مقالات آموزشی

نحوه چینش محتویات طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای و توضیحاتی کلی در این خصوص

مفید بود؟

طراحی کارت ویزیت

شیشه‌ای از محبوب‌ترین بیزینس کارت‌ها در جهان است. این دسته از کارت ویزیت‌ها را بیش‌تر مردم می‌پسندند به همین دلیل تاثیرگذاری زیادی روی بیش‌تر مردم دارد. چون طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای بسیار جذاب است و می‌تواند افراد مختلف را به خود جذب کند، برای شما گزینه بسیار مناسبی است. کارت ویزیت‌ها اگر به نحوه درستی طراحی و چاپ شوند تاثیر بسیار خوبی روی روند رشد کسب و کار شما خواهد گذاشت.

به گونه‌ای که بیش‌تر افراد باهوش در دنیای تجارت سعی می‌کنند بهترین کارت ویزیت را داشته باشند تا بتوانند تعداد بیش‌تری از افراد را به سمت کسب و کار خود جذب کنند. کارت ویزیت‌ها از جهات مختلف روی کسب و کار شما تاثیر می‌گذارند. کارت ویزیت‌ها دو وظیفه اصلی در مقابل حرفه و فعالیت شما دارند.

بیشتر بخوانید:

بررسی و تحلیل طراحی کارت ویزیت شیک

 در ابتدا بیزینس کارت‌ها کسب و کار شما را بقیه افراد معرفی می‌کنند و امکان ارتباط با شما را برای سایر افراد فراهم می‌کند. سپس باعث می‌شوند افراد مختلف به سمت کار و حرفه شما جذب شوند و به نوعی وظیفه تبلیغ کردن شما را نیز انجام می‌دهند.

البته در مورد وظیفه دوم باید گفت که فقط در صورتی این اتفاق برای شما می‌افتد که کارت ویزیت شما به نحوه درستی طراحی شده باشد. طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای نیز به این جهت اهمیت زیادی دارد . زیرا افراد زیادی را به سمت شما و کسب و کارتان می‌تواند جذب کند. طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای در دنیای امروزی مورد توجه بیش‌تر افراد قرار گرفته است.

این کارت ویزیت‌ها به دلیل جذابیت زیادی که دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع بیزینس کارت‌ها در سال‌های گذشته مد شده‌اند و جدید هستند. کارت ویزیت شیشه‌ای قیمت مناسبی نیز دارد که البته یکی از مزیت‌های این نوع بیزینس کارت‌ها است. در ادامه با طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای بیش‌تر آشنا می‌شویم.

طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای و جنس کارت ویزیت:

طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای از نوع طراحی‌های جدید است. در کارت ویزیت‌های شیشه‌ای از متریال پی‌وی‌سی استفاده می‌کنند. متریال پی‌وی‌سی که در کارت ویزیت‌ها به کار می‌رود در دو حالت کارت ویزیت شیشه‌ای شفاف و نیمه شفاف هستند. به کارت ویزیت شیشه‌ای کارت ویزیت ترنسپرنت نیز گفته می‌شود. البته بعضی از افراد به واسطه جنس پی‌وی‌سی به کار رفته در این نوع کارت ویزیت‌ها به آن‌ها کارت ویزیت شیشه‌ای شفاف و نیمه شفاف نیز می‌گویند.

ویژگی‌های طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای:

طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای دارای ویژگی‌ای خاصی است. به طور کلی کارت ویزیت‌های شیشه‌ای شفاف در سایزهای 8.5 در 5.5 سانتی‌متر طراحی می‌شوند. ضخامت پی‌وی‌سی در این نوع کارت ویزیت‌ها 500 و 760 میکرون است و همان‌طور که قبلا نیز گفته شده در دو حالت شفاف و نیمه شفاف وجود دارند. در کارت ویزیت‌های شیشه‌ای یا پی‌وی‌سی ضخامت کارت ویزیت را با میکرون محاسبه می‌کنند.

هر چه این عدد کم‌تر باشد ضخامت کارت ویزیت شما نیز کم‌تر است. در این صورت کارت ویزیت شما انعطاف‌پذیر بوده و مزیت‌های بیش‌تری دارد. در طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای باید طراحی گرافیکی را به نوع درستی انجام دهید. طراحی گرافیکی در کارت ویزیت‌های شیشه‌ای دارای ویژگی‌هایی است. در طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای باید از نظر گرافیکی کارت ویزیت خود را به زیبایی طراحی کنید.

