در استراتژی بازاریابی محتوا متفاوت باشید، تا در عین مفید بودن برای مخاطبان به طور قابل توجهی متفاوت از آنچه دیگران به طور رایج درباره اش صحبت می کنند باشد.
در ابتدا ایدههایی که به ذهن میرسند به ظاهر ساده به نظر میآیند اما بعد از مدت نه چندان طولانی متوجه ارزش این کار می شوید. از سایت هایی مانند Reddit یا Quora استفاده کنید تا ببینید مردم در حوزه کاری شما به چه موضوعاتی علاقمند یا درباره آنها کنجکاو هستند. صحبت از حوزه کاری شد، میتوانید درباره برخی موضوعات خاص دقیقتر شوید تا ایده های بیشتری به ذهنتان برسد. در واقع، تکههای عمیقی که جنبه های خاصی از یک موضوع را پوشانده اند کاملاً خوب به نظر میرسند. برای هر موضوعی که میخواهید بر روی آن کار کنید، بستری که آن مطلب را با استفاده از آن منتشر خواهید کرد انتخاب نمایید. حتی میتوانید با تعیین زمان انتشار یک گام به جلوتر بردارید. اگر همه این کارها را به درستی انجام دهید، اجرای استراتژی بازاریابی محتوا برایتان راحت تر خواهد بود.
در استراتژی بازاریابی محتوا متفاوت باشید
برای اینکه واقعاً حرفی برای گفتن داشته باشید، باید متفاوت از دیگران باشید. اطلاعاتی را به مخاطب بدهید تا در عین مفید بودن برای او به طور قابل توجهی متفاوت از آنچه دیگران به طور رایج دربارهاش صحبت میکنند باشد. یک راه برای اتخاذ رویکردی غیر مرسوم، توسعهی یک قالب محتوای تعاملی برای مخاطب می باشد. یک مثال خوب در زمینه محتوای تعاملی وب سایت QuickSprout است. به محض اینکه URL وب سایت خود را در آن وارد کنید، دادههای آن را دریافت نموده، تجزیه و تحلیل می کند، و پیشنهاداتی را برای بهینهسازی وب سایت به شما میدهد. یک نمونه خوب دیگر میتواند سایت HowMuchCostAnApp باشد. این وب سایت در یک فرآیند گام به گام به شما کمک میکند تا ویژگیهای مورد نظرتان برای یک برنامه کاربردی موبایلی را مشخص نمایید. و در نهایت هزینه تخمینی انجام چنین پروژه ای را به شما میگوید.
در هر دو مورد، محتوا تعاملی است، برای مخاطب سودمند است و غیر مرسوم میباشد.
یک بستر انتخاب کنید
شاید اولین چیزی که به ذهنتان میرسد این باشد که تا جای ممکن محتوای خود را بر روی همه شبکههای اجتماعی پخش کنید. با این حال، به نظر میرسد این روش خوبی برای هدر دادن وقت و پول شما است. در عوض بهتر است برگردید و به گزارش تحقیقات بازاری که در ابتدا انجام داده بودید نگاهی بیاندازید، تا متوجه شوید مشتریان ایدهآل شما بیشتر مایل هستند زمان خود را در کدام بسترهای آنلاین سپری کنند. آیا به طور کلی آنها بیشتر به فیسبوک علاقمند هستند، یا دائم میتوان آنها را در توئیتر یافت. اگر یک کسب و کار نوپای B2B را اداره میکنید، از لینکدین به عنوان بستری برای محتوای خود غافل نشوید. تحلیلهایی انجام دهید تا ببینید کدام بسترها به نظر خوب هستند و کدام نه. دائماً استراتژی خود را بر این اساس تنظیم کنید تا به مؤثرترین بسترها و کانال ها برای مخاطب خود برسید.
