مقالات آموزشی

آشنایی با طراحی لوگو غذایی با مناسب ترین کیفیت

مفید بود؟

امروزه بسیاری از افراد که فروشگاه مواد غذایی دارند مایل هستند که برند ویژه خود را داشته‌باشند. افرادی که در زمینه طراحی لوگو غذایی فعالیت می‌کنند و حرفه‌ای هستند می‌توانند بهترین لوگوهای غذایی را مربوط به کسب و کار آن‌ها طراحی کرده و تحویل‌شان دهند.

هریک از طراحان لوگو در شرکت رایامارکتینگ می‌توانند به بهترین نحو ممکن  طراحی لوگوی غذایی، لوگو مواد غذایی خارجی، لوگو مواد غذایی ایرانی، طح لوگو مواد غذایی و … را بر عهده بگیرند. آن‌ها در ابتدا به شما نمونه لوگو از کارهای خود نشان می‌دهند تا اطلاعات بیشتری درمورد هریک از آن‌ها داشته‌باشید. هر نوع مشاوره طراحی لوگو را از آن‌ها می‌توانید دریافت کنید تا لوگو محصولات خود را از بین زیباترین لوگوها انتخاب نمایید.

برای اینکه طراحی لوگو فوق حرفه‌ای را از آن‌ها دریافت کنید می‌توانید مشخصات بیشتری درمورد آرم محصولات غذایی ایرانی و یا خارجی را به آن‌ها نشان دهید. آن‌ها به‌خوبی زمانی‌که با درخواست شما آشنایی داشته‌باشند، می‌توانند بهترین نمونه طراحی لوگو ار انجام دهند.

دقت داشته‌باشید هریک از ویژگی‌های لوگو را خودتان می‌توانید مشخص نمایید تا طراحان لوگو بر اساس خواسته شما پیشروی داشته‌باشند. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که طراحی لوگو غذایی دارد را در ادامه معرفی می‌کنیم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته‌باشید.

 

ویژگی‌های طراحی لوگو غذایی :

هریک از انواع لوگوها زمانی که طراحی می‌شوند دارای ویژگی‌های خاصی هستند. آن‌ها براساس اصول و قوانین مشخص شده‌ای که وجود دارد باید طراحی گردند. برای طراحی لوگو غذایی هم باید به برخی از نکات و ویژگی‌هایی که درمورد آن وجود دارد دقت داشته‌باشید تا بتوانید بهترین نمونه آن‌ها را طراحی کنید. با این نکات و ویژگی‌های طراحان رایامارکتینگ به‌خوبی آشنایی دارند و می‌توانند سفارش‌های شما را انجام دهند. برخی از مهم‌ترین این نکات که شما باید به آن دقت داشته‌باشید عبارت است از :

1.  شناسایی مخاطبان :

برای طراحی لوگو غذایی (Food Logo Designs) یکی از مهم‌ترین نکاتی که اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به آن توجه شود شناسایی مخاطبان هدف است. اینکه رده سنی آن دسته از خوراکی‌ها و مواد غذایی در چه حدودی است اهمیت زیادی دارد و طراح باید به آن توجه بسیار زیادی داشته‌باشد. برخی از خوراکی‌ها و مواد غذایی که مخصوص سن بالا هستند باید با استفاده از پالت‌های رنگی که با آن ماده غذایی مطابقت بیشتری دارد طراحی شود.

اما آن دسته از خوراکی‌ها و مواد غذایی که برای کودکان است باید با استفاده از پالت‌های رنگی شاد و فونت‌های جذاب کودکانه طراحی شود. در این‌صورت جذابیت خاص و بی‌نظیری خواهدداشت. بنابراین بهتر است به‌خوبی این ویژگی را زمان طراحی انواع پالت‌ها درنظر داشته‌باشید. طراحان حرفه‌ای به‌خوبی این نکته را درنظر دارند تا بهترین فونت و پالت رنگی را برای طراحی لوگو به‌کار ببرند.

