مقالات آموزشی

آشنایی با نکات کلیدی تولید محتوا برای رسیدن به صفحه اول گوگل

مفید بود؟

یکی از نکات با اهمیتی که تأثیر زیادی هم روی بهبود رتبه وب سایت در نتایج گوگل می‌گذارد، همین بحث تولید محتوا است و به طبع همیشه بهترین رتبه‌ها به وب سایت‌هایی اختصاص داده می‌شود که بهترین و با کیفیت‌ترین محتواها را تولید کنند. این مورد به مرور زمان باعث افزایش رتبه در نتایج جستجوی گوگل می‌شود و اهمیت آن تا جایی است که خیلی از وب سایت‌ها نویسنده‌هایی را استخدام کرده تا به صورت روزانه وب سایت‌شان را به روز رسانی کنند.

ارزش تولید محتوا زمانی خودش را نشان می‌دهد که مشاهده می‌کنیم برخی از وب سایت‌ها در تولید آن ناتوان عمل می‌کنند و به همین دلیل است که شاید ده‌ها و صدها مطلب تولید کنند اما باز هم به اندازه کافی از کیفیت خوبی برخوردار نیست و نمی‌تواند بازدید کننده و ترافیک زیادی را به سمت سایت هدایت کند.

تولید محتوا با کیفیت چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

در حقیقت تولید محتوا با کیفیت به محتواهایی گفته می‌شود که به راحتی در یک حوزه خاص بتواند پاسخگوی نیاز کاربران و مشکلات آنها باشد. این نوع محتواها دارای یک سری ویژگی‌های خاص است که در ادامه به این ویژگی‌ها اشاره‌ای کوتاه و تیتروار خواهیم داشت:

ویژگی‌های تولید محتوا با کیفیت

  • محتواهای با کیفیت به راحتی می‌تواند پاسخگوی نیاز کاربران بوده و آنها را به اهداف خود برساند
  • تولید محتوا اگر به صورت با کیفیت انجام گیرد قادر خواهد بود بهترین جایگاه‌ها را در گوگل از آن خود کند و این ارزش محتوا را می‌رساند
  • این نوع محتواها می‌تواند بازدید و ترافیک سایت را تا حد زیادی افزایش داده و در نتیجه باعث افزایش فروش شود
  • تولید محتوا با کیفیت از ابتدا تا انتهای مقاله با یک ریتم خاص شروع و به پایان می‌رسد و مخاطبین را گیج و سردرگم نمی‌کند
  • محتواهایی که با کیفیت هستند موجب به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی توسط مخاطبین می‌شود
  • هر چه محتوا از ارزش بیشتری برخوردار باشد باعث می‌شود تا دیگر وب سایت‌ها به آن لینک‌دهی کنند
  • این نوع محتواها در برگیرنده انواع تصاویر، ویدیو، پادکست، اینفوگرافیک و غیره هستند
  • تولید محتوا بایستی برای یک کلمه کلیدی خاص نوشته شود تا بتواند مخاطبین هدف را جذب خود کند.

نحوه تولید محتوا

 

در این بخش از مقاله سعی داریم در مورد نحوه تولید محتوا و چگونگی منتشر کردن آن صحبت کنیم. در واقع در دنیای اینترنت، مهم‌تر و حیاتی‌تر از محتوا وجود ندارد و به سادگی می‌توان گفت که بود و نبود یک کسب و کار اینترنتی به این مورد بستگی دارد. پس بایستی در نحوه تولید آن مواردی را مد نظر داشته باشید تا بیشترین تأثیر را روی مخاطبین بگذارد.

مورد اول: برای تولید محتوا در انتخاب موضوع دقت کنید

در واقع یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا همین انتخاب موضوع برای تولید محتوا است. چرا که باید یک کلمه کلیدی را در نظر بگیرید و سپس شروع به نوشتن کنید و بهترین حالت این است که روی یک کلمه کلیدی، کار شود. هر چه در انتخاب موضوع بهتر عمل کنید قطعاً محتوایی که تولید می‌کنید، از ارزش بالاتری هم برخوردار خواهد بود.

