مفید بود؟

از کدها برای تعریف گروه بندی محتوای خود استفاده کنید

قابلیت که در بالا ذکر شد از داده هایی که شما در Google Analytics فرستاده اید با هر Viewای از صفحه ( URL یا عنوان صفحه) استفاده می کند و تا زمانی که ما URLها و یا عناوین را جستجو کنیم این خوب کار خواهد کرد اما این هم محدودیتهایی برای ما در توانایی انجام تحلیل به وجود خواهد آورد.
اگر شما تمایل دارید که محتوای خود را به وسیله ی کلمات تحلیل کنید، پس برای ارسال داده به Google Analytics نیاز به کد  دارید.
در حالی که استفاده از کدها نگران کننده به نظر می رسد ولی خیلی هم بد نیستند.
به نظر نگران کننده است و این خیلی بد است. من این توانایی را داشتم که کدها را با کمتر از ۳۰ دقیقه کار کردن برای اثبات مفهموم بدست بیاورم.
گروه بندی هایی که شما ممکن است بخواهید ازآنها برای اندازه گیری بازدهی محتوا استفاده کنید، کدام ها هستند؟
درمورد طول محتوا چه طور؟ تعداد زیادی از ما در مورد اهمیت طول محتوا مطالعاتی داشته ایم. اینکه مقاله های طولانی بنویسید ارزشمند است یا این کار را باید فقط به عنوان یک تمرین عالی در نظر گرفت که امکان اعمال در سایت شما را ندارد؟

مقاله را اندازه گیری کنید!

در مورد داده هایی که در محتوای خود منتشر کرده اید، چطور؟ اگر در URL پست خود تاریخ قرار داده باشید، شما قادر خواهید بود قوانین گروه بندی این محتواها را بسازید. من در URL خودم سال را ثبت نکرده ام، بنابراین ممکن است برای انجام دادن این قضیه نیاز به کد داشته باشیم.
در اینجا نحوه ی پیکربندی Google Analytics برای ردیابی شمار کلمه و انتشار سال مقاله ها بیان شده است.
اول، یک تعریف برای گروه بندی محتوا در بخش مدیریت قرار دهید. من index های ۴ و ۵ را برای جلوگیری از ایجاد اختلال انتخاب کرده ام.

قبل از اینکه گروه بندی ها را تعریف کنید، Google جهت استفاده در ردیابی Google Analytics قطعه کدها را در اختیارتان قرار خواهد داد.
من از Google tag manager روی وبسایتم استفاده می کنم، بنابراین با استفاده از لایه ی functionality داده ها را وارد سیستم خود می کنم.
کدهایی که برای شمارش کلمه نوشتم در عکس زیر نمایش داده شده است رنج شماره کلمه و سال انتشار:

ما همین کد را روی هر صفحه از وبسایتمان که از توابع محلی WordPress استفاده کرده بودیم، اعمال کردیم. اگر از Google tag Manager و WordPress استفاده می کنید، خوشحال خواهم شد که شما را با کدی که برای ساخت لایه ی داده آن را ساخته ام آشنا کنم.
بعد، یک macro در Tag Manager برای مرتب سازی این متغیرها ایجاد کردم.

در صورتی که شمار کلمه در WordPress مشخص نباشد من یک مقدار پیش فرض بین ۰-۲۰۰  وارد خواهم کرد، و این باعث می شود که کلمه های ۰-۲۰۰ ای لیست شوند. سپس روی Universal Analytics tag خودم گروه های محتوا را روی tag configuration options قرار میدهم.  Indexهای من با گروه هایی که در واسط Google Analytics قرار دادم تطابق دارد. کلمه هایی که در بین براکت {{}} نمایش داده میشوند macroهایی هستند که در بالا تعریف کردم.

بعد از انتشار، همه صفحاتی که load می شوند داده گروه بندی محتوا را در Google Analytics خواهند فرستاد. بسیار زیباست!
هنگامی که تعاریف شما در اینجا هستند، شما گروه ها را به صورت لیست شده در بخش مدیریت Google Analytics خواهید دید. شما می توانید بیش از ۵ گروه های محتوای یکتا را در هر view تعریف کنید.

شما حتی میتوانید موضوع گروه بندیهای محتوای بیشتری را تعریف کنید در اینجا یک مقاله ی خیلی خوب از Michael King درمورد گروه بندی محتوایی که روی User Journey انجام شده، ذکر شده است.

دیدن این داده ها روی Google Analytics

وقتی تعاریف در محل قرار گرفت، Google Analytics شروع به وارد کردن داده در account شما خواهد کرد. به یاد داشته باشید که تعاریف شما روی داده هایی که به جلو حرکت می کنند کار نمی کنند. متاسفانه این به این معنی است که شما در چند روز به یک تحلیل بامعنا از داده ها نیاز خواهید داشت.
اما وقتی داده وارد آن می شوند کارش بسیار زیباست!
بیایید کار تعریف گروه بندی محتوا را روی نوع موضوع سایت شروع کنیم. من قبلاَ‌ هم این کار را انجام داده ام، بنابراین این داده بینش با معنایی را فراهم خواهد کرد. چیزی که به خاطر آن اقدام به بررسی کردیم و به دنبال بازدید سایتها به وسیله ی نوع موضوع رفتیم در اینجا وجود دارد.

