مقالات آموزشی

آشنایی با روش های تولید محتوای سایت فروشگاهی

مفید بود؟

در زمینه تولید محتوای سایت بررسی های مختلفی صورت گرفته است و اینطور که مشخص است نیاز است که در ابتدا انواع تولید محتوای سایت مورد ارزیابی قرار بگیرد. در این مقاله ما فرض می کنیم که سایت فروشگاهی است و هدف اصلی فروش محصول ایت. در نظر داشته باشید که ساختار تولید محتوای سایت برای خدمت رسانی بسیار متفاوت خواهد بود و سایت های شرکتی و آموزشی نیز دارای شرایط مخصوص به خود هستند.

 نکات کلیدی تولید محتوای سایت فروشگاهی

تولید محتوای سایت برای فروشگاه در ابتدا باید با یک سری پیش بینی ها همراه باشد. در ابتدا باید مشخص شود که محصولی که قرار است به فروش برسد از چه کیفیتی برخوردار است و چطور می توان محصور را ارزانتر به فروش رساند. این در حالی است که باید مشخص شود سایت دارای چه امکاناتی است. هرچه امکانات سایت بیشتر باید تولید محتوای سایت آسانتر می شود. اولین گامی که برای تولید محتوای سایت فروشگاهی باید برداشته شود توضیح دقیق در خصوص محصول است. دقت نمایید ه باید خود محصول مورد ارزیابی قرار بگیرد. فرض می کنیم که سایت در زمینه فروش انواع ساعت فعالیت می کند بنابراین باید توضیح داده شود که موتور ساعت چه میزان کیفیت دارد و چه خوب است که دلایل علمی برای کیفیت مشخص شود سپس باید در خصوص عقربه ها و سایر اجزای ساعت ارزیابی صورت بگیرد. خوب است که میزان ضد آب بودن محصول نیز توضیح داده شود. بنابراین اینکه بخواهیم در همان ابتدای راه بگوییم سایت ما یک ساعت را به ارزان ترین شکل ممکن به دست شما می رساند و هرگز چنین پیشنهادی جلو راهتان قرار نخواهد گرفت هرگز یک متن هوشمندانه نبوده و کاربر خیلی سریع متوجه می شود که سایت شما برای جذب کاربر به سراغ تبلیغات اغراق آمیز رفته است و دیگر به سراغ سایت مورد نظر نمی رود.

تبلیغات افراطی در تولید محتوای سایت ممنوع

تولید محتوای سایت فروشگاهی نیاز به تبلیغات دارد اما تبلیغات در حد نرمال و نه بیشتر از حد معمول! این تصور که در سایت های فروشگاهی مدام صحبت از تبلیغات است هرگز نمی توان انتخاب جالبی باشد حتما می پرسید چرا؟ در نظر داشته باشید که یک مشتری به طور کلی وقتی قرار است یک محصول را خریداری نماید به کیفیت و قیمت آن توجه می کند او خیلی علاقه ای به شنیدن تعریف و تمجیدهای بیهوده ندارد. در راستای مثالی که در بخش قبل زدیم اگر شما می خواهید اعلام کنید که قیمت این ساعت ارزان است و سایت محصول را در وضعیت منصفانه به فروش می رساند باید اینطور بنویسید که اگر به تعرفه موجود شک دارید و یا از نظر شما گران است می توانید با در نظر گرفتن کیفیت کار ما را با سایر سایت ها مقایسه نمایید و ما از مقایسه شما خرسند هستیم حقیقت این است که بسیاری از کاربران هرگز زمان و حوصله این مقایسه را ندارند و شنیدن این جمله برای آن یک نوع قوت قلب بوده و سبب می شود که به سایت شما اعتماد نماید. قلم نوشتاری در تولید محتوای سایت بسیار مهم است و افراط و تفریط نمی تواند گزینه های قابل قبولی باشد. یک موضوع دیگر که شاید بتواند در همین بخش در نظر گرفته شود تبلیغات به صورت غیر قابل کنترل است. اگر یک نویسنده برای توضیح یک محصول مدام اعلام کند که محصول ما هرگز خراب نمی شود در واقع کاربر را ساده لوح فرض کرده است و این روند سبب می شود که کاربر نسبت به سایت شما دچار سوتفاهم شود.

تبدیل کاربر به مشتری در تولید محتوای سایت

تولید محتوای سایت باید به صورتی باشد که کاربر تبدیل به مشتری شود اما از راه دست! این جمله در ابتدا آنطور که باید نمی تواند جالب به نظر برسد اما به زبانی عامیانه تر هرگز سایت نباید گدایی کاربر نماید این که بخواهید از جملاتی مانند ” لطفاً یک بار محصول ما را خریداری نمایید ” یا ” ما به مشتری مثل شما نیاز داریم” از دسته متن های کاذب محسوب می شود و هرگز از سوی کاربر ارزش بالایی ندارد. در نظر داشته باشید که متن ها باید به صورتی نوشته شود که کاربر متوجه شود که سایت از محصولی که می فروشد مطمئن است و اگر عجله نکند خودش ضرر می کند در واقع متن ها باید به صورتی نوشته شود که کاربر خود بخواهد به مشتری تبدیل شود و علاقمند به سایت شما باشد. یک نکته مهم دیگر نیز در این زمینه وجود دارد که جا دارد در همین بخش مورد ارزیابی قرار بگیرد. در صورتی که فکر می کنید متن نوشته شده تنها برای سلیقه های خاصی است باید هرچه سریعتر در متن مورد نظر تغییر ایجاد شود.

تولید محتوای سایت باید همه پسند باشد

تولید محتوای سایت باید به صورتی باشد که سلیقه های مختلف را شامل شود. به عنوان مثال اگر قرار است یک متن به اندازه 800 کلمه در خصوص یک محصول مانند چرخ خیاطی نوشته شود باید بخشی از آن نگاه درونگرایی به محصول باشد و از کیفیت و قطعات داخلی آن با ذکر واژگان علمی استفاده شود قطعاً افرادی هستند که در زمینه خرید این محصول نگاه سختگیرانه دارند، از طرفی بهتر است بخشی از متن در زمینه شکل و رنگ آمیزی محصول به کار برود . چه خوب است در نهایت اشاره ای به روش خرید محصول به صورت اینترنتی شود و در این زمینه اطمینان ایجاد شود. هیچ یک از بخش ها نباید به صورت افراطی در نظر گرفته شود. اگر بخواهید به محض استفاده از اسم چرخ خیاطی شروع به توضیح در زمینه روش خرید کنید و روش های خرید در فروشگاه را به شکلی افراطی توضیح دهید مشتری از سایت زده می شود و دیگر به سراغ سایت شما نمی آید عموماً در زمینه محصولات خوب است که بررسی های دقیق صورت بگیرد و همیشه یک سری اطلاعات تکمیلی و جدید در زمینه محصول مورد نظر ارائه داده شود.

تولید محتوای سایت برای فروشگاه باید به روزرسانی دقیق داشته باشد ، به روزرسانی تولید محتوای سایت باید به شکلی باشد که هر بخش آن از بخش های دیگر مجزا به نظر برسد. شایان ذکر است که در این سری از محتوا همیشه نیاز به سیاست های جدید نوشتاری و قلمی خاص است.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.