مقالات آموزشی

چطور می توانیم موضوعات جذاب برای مردم را پیدا کنیم؟

مفید بود؟

یک موضوع پرطرفدار موضوعی است که برای مدت زمان محدودی از محبوبیت در یک یا چند پلتفرم رسانه اجتماعی را تجربه می‌کند. کسب‌و‌کارهای تجارت الکترونیکی می‌توانند روند رسانه‌های اجتماعی را بررسی کنند تا بدانند چه چیزی باعث جلب توجه مصرف کننده می‌شود و از مکالمه فعلی سود می‌برند و موضوعات جذاب برای مردم به رشد آنها کمک خواهد کرد.

آژانس دیجیتال وبتو

موضوعات پرطرفدار اغلب پیرامون وقایع فرهنگی پرطرفدار مانند رویدادهای فعلی، اعلامیه‌های مشاهیر، نخست وزیرهای تلویزیون، نگرانی‌های اجتماعی، اخبار فوری و محتوای ویروسی شکل می‌گیرند. تا زمانی که یک موضوع محبوب بماند محدودیتی ندارد، اگرچه موضوعات پرطرفدار دارای ماندگاری یک روز تا یک هفته هستند.
شما می‌توانید با استفاده از آژانس دیجیتال رایا مارکتینگ، اقدام به یافتن موضوعات جذاب برای مردم کنید و پس از آن، با ثبت سفارش تولید محتوا با کیفیت برای سایت خود، محتوا دریافت کنید.

 تبلیغات فروشگاه محبوب

مباحث پرطرفدار توسط الگوریتم‌های ایجاد شده توسط سایتی که موضوع در آن ظاهر می‌شود تعیین می‌شود. اکثر پلتفرم‌ها موضوعات نشان داده شده را بر اساس دسترسی کاربر به سایت، با در نظر گرفتن موقعیت مکانی، پسندیدن‌ها یا جستجوهای قبلی و افرادی که کاربر دنبال می‌کند، تنظیم می‌کنند. به عنوان مثال، کاربری که Target را دنبال می‌کند ممکن است تبلیغات فروشگاه محبوب را مشاهده کند، در حالی که یکی از اعضای گروه جمع آوری لیوان‌ها، یک فروشگاه آنلاین سرامیک را مشاهده می‌کند

یک موضوع پرطرفدار چگونه است؟ 

موضوعات پرطرفدار یا موضوعات جذاب برای مردم اغلب به صورت هشتگ وجود دارد، اما همچنین می‌تواند کلمات کلیدی ساده ای باشد که به طور مکرر در شبکه‌های اجتماعی استفاده شده است. برخی از وب سایت‌ها دارای صفحات یا لینک‌های خاصی هستند که به روندها و موضوعات جذاب برای مردم اختصاص داده شده اند، در حالی که برخی دیگر در نتایج جستجو یا در نزدیکی آنها نشان داده می‌شوند.

پیدا کردن موضوعات جذاب برای سایت

کاربران توییتر معمولا روندهای متناسب با موقعیت مکانی خود را مشاهده می‌کنند اما قادر به تغییر این مکان در وب سایت توییتر هستند و پیدا کردن موضوعات جذاب برای مردم راحت است. موضوعات پرطرفدار در چندین قسمت در نسخه دسکتاپ سایت نشان داده می‌شوند، در حالی که روندهای مربوط به دستگاه‌های تلفن همراه در بخش جستجو یافت می‌شوند.

تجزیه و تحلیل درصدی از جستجوی کلمات کلیدی

روندها در فیس بوک به پنج دسته تقسیم می‌شوند: اخبار، علوم و فناوری، ورزش، سرگرمی‌و سیاست است. با کلیک بر روی یک دسته، کاربران به یک صفحه مرتبط با پست‌های عمومی‌و درون شبکه می‌رسند و موضوعات جذاب برای مردم قابل مشاهده است.

Google Trends با تجزیه و تحلیل درصدی از جستجوی کلمات کلیدی یا موضوعات براساس زمان و مکان محاسبه می‌شود. Google برای تعیین روند از نویسه‌های خاص، جستجوی متعدد توسط یک شخص یا عبارات جستجوی نادر استفاده نمی‌کند.

برچسب‌های محبوب

کاربران Tumblr می‌توانند برای مشاهده برچسب‌های محبوب و ویژه به صفحه کاوش بپردازند.
اینستاگرام یک صفحه جستجو و کاوش دارد که چندین پوستر مشابه پست‌هایی را که کاربر دوست داشته یا آنها را دنبال کرده است نشان می‌دهد و با این کار می‌توان اقدام به یافتن موضوعات جذاب برای مردم برای تولید محتوا کرد. این صفحه همچنین تصاویر محلی محبوب را نمایش می‌دهد.

