امروزه تولید محتوا به یکی از بخشهای مهم در وب سایتها تبدیل شدهاست. مدیران وب سایت و وب مسترها همواره نسبت به تولید محتوا حساسیتهای بالایی از خود نشان میدهند. یکی از بخشهای مهم تولید محتوا نوشتن محتوای تبلیغاتی است. محتوای تبلیغاتی یک از ابزارهای مهم در بازاریابی دیجیتال است.
محتوای تبلیغاتی چیست؟
تولید محتوای تبلیغاتی از جمله شاخههای پرطرفدار و سودآور عرصهی تولید محتوای فارسی است که سالانه نویسندگان بسیاری به سوی آن جذب میشوند. روشهای بازاریابی اینترنتی و تبلیغات از جمله ابزارهای غیر قابل اغماض در میزان فروش هستند و حتی در زمانهای گذشته نیز تبلیغات سنتی یکی از بایدهای اقتصادی کسب و کارهای فروشگاهی و شرکتی بوده است.
اما در عصر جدید و با پیشرفتهای چشمگیر تکنولوژی و راهیابی اینترنت به جمع رسانههای کلاسیک، متدهای تبلیغاتی نیز دستخوش تغییرات بسیاری شده است و شاخهی مدرنی نظیر محتوا نویسی تبلیغاتی بخش اعظمی از ترافیک موجود در محیط وب دنیا را به خود اختصاص دادهاست و بسیاری از سایتهای فروشگاهی، مبالغ هنگفتی را برای تبلیغات محصولات و خدمات خود خرج میکنند. از این رو کیفیت تولید محتوای تبلیغاتی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است و هنگام نگارش آن بایستی به عنوان یک نویسنده نکات و ویژگیهای خاصی را رعایت کنیم.
محتوای تبلیغاتی چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟
مخاطب قرار دادن خوانندهی محتوا یکی از مهمترین قواعد نویسندگی در تولید محتوای تبلیغاتی است. به طور مثال، نویسنده در چنین محتوایی باید تا حد ممکن از ضمایری نظیر تو یا شما برای مخاطب قرار دادن خواننده بهره بگیرد و او را با مطلب خود درگیر کند.
به هنگام تولید محتوای تبلیغاتی از مجهول نویسی بپرهیزید. استفاده نکردن از جملات مجهول و نامفهوم یکی دیگر از نکات مهم نویسندگی در محیط وب می باشد؛ تا حدی که یکی از قوانین سئوسازی محتوا نیز به همین موضوع مربوط میگردد و به آن دسته از نوشتههایی که بیش از ده درصد جمله مجهول دارند، امتیاز منفی تعلق میگیرد. استفاده از عبارات بی معنی و مجهول در محتوای تبلیغاتی توجه مخاطب را نسبت به محتوا کم کرده و سوالاتی چون «خب که چه؟» یا «چه ربطی داشت؟» را در مغز او ایجاد خواهد کرد. این در حالی است که قصد و هدف نهایی شما جلب توجه مخاطب به محتوا است؛ نه برعکس!
به شما پیشنهاد میکنیم مقاله “تولید محتوا برای تبلیغات متنی” را نیز مطالعه کنید تا در این زمینه دید قوی و کاملی بهدست آورید.
نوشتن محتوای تبلیغاتی چگونه است؟
برای نوشتن محتوای تبلیغاتی راههای زیادی وجود دارد. تقریباً امروزه برای تمامی کالاها از محتوای تبلیغاتی استفاده میکنند. امروزه با پیشرفت اینترنت در گسترش استفاده از آن استفاده از فضایهای اینترنتی و سایتهای اینترنتی برای تبلیغ محصولات به امری عادی تبدیل شدهاست.
بازاریابی محتوا به یکی از روشها و ابزارهای بازاریابی اینترنتی تبدیل شدهاست. با استفاده از فرآیند تولید محتوا و نوشتن محتوای تبلیغاتی شما میتوانید به راحتی از امکانات و فضای ایجاد شده بر روی بستر اینترنت برای تبلیغ محصولات و خدمات و کالاهای خود استفاده کنید.
