مقالات آموزشی

آشنایی با نکاتی مهم از طراحی کارت ویزیت کابینت سازی

مفید بود؟

طراحی کارت ویزیت کابینت سازی ؛ مقدمه

کابینت های زیبای اتاق و آشپزخانه و یک دکوراسیون متناسب چیزی است که هر زن خانه داری آن را می‌خواهد و نه تنها تلاش می‌کند بهترین کابینت ها را داشته باشد بلکه دوست دارد که آنها با دیگر لوازم آشپزخانه یا اتاق هماهنگ باشند کابینت سازی در دوره ما از مشاغلی است که خیلی زود سر زبان ها افتاد و حتی کابینت های MDF طرفداران بی شماری پیدا کرد هر چند خلاقیت و نوآوری در کابینت های شیشه‌ای، فلزی و دیگر انواع کابینت باعث شد همه‌ی انواع کابینت ها مناسب، زیبا و دارای تنوع بی نظیری باشند.

نمونه کارهای طراحی کارت ویزیت

امروزه شاهد رشد و بیشتر شدن کسب و کارهای مرتبط با کابینت سازی و شرکت های این حوزه هستیم رقابت به حدی بالاست که در شهر های کوچک نیز با گشتی چند دقیقه‌ای شاهد چندین کابینت سازی خواهید بود!! و مسلما استارت آپ هایی نیز در ایران وجود دارند که به حوزه کابینت سازی و دکوراسیون ابداعاتی را تقدیم کرده‌اند و در رقابت با کابینت سازی ها و mdf کار ها هستند.
پس اگر شما صاحب یک کسب و کار مرتبط با کابینت سازی هستید و یا شرکتی دارید که به کابینت سازی و موارد این چنینی مرتبط است باید رقابت را بسیار جدی بگیرید عصر ما را عصر ارتباطات و یا گاهی اطلاعات می‌نامند پس اگر دوست دارید موفق باشید در این دوره باید با مشتریان در ارتباط باشید و اطلاعاتی که لازم است را با آنها به اشتراک بگذارید.

یکی از بهترین روش های ارائه اطلاعات به مشتریان طراحی کارت ویزیت است! طراحی کارت ویزیت کابینت سازی باعث می‌شود که برای مشتریان راه هایی بسیاری از نظر ارتباط گرفتن، سوال، انتقاد، طرح، ایده و … قرار دهید و خودتان بگویید آیا دوست دارید با کسب و کاری معامله کنید که تنها راه ارتباط با آنها این است که به محل کارشان بروید و یا کسب و کاری ها که راه های ارتباطی بسیار ساده و قابل دسترسی دارد که حتی نیازی نیست از خانه بیرون بروید!؟ مسلما جواب شما نیز گزینه دوم است طراحی کارت ویزیت کابینت سازی باعث می‌شود اطلاعات شما و نام برند شما به هر جایی برود و در دسترس علاقه مندان قرار بگیرد در ادامه این مقاله نکات مهمی از طراحی کارت ویزیت کابینت سازی خواهیم گفت. اگر علاقه مند به خواندن هستید با ما همراه شوید.
 

ویژگی های طراحی کارت ویزیت کابینت سازی عالی

در ابتدا یک تذکر را لازم است که بدهیم اگر خودتان طراح گرافیک با تجربه نیستید به هیچ وجه دست به طراحی کارت ویزیت کابینت سازی ندهید!! تذکر دوم: از کارت ویزیت ها آماده اینترنت استفاده نکنید اگر قصد برندسازی و محبوبیت فراوان را دارید. تذکر سوم: طراحی کارت ویزیت کابینت سازی را سرسری نگیرید و خودتان رو طراحی آن نظارت داشته باشید.
حال که این سه تذکر بسیار مهم را خدمتتان گفتیم بگذارید از ویژگی های یک کارت ویزیت کابینت سازی بسیار خوب بگوییم:

هزینه طراحی کارت ویزیت

1. طراحی کارت ویزیت کابینت سازی باید کیفیت کار شما را نشان بدهد!!

درست است که کارت ویزیت یک ابزار تبلیغاتی جهت نشان دادن نمونه کار های شما نیست و در واقع یک ابزار ارتباطی برای پیوند یک ارتباط دو طرفه بین شما و مشتری است اما در بازاریابی و برند سازی نیز کارت ویزیت نقش مهمی دارد و باید از تاثیر آن در ذهن مشتری استفاده لازم را ببرید مشتریان شما زمانی به کیفیت کارتان ایمان می‌اورند که کارت ویزیتی که از شما در دست می‌گیرند کیفیت کاغذ، نوعش، طراحی اش و اطلاعاتش بصورت حرفه‌ای آماده شده باشند. یک کارت ویزیت خوب ثابت می‌کند شما کسب و کاری خوب هستید به همین سادگی!! در حالی که یک کارت ویزیت که عجولانه طراحی شده است ثابت می‌کند شما کارهای مشتریان را عجولانه و بی کیفیت انجام می‌دهید و فقط به فکر پول درآوردن هستید!! طراحی کارت ویزیت کابینت سازی شما باید عالی باشد از نظر روانشناسی رنگ، از نظر کیفیت کاغذ، از نظر خلاقیت و تنوع اطلاعات تماس باید بسیار با کیفیت و مناسب باشد.