منجر به شناسایی مشتریان یا مشترکان بالقوه می شود
این دسترسی اضافی امکان ایجاد شبکه بسیار گسترده تری را برای جذب مخاطبان فروش جدید یا مشترکان نسبت به آنچه معمولاً امکانپذیر است ، فراهم می کند. ایجاد محتوای مفید و با کیفیت بالا که مشکلاتی را برای افرادی که آن را مصرف می کنند به طور چشمگیری حل کند ، احتمال تبدیل بازدید کننده به مشتری را افزایش می دهد. وقتی این کار را انجام می دهید، آگهی های جدیدی به سایت شما میرسند:
قبلاً به موضوعی که مربوط به محصول، خدمات یا تخصص شماست علاقه مند شده اید
مقدماتی تبدیل است زیرا آنها قبلاً چیزی با ارزش از کسب و کار شما دریافت کرده اند
این یک استراتژی عالی از نظر قیف است زیرا منجر به سایت شما می شود که از قبل به آنچه تجارت شما ارائه می دهد علاقه مند است. این مانند میانبری است که با افزایش سهم بازدیدکنندگان ورودی که آماده پرش به وسط قیف فروش شما هستند، سرعت تبدیل شما را تسریع می کند.
با ارائه محتوای ارزش افزوده برای خوانندگان خود ، از رقابت خود پیشی بگیرید
از آنجا که استراتژی محتوای شما در خلا اتفاق نخواهد افتاد، همچنین لازم به ذکر است که ایجاد مقدار زیادی محتوای با ارزش بالا شما را نسبت به رقبایی که همان پیشنهاد را به مخاطبان خود ارائه نمی دهند می دهد. به شما این امکان را می دهد که با ایجاد هر رابطه جدید مشتری با ایجاد تجارت به عنوان یک نیروی مفید در زندگی مشتری، پویایی معمولی مشتری و مشتری را بر سر خود بچرخانید. به جای اینکه بخواهید آنها را به راحتی مجبور به خرید کنید، می توانید در عوض به عنوان یک مشاور معتبر مشتری قرار بگیرید. در این نوع روابط، مشتری بسیار پذیراتر از پیام های تجاری بیشتر و تلاش برای تبدیل آنها به مشتری است. به هر حال، شما به آنها چیزی داده اید، بنابراین آنها بیشتر مناسب تعامل و وفاداری خواهند بود.
3 نکته برای ساخت محتوای با کیفیت برای جایگاه تجارت کوچک خود
فقط به این دلیل که میدانید اهدافی را که می خواهید با استراتژی بازاریابی محتوا خود به دست آورید، به این معنی نیست که دقیقاً انواع و قالب های محتوایی را که برای دستیابی به آنها نیاز دارید میدانید. در واقع، برخی از بازاریابان به 105 نوع محتوایی استناد می کنند که تجارت کوچک شما میتواند برای پر کردن تقویم انتشار بازاریابی استفاده کند. بسته به نوع مشاغل کوچک، ممکن است خود را در ایجاد یک استراتژی محتوا که تعداد زیادی از آن انواع را شامل می شود یا تمرکز بیشتر روی پست های طولانی مدت وبلاگ برای ایجاد مشاغل به عنوان یک رهبر فکری، در نظر بگیرید. هیچ روش درستی وجود ندارد.
آنچه مهمترین مسئله این است که انجام تکالیف خود را انجام دهید تا مشکلات مشترکی را که بازار هدف شما تجربه کرده است درک کنید و اینکه چه نکاتی را می توانید برای آنها تسکین دهید. سپس، مطمئن شوید که هر محتوایی که ایجاد می کنید بر اساس نیازهای مخاطب متمرکز بر لیزر است. این مهمترین راهنمایی است که باید دنبال کنید. انجام این کار تضمین می کند که ایجاد خواهید کرد چیزی جز مطالب با ارزش بالا که باعث می شود ترافیک هدفمند همیشه در دسترس شما باشد. به طور کلی، باید از این سه نکته پیروی کنید تا مطمئن شوید محتوایی که ایجاد می کنید عملکرد خوبی دارد و تمام اهداف ذکر شده در استراتژی محتوای شما را برآورده می کند.
-
تولید محتوا اورجینال
-
نشان دادن نام برند
-
رفرنس دادن به منابع خارجی