 

2. اهمیت رنگ اصلا فراموش نمی‌شود :

رنگ یکی از مهم‌ترین آیتم‌هایی به‌شمار می‌رود که برای طراحی لوگو غذایی باید در ابتدا آن را به‌خوبی مشخص کنید. آنالیز کردن رنگ اصولی و درست اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به آن دقت فراوانی داشته‌باشید. تنها در این‌صورت جذابیت آن لوگو تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا خواهدکرد.

بنابراین بهتر است به‌خوبی این مورد را درنظر داشته‌باشید تا بهترین لوگو را طراحی کرده و تحویل مشتری دهید. اگر می‌خواهید برای رستوران‌ها لوگوی مناسبی طراحی کنید باید به نوع فعالیت آن رستوران دقت زیادی داشته‌باشید.

 

برخی از آن‌ها درزمینه فست فود و برخی دیگر در زمینه رستوران‌های سنتی فعالیت می‌کنند. طراحی لوگو هریک از آن‌ها باید براساس اصول مشخص‌شده و خاص باشد که در این زمینه طراحان حرفه‌ای به‌خوبی با این مورد آشنایی دارند. آن‌ها در ابتدا به رنگ لوگو توجه زیادی نشان می‌دهند تا بهترین و حرفه‌ای‌ترین لوگو را طراحی کرده و تحویل مشتری دهند.

رنگ سبز یکی از رنگ‌هایی است که مفهوم سلامت را در لوگوهای غذایی دارد، رنگ شاد نشان‌دهنده پر انرژی بودن آن کالا است. بر همین اساس آنالیز کردن رنگ‌ها برای طراحی لوگو غذایی اهمیت زیادی دارد و تنها آن دسته از طراحان حرفه‌ای به آن دقت زیادی نشان می‌دهند.

به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله “طراحی لوگو محصولات غذایی با بهترین کیفیت” را مطالعه کنید تا در این زمینه دید قوی و کاملی به‌دست آورید.

 

3. استفاده از تکنیک مناسب :

تکنیک‌های بسیار زیادی هستند که طراحان حرفه‌ای برای طراحی لوگو غذایی ، یکی از آن‌ها را مورد استفاده قرار می‌دهند. نرم‌افزارهای گرافیکی هریک دارای بخش‌های متنوعی هستند که هریک از آن‌ها تکنیک‌های خاصی را روی طراحی لوگوی پیاده می‌کنند. آن دسته از طراحان حرفه‌ای لوگو به‌خوبی می‌دانند که باید کدام یک از انواع این تکنیک‌ها را مورد استفاده قرار دهند. برخی از تکنیک‌های منحصر به فرد که زیبایی خاصی دارند برای طراحی لوگوهای غذایی به‌کار می‌برند که زیبایی و جذابیت آن را افزایش می‌دهند.

طراحان لوگو در شرکت رایامارکتینگ به‌خوبی با این اصول و قوانین آشنایی دارند و به‌همین دلیل بهترین و حرفه‌ای‌ترین لوگو را طراحی می‌کنند. آن‌ها به‌خوبی می‌توانند با نرم‌افزارهای (Software) جدید کار کنند، بر همین اساس بهترین تکنیک‌ها را برای طراحی به‌کار می‌گیرند. هریک از تکنیک‌ها ویژگی‌ها و جذابیت‌های خاص خودش را دارد. اما با توجه به ویژگی‌های دیگری که بیان نمودیم باید تنها از تکنیک‌های خاصی برای هریک از انواع محصولات غذایی استفاده شود.

 

4. استفاده از فونت مناسب :

فونت یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش‌های یک لوگو می‌باشد. برخی از لوگوها دارای فونت نیستند و شما درون آن‌ها هیچ فونتی را مشاهده نمی‌کنید، اما برخی از آن‌ها دارای فونت‌های خاص و حرفه‌ای هستند. اینکه برای طراحی لوگو غذایی شما فونت به‌کار برود و یا نرود یکی از مسائلی است که شما خودتان هم باید براساس مشاهده نمونه لوگو نظر بدهید.