مورد دوم: از پیشنهادهای گوگل برای نوشتن محتوا استفاده کنید

به هنگام نوشتن محتوا اگر یک موضوع خاص به ذهنتان خطور کرد سعی کنید قبل از اینکه اقدام به تولید محتوا کنید، آن را گوگل جستجو کنید. این باعث می‌شود تا گوگل هم یک سری پیشنهادها را به شما ارائه دهد. پیشنهادهایی که دیگر کاربران آن را جستجو کرده و گوگل هم به شما می‌فهماند که آنها، بیشتر به دنبال این موضوعات هستند. همین مورد می‌تواند دید شما را نسبت به محتوایی که تولید می‌کنید، بازتر کند.

مورد سوم: موضوعات پر بازدید کسب و کارتان را پیدا کنید

 

برای دیده شدن و رسیدن به صدر جستجوهای گوگل باید محتواهایی را تولید کنید که بیشترین بازدید کننده را به سمت سایت هدایت کند. برای شروع می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی که به نوعی یک بخش جدا نشدنی از زندگی روزمره ما به حساب می‌آید، استفاده کنید.

در شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام، دنیایی از اطلاعات و اخبار در هر زمینه‌ای وجود دارد. با یک بار مرور کردن به راحتی می‌توان متوجه این موضوع شد که درباره چه موضوعاتی صحبت می‌شود. شما با کمک گرفتن از اینستاگرام به سادگی قادر خواهید بود درباره موضوعات داغی که هر روز مردم در مورد آن بحث و گفتگو می‌کنند، اقدام به تولید محتوا نمایید.

چه کسب و کارهایی به تولید محتوا نیاز دارد و چه مزیت‌هایی دارد؟

اجازه دهید یک مقدار ساده صحبت کنیم؛ تمام کسب و کارهای اینترنتی، به بازاریابی مبتنی بر محتوا یا همان تولید محتوا با کیفیت و کاربردی نیازی مبرم دارند و به طبع مزیت‌های زیادی هم در بر دارد. از جمله

  • به سادگی می‌توانید از تولید محتوا کسب درآمد کنید
  • محتوای تولید شده می‌تواند برای محصول یا خدمات شما باشد و قطعاً به واسطه همین تولید محتوا قادر خواهید بود مشتری جذب کنید
  • یکی از روش‌های جذب مشتری است و روشی کاملاً کم هزینه است
  • محتوای تولید شده به مرور زمان به ایجاد شهرت، اعتماد و اعتبار شما می‌افزاید
  • نتایج و عملکردی که از محتوای تولید شده به دست می‌آید، کاملاً قابل تحلیل است
  • تولید محتوا در وفادار‌ سازی مشتریان تأثیر زیادی دارد

امروزه تولید محتوا برای کسب و کارهای اینترنتی از نان شب هم واجب‌تر است و اگر به صورت مداوم و منظم اقدام به نوشتن محتوا نمایید، می‌توانید ترافیک ارزشمندی را کسب کنید. اما اگر در این زمینه اطلاعاتی ندارید پیشنهاد می‌کنیم که این وظیفه بسیار مهم را به یک شرکت معتبر و با تجربه بسپارید. یکی از این شرکت‌ها، شرکت رایامارکتینگ است.

قطعاً برای هر وب سایتی، تولید مطالب و محتواهای ارزش آفرین و بدون تاریخ مصرف یکی از اولویت‌های اصلی وب سایت به شمار می رود. همچنین کیفیت محتوای تولید شده برای این افراد از به روز بودن آن مهم‌تر است. در واقع شرکت رایامارکتینگ این توانایی را دارد که محتواهایی تأثیرگذار و بدون تاریخ مصرف و بسیار با کیفیت را برای شما تولید و در اختیارتان قرار دهد. محتواهایی که تا سال‌های سال بر سر زبان‌ها باشد و کاربرها مدام آن را مطالعه و در شبکه‌های اجتماعی و دیگر وب سایت‌ها به اشتراک بگذارند.

