چگونه یک اسم برای پادکست خود انتخاب کنید؟
آیا تابهحال این سؤال برای شما پیشآمده است که چه اسمی برای پادکست خود انتخاب کنید؟ آیا انتخاب یک اسم برای پادکست از نوع توصیفی بهتر است یا باید برای انتخاب آن خلاقیت بیشتری به کار ببرید؟ در این مقاله قصد داریم در مورد نحوه انتخاب اسم برای پادکست خدمت شما توضیحاتی ارائه دهیم. معمولاً انتخاب نام برای پادکست نیازمند صرف وقت و تفکر زیاد است.
شما باید نام پادکست خود را متناسب با موضوع آن انتخاب کنید، به عبارتی پس از یادگیری نحوه نوشتن متن پادکست باید به این موضوع بپردازید، اما چه نامی برای پادکست خوب است؟ چه عواملی را باید برای انتخاب اسم برای پادکست در نظر بگیریم؟ و اشتباهات رایج سازندگان پادکست هنگام نامگذاری پادکست خود چیست؟ اینها مواردی هستند که ما قصد داریم در این مقاله به آنها نگاهی بیندازیم.
یک نام پادکست باید فقط با تعداد انگشتشماری از کلمات که نشاندهنده پادکست شما و شخصیت شما است انتخاب شود. در حقیقت این نام باید یک توصیف خلاقانه از پادکست شما باشد و به شنوندگان بالقوه شما کمک کند تا یک دید کلی از پادکست شما به دست بیاورند. علاوه بر این نکات، شما باید در عنوان پادکست خود چندین مؤلفه فنی را نیز در نظر بگیرد تا شنوندگان آینده پادکست شما بتوانند بهراحتی پادکست شما را کشف کنند.
انتخاب اسم برای پادکست بهصورت کوتاه و شیرین
گاهی اوقات ساده و مستقیم رفتن سر اصل مطلب در ارتباط با انتخاب اسم برای پادکست بهترین کار است. نام نمایش خود را دقیقاً همان چیزی بگذارید که هست تا شنوندگان شما بتوانند آن را بلافاصله شناسایی کنند و در مورد آن هرگز شک نکنند.
هفتهنامه فوتبال و پادکست املاک را میتوان بهعنوان دو نمونه بسیار خوب از اسامی پادکست ساده نام برد که کاملاً به اصل موضوع اشاره میکنند. همچنین اسامی از این قبیل در جستجوها عملکرد بهتری از خود نشان میدهند زیرا از کلمات کلیدی در آنها استفادهشده است که مورداستفاده بیشتر شنوندگان بالقوه است و باعث جذب مخاطبان بیشتری میشود.
توصیف سریع و مؤثر محتوا و لحن و هویت برنامه شما، مهمترین عاملی است که باید هنگام نامگذاری پادکست آن را در نظر بگیرید. اسمی که شما برای پادکست خود انتخاب میکنید نباید مبهم و یا فریبنده باشد. عنوان شما باید با موضوع پادکست شما مرتبط باشد و از نامهایی که برای بیان دیدگاه شما، نیاز به توضیحات بیشتری دارند، صرفنظر کنید.
وقتی صحبت از یک عنوان توصیفی برای پادکست میکنیم همیشه این امر به این معنا نیست که عنوان طولانیتر بهتر است. Pacific Content بیش از 650 هزار عنوان پادکست را مورد تجزیهوتحلیل قرار داده و دریافت که 75 درصد از کل نامهایی که برای پادکست استفاده میشود 29 کاراکتر یا کمتر دارند. اگرچه اسم برای پادکست شما میتواند تا 225 کاراکتر داشته باشد اما برای ایجاد تأثیر قویتر روی مخاطب بهتر است که از نامهای مختصر استفاده کنید.
استفاده از بازی با کلمات بهعنوان دومین راهکار بهمنظور انتخاب اسم برای پادکست
برخی از سازندگان پادکست از عبارات مرسوم، جناس یا کلمات متداول در نام پادکست خود استفاده میکنند. این امر باعث میشود وقتی شنوندگان بالقوه در حال جستجو پادکست موردنظر خود در میان صدها پادکست دیگر هستند به سمت شما کشیده شوند. همچنین این نوع اسمها میتواند به شما برای ارائه شرح درستی از پادکست و متمایز ساختن آن از بقیه پادکستها کمک کند.
