دیگر در چه جاهایی گروه بندی محتوا، باعث درخشش داده های Google Analytics می شود؟
بسیار از گزارشات مورد علاقه شما در Google تحلیلی باعث گروه بندی بهتر محتوا می شوند. این رفتار گزارشاتی را دنبال می کند که با گروه بندی محتوای شما به وجود می آیند.
ما دیگر نیازی به بررسی این گزارش با چند شاخه از داده ی پنهان در View نداریم. حالا شما شاهد این هستید که چگونه مردم بر اساس تعاریف گروه بندی محتوا که قبل از این انجام دادید، سایت شما را بازدید می کنند.
گزارشات سفارشی شده
همچنین شما می توانید گزارش سفارشی شده ای را برای ترکیب چندین فیلد با یکدیگر استفاده کنید. برای مثال، سعی کنید بازدیدهای سازمان یافته را بر اساس سالی که شما محتوا را نوشته اید و موضوع آن را در یک گزارش ببینید.
همچنین شما می توانید تغییرات داده ی خود را به اینجا اضافه کنید تا بتوانید مقدار محتوایی را که در یکسال تولید کرده اید، ببینید.
چند سال پیش من یک پست در باره ی سرمایه گذاری روی SEO برای TouMoz نوشتم. اساس این فرضیه این است که SEO سرمایه گذاری مناسب نسبت به بودجه ی معمولی انجام نمی دهد. برای مثال، شما برای همه ی کارهایی که در SEO انجام میدهید در سال 2015 می توانید بودجه بندی کنید، اما برای سالهای آتی بازدهی موثرتری وجود خواهد داشت.
یک گزارش سفارشی شده به وسیله سالی که پست گذاشته شده است می تواند به شما در فهمیدن بازدهی مداوم سرمایه گذاری در زمنیه SEO در طول چندین سال، کمک کنید.
چه گروه بندی های محتوای دیگری را میتوان در جستجو ها کشف کرد؟
زمانی که ما اقدام به گروه بندی محتوا برای تحلیل کردیم، امکانات بسیار زیادی در اختیار ما قرار گرفت. در اینجا ایده های
بیشتری برای اعمال گروه بندی محتوا بر اساس اندازه گیری آنها، آمده است:
• گروه بندی بر اساس شمار به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی. شمار به اشتراک گذاری ها چگونه در ترافیک ها و تغییرات اثر می گذارد؟ من اثبات مفهموم به اشتراک گذاری های شبکه اجتماعی را در گذشته انجام داده ام و خروجی مورد نیازم را دریافت کردم.
• گروه بندی بر مبنای لینکهای خارجی که Mozscape API از آنها استفاده می کند. داده های خود را وارد لایه داده کنید و به این ترتیب می توانید شروع به تحلیل چگونگی لینکهای که ممکن است در بازدهی محتوای شما تاثیر گذارند بشوید.
• گروه بندی بر مبنای هر metadataای در پست موجود در صفحه. ما شمار کلمه را در اینجا مدنظر می گیریم، اما می توانیم طول عنوان، کلمات کلیدی مورد استفاده و غیره را هم در نظر بگیریم.
• گروه بندی بر مبنای کلمات کلیدی مورد نظر. از یک فیلد سفارشی شده در WordPress (یا روی CMS شما) برای تحت تاثیر قرار دادن لایه داده خود استفاده کرده و به این ترتیب گروه بندی محتوا را انجام میدهیم.
• مشخص سازی بیشتر تاریخ بر مبنای گروه بندی. به جای اینکه بر اساس سال گروه بندی را انجام دهیم، برای دیدن راهکارهای سریعتر می توان بر مبنای ماه و یا هفته هم گروه بندی را انجام داد.
• گروه بندی بر مبنای نویسنده محتوا. کدام نویسندگان باعث ایجاد ترافیک و یا بازدهی بیشتر می شوند؟
• گروه بندی بر مبنای دپارتمانهای شرکت. آیا دپارتمانهای اصلی در حال ایجاد محتوای بهتر هستند یا خیر؟
شما میتوانید خیلی چیزها را با استفاده از گروه بندی محتوا اندازه گیری کنید. تنها محدودیت واقعی تصور AND بودن محدودیت جاری Google روی 5 گروه بندی در هر View می باشد. شما حتی می توانید این محدودیت هم از این طریق دور بزنید که اگر بخواهید می توانید از چندین View استفاده کنید.