برخی از لوگوها با استفاده از فونت جذابتی بسیار زیادی به‌دست می‌آورند و برخی از لوگوها هیچ جذابیتی با لوگو ندارند به هرصورت شما باید به‌خوبی این مورد را درنظر داشته‌باشید و بدانید که فونت (Fonts) یکی از دیگر بخش‌های مهم برای طراحی لوگو به‌شمار می‌رود.

اینکه چه نوع فونتی را مورد استفاده قرار دهید هم اهمیت زیادی دارد و باید به آن دقت داشته‌باشید. برخی از فونت‌ها جذابیت خاصی ندارند که نباید روی لوگو به‌کار روند. در این زمینه طراحان لوگو خودشان به‌خوبی می‌دانند که باید چه نوع فونتی را به‌کار ببرند. آن‌ها به‌خوبی با اصول و فنون  طراحی لوگو آشنایی دارند و به‌همین دلیل از بهترین عناصر استفاده می‌کنند. برخی از فونت‌ها هستند که زیبایی لوگو را به‌طور کلی ازبین می‌برند و نباید انتخاب شوند.

 

5. اندازه و ابعاد فونت :

از دیگر ویژگی‌هایی که زمان طراحی لوگو غذایی باید به آن دقت زیادی شود اندازه و ابعاد لوگو است. در این مورد هم بسته به نوع مواد غذایی باید یکی از آن‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. برخی از آن‌ها که باید با ابعاد بزرگ‌تری روی محصول قرار بگیرند، بهتر است که با کیفیت بالایی طراحی شوند، در این‌صورت به‌خوبی لوگو روی محصول دیده می‌شود. برخی از آن‌ها هم تنها باید در اندازه‌های کوچک‌تری روی محصول قرار بگیرند که شما باید به‌خوبی ویژگی‌های آن‌ها را به‌خوبی مورد بررسی قرار داده و روی محصول قرار دهید.

 

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در این مورد وجود دارد و باید به آن دقت داشته‌باشید این است که لوگو روی محصول به‌خوبی مشاهده شود. بسیاری از افراد یک محصول غذایی را با استفاده از تماشای لوگوی آن به‌خوبی شناسایی می‌کنند. بنابراین باید به‌خوبی بتوانید لوگو را روی محصول مشاهده کنید.

با استفاده از نرم‌افزارهای خاص و ویژه می‌توانید اندازه و ابعاد لوگو را به‌درستی مشخص نمایید. تنها باید دقت داشته‌باشید که اندازه آن بر اساس استانداردهای مشخص شده‌ای باشد. آن دسته از طراحان لوگو که در زمینه طراحی لوگو غذایی و انواع لوگوهای دیگر تخصص دارند می‌دانند باید از چه ابعادی استفاده کنند و در این زمینه حرفه‌ای شده‌اند.

 

6. قالب‌های لوگو :

ابعاد هندسی بسیار زیادی وجود دارد که شما می‌توانید درون آن‌ها طراحی لوگو غذایی را به بهترین نحو ممکن انجام دهید. اینکه کدام‌یک از آن ابعاد هندسی را برای طراحی هریک از انواع لوگوها انتخاب کنید بستگی به نوع لوگو و فعالیت آن دارد که باید به‌خوبی به آن دقت داشته‌باشید.

طراحان لوگو در ابتدا رنگ و پالت رنگی را برای طراحی لوگو درنظر می‌گیرند و سپس به قالب‌های لوگو توجه زیادی نشان می‌دهند. هریک از قالب‌ها براساس استانداردها و اصول خاصی انتخاب می‌شود تا زیبایی و جذابیت آن لوگوی تبلیغاتی را افزایش دهد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.