مقالات آموزشی

آشنایی با تاثیر تولید محتوا برای اینستاگرام و تلگرام بر سئوی سایت

مفید بود؟

تولید محتوا برای اینستاگرام و تلگرام امروزه به یکی از مهم‌ترین بخش‌های فرآیند تولید محتوا تبدیل شده‌است. از اینستاگرام به عنوان محبوب‌ترین شبکه اجتماعی بین کاربران تلفن همراه نام برده می‌شود و تلگرام هم به عنوان محبوب‌ترین پیام رسانی داخل ایران از آن استفاده می‌شود. تولید محتوا برای این بخش امروزه به دغدغه اصلی مدیران وب سایت‌ها تبدیل شده‌است.

تولید محتوا برای اینستاگرام و تلگرام چگونه انجام می‌شود؟

 تولید محتوا برای Instagram و Telegram در واقعه دو مقوله جدا از هم می‌باشد که شرکت‌های تولید کننده محتوا این دو مقوله را در کنار هم قرارداده و به یک صورت آن را انجام می‌دهند. برای اینکه به خوبی متوجه شوید که چرا تولید محتوا برای این دو مجموعه از یکدیگر جدا است باید به خوبی با ساختارها و فرآیند تولید محتوا برای این مجموعه‌ها آشنا شوید.

در هنگام تولید محتوا برای اینستاگرام و تلگرام باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

 در هنگام تولید محتوا برای اینستاگرام و تلگرام باید نکات فنی زیادی رعایت شود. منظور از نکات فنی این است که این دو مجموعه هر 4 مدل محتوا شامل محتوای متنی، محتوای عکسی، تدوین ویدیو و محتوای صوتی (پادکست) را پشتیبانی می‌کنند، اما اولویت‌ها و ساختار نشان دادن هر کدام از این انواع محتواها در این مجموعه‌ها متفاوت است.

 در ابتدا شبکه اجتماعی اینستاگرام را بررسی می‌کنیم. در هنگام تولید محتوا برای اینستاگرام و تلگرام باید به خوبی مطلع باشید که این محتوا در کدام شبکه قرار است منتشر شود. چرا که محتوایی‌های اصلی در این شبکه‌ها متفاوت است. در شبکه اینستاگرام محتوای اصلی محتوای عکس است و سپس و بعد از آن محتوای ویدیوی است که جایگاه بالاتری به خود اختصاص داده‌است و در اینستاگرام محتوای متنی خیلی به مذاق کاربران خوش نمی‌آید و آنها ترجیح می‌دهند که عکس‌ها و ویدیوهای جدید را به راحتی مشاهده کنند.

 اما در تلگرام موضوع کامل فرق می‌کند. در ابتدا باید گفت که اپلیکیشن تلگرام به کاربران خود این قابلیت را داده است که بدون اجازه آنها محتوای عکسی و ویدیو باز نشود تا از حجم مصرفی آنها کاسته نشود. به همین دلیلی محتویات اصلی و مادر در تلگرام محتوای متنی است. سپس بعد از آن محتوای اصلی محتوای عکسی است و بعد از آن محتوای ویدیویی قرار دارد.

تولید محتوا برای اینستاگرام و تلگرام چه تأثیر مستقیمی بر روی سئوی سایت‌ها دارند؟

 حال تفاوت نوع محتوا و نحوه انتشار محتوا در این شبکه‌های مطلع شدید باید بدانید که فرایند تولید محتوا برای اینستاگرام و تلگرام یکسان نیست. در واقع اگر محتوای شما متنی است بهترین محل برای انتشار آن تلگرام است. اگر محتوای شما ویدیویی است بهترین برای انتشار آن اینستاگرام است.

 اگر هدف شما از تولید محتوا در اینستاگرام و تلگرام استفاده از قابلیت‌های برند سازی و ایجاد دیجیتال مارکتینگ باشد شما می‌توانید هر نوع محتوایی که دلخواه شما بود را تولید و در این شبکه‌ها منتشر کنید اما اگر هدف شما سئو و بالا بردن رتبه سایت باید به شما اطلاع بدهم که این دو شبکه برای این کار مناسب نیستند.

در واقع در اینکه این دو شبکه تعداد زیادی کاربر را دارا می‌باشند در نوع خود بسیار جالب توجه و وسوسه کننده است اما مالکان این شبکه‌ها نیز به خوبی از توانایی بالای سئو سازی محصولات خود آگاه هستند و به همین دلیلی تا جایی که ممکن بوده‌است قابلیت‌های سئو و لینک سازی را در محصولات خود حذف کرده‌اند.

