبلاگ یا پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی باشد. اما، برخی از محتوا همچنین در مکان‌های دیگر مانند Amazon Kindle، یوتیوب، اسلایدشیر یا Linkedin و به عنوان پست‌های وبلاگ مهمان در سایت‌های دیگران منتشر خواهد شد.
شما می‌خواهید مخلوط خوبی ایجاد کنید که مهمترین قطعات همیشه ابتدا در وبلاگ یا وب سایت شما منتشر می‌شوند. در خارج از وبلاگ، شما به صفحات اطلاعاتی در وب سایت خود، قطعاتی با ارزش اخبار، محتوای قابل اشتراک در رسانه‌های اجتماعی، محتوای ویدیویی، اینفوگرافیک، کتاب‌های الکترونیکی و موارد دیگر نیاز دارید که همه با تبلیغ در وب سایت یا وبلاگ شما شروع می‌شود.

روش تبلیغ محتوا متناسب با مخاطبان

از بعضی جهات، این قسمت از چرخه تولید محتوا باید پررنگ باشد زیرا اگر نباشد مهمترین جنبه برنامه بازاریابی شماست. این همان چیزی است که بیشترین ضربه شما را برای شما به همراه دارد. تک تک محتواهایی که همیشه ایجاد و منتشر شده اند باید تبلیغ شوند. روزهای انتشار و نشستن منتظر بازدید از سایت به پایان رسیده است.

روش تبلیغ محتوای شما با ایجاد محتوایی که به طور خاص برای مخاطبان شما ساخته شده است، با کلمات کلیدی، تصاویر و عناوین مناسب بهینه می‌شود، اما همچنین با تبلیغ در همه کانال‌های آنلاین از طریق بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای خواندن در دسترس آنها قرار می‌گیرد و به چرخه تولید محتوا مربوط می‌شود. اگر یک پست وبلاگ منتشر شده است، باید در هر شبکه اجتماعی با حاشیه و تصویری به اشتراک گذاشته شود که مخاطب شما را به کلیک برای مصرف محتوا القا کند.

در نظر گرفتن معیار

وظیفه شما یا مدیر محتوا و رسانه‌های اجتماعی شما نگه داشتن برگه‌های اندازه گیری است. برای این کار از محصولات مختلفی استفاده خواهید کرد، اما این کار معمولا با Google Analytics و تجزیه و تحلیل بومی در شبکه‌های اجتماعی شما شروع می‌شود و چرخه تولید محتوا تکمیل می‌شود. هر بار که هر چیزی را منتشر می‌کنید، حداقل سه ماهه نتایج را بررسی کنید. هر از چند گاهی الگویی را با محتوایی که نتیجه بهتری نسبت به بقیه دارد، مشاهده خواهید کرد. با پرخاشگری محتوایی را که نتایج بالاتری دارد، تبلیغ کنید.

به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که مخاطبان شما بیشتر با ویدئو درگیر می‌شوند، شروع به انجام بیشتر فیلم‌ها کنید. این زمان مناسب برای درک قانون 80/20 است، که می‌گوید 20 درصد از کار شما 80 درصد نتیجه دارد. وقتی آن 20 درصد را که نتیجه می‌گیرد شناسایی کنید، می‌خواهید بیشتر از این کارها و کارهای دیگر را انجام دهید تا آمار خود را حتی بیشتر بهبود ببخشید.

استفاده مجدد / تکرار

همه این چرخه تولید محتوا گاهی اوقات طاقت فرسا می‌شود. اما هرچه اطلاعات بیشتری در مورد بازاریابی محتوا و بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی کسب کنید، بیشتر متوجه خواهید شد که می‌توانید از چرخه تولید محتوا در همه کانال‌ها استفاده مجدد کنید. به عنوان مثال، اگر یک پست وبلاگ دارید که بسیار مورد توجه قرار گرفته است، چرا آن را در یک ویدیوی یوتیوب استفاده نکنید؟

 

 

اگر برای ایجاد نوع مناسب چرخه تولید محتوا به سختی کار کنید و آن را به بازار عرضه کنید، به زودی به یک رهبر فکری در جایگاه خود تبدیل می‌شوید و بازدهی هنگفتی برای تجارت خود دریافت می‌کنید. نه تنها از کاری که انجام می‌دهید احساس خوبی خواهید داشت،