نکته‌هایی برای تولید محتوا

 

در ادامه مقاله مایلیم به نکاتی اشاره کنیم که در تولید محتوا برای وب سایت، خیلی به مدیران وب سایت‌ها کمک خواهد کرد تا بازدید و ترافیک وب سایت افزایش پیدا کند، چرا که ایجاد محتوا در واقع یکی از راه‌های اصلی برای کسب درآمد از اینترنت به شمار می‌رود. اگر شما هم به دنبال کسب ترافیک رایگان برای وب سایت‌تان هستید، قطعاً نکاتی که در ادامه بیان خواهیم کرد به شما کمک خواهد کرد که آرام آرام به سمت صفحه اول گوگل نزدیک و نزدیک‌تر شوید.

اولین نکته: برای تولید محتوا از یک ایده، شروع کنید

بدون شک اولین و مهم‌ترین قدم برای تولید محتوا، داشتن یک ایده ناب و ارزشمند است. برای اینکه بتوانید یک ایده محتوا به دست بیاورید اول به موضوع وب سایت‌تان، توجه کنید. موضوع وب سایت شما گویای این مورد است که قرار است در مورد چه چیزی با مخاطبین خود صحبت کنید.

به عنوان مثال اگر موضوع وب سایت‌تان در مورد فروش محصولات پزشکی است به طور حتم به دنبال محتواهایی هستید که می‌تواند یک ارتباط مستقیم بین محتوا و کاربر ایجاد کند. هر چه موضوع در مورد محصولات پزشکی در اینترنت وجود دارد را پیدا کرده و سپس ایده پردازی کنید. هر چه موضوع‌ها و ایده‌های بیشتری به ذهنتان برسد، قطعاً در تولید محتوا با کیفیت، بهتر عمل خواهید کرد.

دومین نکته: در انتخاب عنوان خیلی دقت کنید

بدون تردید اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش یک محتوا، عنوان و تیتر آن است. در واقع عنوان محتوا اولین موردی است که مخاطبین با آن برخورد خواهند کرد و هر چه آن را جذاب‌تر، گیراتر و هوشمندانه‌تر انتخاب کنید قطعاً درصد افرادی که روی آن کلیک خواهند کرد، بسیار بیشتر خواهد بود. به طور حتم اگر در تولید محتوا این مورد را دست کم بگیرید، بازدید کننده‌ها و مخاطبین زیادی را از دست خواهید داد.

سومین نکته: محتواهای طولانی را تقسیم بندی کنید

اگر به دنبال افزایش بازدید کننده هستید سعی کنید محتواهای طولانی را در چند قسمت منتشر کنید. خیلی از بازدید کننده به خاطر حجم زیاد محتوا، حوصله مطالعه اینگونه مطالب را ندارند. تقسیم بندی مطالب دو مزیت در بر دارد:

  • تقسیم بندی تولید محتوا موجب می‌شود که مخاطبین هرگز از مطالعه آن خسته و دلزده نشوند
  • اگر قصدتان این است که مخاطبین را بیشتر در سایت نگه دارید می‌توانید از ترفند تقسیم بندی مطالب استفاده کنید

اما سعی نکنید کمیت را فدای کیفیت کنید. مخاطبینی که سعی در دنبال کردن و مطالعه کردن تولید محتوا شما هستند به شرطی بخش‌های بعدی مقاله‌ها را مطالعه می‌کنند که از نظر آنها، ارزش وقت گذاشتن و مطالعه کردن را داشته باشد. پس تا جای ممکن این مورد را در بحث تولید محتوا جدی بگیرید.

چهارمین نکته: در تولید محتوا مشکلات و نیاز کاربران را هدف قرار دهید

تولید محتوا در واقع در برگیرنده مشکلات و نیازهای کاربران است. با درک این موضوع می‌توانید محتواهایی را تولید کنید که هم مشکلات و نیازهای آنها را حل کند و هم اینکه به مرور زمان بازدید کننده‌های زیادی را به سمت خودش هدایت کند. شما به راحتی می‌توانید مشکلات و نیازهای مخاطبین را در اینترنت جستجو و طبق آنها سعی در تولید محتوا با کیفیت نمایید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.