چگونه کسب‌و‌کارهای می‌توانند از موضوعات پرطرفدار استفاده کنند؟

روندها / موضوعات جذاب برای مردم می‌توانند به فروشگاه آنلاین کمک کنند تا در فیدهای بیشتری و نتایج جستجو ظاهر شود و تعداد افرادی که پست‌ها و نمایه‌های آن را می‌بینند افزایش می‌یابد.
برای پیدا کردن موضوعات جذاب برای مردم از فرهنگ اینترنت استفاده کنید. Denny به دلیل توانایی خود در استفاده از موضوعات پرطرفدار مشهور است. این روش ممکن است از نظر کاربران عجیب به نظر برسد،

از جمله کاربرانی که با Denny در شبکه‌های اجتماعی درگیر می‌شوند. با این حال، لحن بی سر و صدا و استفاده شرکت از میم‌های اینترنتی (محتوای سریع مانند تصاویر یا عبارات کوتاه که به طور مکرر تقلید می‌شوند، معمولا برای تاثیرات کمدی است) به گفته کارآفرین منجر به رشد 150 درصدی پیروان از سال 2013 شده است.

میم‌های اینترنتی

به گفتگوی مداوم بپیوندید. بسیاری از برند‌ها در هنگام پدیده ترند معروف به “لباس” از این روش استفاده کردند. یکی از حاضران در مراسم عروسی تصویری از یک لباس را به صورت آنلاین منتشر کرد و از بینندگان پرسید که این لباس سفید و طلایی است یا آبی و سیاه بود و توانست موضوعات جذاب برای مردم را کشف کند.

این سوال ساده مقدار باورنکردنی تفسیر را برانگیخت، به اندازه ای که نیویورک تایمز در پاسخ مقاله ای درباره رنگ و علم مغز منتشر کرد. شرکت‌ها از این موقعیت استفاده کردند و اغلب با ترفندی رنگ مارک تجاری خود را با لباس مقایسه می‌کردند و از سردرگمی‌مصرف کننده تقلید می‌کردند.

برای پیدا کردن موضوعات جذاب برای مردم، چه چیزی را باید دنبال کرد؟

امکان سوءاستفاده از موضوعات پرطرفدار / موضوعات جذاب برای مردم وجود دارد. در واقع، شکستن قوانین توییتر برای سوءاستفاده از روند، در موارد شدید، می‌تواند منجر به تعلیق حساب شود. اگر کسب‌و‌کارهایی می‌خواهد از موضوعی پرطرفدار استفاده کند، باید به گونه ای به شرایط نزدیک شود که عواقب ناخواسته ای نداشته باشد.

محتوای غیر مرتبط

از ارسال محتوای غیر مرتبط خودداری کنید. توییتر افزودن کلمات کلیدی یا هشتگ‌های غیرمرتبط به پست‌ها را برای افزایش دید در نتایج جستجو منصرف می‌کند. کسب‌و‌کارهای باید اطمینان حاصل کنند که پست‌ها و برندهای آنها به نوعی با موضوع در ارتباط است. ارسال محتوای بی ربط علاوه بر جلب خشم از سایت‌های شبکه‌های اجتماعی، باعث ناخوشایند بینندگان می‌شود و اعتبار را خدشه دار می‌کند.

درباره تاریخچه یک موضوع تحقیق کنید. این بیشتر در مورد هشتگ‌ها و کلمات کلیدی اعمال می‌شود. یک بار دی جیورنو برای تبلیغ کالای خود از هشتگ #WhyIStayed استفاده کرد، متوجه نشد که این برچسب برای گسترش آگاهی از خشونت خانگی تشکیل شده است. این شرکت به سرعت این توییت را پاک کرد و از کاربرانی که ابراز نارضایتی کرده بودند، عذرخواهی کرد.

استفاده از هشتگ در سایت

مردم به دنبال چه چیزهایی هستند؟ – آموزش پیدا کردن موضوعات جذاب برای مردم
کجا به دنبال اخبار یا موضوعات پرطرفدار باید باشید؟
ابزارهای بسیار خوبی وجود دارد که به بازاریابان جستجوگرها کمک می‌کند تا درک کنند که مردم به دنبال چه چیزی هستند و چرا پیگیر این موضوع هستند. آنها میتوانند در پاسخ به سوالاتی مانند:

  • چه زمانی باید مقاله بنویسم؟
  •  آیا این مقاله عملکرد خوبی دارد؟
  • چه کسی این مقاله را می‌خواند؟
  •  چگونه می‌توانم این پاسخ‌ها را پیدا کنم؟

7 ابزار مناسب برای پیدا کردن موضوعات محبوب جهت تولید محتوا!

در ادامه، برای شما، 7 ابزار حرفه ای در زمینه پیدا کردن موضوعات داغ، معرفی خواهد شد.