بلکه مخاطبان هدف شما برای دانش و مهارت خود به شما وابسته خواهند شد.بازاریابی محتوا یکی از موضوعات دائمی مورد علاقه امروز بازاریابان است.در عصری که تحت سلطه دیجیتال و آنلاین است، مهمتر از هر زمان دیگری این است که محتوای خوب در قلب استراتژی بازاریابی شما قرار گیرد.
اما سئو و رتبه بندی موتور جستجو فقط یکی از عناصر داستان بازاریابی محتوا است.

بازاریابی محتوا چیست؟

مسلما این که چرخه تولید محتوا چیست به بازار و مخاطبان شما بستگی خواهد داشت. اگر مصالح ساختمانی می‌فروشید، محتوایی که تولید می‌کنید ممکن است به عنوان بهترین راهنماهای عملی و نکاتی برای افرادی که محصولات ساختمانی یا حرفه ای را انجام می‌دهند باشد.
اگر از صندوق‌های سرمایه گذاری بازاریابی می‌کنید، به احتمال زیاد محتوای شما در مورد روند سهام، تفکر جدید در مورد ساخت وجوه و مواردی درباره رویدادهای مهم خبری که تحت تاثیر بازده هستند، توسط بازار هدایت می‌شود.

 تصمیم محتوایی

هر محتوایی که تولید می‌کنید، چیزی به نام چرخه تولید محتوا (Content production cycle)  وجود دارد که باید پشت هر تصمیم محتوایی قرار بگیرد. در اینجا بررسی می‌کنیم که چرخه تولید محتوا چیست و چرا مهم است.
تحقیق و بینش در چرخه تولید محتوا
در برخی از فرایندهای بازاریابی محتوا، این “گوش دادن” یا “خرید شخصیت” نامیده می‌شود. این مرحله همه چیز در مورد یافتن هر آنچه در مورد چشم اندازهای خود می‌دانید و بنابراین در مورد محتوایی است که برای آنها ارزشمند است.

 

 

علاقه آنها چیست؟ آنها با چه چالش‌ها و موانعی روبرو هستند؟ چگونه آنها را حل و فصل می‌کنند و راه حل‌های شما چگونه می‌تواند کمک کند؟ به چه صورت می‌توان با تحقیق و بینش، چرخه تولید محتوا را کامل کرد؟هزینه تولید محتوا به چه صورت است؟
منابع بی شماری از داده وجود دارد که می‌تواند تحقیقات شما را آگاه کند. برخی از آنها از دنیای خارج، بررسی‌های بازار، تحقیق و تجزیه و تحلیل چیزهایی که مخاطبان شما به آنها اهمیت می‌دهند، خواهد بود.

شناسایی محتوا

برخی از داده‌های بازاریابی و مشتری، مربوط به خود شماست. چه چیزی خوانندگان شما را درگیر خود کرده است و کدام صفحات در وب سایت شما بیشترین بازدید و کمترین نرخ پرش را دارند؟
کدام ایمیل‌ها بیشترین میزان باز و کلیک را دارند؟ کدام یک از پست‌های شما در شبکه‌های اجتماعی بیشترین جذابیت را دارد و داده‌های شبکه‌های اجتماعی می‌توانند در شناسایی محتوای برنده بسیار ارزشمند باشند. پیشنهاد می کنیم مقاله چگونه تولید محتوا خاص انجام دهیم؟ را مطالعه کنید تا در رابطه با چرخه تولید محتوا اطلاعات جامع تری کسب کنید.

تعیین هدف بازاریابی محتوا

شناسایی اهداف مشخص برای استراتژی محتوا و چرخه تولید محتوا شما امری حیاتی است. قبل از شروع به کارهایی بپردازید که می‌خواهید به آنها دست پیدا کنید.
آیا می‌خواهید به وب سایت خود مراجعه کنید؟ آیا به دنبال افرادی هستید که برای ثبت نام در رویدادها، بارگیری محتوای بدون دروازه یا موارد دیگر وارد سیستم شوند؟اقدامات موفقیت شما چگونه است؟ فعالیت خود را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.