استفاده از اینترنت برای تبلیغات و بهبود کسب و کار
استفاده از اینترنت و نوشتن محتوای تبلیغاتی در صورتی که درست و صحیح انجام شود میتواند تأثیر بسیار خوبی در رشد فعالیتهای تجاری و کسب و کار شما بگذارد. با نوشتن یک محتوای تبلیغاتی جذاب و با کیفیت شما میتوانید در دنیای مجازی به خوبی کالا و خدمات خود را معرفی و برای خود و برند تجاری خود کسب اعتبار نمایید. این کار باعث میشود که مخاطبان و خریداران کالا و استفاده کنندگان از خدمات شما به خوبی با محصولات و خدمات شما آشنا شده و برند سازی کسب و کار شما رشد بسیار بالایی داشته باشد.
به همین دلیل است که محتوای تبلیغاتی ایجاد شده برای اینترنت باید دارای جذابیت بالا، روان و قابل فهم باشد. در واقع اگر بازدیدکنندهها و مشتریان شما نتوانند با محتوای تبلیغاتی شما ارتباط برقرار کنند شما نمیتوانید نسبت به موفقیت خود امید داشته باشید.
امروزه انواع محتوای تبلیغاتی با روشها و ویژگیهای گوناگونی در اینترنت ساخته و منتشر میشود. تمام کمپانی و شرکتها و کسب و کارهای دیجیتال سعی میکنند یک محتوای جذاب و مشتری پسند را تولید و در اینترنت منتشر کنند. با توجه به حجم تبلیغات منتشر شده میتوان دریافت که کار نوشتن محتوای تبلیغاتی برای انتشار در اینترنت میتواند کاری سخت و چالش برانگیز باشد.
روشهای نوشتن محتوای تبلیغاتی مناسب در اینترنت
با توجه به گسترش اینترنت و رشد بسیار سریع کاربران آن در سالهای اخیر تبلیغات در اینترنت شکل جدیدی به خود گرفته است. شما باید قبل از اقدام به نوشتن محتوای تبلیغاتی و صرف کردن وقت و هزینه بر روی این کار، باید با روشهای نوشتن یک محتوای تبلیغاتی خوب آشنا شوید. با این کار میتوانید علاوه بر اینکه یک محتوای عالی را در اختیار داشته باشید در وقت و هزینه خود نیز صرفه جویی مناسبی نمایید.
تیتر حرفهای انتخاب نمایید
مهمترین بخش هر محتوای نوشتاری استفاده از تیتر مناسب است. تیتر مطلب باید آنقدر جذاب باشد که کاربر و مخاطب سایت را برای ادامه دادن و مطالعه آن ترغیب کند. همچنین علاوه بر تیتر جذاب شما باید به متنی که قرار است در زیر تیتر هم نوشته شود توجه کنید. یک تیتر جذاب و مرتبط با متن اصلی میتواند تأثیر بسیار بالایی برای جذب نویسنده داشته باشد.
متن خود را بهتر، روانتر و قابل فهم نگارش کنید
یکی دیگر از مواردی که برای نوشتن محتوای تبلیغاتی باید به شدت به آن دقت کنیم این است که متن خود را به صورت روان و قابل فهم به نگارش در بیاورید. منظور از روان و قابل فهم این است که بتوانید با نگارش یک متن ساده خواننده و کاربر را به سمت خود جلب کنید. به همین دلیل هر چه متن شما روانتر و قابل فهمتر باشد کاربران و خوانندگان زیادی به سراغ متن شما خواهد رفت. برای اینکه بتوانید یک متن را روان بنویسید باید از کلمات قابل فهم و آشنا در متن استفاده کنید.
قبل از نوشتن زیاد مطالعه کنید
قبل از اینکه بخواهید یک متن را منتشر کنید باید با انواع متنها و نوشتهها آشنایی داشته باشید. به همین دلیل باید زیاد کتاب بخوانید. خواندن کتاب و مجله ارتباط مستقیمی بر نحوه نگارش متنهای تبلیغاتی دارد. برای نوشتن یک محتوای تبلیغاتی باید در خصوص موارد مربوط و کالاهای مربوط به دایره لغات خود را به خوبی بالا ببرید. مطالعه در سایتها و مجلات آنلاین میتواند به شما در این زمینه کمک بسیار زیادی کند.
