تولید محتوا برای سایت های گردشگری، یکی از حوزه های جذاب، پرطرفدار و بسیار متنوع در زمینه انواع روش های تولید محتوا محسوب می شود. نه تنها سایت های گردشگری، بلکه شرکت ها و آژانس های مسافرتی که در این حوزه فعالیت دارند نیز به محتواهای ویژه و دست اول گردشگری نیازمند می باشند.
در حقیقت، محتواهای حوزه گردشگری، جذاب ترین عناوینی هستند که با سلیقه، ذوق و روحیه افراد مختلف، سروکار دارند. به جرأت می توان گفت، یک محتوای گردشگری غنی و تأثیرگذار می تواند آنچنان نوشته شود که خواننده را به دنیایی فراتر از محل سکونت او انتقال دهد، گویی در آن مکان و زمان حضور دارد!
در حال حاضر کسب و کارها، شرکت ها، آژانس های گردشگری، وب سایت های فروش بلیط مسافرت، خدمات آنلاین هتل ها و رزرو تورهای گردشگری زیادی در سراسر جهان در زمینه صنعت توریسم و گردشگری فعالیت می کنند. قطعاً این مدل کسب و کارها برای موفقیت در فضای گسترده اینترنت به محتواهایی نیاز دارند که بتوانند آن ها را از سایر رقبا متمایز کند. تولید محتوا برای سایت های گردشگری، نمونه ای موفق از فرآیند تولید محتوای تخصصی است که تأثیر شگرفی بر مخاطب وب سایت دارد.
تولید محتوا برای سایت های گردشگری باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟
تولید محتوا برای سایت های گردشگری را از دو منظر مورد بررسی قرار می دهیم؛ اول، فرض می کنیم شما صاحب یک کسب و کار در حوزه صنعت توریسم و گردشگری هستید و دوم، فرض را بر این اساس قرار می دهیم که شما یک نویسنده متبحر و باتجربه در زمینه تولید محتوای تخصصی گردشگری و سفر می باشید؛ به این ترتیب با ما همراه باشید تا شما را با فرآیند تولید محتوا برای سایت های گردشگری و ویژگی های آن آشنا سازیم.
اگر شما صاحب کسب و کارهای حوزه گردشگری هستید، مدیریت یک وب سایت گردشگری را بر عهده دارید، در فضای مجازی در حوزه تورهای گردشگری فعالیت می کنید و یا اگر مدیریت یک آژانس خدمات مسافرتی و رزرو بلیط هتل را بر عهده دارید، باید به شما یادآوری کنیم که بهترین و اولین اقدامی که لازم است انجام دهید، طراحی یک وب سایت اختصاصی برای حرفه خود است. در حال حاضر، بیش از 90% از کسب و کارهای این حوزه دارای وب سایت اختصاصی هستند که در این صورت، نیاز به تولید محتوا برای سایت های گردشگری، امری لازم و ضروری قلمداد می شود.
محتواهایی که در این مدل وب سایت ها قرار می گیرند باید به قدری نو، جدید و دست اول باشند که مخاطب احساس کند وارد متن محتوا شده است. به طور مثال، اگر یک وب سایت گردشگری رزرو هتل تصمیم بگیرید محتوای اختصاصی در مورد معرفی هتل های یک شهر خاص، مطلبی منتشر کند، مهم ترین نکته این محتوا، متن رسا و غنی به همراه تصاویر باکیفیت و متناسب با هتل خواهد بود.
تولید محتوا برای سایت های گردشگری دقیقاً اهداف فوق را دنبال می کند؛ ممکن است بسیاری از شرکت های فعال در این حوزه، فرصت کافی برای تولید محتوای تخصصی را نداشته باشند و یا اینکه به فنون و نحوه صحیح نگارش یک متن گردشگری، مسلط نباشند؛ در این صورت استفاده از خدمات شرکت های معتبری همچون مجموعه تخصصی رایامارکتینگ می تواند در این زمینه راهگشا باشد.
اجازه دهید حالت دوم تولید محتوا برای سایت های گردشگری را شرح دهیم؛ فرض کنید شما یک نویسنده متون گردشگری هستید؛ به راستی چه نوع نوشته ای با چه سبک و روشی می تواند مخاطبان را به سمت وب سایت های گردشگری جذب کند؟ چه نکاتی باید در محتواهای گردشگری به کار روند تا بیشترین تأثیرگذاری را در کاربران سایت داشته باشد؟
نویسنده ای که در حوزه گردشگری، قلم می زند به تمام نکات این حرفه واقف است. تولید محتوا برای سایت های گردشگری، نیازمند تخصص، روحیه کاوشگری و اندکی سلیقه و خلاقیت است. به طور مثال، متنی که برای یک وب سایت گردشگری با موضوع جاذبه های گردشگری کانادا نوشته می شود، دربرگیرنده معرفی کامل کانادا، شرایط آب و هوایی، جاذبه های طبیعی، مکان های دیدنی و تاریخی و … می باشد.
تولید محتوا برای سایت های گردشگری، زمانی به موفقیت کامل دست پیدا می کند که منظم و طبق برنامه ریزی پیش برود. محتواهای گردشگری معمولاً به صورت دنباله دار و با عناوین مختلف منتشر می شوند. این کار موجب خواهد شد کاربران از تمام صفحات وب سایت دیدن کنند و از طرفی، لینک های داخلی و خارجی که به کلمات و عبارت های داخل متن داده می شوند، رتبه سئوی سایت را تغییر خواهند داد.