 در هنگام تولید محتوا برای اینستاگرام و تلگرام شما باید به این نکته دقت کنید که محتوای تولید شده در تلگرام به هیچ عنوان در جست و جوهای گوگل نشان داده نمی‌شود چرا که محتوای منتشر شده در گروه‌ها و کانال‌های تلگرام به صورت رمزگذاری شده و فوق محرمانه در بین سرورها منتقل می‌شود و به هیچ عنوان در بستر اینترنت قرار نمی‌گیرد. به همین دلیل هیچ تأثیر مستقیمی بر روی سئوی سایت‌ها ندارد.

تأثیر غیر مستقیم تولید محتوا برای اینستاگرام و تلگرام بر سئوی سایت

در این بین اگر در هنگام تولید محتوا برای اینستاگرام و تلگرام می‌خواهید محتوای خود را در شبکه اینستاگرام نیز پخش کنید باید بدانید که این شبکه نیز محدودیت‌های زیادی برای شما در نظر گرفته است. در پست‌های اینستاگرام به هیچ عنوان نمی‌توانید لینک قرار دهید و لینک‌ها قرارداده شده به عنوان متن و تکست مورد قبول واقع می‌شوند. در نتیجه هیچ لینک مستقیمی را نمی‌توانید در نوشته‌های اینستاگرام قرار دهید. در صورتی که بر روی فایل‌های استوری خود نیز لینک قرار دهید این لینک‌ها تنها برای 24 ساعت فعال خواهند بود و بعد از آن باید مجددا برای لینک گذاری اقدام کنید. همچنین هر استوری تنها یک لینک خواهد داشت که این محدودیت باعث می‌شود شما برای لینک سازی بالا تعداد استوری‌های خود را زیاد کنید. با این کار مخاطب شما خسته و از تعداد بالای استوری‌های شما زده خواهد شد و استوری‌های بعدی را مشاهده نمی کنند.

در این بین تلگرام وضعیت بهتری دارد و می‌توان در بین نوشته‌های آن به راحتی لینک قرارداد اما مشکل اصلی اینجاست که کاربران تلگرام تمایل چندانی برای کلیک بر روی لینک‌ها ندارند و تنها دوست دارند که مطالب و نوشته‌های داخل تلگرام را مطالعه کنند.

 در هنگام تولید محتوا برای اینستاگرام و تلگرام می‌توان از هشتگ‌ها هم برای معروف شدن محتواها استفاده کرد اما در این بین نیز مشکلاتی وجود دارد. به عنوان مثال در اینستاگرام شما به راحتی می‌توانید با استفاده از هشتگ گذاری محتوای خود را به دیگران معرفی کنید اما اینستاگرام برای اینکه تبلیغات و سوء استفاده از این موضوع نشود تعداد هشتگ‌ها را محدود کرده‌است و شما نمی‌توانید بیش از 33 هشتگ را در متن خود قرار دهید.

 در این بین تلگرام وضعیت عجیب‌تری دارد و شما می‌توانید تعداد بیشتری هشتگ را در تلگرام قرار دهید اما این هشتگ‌ها به عنوان باعث ترند شدن محصولات و خدمات شما نمی‌شود. در نتیجه این هشتگ‌ها تأثیری در جست و جوی کاربران در موتورهای جست و جو ندارد.

 همان‌طور که مطالعه کردید تولید محتوا برای اینستاگرام و تلگرام به عنوان برند سازی می‌تواند کمک زیادی به شما کند اما برای سئو بالا بردن رتبه سایت به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود.

 دلیل این هم موارد زیر است:

  • تولید محتوا در اینستاگرام و تلگرام به عنوان موارد کاربردی تعریف نشده است.
  • موتورهای جست و جو سئو کننده به محتوای این شبکه‌ها دسترسی دارند و محتوای این شبکه‌ها هم تأثیری در سئوی سایت‌ها ندارند.
  • این شبکه‌ها در صورت مشاهده فعالیت های شدید تجاری که باعث آسیب رسیدن به ساختار آنها شود به شدت مقابله می‌کنند و در کوتاه ترین زمان ممکن می‌توانند حساب های کاربری شما مسدود نمایند.

 

مزایای تولید ویدئو در رسانه‌های اجتماعی که باید بدانید

ویدئوها در پست‌های رسانه‌های اجتماعی برای افزایش تعامل و افزایش تعداد لایک‌ها و اشتراک‌گذاری‌هایی که یک برند در پست‌های خود دریافت می‌کند، استفاده می‌شود. به علاوه، بسیاری از بازاریابان از محتوای ویدیویی به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود استفاده می‌کنند و دلیل خوبی هم دارد. تولید ویدیو ابزار قدرتمندی است که بسیاری از برندها هنوز واقعاً آن را کشف نکرده‌اند. مردم هر روز به دنبال محتوای ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی هستند.