بهعنوانمثال پادکست شبپره نمایشی درباره حشرات نیست بلکه هدف این پادکست “ترویج هنر، مهارت قصهگویی، بزرگداشت و تجلیل از تنوع این برنامهها و به اشتراک گذاشتن تجربههای انسانی است “. همچنین پادکست 99٪ نامرئی یک نمایش درباره “تمام اندیشههایی است که در مورد چیزهایی هست که ما در مورد آنها فکر نمیکنیم ” و بهسختی میتوان از این اسم منظور آن را برداشت کرد. ازآنجاییکه انتخاب یک اسم برای پادکست بهصورت هوشمندانه میتواند نظر مخاطبان را به خود جلب سازد باید در انتخاب آن دقت لازم را داشته باشید.
این احتمال وجود دارد که شنوندگان نام انتزاعی را درک نکنند. انجام نادرست این کار میتواند باعث شود مخاطبان بلافاصله نمایش شما را کنار بگذارند، مخصوصاً اگر این نام هوشمندانه اصلاً به موضوع پادکست شما مربوط نباشد. یک راه آسان برای آزمایش اسمی که برای پادکست خود انتخاب کردهاید این است که آن را با یکی از دوستان خود مطرح کنید و از آنها بپرسید که آیا میدانند پادکست شما در مورد چیست، اگر آنها نتوانند موضوع پادکست شما را حدس بزنند باید اسمی را برای پادکست خود انتخاب کنید که کمی توصیفکنندهتر باشد.
ترکیب کردن نام برند خود با اسم برای پادکست
اگر شما یا برند تجاری شما مخاطبان خاص خود را قبل از شروع ساخت پادکست داشتهاید، پس استفاده از همان اسم برای پادکست شما اغلب سادهتر خواهد بود. این امر به مخاطبان شما کمک میکند تا بین پادکست جدید شما با برند موجود شما ارتباط برقرار کنند. بهعنوانمثال، پادکست تیم فریس یا تجربه جو روگان از قدرت نفوذ و محبوبیت بنیانگذاران خود استفاده کرده است. این نامها در ارتباط با پادکست چیز زیادی به شما نمیگویند اما اگر بنیانگذاران آنها را دوست داشتهاید احتمالاً پادکستهای آنها را نیز دوست خواهید داشت.
برای درک این موضوع کافی است تحقیق کنید و ببینید چند پادکست از نامهای برند خود بهعنوان بخشی از نام پادکست خود استفاده کردهاند. اگر قصد دارید نام شخصی خود را بهعنوان نام پادکست وارد کنید باید در انتخاب اسم برای پادکست بهاندازه کافی زیرک باشید. بهعنوانمثال میتوانید نام خود را در انتهای نام پادکست خود مانند “بازاریابی در ردههای بالاتر با جان دو ” وارد کنید
توجه به لحن در انتخاب اسم برای پادکست
یک راه مؤثر برای جدا نمودن پادکست شما از بقیه پادکستهای موجود در فضای اینترنت، اعمال هویت شما در نام پادکست است اما برای انتقال لحن بهصورت مناسب به شنوندگان بالقوه خود باید از کلمات توصیفی، علائم نگارشی و یا غلطهای املایی استفاده کنید. بهعنوانمثال، Wardrobe Crisis پادکستی درباره مد است اما در آن به موضوعات مهمی از قبیل فرهنگ، استقامت، فلسفه، اخلاق و محیطزیست نیز پرداختهشده است.
کلمه crisis یعنی بحران در این پادکست لحن جدیتری ایجاد میکند که موجب شده تا این پادکست از سایر نمایشهای مربوط به مد روشنتر و سرگرمکنندهتر به نظر برسد. در پادکست 888-Barbara با میزبانی باربارا کورکوران به سؤالات مربوط به زندگی، تجارت و روابط پاسخ داده میشود. در اینجا نام پادکست بهصورت شماره تلفن بیانشده است و شما میتوانید برای طرح سؤالات خود با این شماره تماس بگیرید. در حقیقت انجام این کار یک راهحل هوشمندانه برای نفوذ در مخاطب و تبلیغ نمایش شما است.
