در دنیای بازاریابی محتوا، استراتژی پادشاه است. تجزیه و تحلیل احساس، شناسایی زاویه، شناسایی زیر موضوع، پرسش های هیجان انگیز و ارزیابی رسانه ها به شما کمک
رویایتان را در تولید محتوا به واقعیت می رسانیم. رایا مارکتینگ با بکارگیری بیش از 7000 نویسنده متخصص در تمامی زمینه های کسب و کار، برگزاری آزمون تخصصی نویسنده سئوکار، دیتاماینینگ و مدیریتی ویژه توانسته است علاوه بر حفظ و کنترل کیفیت، هزینه تولید محتوا را برای بازاریابی محتوایی سایتتان به طرز قابل ملاحظه ایی کاهش دهد. تولید محتوا در تمامی زمینه های کسب و کار به بیش از 7 زبان زنده دنیا تولید و ترجمه میگردد.
بازاریابی محتوا هر روز دستخوش تغییرات بسیاری میشود. با به روزرسانیهای جدید الگوریتمهای مرغ مگس خوار و رنک برین گوگل کارشناسان سئو فهمیدهاند که هر چی بیشتر باید محتوای مورد نیاز کاربران تولید کنند. استراتژی های مخاطب محور در بازاریابی محتوا طرفداران بیشتری پیدا کردهاند. از طرفی استراتژیهای با محور کلمات کلیدی نیز کمکاکان طرفداران خود را داشته و برای موفقیت بازاریابی محتوا در وهله دوم لازم است. برای بکار گیری صحیح هر دو استراتژی فوق روشی وجود دارد به نام «زاویه ی بهینه محتوا» که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت:
زاویهی بهینه محتوا در بازاریابی محتوا چیست؟
حلقه مفقوده ی ارتباط استراتژی کلمات کلیدی و استراتژی مخاطب محور در بازاریابی محتوا زاویه بهینه محتوای منحصر به فرد در کار شما است. تصور کنید میخواهید با هدف گیری مناسب تیری را دقیق به هدف بزنید. برای اینکار باید یک زاویه ی مناسب برای نشانه گیری پیدا کنید. برای رسیدن به هدف خود در بازاریابی محتوا نیز باید زاویه درست را پیدا کنید.
در این روش نقاط تلاقی تخصص برند شما و نقاط ضعف و نیازهای مخاطبین مشخص شده و بر اساس آن استراتژی تولید محتوا تدوین میشود. برای یافتن زاویه بهینه محتوا شما ابتدا باید نیازهای مخاطبین خود را به خوبی بشناسید. هنگام جستجو آنها به دنبال چه چیز هستند؟ نگرانی های آنها چیست؟ سوالات آنها در زمینه کاری شما کداماند؟ این اطلاعات را از طریق تحقیق کلمات کلیدی و ابزار سئو بدست آورید. پس از مرحله باید مزیتهای رقابتی خود را نسبت به رقبا پیدا کنید.
شما کدام یک از نیازهای مشتریان را بهتر از رقبای خود برطرف میکنید؟ کدام نیازهای مخاطبین توسط رقبا برطرف نمیشود که شما میتوانید آنها را برطرف کنید. امکاناتی که دارید و دیگر رقبا فاقد آن هستند را در نظر گرفته و لیستی از مزیتها و تواناییهای منحصر به فرد خود تهیه کنید. به این طریق شما سه کار مهم انجام دادهاید:
- توجه به نیازهای مخاطب
- استفاده از کلمات کلیدی برای اطلاع از این نیازها
- توجه به تخصص و مزیت رقابتی خودتان
پس از جمعآوری اطلاعات فوق شما آمادهاید که با استفاده از روش زاویه ی بهینه محتوا یک استراتژی برای بازاریابی محتوای خود که مختص شما بوده و بهترین عملکرد را برای شما داشته باشد تدوین کند.
ارزیابی انجام شده در مراحل بعدی اجرای برنامه بازاریابی محتوا راهنمای شما خواهد بود. شما با استفاده از این اطلاعات خواهید دانست در میان رقبا و در صنعت خود چه جایگاهی مناسب شماست و محتوایی که باید تولید کنید چه موضوعات و مباحثی را و به چه شکل پوشش دهد. اهمیت استفاده از روش زاویه بهینه محتوا در بازاریابی محتوا این است که از اتلاف وقت برای تولید محتوا در زمینههای غیر تخصصی شما یا موضوعاتی که مورد علاقه ی مخاطب نیست جلوگیری میکند.
