مقالات آموزشی

Google Keyword Planner چیست + اکانت رایگان و راهنمای دور زدن گوگل کیورد پلنر

مفید بود؟

Google Keyword Planner یه ابزار قوی و کاربردی در تشخیص اینه که هر کلمه و عبارتی چند بار در سال و چند بار در ماه جستجو میشه و چون این ابزار از خود گوگل Google هست پس یه جورایی معتبرترین مرجع برای تشخیص میزان جستجوی کلمات، به صورت دقیق محسوب میشه. با گوگل کیورد پلنر و با توجه به CTR یا click-through-rate یا همون نرخ کلیک می‌تونیم تخمین بزنیم که اگه با فلان کلیدواژه ایندکس شدیم و رتبه خوبی گرفتیم، چقدر ورودی از گوگل دریافت می‌کنیم و به این ترتیب تولید محتوا خودمون رو هدفمند پیش می‎بریم.

این ابزار با فاصله زمانی بین دو تا سه ماه میزان جستجوی هر کلید واژه رو به طور دقیقی نشان میده و کلمات مرتبطی به شما پیشنهاد میکنه. البته حواستون باشه که فقط میزان جستجو رو نشان میده نه میزان کلیک! یعنی اگه شما فقط عبارتی رو در گوگل سرچ کرده باشین بدون اینکه روی صفحه‌ای کلیک کنین، گوگل جستجوی شما رو به حساب میاره و با بقیه جستجو ها جمع می‌کنه و به استفاده کننده از Google Keyword Planner ارائه میده.

نحوه دستیابی به Google Keyword Planner (به صورت رایگان)

اول از همه بگم که این ابزار 100% رایگانه و برای دسترسی بهش نیاز نیست حتی یک ریال هم پرداخت کنین. پس چی لازمه؟؟ معلومه، یه حساب گوگل !

ولی خب بعضی وقت‌ها برای استفاده از ابزار ممکنه این اتفاق براتون پیش بیاد:

ازتون خواسته تا یه کمپین AdWords تنظیم کنین!! شاید بپرسین: چی شد پس؟ گوگل که می‌خواد ازمون یه پولی بگیره و رایگان انجامش نمیده!!

خب باید بگم که شما می‌تونین بدون اجرای AdWords یا ادوردز هم به ابزار گوگل کیورد پلنر دسترسی پیدا کنین! فقط کافیه چندتا مانع رو رد کنین ?

مراحل ساختن کیورد پلنر گوگل

برای شروع روی گزینه “Go to keyword planner” کلیک کنین.

نکته
پس از تأیید دوباره ازتون می‌خواد که رمز عبورتون رو وارد کنین.

وقتی که رو صفحه نمایشتون این جمله رو می‌بینین ” What’s your main advertising goal” هیچ کدوم از سه تا گزینه رو انتخاب نکنین! به جاش روی لینک زیرش که نوشته شده “Experienced with Google Ads” کلیک کنین.

یه چیز به خصوصِ دیگه‌ای که باید بدونین اینه که کیورد پلنر گوگل ، این لینک رو فقط تو مرورگر ویندوز با یه عرض مشخصی نشون میده.

درسته که یکم مسخره به نظر میرسه ولی اگه لینک رو نمی‌بینین، اندازه پنجره مرورگرتون رو تغییر بدین و بزرگترش کنین. =)

در صفحه بعدی باید روی لینک “Create an account without a campaign” کلیک کنین.

دکمه “submit” رو تو صفحه بعد بزنین. (البته نگران نباشین گوگل جزئیات کارت اعتباریتون رو درخواست نمیکنه!)

بعد از این مراحل این صفحه رو می‌بینین:

حالا روی گزینه “Explore your account” کلیک کنین و بعد از اون، “tool” که تو نوار ابزاره رو انتخاب و روی گزینه آخر یا “Switch to Expert Mode” کلیک کنین.

برای تأیید سوئیچ، اعلان رو دنبال کنین.

آخر کار دوباره وارد “tool” بشین، حالا باید یه لینکی به Google Keyword Planner ببینین.

تمام!! حالا دیگه به این ابزار کیورد پلنر گوگل دسترسی دارین و نیازی نیست هیچ پولی خرج این کار کنین.

حالا وقتشه یاد بگیرین چطوری از ابزار گوگل کیورد پلنر استفاده کنین:

نحوه استفاده از Google Keyword Planner

برای شروع، ابزار گوگل کیورد پلنر دو تا گزینه بهتون نشون میده:

یافتن کلمات کلیدی: تو این قسمت می‌تونین انواع کلید واژه‌هایی که ملت بهشون علاقه دارن رو پیدا کنین.

به دست آوردن میزان جستجو و پیش بینی‌ها: میزان جستجو و سایر معیارهای تاریخی کیورد خودتون رو ببینید و پیش بینی کنین این که این کلمات در آینده چقدر می‌تونن خوب عمل کنن.

این دوتا گزینه شما رو به سمت انتخاب یه پلنر برای کلید واژه تون هدایت می‌کنه و اوضاع می‌تونه با توجه به انتخابی که می‌کنین متفاوت بشه!

بهتره جزئیات هر کدوم رو یه بررسی کنیم:

یافتن کلید واژه

دارین دنبال ایده‌های جدید برای یه کلید واژه خوب می‌گردین؟ باید بگم که خوب جایی اومدین چون با Google Keyword Planner می‌تونین چیزی که دنبالش هستین رو پیدا کنین. ?

اول از همه طبق چیزی که گوگل بهمون گفته باید فقط کلمات، عبارات یا URL مربوط به شغلتون رو وارد کنین و گوگل کلی ایده راجع به اون موضوع به شما پیشنهاد میده.

برای هر پیشنهادی این موارد رو خواهید دید:

  • میانگین جستجوهای ماهانه؛
  • رقابت؛
  • پیشنهاد هزینه برای تبلیغات کلیدواژه (دامنه پایین)؛
  • پیشنهاد هزینه برای تبلیغات کلیدواژه (دامنه بالا)

خوبیه کار اینه که شما علاوه بر کلمه، می‌تونین عبارت هم وارد کنین و مثلاً هم زمان تا ده تا کلمه کلیدی/ عبارت رو جستجو کنین.

تازه تو این ابزار گوگل کیورد پلنر می‌تونین از URL یا وب سایت هم برای جستجو استفاده کنین

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.