طراحی گرافیکی در بیزینس کارت‌های شیشه‌ای شامل مواردی مانند لوگو، اطلاعات تماس، عنوان شغلی، آدرس،نام و نام خانوادگی، طرح و تصویر و شکل کارت ویزیت است.

 این محتویات در کارت ویزیت‌ها باید با الگوی درستی چیده شود. البته انتخاب نوع فونت و نحوه چاپ نیز در این نوع کارت ویزیت‌ها اهمیت زیادی دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای شفاف و نیمه شفاف یک رو بودن آن است. این ویژگی روی روند طراحی تاثیر زیادی دارد و طراحی کارت ویزیت‌های شیشه‌ای را خاص کرده است.

نکات ضروری طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای چیست؟

در طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای باید نکاتی را رعایت کنید. با رعایت این نکات شما کارت ویزیت بهتری خواهید داشت. به همین دلیل این نکات مهم هستند و باید حتما در طراحی خود آن‌ها را به کار ببرید. نکات طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای شفاف و نیمه شفاف اگر به نحوه درستی رعایت شوند، شما را در داشتن کارت ویزیت بهتر کمک می‌کنند. در ادامه با نکات ضروری طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای که در واقع نکات طراحی گرافیکی است، آشنا می‌شویم.

لوگو در طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای:

در طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای یکی از مهم‌ترین موارد داشتن لوگو است. لوگو کارت ویزیت شما را شیک‌تر کرده و شما را فردی مصمم و قابل اعتماد نشان می‌دهد. لوگوها کارت ویزیت شیشه‌ای را جذاب‌تر می‌کنند و اعتبار شما را در ذهن مخاطب خود بالا می‌برد.

لوگو باید مرتبط با کسب و کار شما انتخاب شود. یعنی لوگویی که شما در کارت ویزیت به کار می‌برید، باید ارتباط معنایی با حرفه و فعالیت شما داشته باشد. ارتباط معنایی لوگو در کارت ویزیت‌ها امکان تاثیرگذاری کارت ویزیت را بالاتر می‌برد. به همین دلیل وجود لوگو بسیار مهم است و شما سعی کنید در کارت ویزیت خود حتما از لوگو استفاده کنید.

اطلاعات تماس در طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای:

در طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای اطلاعات تماس نیز اهمیت زیادی دارد. در این قسمت باید تمام اطلاعاتی که میتواند بین شما و مخاطب خود ارتباط برقرار کند، باید نوشته شود. افراد حرفه‌ای در اکثر شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند. هر چه تعداد شبکه‌هایی که شما در آن فعالیت دارید بیش‌تر باشد، برای مخاطب جذاب‌تر است.

به همین دلیل سعی کنید در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام(Instagram)، تلگرام(Telegram)، واتساپ(Whatsapp)، ایمیل و توییتر فعالیت داشته باشید. البته داشتن سایت مخصوص برای کسب و کار خود نیز اهمیت زیادی دارد. بهتر است در کارت ویزیت‌های خود از کدهای سه بعدی و دو بعدی استفاده کنید. این کار علاوه بر افزایش کارت ویزیت شما راحتی را نیز برای مخاطب شما فراهم می‌کند.

عنوان شغلی در طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای:

در طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای باید عنوان شغلی را نیز ذکر کنید. عنوان شغلی در کارت ویزیت‌های شیشه‌ای باید در جای درست خود به کار رود. عنوان شغلی ارتباط شما را با مخاطب خود بهتر می‌کند. وقتی عنوان شغلی در کارت ویزیت‌ها ذکر شود مخاطب با شما ارتباط اولیه را برقرار می‌کند. این ارتباط اولیه به طور قطعا روی روابط بعدی شما تاثیرگذار است.

 با همین ارتباط شما مخاطب‌های بیشتری را به سمت خود جذب می‌کنید و تاثیر مثبت آن را روی کسب و کارتان مشاهده می‌کنید. وقتی بین شما و مخاطبتان ارتباط  مستحکمی به وجود آید شغل و حرفه شما پیشرفت می‌کند. پس برای پیشرفت در شغل و حرفه خود باید تمام تلاش خود را کنید تا تاثیر اولیه را روی مخاطب‌های خود داشته باشید. یکی از روش‌های آسان برای تاثیر گذاشتن به روی افراد مختلف نوشتن عنوان شغلی و در نتیجه داشتن کارت ویزیت زیبا و جذاب است.