اما این چگونه به کسب و کار شما کمک می‌کند؟ تحقیقات بیشتر نشان می‌دهد که بسیاری از کسب‌وکارها از طریق ویدیوی رسانه‌های اجتماعی مشتری جدیدی پیدا کرده‌اند. این به این دلیل است که مشتریان شما به دنبال محتوایی هستند که مصرف و به خاطر سپردن آن آسان باشد. بسیاری از مصرف‌کنندگان می‌گویند که تماشای ویدیوها را برای اطلاع از محصولات یا خدمات یک برند به خواندن درباره آن در وبلاگ یا اینفوگرافیک ترجیح می‌دهند.

بازاریابی محتوا همه چیز در مورد ملاقات با مخاطبان خود در جایی است که آنها هستند و به آنها اطلاعاتی را که به دنبال آن هستند ارائه دهید. و همانطور که افراد بیشتری به سمت مصرف ویدیو حرکت می‌کنند، تولید ویدئو در رسانه‌های اجتماعی بیش از هر زمان دیگری به استراتژی بازاریابی کسب و کار شما مرتبط می شود. تولید ویدئو در رسانه‌های اجتماعی یکی از برجسته‌ترین راه‌ها برای نمایش کسب و کار شما به جهان است. این یک راه قدرتمند برای ایجاد محتوای جذاب است که می‌تواند به برند شما کمک کند تا از رقبا بالاتر برود. در اینجا چند مزیت تولید ویدیو در رسانه‌های اجتماعی که باید بدانید آورده شده‌است.

ساخت برند

تولید ویدئو روشی قدرتمند برای نمایش و تبلیغ برند شماست. با یک ویدیوی خوب می‌توانید یک تجربه به یاد ماندنی و جذاب برای مشتری خود ایجاد کنید. این به ایجاد روابط، ایجاد ارتباط مثبت با نام تجاری و تقویت وفاداری به برند در حین رشد کمک می‌کند. از تولید ویدئوی رسانه‌های اجتماعی می‌توان برای کمک به ایجاد آگاهی از برند و برند شما از طرق مختلف استفاده کرد. به عنوان مثال، با ظهور داستان‌ها، اکنون می‌توانید نگاه‌های منظمی از پشت صحنه در مورد آنچه در شرکت‌تان می‌گذرد، کارهای روزانه تیم‌تان، و نگاهی سرگرم‌کننده به محصولات و خدمات خود ارسال کنید.

ایجاد رابطه

تولید ویدئو می‌تواند راهی عالی برای ارتباط با مشتریان و ایجاد رابطه با آنها باشد. با ایجاد ویدیوهای جذاب، می‌توانید اعتماد ایجاد کنید و حس اجتماعی را با مخاطبان خود ایجاد کنید. این به ایجاد ارتباط عاطفی با مخاطبان شما کمک می‌کند و ثابت می‌کند که شما چیزی بیش از یک برند دیگر برای پول آنها هستید اما برندی هستید که واقعاً به آنها و نیازهای آنها اهمیت می‌دهد.

از رقبای خود متمایز شوید

تولید ویدئو در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به شما کمک کند از رقبای خود متمایز شوید. مطمئناً، در حالی که برندهای بیشتری از داستان‌های خود برای تعامل با مخاطبان خود یا به اشتراک گذاشتن آموزش‌های محصول در YouTube استفاده می‌کنند، هنوز فرصتی عالی برای نشان دادن کارهایی است که انجام می‌دهید.

چرا کاربران خود را تشویق نکنید که ویدیوهایی از آنها با استفاده از محصولات شما ارسال کنند و سپس آنها را در یک ویدیوی سرگرم کننده جمع آوری کنید؟ این به شما این امکان را می‌دهد که بیشتر از محتوای ویدیویی را در استراتژی خود پیاده کنید، بلکه محتوای تولید شده توسط کاربر را نیز به ترکیب اضافه می‌کند. این به مخاطب شما نشان می‌دهد که شما به آنچه فکر می‌کند اهمیت می‌دهید و از آنچه می‌گویند هیجان‌زده هستید.