ارائه محتوای کامل و بی نقص
یکی از مهمترین نکات در نوشتن محتوای تبلیغاتی این است که اطلاعات را کامل و بدون نقص به مشتری منتقل کنید. هرچه که مشتریان نسبت به کالا و خدمات و محصولات شما اطلاعات داشته باشند راحتتر میتوانند نسبت به انتخاب آن اقدام نمایند. برای همین هم شما باید در محتوای تبلیغاتی خود اطلاعات کاملی را به مشتری ارائه نماید.
شما باید در محتوای تبلیغاتی خود تمام بخشهای محصول و خدمات خود را برای مشتری به خوبی نمایان کنید تا تمام شکها و تردیدهای مشتریان برای خرید و استفاده از محصول و خدمات شما برطرف شود.
ترسیم یک خط داستانی برای محصول
شاید این مورد برای نوشتن محتوای تبلیغاتی کمی عجیب باشد اما باید بدانید که مردم به داستان سرایی و مطالعه داستان ها علاقه بسیار زیادی دارند. شما میتوانید با استفاده از داستان سرایی مخاطب خود را با محصول و خدمات خود درگیر کنید و با او قدم به قدم برای حل چالشها ومشکلات پیش روی محصول قدم بردارید. باید این نکته را به یاد داشته باشید که در داستان سرایی محتوای نامناسبی در اختیار مشتری قرار نگیرید چرا که حس بدی را به مشتری القا میکند.
محتوای تبلیغاتی چه مزایایی دارد؟
در عصری که شمار تولیدکنندهها روز به روز در حال افزایش است، محصولات متنوع شده و بازار رقابت بین برندها بسیار داغ است، دانستن روشهای تولید و بازاریابی محتوا و راهیابی به قلب و ذهن مخاطب نقشی اساسی را در موفقیت چنین کسب و کارهایی ایفا میکند.
تولید محتوای تبلیغاتی باکیفیت میتواند رونق کسب و کار شما را از این رو به آن رو کند. اما دقت کنید که باید متفاوت و منحصر به فرد باشید و به مخاطب خود از طریق تبلیغات ثابت کنید که محصولات و خدمات تولیدی شما برای برطرف کردن نیاز و خواستهاش مناسب و کافی است. در واقع محتوای تبلیغاتیتان به گونهای باشد که مخاطب با خود بگوید، بایستی این محصول را به دلیل مزایای مشخصی که دارد خریداری کنم و این سایت و محصولاتش یکی از بهترین های بازار هستند. به این صورت وب سایت شما روز به روز بیشتر دیده خواهد شد و کسب و کارتان به طرز شگفت آوری ارتقا مییابد.
استفاده از قابلیت لینک دهی داخلی در محتوای تبلیغاتی
یکی از نکات مهم در نوشتن محتوای تبلیغاتی این است که این محتوا میتواند تأثیر بسیار خوبی در سئوی سایت شما ایجاد کند. شما در هنگام نوشتن محتوای تبلیغاتی میتوانید از دیگر مقالات سایت هم کمک بگیرید. قطعاً اینکه مطالب این مقالات را به صورت کامل در محتوای تبلیغاتی خود قرار دهید کار درستی نیست پس بهتر است که به محتوای تبلیغاتی خود لینک دهی کنید. با این کار شما هم دارای یک محتوای تبلیغاتی کامل خواهید بود و هم اینکه بر اساس لینک دهی داخلی سئو سایت شما بهتر و رتبه سایت شما عالیتر خواهد بود.
با استفاده از این موارد برای نوشتن محتوای تبلیغاتی، شما میتوانید یک محتوای مناسب و کامل را برای تبلیغات خدمات و محصولات و کالاهای خود در اختیار مشتری قرار دهید. مشتریان با مطالعه محتوای تبلیغاتی شما بهتر و راحتتر میتوانند نسبت به خرید و استفاده از کالا و خدمات شما تصمیم گیری نمایند.
