مفید بود؟

در اغلب بخش‌های کسب ‌و کارتان، فهم جریان‌ های مالی بسیار آسان است. شما می‌دانید که کدام محصول یا خدمت در اصل بیش‌ترین فروش را به دست آورده است. همچنین خوب می دانید که سود آوری تان از سمت کدام مشتری ها است. اما فهم اینکه تولید محتوا سئو شده چطور و چگونه درآمد بیشتری برایتان تولید می‌کند، چندان آسان نیست. اغلب اصطلاحات فنی، و حجم بسیار زیادی از داده‌ها به این شکل به دست می‌آیند. بنابراین برقراری ارتباط کمی سخت انجام می گیرد.

اما تولید محتوا سئو محور، قابل ارزیابی است. ارتباط بین افزایش درآمد و تلاش‌های سئو را می توان به طور شفاف نشان داد. این تنها راه ساده درک این مسئله است؛ که چگونه سرمایه‌گذاری بر تولید محتوا سئو شده هزینه ها را کاهش داده، و باعث شکل گیری درآمد بیشتر می شود. برای فهم بهتر عملکرد سئو در کسب درآمد بیشتر برای هر کسب و کاری، ادامه این مطلب را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: هزینه تولید محتوا

 

کسب مقدار قابل‌توجهی ترافیک از راه تولید محتوا سئو شده

ترافیک بیشتر به خودی خود، درآمد را افزایش نمی‌دهد. اصولا اگر این ترافیک درآمد ایجاد نمی‌کند، بی‌فایده بودنش قطعی است. اما زمانی که در مورد تولید محتوا سئو شده صحبت می‌کنید، ترافیک بسیار مهم است.

اگر مخاطبان نتوانند شما را بطور آنلاین و از این طریق بیابید، نمی‌توانید چیزی را به آنان بفروشید. اگر کسی از وبلاگ شما بازدید نکند، نمی‌توانید از کلیک روی تبلیغات وابسته سودی به دست آورید. یکی از نتایج اولیه تولید محتوا سئو شده؛ این است که سایت شما را در نتایج جستجوی ارگانیک ارجح تر قرار خواهد داد.

این نتایج به جز تبلیغات عمدتا از سوی جستجوی منظم پدیدار می شود.  بیش از ۵۰ درصد ترافیک یک وب سایت با کلیک روی لینک آن، در نتایج جستجوی آلی ایجاد خواهد شد. این موضوع همچنین به این معنی است که وب سایت‌هایی که در رابطه با تولید محتوا سئو محور سرمایه‌گذاری کرده‌اند بیش از ۵۰ % کل ترافیک سرتاسر اینترنت را در اختیار می گیرند.

 

تولید محتوا سئو محور چطور ترافیک بیشتری جذب می کند؟

تولید محتوا سئو شده ممکن است کاربر را به صفحه ی 10 یا 5 یا 2 وب سایتتان هدایت کند. این در حالی که است که پس از عبور از این مرحله کاربر می تواند وارد صفحه اصلی سایت شما شود و ظاهر اصلی آن را ببیند.

اصولا بیش از ۹۰ درصد ترافیک به صفحه اول وارد می شود. حدود ۶۰ درصد هم، از طریق دیگر صفحات مربوط به صفحه اصلی وارد می شوند. یکی از اولین شاخص‌های قابل‌اندازه‌گیری که برای رسیدن به بازدهی در تولید محتوا سئو محور به دست می‌آورید، این است که ترافیک ارگانیک سایت تان افزایش خواهد داشت.

برای اینکه بدانید در کجای کار قرار دارید، و چطور ترافیک آلی خود را بهبود ببخشید، باید کمی جلوتر بروید. یافتن واژه های کلیدی که مخاطبان به واسطه آن شما را می یابند، در درجه اول اهمیت قرار دارد. این بینش را برای بهبود قابلیت دید بیشتر و به حداکثر رساندن بازدهی تولید محتوا سئو، ایجاد کنید.