افزایش مشارکت مخاطب

پلتفرم‌‎های رسانه‌های اجتماعی به آرامی از تمام محتوای متنی دور می‌شوند و دلیل خوبی هم دارد. مردم دیگر نمی‌خواهند بنشینند و دیوارهای متن را در جدول زمانی خود بخوانند. هیچ چیزی وجود ندارد که فوراً آنها را در مسیر خود متوقف کند و بخواهند روی پیوند بیشتر بخوانید کلیک کنند. قبلاً یک تصویر جذاب کافی بود تا کاربر اینترنت را وادار به توقف کند و نگاه کند تا ببیند چه خبر است. با این حال، ویدئو در حال تبدیل شدن به استاندارد جدید برای محتوای آنلاین است. اگر می‌خواهید مردم واقعاً با محتوای شما درگیر شوند، چیزی به آنها بدهید که ارزش واکنش نشان دادن را داشته باشد.

مطالعات نشان می‌دهد که برخی از کاربران رسانه‌های اجتماعی بیشتر از پست‌های رسانه‌های اجتماعی محتوای ویدیویی جذاب را به اشتراک می‌گذارند. بنابراین، به دنبال راه‌های سرگرم‌کننده باشید تا آنها را در برند خود مشارکت دهید. ویدیوهای زنده و داستان‌های تعاملی روشی شگفت‌انگیز برای ترغیب مخاطبان شما به توقف کاری است که انجام می‌دهند و آنها را در مکالمه مشارکت می‌دهد.

فیلم‌های رسانه‌های اجتماعی را می توان تغییر کاربری داد

این چیزی است که بسیاری از بازاریابان متوجه نمی‌شوند زیرا آنها با استفاده از ابزارهای تولید ویدئو در رسانه‌های اجتماعی مانند ویژگی‌های “Live” و “Stories” خیلی راحت هستند. در بسیاری از موارد، این ویژگی‌ها فقط محتوای ویدئویی ضبط شده شما را به مدت 24 ساعت در فید شما نگه می‌دارند. به جای اینکه اجازه دهید آن محتوا در فراموشی ناپدید شود، راه‌های آسانی برای ذخیره ویدیوهای خود و استفاده مجدد از آنها برای بعد وجود دارد! فرقی نمی‌کند که فقط از فایل صوتی استفاده می‌کنید و محتوا را به پادکست تبدیل می‌کنید، یا یک آموزش ویدیویی را مجدداً در وب‌سایت خود آپلود می‌کنید تا همه مخاطبان‌تان دوباره از آن بازدید کنند.

به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله “توضیح استراتژی‌های مدیریت رسانه‌های اجتماعی

” را نیز مطالعه کند تا در این زمنه دید قوی وکاملی به‌دست آورید.

سخن آخر

رسانه‌های اجتماعی با تعامل، ارتباط و محتوای تولید شده توسط کاربر تعریف می‌شوند. در جامعه امروزی استفاده از شبکه‌های اجتماعی به یک فعالیت ضروری روزمره تبدیل شده‌است. رسانه‌های اجتماعی معمولاً برای تعامل اجتماعی و دسترسی به اخبار و اطلاعات و تصمیم گیری استفاده می‌شوند. این یک ابزار ارتباطی ارزشمند با دیگران در سطح محلی و جهانی و همچنین برای به اشتراک گذاشتن، ایجاد و انتشار اطلاعات است. رسانه‌های اجتماعی می‌توانند از طریق بررسی، تاکتیک‌های بازاریابی و تبلیغات بر تصمیمات خرید مصرف کننده تأثیر بگذارند. اساساً رسانه‌های اجتماعی بر توانایی ما برای برقراری ارتباط، ایجاد روابط، دسترسی و انتشار اطلاعات و رسیدن به بهترین تصمیم تأثیر می‌گذارد.

ابزارهای رسانه‌های اجتماعی به ابزار جدیدی در دنیای بازاریابی تبدیل شده‌اند. بازاریابی دیجیتال و اینترنتی در حال افزایش است و آنهایی که در رسانه‌های اجتماعی حضور ندارند کم کم منقرض خواهند شد. کارآفرینان و صاحبان مشاغل کوچک شروع به تکیه بر سایت‌های رسانه‌های اجتماعی برای انتشار اخبار در مورد شرکت‌های خود کرده‌اند. بازاریابی اینترنتی در این مرحله تقریباً مترادف با رسانه‌های اجتماعی است زیرا تقریباً تضمین شده‌است که به بزرگترین مخاطبان برسد و بیشترین تأثیر را ایجاد کند. آینده دنیای بازاریابی وعده داده شده‌است که توسط رسانه‌های اجتماعی شکل خواهد گرفت.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.