وبتو در خصوص نوشتن محتوای تبلیغاتی چه خدماتی را ارائه میدهد؟
ارائه محتوای تبلیغاتی با کیفیت و مشتری پسند از جمله خدماتی است که رایا مارکتینگ توسط نویسندگان مجرب خود که شغل اینترنتی نوشتن محتوای تبلیغاتی را برگزیده اند، به کاربرانش ارائه میدهد، این شرکت مفتخر است که همواره خود را در معرض آزمون کاربرانش قرار میدهد. بنابراین میتوانید به عنوان کاربر، یک نمونه محتوای تبلیغاتی رایگان با کلمات کلیدی یا عنوان مورد نظرتان را از این شرکت بخواهید و پس از بررسی کیفیت آن به راحتی برای ثبت سفارش خود تصمیم گیری نمایید.
تولید محتوای تبلیغاتی بایستی دقیقا مختص شرکت و برند شما باشد و طبق یک زمانبندی و برنامه ریزی منظمی این کار انجام شود. باید برای هر محتوای تولید شده تحلیل و نتیجه گیری منطقی و درستی ارائه دهید. رایامارکتینگ این کار را برای شما آسان میکند. با بررسی فیدبک هایی که از مشتریان خود دریافت میکنید میتوانید مطابق با نظرات و علایق آنها به تولید محتوای تبلیغاتی بپردازید.
محتوای تبلیغاتی را در کجاها میتوان دید یا در کجاها میتوان منتشر کرد؟
منتشر کردن محتوای تبلیغاتی، مرحله ای است که بسیاری از کسب و کارها در آن با شکست روبرو میشوند، چرا که پس از تولید محتوای تبلیغاتی خود به این میاندیشند که کارشان تمام شده و کافیست که محتوای خود را در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارند و منتظر نرخ تبدیل بمانند.
چنانچه فرد خوش شانسی باشید شاید به این موفقیت دست یابید، اما متاسفانه همیشه چنین چیزی رخ نمی دهد. به همین علت است که اینترنت به فضایی شلوغ و رقابتی تبدیل شدهاست. با اینکه شاید محتوای شما جذاب و کاربردی هم باشد اما محتواهای بسیار دیگری هم هستند که منتظر دیده شدن هستند. به همین دلیل کار شما این است که پس از نوشتن محتوا و انتشار آن به تبلیغات گستردهی آن بپردازید تا در نهایت موفق شوید مخاطبان جدید بیشتری را جذب نموده و آنها را به مشتری دائمی و وفادار خود تبدیل کنید.
سوالات متداول
-
محتوای تبلیغاتی چیست؟
تولید محتوای تبلیغاتی در واقع یکی از تاثیرگذارترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی است که هدف از تولید و انتشار آن رشد چشمگیر کسب و کار یک شرکت یا فروشگاه می باشد، لذا از اهمیت بالایی برخوردار است.
-
در هنگام محتوا نویسی تبلیغاتی به چه چیزهایی باید توجه کرد؟
کیفیت محتوای تبلیغاتی بسیار مهم و موثر است. چرا که اگر شما برای محصول مد نظر خود یک محتوای حرفه ای تولید کنید، قطعا می توانید آن را سریعا و با قیمت دلخواهتان بفروشید. اما اگر محتوای تبلیغاتی ضعیف باشد، هر اندازه هم که محصول باکیفیتی داشته باشید باز هم موفق به تشویق و ترغیب مخاطب به خرید آن محصول نخواهید شد.
-
برای تولید محتوا چکار باید کرد؟
تولید محتوا هم همچون هر فعالیت دیگری قابل توسعه و گسترش است و برای دستیابی به بهترین محتواها باید اطلاعات عمومی خود را بالا ببرید و بر آن باشید که با انتخاب موضوعات و جملات بهتر و جذاب تر مخاطب را مجذوب محتوای خود کنید.
-
چگونه شغل اینترنتی نوشتن محتوای تبلیغاتی داشته باشیم؟
چنانچه فکر میکنید در این کار تخصص دارید و توانایی نوشتن متن های تبلیغاتی را دارد کافی است که فرم استخدام رایا مارکتینگ را تکمیل کرده و در آزمون آنلاین استخدامی ما شرکت کنید. مزیت رایا مارکتینگ این است که در صورتی که مشتری از محصول ارائه شده راضی نباشد آن را به دیگر متخصصان آن حوزه میسپارد تا رضایت کامل مشتری را کسب کند.پس نگران نباشید و اقدام کنید.