مقالات آموزشی

آشنایی با خلاقیت های ایجاد شده برای شروع بازاریابی محتوا و پردازش ایده ها قسمت اول

مفید بود؟

یکی از مواردی که ابعاد مختلف بازاریابی محتوا به آن وابسته است، خلاقیت و داشتن ایده هایی برای پیشبرد اهداف این استراتژی است. خلاقیت پدیده ای است که همیشه نمی توان انتظار ظهور آن را داشت. به منظور استقبال از این پدیده و پرداختن به ایده های موجود، نیازمند ایجاد جرقه هایی در ذهن خود هستید. معرفی نمونه های جذاب و موفق این استراتژی، یکی از روش هایی است که می توانید ذهن خود را آماده ی شروع و پرداختن به این حوزه کنید.

شبکه ی پادکست CMI

(نوع محتوا: پادکست / زمینه فعالیت: رسانه ها و نشریات)
فعالیت این مجموعه در نوامبر 2013 آغاز شد. شبکه ی پادکست CMI به عنوان یک پادکست قدیمی بازاریابی، در حال حاضر پنج نمایش متفاوت دارد که مباحث و مکالمات بازاریابی محتوا را به طرز متقاعد کننده ای با هدف اصلی کسب و کار CMI ارائه می دهد. به عنوان مثال به گفته ی جو پولیزز موسس CMI: اعتبار پادکست های این شبکه، موجب ایجاد بسیاری از مشتریان جدید، درخواست ورکشاپ و بحث های تعاملی شده است. همچنین اضافه می کند: بازاریابان احساس می کنند که ما را می شناسند و این چیزی جز فعالیت پادکست های ما نبوده است. تولید پادکست ها موجب می شود تا آنها به راحتی در مورد اینکه به عنوان یک بازاریاب ما را برای کمک به نیازهای بازاریابی محتوایشان ببینند، تصمیم بگیرند.

کوکا کولا در Pinterest

(نوع محتوا: شبکه اجتماعی/محتوای چند رسانه ای / زمینه فعالیت: غذا و نوشیدنی)
طرفداران شما قبل از اینکه کسی به آنها متذکر شود، می دانند که تصاویر خود را دوست دارند، چرا از این ویژگی بهره نمی برید؟ مدیر Pinterest مجموعه ی کوکا کولا وعده ای با این مضمون داده است:”کشف لحظات شادی، یک عکس در زمانی خاص”.
تولید کننده ی بین المللی نوشیدنی های نوشابه، از تصاویر فلیکر خود به خوبی استفاده می کند و آن را برای ارائه به مدیر Pinterest خود آماده می کند. استفاده ی مداوم از رنگ قرمز، همواره به نام تجاری آنها کمک می کند تا شرکت را تقویت کنند.

 

وبلاگ دیزنی  پارک

(نوع محتوا: وبلاگ / زمینه فعالیت: مسافرت/توریسم)
برند تجاری دیزنی بر روی یک کالای قدرتمند به مانند سحر و جادو اثر می گذارد. محتوا برای گسترش فروش کالا و ارزش های برند، در حد امکان و به طور گسترده فعالیت می کند. به عنوان مثال یک پست در وبلاگ دیزنی پارک، والدین را برای جشن روز ولنتاین به طریقی که انتظارات جوانان رویاپرداز به خوبی برآورده شود را فراهم می کند. در حالی که سایر جزئیات برند، تلاش هایی برای حفظ محیط زیست و ایجاد محیطی پایدار در سراسر جهان را در برمی گیرد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *