مقالات آموزشی

آشنایی با محتوای اصلی (سنگ بنا) سایت

مفید بود؟

محتوای اصلی سایت هسته اصلی وب­سایت شما است. این هسته شامل بهترین و مهم­ترین مقالات در سایت شماست. یعنی همان صفحات یا پست­هایی که می­خواهید در موتورهای جستجو در بالاترین رتبه قرار گیرند. مقالات اصلی معمولاً آموزنده و نسبتاً طولانی هستند که ترکیبی از آگاهی از پست­ های متفاوت وبلاگ و پوشش هر چیزی که در مورد یک موضوع معین مهم است، می­ باشد.

تمرکز آنها ارائه‌ی بهترین و کامل­ترین اطلاعات در مورد یک موضوع خاص است، نه فروش محصولات. با این حال این صفحات هنوز باید تجارت شما را منعکس کنند یا رسالت و هدف شما را کاملاً منتقل کنند.

محتوای اصلی سایت می‌­تواند یک پست وبلاگ یا یک صفحه باشد. اما هر کدام که باشد باید مطمئن شوید که بسیار خوب نوشته شده­‌اند. تلاش کنید که آن‌ها را اغلب بروز کنید و با کلمات کلیدی مناسب رتبه­ بندی آنها را بالا ببرید.

چرا مقالات اصلی بسیار برای سئو مهم هستند؟

این مقالات نقش قابل توجهی را در هر راه­کار سئو محور ایفا می­‌کنند. رتبه­‌بندی واژه­ های جستجو که بسیار معروف هستند، می­‌تواند کار سختی باشد اما یک رویکرد اصلی می ­تواند به شما کمک کند که تا این واژه ­های جستجوی رقابتی را در نظر بگیرید. اگر شما تعداد زیادی از مقالات با موضوعات مشابه را نگارش می­‌کنید، نیاز است برای گوگل مشخص کنید که کدام یک از آنها مهم‌­ترین هستند. اگر شما این کار را انجام ندهید، شانس خود را برای رتبه­‌بندی خوب در نتایج جستجو از دست می‌­دهید. با ارائه ساختار لینک دهی داخلی صحیح بین پست­‌های خود به گوگل می­ فهمانید که کدام مقاله بهترین است.

ساختار لینک دهی برای محتوای اصلی سایت­

مقالات اصلی باید دارای یک جا و مکان برجسته در وب­سایت شما باشند. به طور ایده‌­آل شخصی باید قادر به کلیک­ کردن مستقیم مقالات اصلی در صفحه خانگی وب­سایت شما باشد. همچنین همه‌ی پست­‌های دیگر در مورد موضوعات مشابه باید دارای لینکی برگشتی به مقاله اصلی مربوط به خود باشند، بنابراین اهمیت آن از ساختار سایت شما واضح است.

 وقتی سایت شما توسعه می­‌یابد، شما تعداد زیادی پست جدید در وبلاگ خواهید نوشت که از زاویه­های دیگر به آن موضوع نزدیک می­‌شوند و هر یک از آنها به مقاله اصلی شما لینک می­‌خورند. این ساختار پیوند داخلی شانس رتبه‌­بندی مقالات اصلی شما را در جستجوهای گوگل افزایش می­‌دهد.

داستان زیر ممکن است به شما در درک این اصل کمک کند:

تصور کنید که به نقشه کشور نگاه می­‌کنید. شهرهای کوچک و شهرهای بزرگ همه به گونه­‌ای به هم متصل شده­‌اند. اما جاده­‌های شهرهای بزرگ بسیار بیشتر از شهرهای کوچک خواهد بود. این شهرهای بزرگ، به مثابه محتوای اصلی سایت شما هستند و بیشترین لینک را دریافت می­‌کنند. شهرهای کوچک به مثابه پست­‌های شما درباره موضوعات خاص‌­تری هستند. برخی از جاده‌­ها (پیوندها) هستند که به آن‌ها منتهی می­‌شوند، اما نه به اندازه شهرهای بزرگ!

یک مثال مشخص­‌تر:

من پست­‌های مختلفی در مورد کپی رایتینگ سئو می­‌نویسم که هر کدام جنبه‌ی متفاوتی از آن را بررسی می­‌کنند. مقاله اصلی برای این موضوع، راهنمای نهائی برای کپی رایتینگ می­‌باشد و هر زمان که من پست جدیدی در مورد کپی رایتینگ سئو می‌­نویسم، لینکی را به آن مقاله اصلی اضافه می­‌کنم. با این کار من برای گوگل مشخص می­‌کنم که راهنمای نهایی، مهم­‌ترین مقاله در مورد کپی رایتینگ سئو در سایت ماست و در نتیجه شانس آن را برای رتبه‌­بندی افزایش می­‌دهد.

کدام مقالات برای من اصلی محسوب می­‌شوند؟

مقاله اصلی خود را با دقت انتخاب کنید. به چهار یا پنج صفحه‌­ای که دوست دارید شخصی هنگام بازدید از وب سایت شما بخواند، فکر کنید. این مقالات باید اصلی­‌های سایت شما باشند. کدام مقالات برای شما مهم‌­ترین هستند؟ کدام یک کامل­‌ترین و معتبرترین هستند؟ آیا این کلمات کلیدی موردنظر شما است که می­‌خواهید بیشترین رتبه­ بندی را بدست آورد؟

مفهوم اصلی آنقدر مهم است که پلاگین SEO Yoast ما شامل گزینه‌­ای برای نشان­دادن اصلی بودن یا نبودن مقاله است. اگر شما مقاله ه­ای را به عنوان اصلی در نظر می‌گیرید، Yoast SEO به شما کمک می‌­کند تا یک مقاله تأثیرگذار بنویسید و یک ساختار لینک دهی داخلی ایجاد کنید.

در ویرایشگر کلاسیک، جعبه متای Yoast دارای ضامن اصلی اساسی است. ویرایشگر بلوک دارای یک نوار کناری می‌­باشد.

علامت­گذاری مقالات اصلی به این معنی است که می­‌توانید لیستی از آن‌ها را در نمای کلی پست خود ایجاد کنید، بنابراین می‌­توانید به راحتی به  بهبود آنها بپردازید. و مهمتر از همه ابزار پیشنهاد پیوند در Yoast SEO Premium به مقالاتی که شما به عنوان اصلی علامت­گذاری می­‌کنید، اولویت خواهد داد، بنابراین اگر در مورد موضوعی خاص می­نویسید هرگز فراموش نخواهید کرد که به بهترین مقاله خود در یک موضوع خاص لینک دهید.

اگر وب­سایت شما بسیار بزرگ است، محتوای اصلی سایت بیشتری نسبت به وب­سایتی که کوچک است خواهید داشت. شما احتمالاً در مورد بیش از یک موضوع خواهید نوشت، بنابراین مطمئن شوید که از هر گروه یک مقاله اصلی را انتخاب می­‌کنید.

بهینه­‌سازی (محتوای) اصلی سایت با Yoast SEO

Yoast SEO بعضی ابزارهای کمکی را برای بهینه­‌سازی اصلی به شما پیشنهاد می‌­دهد، از جمله یک شمارنده لینک های متنی، تحلیل محتوای اصلی سایت و حتی پیشنهادهای لینک دهی داخلی که در آن مقالات اصلی نسبت به سایر پست­ها اولویت دارند.

بیشتر بخوانید: نحوه تنظیم راه­کار محتوای اصلی سایت با Yoast SEO

شمارنده لینک های متنی

با Yoast SEO شما می­توانید مقالات اصلی­ تان را در خلاصه پست ببینید تا بفهمید که چند لینک داخلی در یک پست قرار گرفته و چند پست به آن لینک می­ شوند. این شمارنده لینک های متن به شدت مفید است. زیرا می­توانید با یک نگاه ببینید محتوای اصلی سایت شما لینک های کافی از سایر پست­ های مرتبط را دارد یا خیر؟!

تحلیل (محتوای) اصلی سایت

اگر واقعاً می­ خواهید مقالات اصلی خود را عالی کنید، به تجزیه و تحلیل محتوای خاصی برای آنها نیاز دارید. محتوای مشخص شده به عنوان اصلی دقیق­تر از حد معمول در مورد مواردی مثل سئو و خوانایی در تجزیه و تحلیل محتوا مورد قضاوت قرار می­گیرد، زیرا می­ خواهید این مقاله طولانی­ تر و دارای محتوای عالی باشد، همچنین توجه خواننده را جلب کرده و رتبه بالایی داشته باشد. بخوانید که چگونه این تحلیل به شما کمک می­ کند تا (محتوای) اصلی خود را بهینه کنید.

پیشنهاداتی در مورد لینک های داخلی

Yoast SEO Premium دارای یک ویژگی لینک دهی داخلی است. در واقع یواست سئو آن چه را می­ نویسید تجزیه و تحلیل می­کند و از برجسته­ ترین کلمات در متن خود استفاده می­کند تا مشخص کند کدام مقاله ­ها مرتبط هستند و بنابراین کدام یک را باید لینک داد. مقالات اصلی در محاسبه پیشنهادات لینک های داخلی ما به صورت متفاوت رفتار می­ کنند زیرا از اهمیت بیشتری برخوردار هستند و ارزش بالاتری دارند. این امر لینک دهی به مقالات مهم شما را بسیار آسان می­ کند.

پنج گام برای یک رویکرد اصلی اثرگذار

در حالت ایده ­آل، شما باید تحقیقات کلمات کلیدی گسترده­ ای را انجام دهید که به شما کمک می­کند مقاله ­های اصلی بسیار جذاب، طولانی، آموزنده و زیبا را بنویسید. اما اگر شما اینقدر وقت نداشته باشید، چه می ­کنید؟ و اگر تعداد زیادی مقاله نوشته ­اید، چه می­کنید؟ این پنج گام را دنبال کنید تا محتوای اصلی سایت اثرگذاری را ایجاد کنید.

گام1: در مورد کلمات کلیدی فکر کنید

شما باید در مورد کلمات کلیدی که می­ خواهید برای آنها رتبه ­بندی کنید، تصمیم بگیرید. مقالات اصلی شما باید برای head یا رقابتی­ ترین کلمات کلیدی بهینه شود، بنابراین حتماً تحقیق درباره کلمات کلیدی را انجام دهید.

گام 2: بهترین پست را انتخاب کنید.

پست­ هایی را که برای کلمات کلیدی پیرامون مهم­ ترین کلمات کلیدی بهینه شده­ اند، مرور کنید. به نظر شما کدام پست بهترین است؟ از حالا به بعد این محتوا، محتوای اصلی سایت شما خواهد بود!

گام 3: محتوای اصلی مورد نظر را بازنویسی کنید.

مقاله اصلی خود را دوباره بنویسید. آن را عالی و مناسب SEO تنظیم کنید. از آنجا که مقالات اصلی معمولاً طولانی هستند، به خوانایی بیشتر توجه کنید. مطمئن شوید که از عناوین زیادی استفاده می­ کنید. فهرست در ابتدای مقاله اصلی طولانی همچنین یک ایده خوب است. مقاله خود را گسترش دهید و مطمئن شوید که کاملاً بروز است. و فراموش نکنید که آن مقاله را مرتباً بازنویسی و بروز کنید.

 گام 4: پست­های دیگر خود را در انواع طولانی بهینه کنید

سایر پست­ های وبلاگ که درباره موضوعات مشابه مقاله اصلی شما هستند، باید برای انواع طولانی کلمه کلیدی head که در مقاله اصلی خود به آن توجه ویژه­ ای دارید، بهینه شود.

گام 5: از انتها به head پیوند بدهید.

شما باید به گوگل بفهمانید که مقاله اصلی جدید شما مهم­ترین مقاله در مورد آن موضوع در سایت شما است. فراموش نکنید که از همه مقاله­ های طولانی به مقاله اصلی خود لینک دهید!

موفقیت­های سریع در سئوی صفحات اصلی سایت

در زندگی واقعی، شاید شما وقت آن را نداشته باشید که چنین ساختار مفصلی را بسازید. هنوز هم نوشتن مقاله در مورد یک موضوع خاص اغلب منجر به الهام­ گرفتن برای نوشتن مقاله در مورد یک موضوع مشابه می ­شود. شما باید سعی کنید این پست دوم را برای کلمه کلیدی اصلی کمی متفاوت بهینه کرده و این پست­ ها را به صورت داخلی لینک دهید.

هر زمان که شما یک پست می ­نویسید، باید به پست­ های مشابهی که نوشته ­اید فکر کنید و به آن ها لینک بدهید. آیا در حال حاضر مقاله مهمی در این باره دارید، حتی اگر هنوز کاملاً عالی نیست؟ اگر از Yoast SEO Premium استفاده می­ کنید، ابزار لینک دهی داخلی را تحت نظر داشته باشید تا ببینید چه مواردی پیش می­ آید.

همچنین مطمئن شوید که ساختار پیوندی صحیح را تنظیم کرده ­اید. این زمان زیادی از شما نمی ­گیرد و واقعاً می­تواند به شما در رتبه ­بندی مهم ­ترین مقاله کمک کند. به تمام پست­ های موضوع موردنظر خود نگاهی بیندازید و از مهم­ترین مقاله خود از همه پست­ های خود (کمتر جالب) در مورد آن موضوع خاص لینک هایی را اضافه کنید. می­ توانید از شمارنده لینک دهی متن Yoast استفاده کنید تا مرتباً لینک های داخلی کافی با مقالات مهم خود را بررسی کنید.

طرح های Yoast برای محتوای اصلی سایت

ساختار سایت برای سئو مهم است. داشتن یک ساختار سایت خوب به این معنی است که هم موتورهای جستجو و هم بازدیدکنندگان می ­توانند به راحتی در سایت شما پیمایش کنند تا آنچه می ­خواهند را پیدا کنند. برای کمک به شما در رسیدن به این هدف، ما به طور مداوم در حال کار بر روی بسیاری از ویژگی­ های دیگر در Yoast SEO هستیم که باعث بهبود ساختار وب سایت شما می­ شود.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.