بهترین راهکار برای تولید محتوا برای سایت های گردشگری چیست؟
تولید محتوا برای سایت های گردشگری در زمره یک روش بازاریابی قوی با عنوان بازاریابی محتوا قرار می گیرد. با این نگرش خاص، محتواهایی موفق تر هستند که بتوانند مخاطبان بیشتری را جذب کنند. به این ترتیب اگر قرار باشد یک محتوا، عالی و ایده آل تولید شود باید نکات مهم و کاربردی در مورد آن اجرا گردد.
یکی از نکاتی که می تواند موفقیت تولید محتوا برای سایت های گردشگری را تضمین کند، نگارش محتوا با توجه به فصل های مختلف سال، مناسبت ها، مراسم یا موقعیت های خاص در کشورهای مختلف است. اجازه دهید این مفهوم را بیشتر توضیح دهیم. فرض کنید حدود یک ماه به ایام جشن سال نوی میلادی باقی مانده است؛ این روزها بهترین فرصت برای انتشار محتواهای تخصصی در زمینه مراسم کریسمس و جشن سال نو در کشورهای مختلف می باشد.
قطعاً کاربرانی که قصد دارند ایام سال نوی میلادی را در کشورهای خارجی سپری کنند، وب سایت هایی را مطالعه می کنند که کشورها، آئین و رسوم، مراسم و جشن های سال نو را بیشتر معرفی کرده باشد و قیمت های مناسب تری را ارائه دهد. اگر تولید محتوا برای سایت های گردشگری در زمان مناسب و با متن مناسب تر منتشر شوند، بیشتری اثربخشی را خواهند داشت.
مثال دیگر در توضیح موفقیت تولید محتوا برای سایت های گردشگری، نگارش متنی است که یک کشور را برای تفریحات زمستانی و پرهیجان توصیف می کند. به طور مثال، گردش در رشته کوه های آلپ در فرانسه، سوئیس یا لذت بردن از جشنواره مجسمه های یخی در شهر هاربین کشور چین، نمونه هایی بی نظیر از تولید محتوا برای سایت های گردشگری هستند.
تولید محتوا برای سایت های گردشگری به چند روش اجرا می شود؟
همانطور که می دانید هر چه محتواهای یک وب سایت، متنوع تر باشند، امکان اینکه مخاطبان بیشتری از سایت بازدید کنند نیز بیشتر خواهد بود. به این ترتیب، تولید محتوا برای سایت های گردشگری باید شامل چند مدل محتوا باشد؛ محتواهای متنی، محتواهای صوتی، پادکست، ویدیو و کلیپ های تصویری و همچنین تصاویر و اینفوگرافیک ها، مهم ترین انواع محتوا هستند که می توان از آن ها در وب سایت های گردشگری استفاده کرد.
البته انتخاب هر یک از مدل های فوق، نیازمند بررسی میزان استقبال مخاطبان است. به نظر می رسد ویدیوهای تصویری در سایت های گردشگری از محبوبیت بیشتری در میان کاربران برخوردار باشند. محتوا از هر نوعی که باشد باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و بتواند حس کنجکاوی مخاطب را تحریک کند. اگر شما هم قصد دارید یکی از انواع محتواهای جذاب را برای سایت خود سفارش دهید، کارشناسان رایامارکتینگ، آماده همکاری با شما خواهند بود.
تولید محتوا برای سایت های گردشگری چه اهمیتی برای بخش بلاگ یا مجله سایت دارد؟
یکی از مهم ترین قسمت های وب سایت های گردشگری، بخش بلاگ یا مجله آن است. محتواهای دست اول و جذاب با عناوین زیبا برای انتشار در بلاگ سایت در نظر گرفته می شوند. تولید محتوا برای سایت های گردشگری نه تنها در بازاریابی، بلکه برای جذب کاربران به سمت سایت نیز مفید است.
افرادی که در اینترنت به دنبال یک مکان دیدنی، هتل خاص یا یک تفریح منحصر به فرد در یکی از مناطق کره زمین هستند، اغلب کسانی هستند که با این موارد آشنایی کافی ندارند، بنابراین اگر شرکت یا وب سایتی بتواند توضیحات کامل و جامعی از گردشگری جهان را در بخض بلاگ خود درج کند، مخاطبان می توانند نیازهای سفر خود را مرتفع کرده و چه بسا از سایر خدمات سایت نیز استفاده نمایند.
اما شاید این سوال در ذهن شما به وجود آید که تولید محتوا برای سایت های گردشگری، دقیقاً شامل چه مواردی است؟ وب سایت های گردشگری معمولاً ارائه دهنده خدمات کامل گردشگری و سفر هستند، بنابراین محتواهایی که برای آن ها تولید می شوند در برگیرنده تمام مواردی است که این شغل را تحت پوشش قرار می دهد.
تولید محتوا برای سایت های گردشگری شامل نوشتن متن هایی در مورد معرفی هتل ها، مکان های اقامتی و مهمان پذیرها، محتواهای تخصصی برای معرفی جاذبه های گردشگری جهان، بررسی جغرافیای کشورها، روش های خرید بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس، رزرو بلیط های تور خارجی در ایام ویژه، برگزاری تورهای گردشگری گروهی، تورهای طبیعت گردی، معرفی جاذبه های طبیعی در جهان، معرفی عجایب جهان، معرفی مراکز خرید و … می باشند.
یک وب سایت گردشگری می تواند به تعداد بیشمار، محتواهای تخصصی تولید کند اما به شرط آنکه آنقدر غنی و قوی باشد که مخاطب نتواند از مطالعه آن دست بردارد و ترغیب شود از سایر متون و صفحات وب سایت نیز دیدن کند. اگر به دنبال چنین محتواهایی هستید، شرکت رایامارکتینگ می تواند آن را برای شما فراهم سازد.