2. طراحی کارت ویزیت کابینت سازی باید متنوع و خلاقانه باشد

هیچکس از چیز های تکراری و روتین خوشش نمی‌اید حتی در کتاب عادت های اتمی نیز به شدت تاکید شده است که هر عادتی که در خود بسازید هر چقدر هم که خوب و جذاب باشد باز هم برای شما تکراری و حوصله سر بر می‌شود!! مغز ما طوری طراحی شده که از چیزی ها تازه و خلاقیت استقبال می‌کنیم. طراحی کارت ویزیت کابینت سازی شما باید خلاقانه و جدید باشد تا هم مورد توجه مردم قرار گیرد و هم نشان دهد( می توانید از طرح کارت ویزیت طراح داخلی ایده بگیرید) که در کل شما کسب و کاری به شدت خلاق هستید!! (در واقع با طراحی کارت ویزیت کابینت سازی خلاقانه با یک تیر دو نشان می‌زنید).

هیچ قانونی در طراحی گرافیک شما را مجبور نکرده است که حتما کارت ویزیت شما باید مستطیل یا مربع باشد و حتما باید در جیب مردم جا شود!! و یا هیچ قانونی نیست که کارت ویزیت باید حتما کاغذی باشد (البته نوع کاغذی از انواع دیگر به صرفه تر است) شما دستتان در طراحی کارت ویزیت کابینت سازی بسیار باز است و صد ها طرح خلاقانه می‌توانید ارائه دهید.

مثلا یک روش این است که کارت ویزیت های شما از mdf هایی باشد که دیگر قابل استفاده نیستند و روی این mdf ها علاوه بر ثبت اطلاعات تماس در یک طرف در طرف دیگر هر کدام از این کارت های ویزیت mdf یک طرح از کابینت های خود را ثبت کنید!! مثلا اگر مشتری در تصمیم گیری بین انتخاب بهترین کابینت دچار مشکل است می‌تواند 5 کارت ویزیت که 5 کابینت مختلف روی آن قرار دارند را به خانه ببرد و روی انتخابش فکر کند!!
(این فقط یک ایده فی البداهه و سطحی بود شما می‌توانید صد ها ایده جذاب در این حوزه داشته باشید)

 

3. طراحی کارت ویزیت کابینت سازی دارای ارزش های کسب و کار شماست

مسلما هر کسی دوست دارد مشتریان از زحمت هایی که برای ساخت یک محصول با کیفیت می‌کشد آگاه شوند یا هر کسب و کاری برای مشتریان پیام بخصوصی دارد در طراحی کارت ویزیت کابینت سازی شما می‌تواند لوگوی کسب و کار، نام، شعار کسب و کار، رنگ اصلی کسب و کار و … را داشته باشید که این نه تنها در برندسازی کمکتان می‌کند بلکه بصورت غیر مستقیم پیام کسب و کارتان را به مردم می‌رساند اینکه شما کی هستید را به گوش مخاطبین می‌رساند حتی می‌تواند در قسمت جلویی کارت ویزیت چند نمونه کار بسیار خوب خود را قرار دهید تا مردم بیشتر با کارهای شما و خود شما آشنا شوند. یک کارت ویزیت خوب دارای رنگ های عالی و متناسب است و رنگ هایش نه تنها سلیقه‌ای و غیر مرتبط با هم انتخاب نشده‌اند بلکه اصول روانشناسی رنگ را تبعیت می‌کنند.

در قسمت پشتی کارت ویزیت نیز باید اطلاعات تماس خود را به خوبی نمایش دهید این اطلاعات تماس باید واضح، در دسترس و معتبر باشند که معمولا چنین اطلاعاتی برای کسب و کار شما می‌تواند کافی به نظر برسد: آدرس فیزیکی کسب و کار (اگر مراجعه کنند حضوری دارید و شرکت اینترنتی نیستید!!)، شماره تلفن ثابت، آدرس شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها، آدرس وبسایت یا وبلاگ (اگر وبسایت یا وبلاگی دارید! اگر نمی‌دانید وبلاگ چیست حتما درمورد آن تحقیق کنید) و …
حتما سعی کنید که یک صفحه وبسایت یا صفحه‌ای در شبکه اجتماعی مثل لینکدین داشته باشید تا مشتریان بتوانند نمونه کار ها و قیمت های شما را ببینند و یا شماره تلفنی را در پشت کارت ویزیت ثبت کنید که فردی بتواند همیشه و در هر ساعتی پاسخگویی داشته باشد تا هر کس که خواست بتواند از آن فرد مشورت بگیرد، فرد مورد نظر نمونه کار ها را به واتساپ مشتریان می‌فرستد و قیمت های لحظه‌ای اجناس را به مشتریان می‌دهد. در کار شما مشتری مداری بی نهایت مهم و حیاتی است.
مقاله ما در اینجا به اتمام می‌رسد هر چند که حرف های ناگفته زیاد است اما در حوصله این مقاله ذکر مواردی بیش از این نیست طراحی کارت ویزیت کابینت سازی برای جذب مخاطب، ارتباط لحظه‌ای با مخاطب و اینکه به آنها اهمیت می‌دهید بسیار مناسب است و یادتان باشد طراحی کارت ویزیت همیشه معتبر و برای مردم خودمان با ارزش است مخصوصا اگر خود شما به آن اهمیت داده باشد و طراحی سطحی نداشته باشد!!

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.