 

جذب مخاطبان درست با تولید محتوا سئو محور

هنگامی که به واسطه تولید محتوا و سئو کسی را به وب سایت خود دعوت می کنید؛ مجبور نیستید برای هر بازدید مانند تبلیغات گوگل پول پرداخت کنید. اما کیفیت این ترافیک برای رسیدن به یک بازدهی با تولید محتوا سئو، بسیار اهمیت دارد. این بازدهی از طریق موارد زیر ممکن می شود:

• مشتریان هدف

• افرادی که با برندتان کار می‌کنند (کلیک کردن، نظر دادن، لایک کردن، تقسیم کردن، اضافه کردن محصولی به سبد خرید و غیره)

• مشتری آماده خرید (یا گرفتن یک اقدام مطلوب)

• مشتریانی که بیشتر می‌خرند

• مشتریانی که زمان زیادی را برای تصمیم‌گیری صرف نمی‌کنند.

زمانی که یک طرح کاملا یکپارچه به کمک سئو دارید، این نوع از بازدید کنندگان سود و درآمد بالاتری برایتان به ارمغان خواهند آورد.

چگونه تولید محتوا سئو شده مخاطبان را تحت تاثیر قرار می دهد؟

طراحی وب به همراه سئو در داخل و خارج از خود مشتری را به عنوان هدف در نظر گرفته است. هر تصویر، ویژگی، ابزار، عنصر طراحی و محتوا برای جذب و ترافیک بیشتر ساخته شده اند. اما این تولید محتوا سئو شده چطور کار می کند؟

• انجام تجزیه و تحلیل گسترده: شما باید بدانید که رقابت چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ تا یک استراتژی موثر را توسعه داده و سپس اجرا کنید.

• درباره مشتریان فعلی خود تحقیق کنید. از داده‌های مشتری خود برای درک اینکه چه کسی باید هدف قرار بگیرد و چگونه افراد بیشتری مثل آن‌ها هدف قرار داده شود، استفاده کنید.

• درباره مشتریان صنعت خود تحقیق کنید. این فقط مربوط به دانستن شغل تان نیست. باید یاد بگیرید که مشتریان هدف تان به دنبال ارتباط با کسب‌وکار شما هستند. آن‌ها چه کار می‌کنند؟ چطور حرف می‌زنند؟ چه نوع تکنولوژی را مورد استفاده قرار می دهند؟

• ارتباط حرفه‌ای با دیگر صنایع قدرتمند، اخبار و وب سایت‌های آموزشی.

• تولید محتوا سئو شده برای رسیدن به افراد در مراحل مختلف تصمیم‌ گیری برای خرید کردن. چرا که پیغام مناسب + زمان مناسب = سئو را رقم می زنند.

• سازگاری با تغییر گرایش‌ها، نیازها، اهداف و فن‌آوری. شما به تولید محتوا سئو محور، برای حفظ دیدگاه تان در موتورهای جستجو نیاز دارید. چرا که موتورهای جستجو وب سایت‌هایی را ترجیح می‌دهند که به طور مرتب به روز می شوند.

 

چگونه سئو و تولید محتوا با هم کار می کنند؟

اگر تولید محتوا برای ارائه ارزش به مخاطبان شما است و سئو به معنای کمک به الگوریتم های موتور جستجو برای تعیین ارزش محتوای شما است، پس واضح است که تولید محتوا و سئو دست به دست هم می دهند. به طور کلی، هنگام پرداختن به سئو، سه عنصر وجود دارد: سئو فنی، سئو داخلی و سئو خارج از سایت. بیایید بررسی کنیم که چگونه این مؤلفه ها اهداف تولید محتوا سئو را تقویت می کنند.

سئوی فنی:

اطمینان حاصل کنید که سایت شما تا حد امکان بهینه شده است

اگر یک قطعه از محتوا یک خودرو درنظر گرفته شود، سئو فنی همه عناصر زیر کاپوت است. مهم نیست که چند ساعت برای طراحی بدنه عالی و دادن رنگ درخشان به ماشین صرف کنید، اگر ماشین رانندگی نکند بی فایده است. به همین ترتیب، شما باید زمان خود را هم به کیفیت و هم به مهارت فنی سایت خود اختصاص دهید، زیرا اگر بسیار کند یا پیچیده باشد، می تواند بر رتبه بندی موتور جستجوی شما تأثیر بگذارد.

چیدمان و سازماندهی

اولین قدم برای فکر کردن به یک استراتژی فنی سئو هنگام تولید محتوا سئو شده این است که کل ساختار و معماری وب سایت خود را در نظر بگیرید. به سادگی، آیا وب سایت شما جریان معقولی دارد و آیا به راحتی می توان درآن پیمایش کرد؟ موتورهای جستجو به وب سایت هایی که دارای یک سیستم سازماندهی شده برای پیوند بین صفحات هستند، پاداش می دهند.