1. Buzzsumo

Buzzsumo به دلیل راه حل Content Discovery یکی از ابزارهای مورد علاقه محتوا نویسان است. این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا براساس موضوعات Trending Now جستجو کنید. می‌توانید با 1 ساعت، 3 ساعت، 6 ساعت، 12 ساعت و 24 ساعت، اخبار دلخواه خود را فیلتر کنید و آنها را دریافت کنید. علاوه بر این، می‌توانید اخبار دلخواه خود را بر اساس موضوعات فیلتر کنید. بنابراین، شما می‌توانید با استفاده از این ابزار، به راحتی اقدام به پیدا کردن موضوعات جذاب برای مردم کمک کند.

2. SEMRush

برای کمک به شما در یافتن آنچه افراد در مورد یک موضوع خاص جستجو می‌کنند و اینکه بتوانید موضوعات جذاب برای مردم را پیدا کنید، فقط کافی است تا در این موتور جستجوگر، کلمه کلیدی یا عبارت خود را تایپ کنید و نتیجه فوق العاده آن را در جهت موضوعات جذاب برای مردم را مشاهده کنید SEMrush کلمات کلیدی مطابقت عبارت، کلمات کلیدی مرتبط و نتایج جستجوی ارگانیک را جلب می‌کند.

3. Answer The Public

Answer The Public یکی دیگر از ابزارهای موارد مورد علاقه افراد در جهت پیدا کردن موضوعات جذاب برای مردم است و در مقایسه با سایر ابزارها نسبتا جدید، بسیار جلب توجه کرده است.
این برنامه از جستجوی گوگل و بینگ استفاده می‌کند و دارای یک پایگاه داده عظیم است که قادر به پیش بینی درخواست جستجوگران است.
رابط کاربری است که این ابزار را به یکی از موارد مورد علاقه تبدیل می‌کند. در حالی که این یک ابزار تحقیق برای کلمات کلیدی است، اما تجسم زیبایی از داده‌ها را به نمایش می‌گذارد.

4. بلومبری

بلومبری دقیقا مانند Answer The Public برای پیدا کردن موضوعات جذاب برای مردم است. تفاوت اصلی این است که بلومبری سوالات و موضوعات واقعی را نشان می‌دهد که مردم قبلا در بلاگ‌ها و انجمن‌ها درباره آن صحبت کرده اند و این ابزار جهت موضوعات جذاب برای مردم، توسط تیم در Buzzsumo ایجاد شده است.

5. Google Trends

با استفاده از Google Trends می‌توانید به سرعت داستان‌ها یا نمودارهای برتر را مشاهده کنید و همچنین در کنار آن، اقدام به پیدا کردن موضوعات جذاب برای مردم کنید. شما می‌توانید کلمات کلیدی خاص را در سه مرحله سریع جستجو و مقایسه کنید که عبارتند از:

  •  کلمه کلیدی خود را در کادر جستجو در بالا وارد کنید.
  •  Compare را کلیک کنید، سپس کلمه کلیدی دوم خود را تایپ کنید.
  •  در صورت نیاز، زمان را تنظیم کنید.

Google Trends همچنین به شما کمک می‌کند داده‌های کشور و سوالات مرتبط را پیدا کنید که به شما در راهنمایی استراتژی کلمات کلیدی شما کمک می‌کند.

6. فیس بوک

فیس بوک یکی از ساده ترین ابزارهای رایگان برای کشف موضوعات جذاب برای مردم است. به علاوه، بسیاری از افراد اخبار خود را از فیس بوک می‌گیرند. تیم در فیس بوک مباحث پرطرفدار را ایجاد کردند تا لیستی از مواردی را که هم اکنون در فیس بوک محبوب، است ارائه دهند.
اگر از لپ تاپ خود استفاده می‌کنید، Trending در سمت چپ و بالای News Feed شما قرار دارد. اگر از تلفن خود استفاده می‌کنید، کافیست روی نوار جستجو ضربه بزنید تا یک لیست کشویی از روندها را ببینید.
فقط یک موضوع را انتخاب کنید و اخبار جدید و پرطرفدار را تماشا کنید و پس از آن، شما قادر خواهید بود تا موضوعات جذاب برای مردم را برای مردم مشاهده کنید.

7. توییتر

توییتر ابزار رایگان دیگری است که افراد محتوا نویس، قبل از ایجاد محتوا از آن استفاده می‌کنند.
مشابه Facebook Trends، Twitter Trends با استفاده از یک الگوریتم روندهایی را تعیین می‌کند که براساس مکان شما و افرادی که دنبال می‌کنید، تعیین می‌شوند.
شما می‌توانید با استفاده از شبکه اجتماعی توییتر، اقدام به پیدا کردن موضوعات جذاب برای مردم کنید.

موضوعات داغ در توییتر

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.