وقتی که ترافیک سایتهای WordPress بیشتر می شود، وابستگی آها به View صفحات کمتر خواهد شد. در اینجا در آمد وابسته شمارش نشده اما نشان دهنده ی این است که ترافیکها به وسیله ی این موضوع آورده شده اند. میزان ترافیک بالا / مقدار کم.
این معیار میزان ترافیک بالا و مقدار صفحات کم به ما کمک می کند که دو نتیجه گیری داشته باشیم:
1.    من نیاز دارم که یک Action بهتر را صدا زده و درمحتوای WordPress پیشنهاد بدهم.بدون داشتن یک action برای گرفتن بازدیدکنندگان نمی توانم چیزی در مورد این موضوع بنویسم. ممکن است که نیاز به سرمایه گذاری روی نوعی از محتوای Premium برای این موضوع داشته باشم.
2.    از ارزش بیشتری برخوردار شوید با این نحوه ی برنامه ریزی برای استراتژی محتوا ممکن است که معانی زیادی برای تمرکز در WorkPerss وجود نداشته. واضح است که محتوای Google Analytics برای من ارزشمندتر است.
با گروه بندی محتوا روی این موضوع، من حالا دیدگاه تازه تری نسبت به تاثیرپذیری محتوای خودم دارم. به جای انتخاب موضوع در مغزم که ممکن بود چند روزی طول بکشد، فقط با نوشتن درباره ی Google Analytics ممکن است بتوانم از مزایای آن استفاده کنم.

چک کردن گروه بندی محتوای کد محور ما

همانطور که دیدید، گروه بندی محتوا بینش خیلی خوبی را روی بازدهی استراتژی محتوا فراهم می کند. اگر شما 1000 مقاله روی وبسایت خود دارید، گروه بندی های محتوا به شما در غرق شدن در این شلوغی ها و رفتن به سمت سیگنال کمک خواهد کرد.
شما می توایند با همین متد از سایر وجوه استراتژی محتوا هم بینش پیدا کنید. اجازه دهید گروه بندی هایی در این مقاله از طریق کد انجام داده ایم را بررسی کنیم. به یاد داشته باشید که این اثبات مفهموم فقط با تعداد کمی از داده برای پشتیبانی از گروه بندی می باشد. علاوه بر این، تصویر شما ارزشمندتر خواهد شد به این دلیل که تغییرات روی account شما ایجاد خواهد شد.
چه تعداد View صفحه باید برای محتوایی که در بیش از 5 سال تولید کرده ایم، بدست بیاوریم ؟ با استفاده از گروه بندی محتوا دیدن این بسیار آسان است.

این یک الگوی ترافیک فرضی است ( در سال 2013 بیشتر از 2014 نوشتم) حالا من  اعدادی را برای اثبات آن دارم.
درمورد شمار کلمه چه طور؟
تعجب نکنید، شمار کلمه کمتر در صفحه ( صفحه ی مثل Homepage) معمولاً ترافیک بیشتری را شامل می شود.

این داده حتی در گذر زمان جالب تر نیز خواهد شد.

اعمال بخش بندی در گروه بندی محتوای ما

ما در هنگام انتشار محتوایمان گروه بندی هایی بر اساس طول مقاله روی آن انجام دادیم. حالا ما قادر به اندازه گیری چگونگی تاثیرگذاری این فاکتورها روی ترافیک جستجوی سازمان یافته هستیم. ما این کار را با چند روش می توانیم انجام دهیم. متد ترجیحی من این است که روی جستجوی سازمان یافته ی متوسط بررسی ها را انجام دهیم و سپس از یک اندازه ی  ثانویه ی گروه محتوا استفاده کنید.

دوباره، ما می بینیم که در مقاله های کوتاه ترمان ترافیک جستجوی بیشتری وجود دارد که دو دلیل می تواند داشته باشد:
1.    رنج پیش فرض محتوا بین 0-200 است بنابراین شامل مقاله هایی می شود که هیچ شمار کلمه ی تعریف شده ای به وسیله ی WordPress ندارد.
2.    این شامل Homepage می شود که گاهی اوقات برای نتایج جستجوی برند ها رتبه بندی می شود.
اگر کلمات کلیدی تکی داده  هنوز در Google Analytics قابل دسترس باشند، ممکن است قادر به بخش بندی ترافیک های برند/غیربرند باشیم. اما افسوس که نیست.
ما شبیه به همین تحلیل را می توانیم بر اساس سال هم به خوبی انجام دهیم.

به یاد داشته باش که سال جاری ترافیک سازمان یافته بیشتری را دریافت می کند. من فکر می کنم که این فقط ناشی از ترافیک برمبنای برند می باشد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.