مقالات آموزشی

چگونگی وصل کردن گوگل آنالتیکس و تگ منیجر و اهمیت آن

مفید بود؟

وصل کردن گوگل آنالتیکس و تگ منیجر یکی از کاربردی ترین مسائلی است که باید برای سایت خود انجام دهید. ما در این نوشتار به بیان اهمیت و کاربرد این موضوع خواهیم پرداخت.برای آشنایی با نحوه وصل کردن گوگل آنالتیکس و تگ منیجر با ما همراه باشید.

سایت خود را به تگ منیجر وصل کنید

وصل کردن گوگل آنالتیکس و تگ منیجر با وجود اهمیت و کاربرد فوق العاده ای که دارد چندان دشوار نیست.در گام اول بایستی مطمئن شوید سایت شما به گوگل تگ منیجر متصل می باشد یا خیر. اگر سایت شما به گوگل تگ منیجر متصل نبود برای انجام اتصال مراحل زیر را دنبال کنید.

البته توجه داشته باشید برای  دسترسی به تگ منیجر در ایران  باید از VPN استفاده کنید.در گام اول با مراجعه به سایت گوگل به سراغ گوگل تگ منیجر(Google Tag Manager) بروید. در صفحه ای که باز می شود روی دکمه CREATE ACCOUNT کلیک کنید. اگر به زبان انگلیسی تسلط ندارد جزئیات این صفحه را طبق آنچه در اینجا ذکر می شود پر کنید.

وصل کردن گوگل آنالتیکس و تگ منیجر؛گام اول اتصال سایت به تگ منیجر

– ابتدا در قسمت Account Name نام وب سایت خود را وارد کنید.

– در قسمت Country باید نام کشور انتخاب شود . با توجه به تحریم ایران نام کشور دیگری را انتخاب کنید . آمریکا یا کانادا انتخاب خوبی هستند.

-قسمت چک باکس Share را فعال کنید تا گوگل اجازه داشته باشد از اطلاعات سایت شما استفاده کرده و آنها را به اشتراک بگذارد.

-نشانی کامل سایت را در بخش Container name وارد کنید.

– اگر قصد استفاده از تگ منیجر در وب سایت خود را دارید در قسمت Target platform گزینه اول را انتخاب کنید.

–  با زدن دکمه CREATE تقریبا کار تمام است. البته پس از زدن این دکمه صفحه  مربوط به قوانین تگ منیجر نمایش داده میشود که باید باکس  (I also…) را تیک زده و سپس از بالای صفحه روی دکمه  YES کلیک کنید. سپس وارد صفحه حاوی کدها می شوید که دو نوع کد در آن به نمایش درآمده است.

این دو کد عبارتند از کدهای بخش  HEAD سایت شما  و کد بخش BODY ؛ بهتر است کد بخش HEAD  را کپی نموده و در بخش مشخص شده بارگذاری کنید. چنانچه صفحه کدها نمایش داده نشد در بالای صفحه روی لینک شناسه (GTM…) کلیک کنید تا صفحه باز شود.با ورود کد بخش HEAD سایت شما به تگ منیجر متصل می شود . برای انجام تنظیمات دقیق تر بهتر است فیلم های آموزشی متعددی که در این باره وجود دارد دنبال کنید.

وصل کردن گوگل آنالتیکس و تگ منیجر چگونه است؟

وصل کردن گوگل آنالتیکس و تگ منیجر چندان دشوار نیست.کافیست مراحلی را که در اینجا ذکر می کنیم یک به یک با دقت دنبال کنید. پس از اینکه مطمئن شدید سایت شما به تگ منیجر متصل است برای وصل کردن گوگل آنالتیکس و تگ منیجر ابتدا باید روی گزینه تگ کلیک کنید و یک تگ با نام جدید ایجاد کنید.