چه نوع سوالهایی را ما می توانیم با گروه بندی محتوا پاسخ دهیم؟
با گروه بندی محتوا در اینجا، ما میتوانیم بیشتر پاسخ گوی سوالات کسب و کار در گزارشات محتوای استاندارد باشیم. در اینجا تعدادی از سوالات کسب و کار وجود دارد که من میتوانم شروع به پاسخگویی آنها با گروه بندی محتوایی که در موردش بحث کردیم، بکنم.
• آیا محتوای بازاریابی ما به هدف می زند؟
• آیا پروسه های ما با محتوای بازاریابی اخیر به هدف خود می رسند؟
• آیا سرمایه گذاری SEO ما همانطور که فکر می کردیم کامل بود؟
• آیا تمرکز جدیدما روی تغییر بازدید کنندگانی که بازدهی چشم گیری را فراهم آورده اند، تاثیر گذار بوده ؟
به وسیله ی گروه بندی محتوا، ما میتوانیم پاسخهایی را بدون موضوعاتی که قبلاً تعریف کرده ایم روی تجزیه و تحلیل ها، جوابهایی را بدست آوریم. ما دیگر خیلی در پستهای انفرادی و صفحاتی که جوابها را پیدا می کنند، جستجو نخواهیم کرد.
ما می توانیم طبقه بندی هایی را برای کسب و کار خود فراهم کنیم و سپس از این طبقه بندی ها و از طریق گزارشاتی که بدست می آوریم برای نمایش اینکه چگونه بازدیدکنندگانمان به وب سایت ما دسترسی پیدا می کنند، استفاده کنیم. ما از طریق گزارشات تبدیلی می ببینیم که آنها چگونه روی وبسایت ما کار کرده اند.
حالا Google Analytics شروع به فکر کردن بیشتر راجع به کسب و کار ما می کند. Google Analytics از کلمات خودمان برای توصیف محتوا در یک ساختنار که ما تعریف کرده ایم، استفاده می کند. به علاوه اینکه ما پردازشهای عظیم و قدرتمندی در Google Analytics برای انجام دادن پرس و جوهای خود داریم.
جایزه: از ابعاد سفارشی شده برای ساخت این گزارشها در قالب سودمند تر استفاده کنید.
اگر توجه بیشتری به متغیرهای لایه ی داده که من در جدیدترین پستم نشان دادم؛ داشتید، سه متغیر در آن قابل مشاهده بود. این سه متغیر دقیقا شمار کلمه برای هر صفحه هستند. این متغیرها همان طور که من اقدام به تحلیل روی گروه بندی محتوا کردم به لایه ی داده اضافه شدند. من به این نتیجه رسیدم که اگر شمار کلمه در Google Analytics قابل دسترس باشد، تعدادی از تحلیل ها ممکن است راحت تر انجام شوند.
در Google Tag Manager، ابعاد سفارشی شده ای را از شمار کلمه که در سه متغیر لایه ی داده مورد استفاده قرار گرفته بود را قرار می دهم. حالا می توانم موضوع پست را به وسیله ی شمار کلمه ی مقاله در Google Analytics ببینم.
سودمند است؟ قطعاً خیلی وقتها سودمند است مثلاً وقتی که نیاز به یک شماره دقیق قابل دسترس در محتوای تحلیلی دارید.
شما میتوانید تا 20 اندازه ی سفارشی شده را در هر ویژگی وب در Google تحلیلی اضافه کنید که فقط با نسخه ی Universal Analytics این امکان وجود خواهد داشت.
الان شما قصد کار کردن با کدام یک از انواع تحلیل محتواها را دارید؟
گروه بندیها مانند یک Cheat-code برای بازاریابهای محتوا عمل می کنند تا به این ترتیب بتوانند تحلیل های خود را برای مراحل بعدی انجام دهند. شما داده های خودتان را وارید Google تحلیلی می کنید و شما از تعاریف خودتان در داخل ابزار استفاده می کنید.
واقعاً هیچ نوع محدودیتی در اندازه گیری هیچ چیزی وجود ندارد.