نوشتن آدرس در طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای:

در طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای نیز نوشتن آدرس محل کار شما ضرورت دارد. وقتی آدرس خود را روی کارت ویزیت ذکر می‌کنید به مخاطب امکان مراجعه به خود را می‌دهید. نوشتن محل کار خود یکی از ضرورت‌های کارت ویزیت‌ها استو البته برخی از کسب و کارها هستند که محل دائمی برای حرفه خود ندارند.

 در این دسته از کسب و کارها نوشتن آدرس ضرورتی ندارد و تنها به نوشتن راه‌های ارتباطی مجازی و شماره تماس بسنده می‌کنیم. اگر شغل شما دارای مکان ثابتی است و شما می‌خواهید آدرس محل کار خود را در کارت ویزیت خود ذکر کنید، بهتر است که این کار بدون غلط و اشتباه تایپی باشد. در صورتی که آدرس شما عوض شد هر چه سریع‌تر این موضوع را در کارت ویزیت خود اصلاح کنید.

نام و نام خانوادگی در طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای:

در طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای نوشتن نام و نام  خانوادگی نیز ضرورت دارد. در این دسته از کارت ویزیت‌ها مانند سایر موارد باید نام و نام خانوادگی فرد ذکر شود. این کار مخاطب را با شما آشنا می‌کند و باعث می‌شود شما قابل اعتمادتر جلوه کنید. به طور کلی نوشتن نام و نام خانوادگی در کارت ویزیت‌ها حس خوبی به مخاطب می‌دهد. این کار باعث می‌شود تاثیر بهتری روی مخاطب خود داشته باشید و راه برای پیشرفت شما هموارتر می‌شود.

انتخاب فونت در طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای:

در طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای انتخاب فونت نیز اهمیت زیادی دارد. فونت مناسب ویژگی‌هایی دارد که در جذابیت کارت ویزیت تاثیرگذار است. یکی از ویژگی‌های فونت مناسب خوانا بودن آن است. وقتی فونت شما خوانا باشد مخاطب در نگاه اول متوجه محتویات و اطلاعات موجود در کارت ویزیت شما می‌شود و امکان جذب شدن آن بیش‌تر می‌شود.

 زیرا اگر کارت ویزیت مخاطب را در همان نگاه اول جذب نکند به احتمال زیاد تاثیرگذاری واقعی را نخواهد داشت. البته برای خوانا بودن کارت ویزیت نکات دیگری نیز باید رعایت شود. مثلا نباید از افکت‌ها روی اطلاعات و طرح‌های کارت ویزیت استفاده کنید.

زیرا این افکت‌ها خوانایی کارت ویزیت را کم می‌کنند. تنوع فونت در کارت ویزیت‌ها نباید بیش‌تر از دو مدل باشد. فونتی که برای کارت ویزیت خود انتخاب می‌کنید بهتر است که دارای خطوط نرم باشد. زیرا انرژی مثبت خطوط نرم بیش‌تر از خطوط سخت و زاویه‌دار است.

طرح و تصویر در طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای:

در طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای خود سعی کنید تصویر یا طرحی مرتبط با کسب و کار خود داشته باشید. این کار درگاه‌های تصویری ذهن مخاطب را باز کرده و باعث می‌شود مخاطب با کسب و کار شما ارتباط برقرار کند. البته حتما باید تصویر مورد استفاده شما مرتبط با حرفه و فعالیت شما باشد.

در غیر این صورت تاثیر واقعی را روی افراد مختلف نخواهد گذاشت. رنگ‌هایی که در این تصاویر و رنگ‌ها وجود دارند باید به گونه‌ای باشند که روی متریال پی‌وی‌سی به خوبی رویت شوند. هم‌چنین باید به ارتباط رنگ‌ها با یکدیگر و با کسب و کارتان توجه زیادی کنید. اگر این نکات را در طراحی خود به کار ببرید بهترین نتیجه را خواهید داشت.

شکل و ابعاد در طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای:

در طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای شکل و ابعاد نیز اهمیت زیادی دارد. البته در ایران بیش‌تر کارت ویزیت‌های شیشه‌ای شفاف و نیمه شفاف به صورت مستطیلی و مربعی طراحی می‌شوند. زیرا امکان برش این نوع کارت ویزیت‌ها با شکل‌ها و اندازه‌های متنوع وجود ندارد. اگر هم امکان برش با دستگاه‌هایی نظیر سی‌اف‌سی فراهم شود هزینه این کار بسیار بالا می‌شود.