وقتی صفحاتی دارید که هیچ لینک داخلی ندارند، یک مشکل ایجاد می شود زیرا گوگل و سایر موتورهای جستجو ممکن است در مکان یابی آن صفحات مهم با مشکل مواجه شوند.

امنیت نیز مورد توجه است. می‌توانید به‌روزرسانی آسان HTTPS را برای همه صفحات وب‌سایت به‌جای HTTP انجام دهید، که همانطور که از نام آن پیداست، امنیت کمتری دارد و صفحات شما را در برابر حملات احتمالی قرار می دهد.

سرعت در دسکتاپ و موبایل

همانطور که ما تولید محتوا سئو شده و عالی تولید می کنیم، باید در نظر داشته باشیم که متن روی صفحه چگونه توسط افراد و موتورهای جستجو خوانده می شود. هنگامی که به بهینه سازی صفحه فکر می کنید، می خواهید به بهبودهای کلی وب سایت مانند سرعت سایت فکر کنید تا به مردم اجازه دهید به طور یکپارچه به وب سایت شما دسترسی داشته باشند.

بدون تجربه کاربری روان، افراد صفحاتی را که به طور کامل بارگذاری نمی شوند به نفع صفحاتی که به سرعت باز می شوند ترک می کنند. وب سایت شما باید بتواند به راحتی در دسکتاپ و تلفن همراه سازگار شود و به بازدیدکنندگان سایت اجازه دهد تا به راحتی در صفحات شما حرکت کنند و به اطلاعات محصولات یا خدمات شما به سرعت دسترسی پیدا کنند.

سئو در سایت:

مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید و برای آنها محتوا سئو شده ایجاد کنید

محتوای عالی تولید کنید.

محتوای خوبی تولید کنید که موضوعاتی را که مردم جستجو می کنند را پوشش دهد. در طول فرآیند ایده‌پردازی و تولید محتوا سئو شده، باید از خود بپرسید: آیا محتوا ارزش واقعی و قابل اثباتی را برای جایگاه شما و/یا جامعه هدف شما به‌عنوان یک کل ارائه می‌کند؟

تعیین جوامع درون مخاطبان و درک آنچه که آنها به دنبال آن هستند، شما را در مسیر درست راهنمایی می کند. این به دو موضوع تقسیم می شود: هدف کاربر و تحقیق کلمه کلیدی.

درک اینکه بازدیدکنندگان سایت هنگام بازدید از سایت شما چه چیزی در ذهن دارند، قبل از ورود به سایت شما به چه چیزی فکر می کردند و پس از خروج به چه چیزهایی فکر می کنند، همه اجزای تعیین قصد کاربر یا هدف شخصی است که به دنبال یک سایت است. برای پی بردن به این موضوع، می‌توانید تحقیقات آگاهانه‌ای از کلمات کلیدی انجام دهید تا مشخص کنید که مخاطبان هدف شما در گوگل به دنبال چه چیزی هستند و چگونه این سوالات را می‌پرسند.

بگویید فردی کنجکاو است که سبک زندگی سالم تری اتخاذ کند، و به Google مراجعه می کند تا دستور العمل های گیاهی خوب را برای امتحان پیدا کند. آنها شروع به جستجو برای کلمات کلیدی مورد نظر مانند “بهترین دستور العمل های گیاهی” یا “آشپزی آسان گیاهخواری” می کنند. در نهایت، آنها شروع به اصلاح جستجوی خود می کنند و در مورد موضوعاتی مانند “غذاهای گیاهی با یک گلدان” یا “دستور العمل های غذای گیاهی یک شبه جو دوسر” کنجکاو می شوند و در نتیجه در وب سایت یک شرکت فروش لوازم و لوازم آشپزخانه قرار می گیرند.

در نهایت، همان کاربر سایت ممکن است به منابع گیاهی بیشتری که در آن صفحات دستور پخت لینک شده اند، مانند لوازم آرایشی و لباس گیاهی، برخورد کند، بنابراین آنها انواع وب سایت های برند را بررسی می کنند که همگی نشان دهنده فرصتی برای فروش هستند. این یک سناریوی فرضی از سفر کاربر است که موضوعات مختلفی را در بر می گیرد.

