بررسی طراحی سایتی که متعلق به یک بانک است چه قسمت هایی زیر ذره بین قرار خواهند گرفت. بانک قوامین طراحی سایت خود را بر اساس
برای سفارش آنلاین طراحی سایت کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین طراحی سایت ثبت نمائید تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.
دیری است که تمامی کسب و کارها سعی میکنند در دنیای مجازی پایگاهی برای خود ایجاد کنند. بانکها را نباید از این قصه مستثنی دانست. آن ها از حضور در فضای مجازی به دنبال اهداف بزرگی هستند و برای نیل به مقصود، که همان ارائه تمامی خدمات حضوری به صورت مجازی است؛ وبسایتهایی طراحی میکنند و میکوشند به طور حداکثری خدمات الکترونیک ارائه کنند. نامی که برای این دست از فعالیتها برگزیده میشود؛ بانک داری الکترونیک است.
هدف از بیان مقدمه بالا این بود که مشخص شود از تحلیل و بررسی سایتی که متعلق به یک بانک است چه قسمتهایی زیر ذره بین قرار خواهند گرفت. به بیان دقیق باید گفت علاوه به مولفههای زیبایی شناسی که هر تجارت الکترونیکی باید در طراحی سایت خود به آن توجه کند؛ چگونگی کیفی و کمی ارائه خدمات حضوریِ بانک در چارچوب الکترونیک، عیار وبسایت را مشخص خواهد کرد. در سطرهای پیش رو به طور دقیق تر به وبسایت بانک قوامین خواهیم پرداخت.
یک نگاه کلی
وبسایت ghbi.ir یک طراحی تک صفحه و بسیار ساده دارد. در قسمت بالا یا بخشی که به هدر سایت معروف است چند طراحی به صورت چرخشی نمایش داده میشوند و سعی می شود به طور بصری طرحها و فعالیت های بانک اطلاع رسانی شود. هر چند باید گفت که با هر متر و معیاری طرح (عکس)های استفاده شده در این قسمت و به طور کلی آیکونها فاقد جذابیت هستند و به نظر نمیرسد یک طراح کارکشته سایت را طراحی کرده باشد.
ساختار سایت
هر چه قدر طراحی سایت فاقد جذابیتهای بصری و خالی از خلاقیت است؛ بدون تعصب باید گفت ارائه امکانات سایت در حد قابل قبولی به نظر می رسد. اینترنت بانک، اخبار و موبایل بانک و مناقصه ها به صورت برجسته قابلیت دسترسی دارند و میتوان به بخش ویژه ی شهرستانها هم سرک کشید.
بررسی طراحی سایت سازمانی بانک قوانین
در نیمه پایینی سایت یک نکته جالب دیگر وجود دارد؛ و آن اختصاص دادن یک بند مشخص در صفحه اصلی به بررسی شکایات مشتریان است. قرار دادن این بخش در قسمت دسترسی سریع در نگاه اول پیام جالبی به مخاطب متبادر میسازد؛ هر چند که باید دید در عمل به چه صورت خواهد بود
در بخش آخر سایت هم در سه قسمت امکان مطالعه قوانین، ایجاد ارتباط و همچنین پیوند به بیرون فراهم شده است.
چه چیزی در وب سایت موسسه شما وجود دارد؟ احتمالاً نام، ساعت، آدرس شعبه و محصولات و خدمات خود را دارید. این یک شروع عالی است اما با اضافه کردن چند ویژگی دیگر می توانید سایت خود را به یک ابزار بازاریابی کامل تبدیل کنید که بازدیدکنندگان را به دارندگان حساب تبدیل می کند. برای یادگیری آناتومی طراحی وب سایت یک بانک موفق، از بانکداری آنلاین گرفته تا چت زنده ، ادامه مطلب را بخوانید.
دسترسی آسان به بانکداری آنلاین
در مطالعه اخیر، 77٪ از هزاره ها گفتند که فقط یک موسسه مالی را در نظر می گیرند که بانکداری آنلاین و همچنین شعبه های داخلی را ارائه دهد. به این معنی که اگر بانکداری آنلاین نداشته باشید ، حتی مورد توجه نسل های جوان قرار نخواهید گرفت. اگر قبلاً بانکداری آنلاین ارائه می دهید ، یافتن و استفاده از آن برای مصرف کنندگان آسان است. یک دکمه یا پیوند به بانکداری آنلاین در ناوبری برتر خود قرار دهید تا بازدید کنندگان بدانند دقیقاً کجا باید بروند.
سازگار با موبایل
در چند سال گذشته Google رتبه بندی سایت هایی را ارائه داده است که از نظر تلفن همراه مناسبتر از سایتهایی هستند که اینگونه نیستند. اطمینان از پاسخگویی سایت شما ، رتبه بندی جستجو را بهبود می بخشد. دلیل حتی بهتر؟ طبق سایت، SimilarWeb 56 درصد از کل ترافیک وب در دستگاه های تلفن همراه اتفاق می افت، بنابراین یک سایت مناسب موبایل دسترسی بازدیدکنندگان به محصولات و خدمات شما را آسان می کند. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در ایجاد موبایل دوستانه سایت خود در نظر بگیرید:
- از قلم ها و دکمه های بزرگتر استفاده کنید (حداقل 14 پیکسل برای اندازه قلم)
- همیشه از یک متا تگ viewport استفاده کنید
- صفحه تلفن همراه جداگانه ایجاد نکنید در عوض از طراحی ریسپانسیو استفاده کنید
- از نمایش داده های رسانه استفاده کنید (این از دستگاه می پرسد اندازه آن چیست)
- طراحی با استفاده از درصد (به عنوان مثال، یک تصویر درصد مشخصی از عرض صفحه را اشغال می کند)
- از قلم های استاندارد استفاده کنید
- از فلش استفاده نکنید
جدا بودن صفحات محصولات
وب سایت شما نباید فقط یک بروشور آنلاین باشد. آن را مانند یک قیف فروش بدانید و آن را به گونه ای سازماندهی کنید که به شما در انجام فروش کمک کند. برای هر محصولی صفحات منحصر به فرد داشته باشید و برای اقدام به فعالیت های واضح برای افراد بتوانید به آن صفحات بروید. از آن صفحات محصول، اطمینان حاصل کنید که یک بازدید کننده سایت می داند چگونه محصول یا خدمتی را که به آن علاقه دارد، واقعاً دریافت یا ثبت نام کند
افتتاح حساب آنلاین با دعوت به عمل قوی
این برای همه محصولات شما بسیار مهم است. اگر بازدید کننده ای علاقه مند است ، می خواهید برای او راحت حساب باز کنید یا مراحل درخواست وام را مستقیماً از سایت خود با یک فراخوان قوی شروع کنید. عبارات ساده و گرا مانند “باز کردن حساب” یا “اکنون درخواست دهید” را امتحان کنید. یافتن اطلاعات یا برداشتن مراحل بعدی دشوارتر است، شانس شما برای بستن فروش کمتر است.
جمع بندی
اگر سایت را با این دید نگاه کنیم که قرار است مشتریان بانک به آن مراجعه کنند و سرویس دریافت کنند؛ طراحی سایت مشکلی ندارد؛ اما اگر سایت را از دریچه ی دید یک مخاطب یا مشتری که به دنبال انتخاب بانک می باشد و مطالعه ی شرایط را مد نظر دارد بنگریم؛ باید بگوییم طراحی فوق فاقد جذابیت های بصری و استانداردهای سطح بالای روز است