بهتر است این نام یک نام توصیفی و گویا باشد که در مراجعات بعدی سردرگم نشوید. پس از ایجاد این تگ روی باکس  Tag Configuration کلیک نموده و گزینه ی Google Analytics: Universal Analytics را انتخاب کنید. این گزینه مربوط به وصل کردن گوگل آنالتیکس و تگ منیجر است برای اتصال ابزارهای دیگر گزینه ی مناسب هر یک را انتخاب کنید.

تگ منیجر را گام به گام به آنالتیکس وصل کنید

وصل کردن گوگل آنالتیکس و تگ منیجر مراحل دیگری نیز دارد. در گام بعد در بخش track Type گزینه ی Page View را انتخاب کنید. سپس باید روی new variable کلیک نموده و متغیر Google Analytics را بسازید. در مرحله بعد به Tracking ID نیاز دارید.در این قسمت باید id خواسته شده را از اکانت گوگل آنالیتیکس خود کپی نمودI و در قسمت تعیین شده قرار دهید.در پایان بایستی روی گزینه save کلیک کنید.

وصل کردن گوگل آنالتیکس و تگ منیجر ادامه دارد. در ادامه باید  در باکس پایین قسمتی که تگ را ساخته اید به قسمت Trigger  رفته و مشخص کنید تگ و متغیر چه زمانی و کجا اجرا شود. بهتر است در اینجا گزینه All Page را انتخاب کنید تا داده های سایت در تمام صفحات قابل رصد باشد.

وصل کردن گوگل آنالتیکس و تگ منیجر را به طور مختصر و مفید توضیح دادیم. به کمک همین توضیحات می توانید این کار را به طور کامل انجام دهید. اما برای اینکه این آموزش ها را به شکل ملموس تری درک کنید می توانید از ویدئوهای آموزشی که این مراحل را به شکل تصویری توضیح و آموزش می دهند استفاده کنید.

وصل کردن گوگل آنالتیکس و تگ منیجر چه فوایدی دارد ؟

وصل کردن گوگل آنالتیکس و تگ منیجر فواید زیادی دارد. چرا که این دو ابزار مکمل یکدیگرند و اتصال آنها می توان کارایی هر یک را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. به عنوان نمونه این اتصال می تواند ضعف گوگل آنالیتیکس را در رهگیری رویدادهای سایت برطرف کند.

چرا که گوگل آنالتیکس به تنهایی قادر به رهگیری تمام رویدادها و فعالیت کاربران در سایت نیست. نمی تواند بفهمد هر یک از کاربران کجا کلیک کرده اند. کجا عضو شده اند و مسائلی از این دست؛ اما تگ منیجر این ضعف را پوشش می دهد.

از طرفی وصل کردن گوگل آنالتیکس و تگ منیجر منجر به ارائه گزارشات دقیق تر می شود. چرا که تگ منیجر می تواند اطلاعات واقعی را استخراج نموده و در اختیار آنالتیکس قرار دهد.در حالی که آنالیزهای آنالیتیکس در بسیاری موارد بر اساس پیش فرض های از قبل تعیین شده صورت می گیرد.

وصل کردن گوگل آنالتیکس و تگ منیجر مدیریت سایت را برایتان بسیار آسانتر خواهد نمود.چرا که تمام رفتار کاربران در سایت بدون نیاز به کدنویسی های سنگین  به گوگل آنالتیکس ارسال شده و به دقت ارزیابی می شود.این ارزیابی دقیق راهبردها و اطلاعات دقیقی از وضعیت بازار و بهبود جذب مشتری در اختیارتان می گذارد. مهمتر اینکه باعث می شود سرعت باز شدن و بارگذاری صفحات به میزان قابل توجهی بهبود یابد.

چرا که با وصل کردن گوگل آنالتیکس و تگ منیجر نیاز به استفاده از کدهای بیشمار ندارید. فراموش نکنید سرعت سایت یکی از مهمترین مواردی است که در بهبود سئوی سایت موثر است. اگر به دنبال کارایی هر چه بیشتر سایت خود هستید بهترین اقدام این است که  نحوه وصل کردن گوگل آنالتیکس و تگ منیجر را آموخته و این دو را به هم اتصال دهید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.