در مورد سفرهای بالقوه ای که افراد می توانند برای رسیدن به محصول و خدمات شما انجام دهند فکر کنید و لیستی از تمام سوالاتی که در هر مرحله می توانند داشته باشند تهیه کنید. سپس به آن سوالات با محتوای مرتبط پاسخ دهید.

گوگل: سیستم رتبه بندی آمورف

در تلاش برای محافظت از مالکیت معنوی، فناوری و اسرار صنعت خود، بعید است که گوگل یک لیست اصلی از همه فاکتورهای رتبه بندی را فاش کند. جان مولر، تحلیلگر روندهای وب مستر در گوگل، تا آنجا پیش رفته است که شوخی کرده است که “هیبت” کلید فرآیند تصمیم گیری گوگل است. از رمز و راز الگوریتم که بگذریم، گوگل به طور عمومی دسته بندی های اصلی را تایید کرده است.

در واقع، گوگل بیش از 200 سیگنال رتبه بندی مختلف را در قالب الگوریتم های پیچیده ای که صفحات را بر اساس جستارهای جستجوی مختلف سازماندهی و رتبه بندی می کند، نشان داده و تایید کرده است. این شرکت دائماً فناوری خود را به روز می‌کند تا ثبات و کیفیت نتایج جستجو را بهبود بخشد و به‌روز ماندن در مورد این تغییرات را ضروری می‌سازد.

در نتیجه، بازاریابان محتوا دائماً الگوریتم را آزمایش می‌کنند تا ببینند چه نوع داستان‌هایی تأثیر می‌گذارند، از رقبا جدا می‌شوند و رتبه‌های برتر SERP را کسب می‌کنند.

به طور کلی، کیفیت حاکم است. محتوای واقعا خوب تولید کنید و گوگل به آن پاداش خواهد داد. فراتر از تولید محتوا سئو شده خوب، که در بهترین حالت یک ویژگی ذهنی است، عوامل اصلی رتبه بندی که گوگل در رتبه بندی در نظر می گیرد را می توان به موارد زیر خلاصه کرد :

بهینه‌سازی محتوا: این شامل معیارهایی مانند تعداد کل کلمات، ساختار پست، برچسب‌های عنوان، توضیحات متا، URL و غیره است.

بک لینک ها: واداشتن ناشران معتبر به نام تجاری شما و لینک دادن به آن.

سازگاری با موبایل: Google به سایت‌هایی که سازگاری با تلفن همراه را در اولویت قرار می‌دهند، پاداش می‌دهد.

بهینه سازی سایت: ارتقاهای فنی مانند سرعت صفحه، معماری قوی سایت، کد تمیز، ایمن سازی سایت ها با HTTPS و موارد دیگر.

اقتدار برند: قدرت برند شما و قابل اعتماد بودن آن در سیستم رتبه بندی گوگل اهمیت دارد.

همه این عوامل رتبه بندی بر نحوه تولید محتوا تأثیر می گذارد.

سئوی خارج از سایت:

اهمیت بک لینک ها و ایجاد اعتبار شما

دادن بیشترین شانس موفقیت به محتوای جدید شامل سئوی خارج از سایت نیز می شود، که به هرگونه سیگنال خارجی (نه در وب سایت شما) اشاره دارد که گوگل برای تشخیص کیفیت محتوای شما استفاده می کند. دو مورد از مهمترین شناسه ها بک لینک ها و اتوریتی هستند.

لینک بیلدینگ

شما یک محتوای عالی ایجاد کرده اید که به خوبی نوشته شده است، ریشه در علایق مخاطبان هدف شما دارد و با سئو در سراسر نسخه بهینه شده است. ممکن است فکر کنید کار شما تمام شده است، اما اگر تبلیغات و ایجاد لینک را در استراتژی خود وارد نکنید، ممکن است یک قطعه محتوای زیبا که هیچ کس آن را نبیند باقی بماند.

تا اینجا، در مورد اینکه چگونه محتوا و لینک‌ها برای یک استراتژی کامل سئو کلیدی هستند، بحث کرده‌ایم. ایجاد محتوای عالی و یک سبد لینک قوی به ناچار منجر به افزایش اعتبار برند شما می شود، زیرا مردم شروع به اعتماد به برند شما می کنند. و مطمئنا، بک لینک های با کیفیت بالا سیگنال های قدرت عالی هستند. اما سیگنال‌های دیگر، مانند اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی، بررسی‌ها و غیره نیز می‌توانند نشان دهنده قدرت بالا باشند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.