پادکست بخشی از دنیا رسانه دیجیتال است، بنابراین بهراحتی میتوان یک پادکست را از طریق جستجوی کلمات کلیدی آن پیدا نمود. همچنین پادکست بر رشد مخاطب تأثیر میگذارد. “توانایی جستجو ” نام پادکست، به مقدار SEO آن برمیگردد و اینکه آیا در نتیجه پرسش کاربر ظاهر خواهد شد یا نه؟ بسیاری از دایرکتوریهای پادکست هنگام تصمیمگیری در مورد مرتبط بودن پادکست شما با جستجوی کاربر، بهعنوان پادکست و نویسنده آن توجه میکنند. در نتیجه، بهمنظور افزایش احتمال دیده شدن پادکست شما در این نتایج، حتماً کلمات کلیدی را در نظر بگیرید.
فکر کردن در مورد نامهای شفاهی بهمنظور انتخاب اسم برای پادکست
در این قسمت از مقاله خوب است از خود بپرسید که چند بار دوستان شما پادکستهای جدیدی به شما پیشنهاد کردهاند؟ توصیههای شفاهی بخش عمدهای از رشد ارگانیک مخاطب را تشکیل میدهد، بنابراین باید به آنها برای انتخاب نام پادکست خود توجه کرد. به این فکر کنید که شنوندگان شما در مورد پادکست شما در شبکه خود چگونه صحبت میکنند. به این فکر کنید که هجی کردن نام پادکست شما دشوار نباشد، از علائم اختصاری غیرمعمول استفاده نکنید و آیا پادکست شما دارای نامهای همآوا است.
بهعنوانمثال میتوان به یک پادکست کاهش وزن به نام Fifteen Lbs اشاره نمود. این پادکست نوعی پادکست توصیفی و کوتاه است اما این پادکست در زمینهی توصیههای شفاهی ممکن است با مشکل مواجه شود. بهعنوانمثال ” آیا شما گفتید پانزده یا پنجاه؟”. عواملی از این قبیل بر روی جذب مخاطب تأثیر میگذارد.
همانطور که جنبههای مبهم نام پادکست خود را در نظر میگیرید، سعی کنید موانع موجود بین پادکست شما و کسی که در مورد پادکست شما میشنود را برطرف سازید تا بتواند بعداً نام پادکست شما را بهآسانی تایپ کند. اسم برای پادکست شما نباید مخاطبان جدید را درگیر خود سازد زیرا آنها نمیدانند چگونه باید اسم برنامه شما را هجی کنند.
خواندن اسم برای پادکست با صدای بلند و گرفتن بازخورد از شبکه خود
آیا تابهحال بهصورت متوالی و بارها و بارها عباراتی را به زبان آوردهاید که در پایان ممکن است هر کلمه آن برای شما ناخوشایند به نظر برسد؟ نام پادکست شما ممکن است به یکی از این عبارات تبدیل شود. در نتیجه به نحوه معرفی هر اپیزود پادکست خود، تماس برای اقدام و اینک هرچند وقت یکبار پادکست را به مکالمه روزانه خود وصل بکنید، فکر کنید.
در کل شما احتمالاً دو هزار بار نام پادکست خود را خواهید گفت. همانطور که لیست گزینهها را برای انتخاب نام پادکست محدود میکنید، هرکدام از آنها را با صدای بلند زیاد بگویید. اسامی را بارها و بارها تکرار کنید و مواردی که بهطور مداوم نمیتوانید آنها را واضح ارائه دهید، بیرون بیندازید. از جملاتی که گفتن آنها دشوار است شامل عباراتی که بهطور طبیعی در بین مردم رایج نیستند یا تکرار آنها برای دیگران دشوار است، خودداری کنید.
هنگامیکه به یک لیست کوتاه برای نام پادکست خود رسیدید، اکنون زمان شروع درخواست بازخورد از شبکه شما است. از خانواده، دوستان و همکاران خود برای اولین برداشت و یا واکنش آنها یک نظرسنجی انجام دهید. با ارزیابی نظرات صادقانه دیگران، بازخورد انتقادی درباره نواقص یا موفقیتهای نام پادکست خود را میتوانید به دست آورید.