مزیت دیگر این است که شما به کلمات کلیدی اصلی کسب و کارتان کاملا بی توجه نبوده اید و آنها را در انتخاب موضوعات محتوای خود به کار برده اید. این نوع استفاده از کلمات کلیدی با تغییرات جدید الگوریتمهای موتورهای جستجو همخوانی بیشتری دارد و موجب کسب رتبه مناسب در میان نتایج جستجو خواهد شد. لازم به ذکر است مشورت و استفاده از تجربیات کارشناسان محتوا و سئو برای یافتن زاویه بهینه محتوا در بازاریابی محتوایی شما اهمیت فراوانی دارد.
موقعیت تجاری نام تجاری خود
یک مارک و موقعیت محصول به وضوح مشخص شده به شما کمک می کند تا تجربهای سازگار برای مخاطبان خود ایجاد کنید و از طریق تمام کانال های بازاریابی محتوای خود، تصویری مناسب از برند خود بسازید.
سوالات زیر به شما کمک می کند تا در مورد موقعیت خود در بازار ایده پردازی کنید:
- مشتریان فعلی و بالقوه من چه کسانی هستند؟
- آنها به دنبال چه نوع تجربه ای هستند؟
- فضای رقابتی چیست؟
- چگونه رقبای برتر من مارک های خود را به بازار عرضه می کنند؟
- ارزش منحصر به فرد برند من چیست؟
- محصول من برای حل چه مشکلاتی کمک می کند؟
- چه چیزی آن را به گزینه بهتری نسبت به رقبای من تبدیل می کند؟
- چگونه میتوان شخصیت برند خود را برجسته کرد؟
گزاره ارزش رسانه متعلق به خود
برای ایجاد نام تجاری خود به عنوان ناشر محتوای معتبر، باید پیشنهاد ارزش رسانه متعلق به خود را تعریف کنید. با محتوای خود چه ارزش منحصر به فردی را برای مخاطبان خود فراهم می کنید؟ چگونه از سایر محتواسازان متمایز هستید؟ چرا خوانندگان باید محتوای شما را دنبال کنند کانالها؟
شروع به تحقیق در مورد مخاطبان خود کنید تا نوع اطلاعاتی را که به دنبال آن میگردند و منابع مورد علاقه آنها را شناسایی کنید. سپس، استراتژی های محتوای رقبا را تجزیه و تحلیل کنید تا جای تحریریه خود را پیدا کنید غالباً، مارکها بر رقبای خود در بازار تمرکز کرده و توجه کافی به سایر تولیدکنندگان محتوا ندارند. هنگامی که تصمیم به توسعه رسانه های تحت مالکیت خود گرفتید، باید تمام ناشران را در حوزه تخصص خود به عنوان رقبای بالقوه در نظر بگیرید. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که رسانه های بدون مارک، مانند مجلات آنلاین، وبلاگ های صنعت یا کانال های ویدیویی اینفلوئنسرها، بخشی از تحقیقات رقابتی شما هستند.
مورد تجاری
تأمین ارزش برای مخاطبان، بخشی جدایی ناپذیر از یک استراتژی محتوای موفق است. اما بازاریابی محتوا علاوه بر جذب خوانندگان و پیروان جدید، باید تجارت شما را به جلو سوق دهد.
اهداف تجاری مورد نیاز شرکت خود را برای دستیابی به اهداف مشخص کنید و دریابید که چگونه بازاریابی محتوا تجارت شما را به این اهداف نزدیک میکند. چه تعداد منابع برای سرمایه گذاری نیاز دارید در استراتژی محتوای خود و چه نتیجه ای می خواهید از این نتیجه بگیرید؟ یک پرونده تجاری مستند به شما کمک می کند مزایا، هزینه ها و خطرات اجرای استراتژی بازاریابی محتوا را در شرکت خود بهتر درک کنید و تصمیم گیرندگان را در مورد ارزش آن برای شرکت متقاعد کنید.
برنامه استراتژیک
یک برنامه استراتژیک باید بر اهداف شما و چگونگی دستیابی دقیق آنها متمرکز باشد. این به شما کمک می کند تا در هر مرحله از استراتژی محتوای خود فکر کنید. این طرح باید به شما کمک کند با تلاش های بازاریابی محتوا تصمیم بگیرید به چه کسی میخواهید برسید، چگونه این محتوا را به آنها تحویل می دهید و در آخر اینکه چگونه نتایج هدفمند خود را بدست آورده و اندازه گیری میکنید حال بیایید ببینیم که چگونه می توانید با چند نکته و ابزار مفید یک برنامه استراتژی محتوای عالی تهیه کنید که به شما در کارآیی بیشتر کمک کند.