به همین دلیل ممکن است بیش‌تر افراد کارت ویزیت‌های شیشه‌ای خود را با ابعاد و شکل‌های استاندارد طراحی کنند. اما اگر خواستید کارت ویزیت خود را با شکل و ابعاد خاص طراحی کنید سعی کنید از شکل‌هایی که با شغل شما هماهنگی دارند، استفاده کنید. این هماهنگی در شکل و نوع حرفه شما تاثیرگذاری کارت ویزیت شما را بالاتر می‌برد.

آیا در طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای فضای کافی داریم؟

در طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای با توجه به یک رو بودن آن فضای کم‌تری را در اختیار داریم. به همین جهت نحوه طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای اهمیت زیادی دارد. در طراحی تمام کارت ویزیت باید فضاهای خالی را نیز در کارت ویزیت‌ها طراحی کنید. این فضاهای خالی به بیننده حس آرامش داده و باعث می‌شود کارت ویزیت جذاب‌تر شوند.

ذهن بیننده با دیدن کارت ویزیت‌های شلوغی که فضای خالی کمی دارند، دچار اضطراب و تشویش می‌شود. در نتیجه این دسته از کارت ویزیت‌ها تاثیر مثبتی روی افراد مختلف نخواهند داشت. به این ترتیب شما باید محتویات کارت ویزیت شیشه‌ای خود را به گونه‌ای قرار دهید که فضاهای خالی نیز در کارت ویزیت خود داشته باشید.

 نحوه چینش محتویات در طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای:

در طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای نحوه چینش اطلاعات و محتویات نیز اهمیت بسزایی دارد. الگوی چینش مناسب به نوعی است که اطلاعات مهم‌تر با فونتی متفاوت یا بزرگ‌تر نوشته شوند. هم‌چنین باید به محل قرارگیری اطلاعات و محتویات را توجه کنید. اطلاعات و محتویات کارت ویزیت باید در جای درست و مناسب خود قرار بگیرند. در این صورت بهترین تاثیر را روی افراد خواهند داشت. هرگز در کارت ویزیت شیشه‌ای شفاف و نیمه شفاف خود از اطلاعات اضافی استفاده نکنید. البته اطلاعات موجود در کارت ویزیت باید کافی باشند.

نحوه طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای:

نحوه طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای با استفاده از نرم‌افزارهای موجود در بازار است. برای طراحی این نوع کارت ویزیت باید با نحوه طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای شفاف و نیمه شفاف آشنایی داشته باشید. یکی از نرم‌افزارهایی که می‌توانید در آن کارت ویزیت شیشه‌ای طراحی کنید، فتوشاپ است. فتوشاپ از نرم‌افزارهای بسیار معروف است که در موارد زیادی از جمله انواع طراحی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای طراحی کارت ویزیت در نرم‌افزار فتوشاپ باید با این نرم‌افزار آشنایی کافی را داشته باشید.

طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای و رایا مارکتینگ:

طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای توسط شرکت رایا مارکتینگ به بهترین شکل انجام می‌شود. رایا مارکتینگ بهترین طراحان ایران را در تیم حرفه‌ای خود جای داده و به طور کاملا تخصصی کار طراحی کارت ویزیت‌های شیشه‌ای را انجام می‌دهند. این تیم تجربه و دانش کافی را در این زمینه دارند و به همین دلیل است که برای طراحی کارت ویزیت شما بهترین گزینه هستند.

در مقابل کار طراحی زیبا و جذابی که به طور کاملا اختصاصی برای شما انجام می‌دهند، هزینه بسیار ناچیزی را باید پرداخت کنید. به طور کلی طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای قیمت بالاتری نسبت به سایر طراحی‌ها دارد اما این شرکت قیمت منصفانه‌ای برای این نوع طراحی‌ها در نظر گرفته است. سایت رایا مارکتینگ با داشتن کارنامه‌ای درخشان در زمینه طراحی کارت ویزیت شیشه‌ای پیشنهاد ما به شما است. برای مشاهده هزینه طراحی کارت ویزیت به منوی هزینه و زمان مراجعه کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.