مقالات آموزشی

چگونگی انجام طراحی لوگو زبان انگلیسی

مفید بود؟

لوگویی که ایده آل بوده و به صورت حرفه‌ای طراحی شده باشد را می‌توان چیزی فرای نوشته یا نماد در نظر گرفت. یک لوگوی خوب در واقع داستانی که پشت برند یا کسب و کار یا محصول شما وجود دارد را روایت می‌کند.

علاوه بر این لوگو برای هر کسب و کار این پیام را به مخاطب منتقل می‌کند که برند یا کسب و کار شما کیست یا چیست؟ و اینکه در حال انجام چه کاری است؟

طراحی لوگو تا چه اندازه مهم است؟

شاید بتوان گفت یکی از مهم ترین مرحله‌ها در راه اندازی یک کسب و کار طراحی لوگو برای آن است. حال این لوگو می‌تواند از هر یک از انواع لوگو بوده یا حتی از یک لوگو انگلیسی یا هر زبان خارجی دیگری بهره گرفته شود.

یکی از جاهایی که اهمیت طراحی لوگو خود را نشان می‌دهد در شرکت‌ها یا کسب و کارهایی است که از وب‌سایت‌های فروش یا ارائه‌ی محصول استفاده می‌کنند یا در فضای مجازی حضور فعال دارند. این دسته از کسب و کارها می‌توانند با لوگوی خود در بستر اینترنت و نیز در فضاهای مجازی خود را به خوبی به مخاطب معرفی کرده و نیز در ذهن آنها ماندگار شوند.

لوگو چیست و انواع آن کدام هستند؟

هر لوگو به کمک رنگ‌های مختلف، فونت‌های متفاوت، نمادها و سمبل‌های گوناگون، تصاویر و غیره طراحی می‌شود. می‌توانیم لوگو را به عنوان مشخصه‌ی خاص هر برند یا هویت آن در نظر بگیریم که سعی در انتقال مفاهیم مختلفی که آن برند در پی آنها است دارد.

لوگو ها در 3 دسته ی مختلف طبقه بندی می شوند:

  • لوگوی متنی:

  • طراحی لوگوی زبان انگلیسی را می‌توان در دسته ی لوگوهای متنی یا نوشتاری یا لوگو تایپ قرار داد. یکی از اشتباهات رایج افراد این است که فکر می‌کنند لوگو حتما باید از طرح‌ها و اشکال درست شده باشد و این قابلیت را ندارد که با حروف یا اسم ساخته شود. در صورتی که برخی از بهترین لوگوها از نوع تایپو گرافی بوده و به خوبی نیز کار خود را به انجام رسانده اند. طراحی لوگوهای نوشتاری یا متنی به وسیله ی یک یا چند حرف یا یک یا چند کلمه انجام می شود. نکته ی مهم در طراحی این لوگوها (logo) این است که فونتی که برای طراحی آن‌ها انتخاب می‌کنیم به درستی انتخاب شده باشد و با نوع برند یا محصول متناسب باشد.
  • لوگوی تصویری:

  • ویژگی تصویرها این است که به یاد ماندنی هستند و به خوبی در حافظه‌ی مخاطب ثبت می‌شوند. سمبل یا نماد بکار رفته در لوگو می‌تواند هر چیزی باشد از یک درخت گرفته تا حیونات و حتی اشکال هندسی. عموما سمبل‌ها از ابتدا وجود داشته‌اند و در حال حاضر تمامی نماد‌های جدید به نوعی ویرایش شده و تکمیل شده‌ی همان سمبل‌های قدیمی هستند. یکی از مشکلاتی که سر راه طراحی لوگوی سمبلیک وجود دارد. این است که چون سمبل ها شناخته شده هستند ممکن ست طراحی ما منحصر بفرد از آب درنیاید و پیشتر کسی لوگویی با این طرح طراحی کرده باشد.
  • لوگوی ترکیبی:

  • در این دسته از لوگوها همانطور که نام آن‌ها نیز نشان می‌دهد از ترکیب لوگوهای سمبلیک و لوگوهای متنی وجود می‌آید. این نوع از لوگو در مقایسه و نوع دیگر به طراح آزادی‌های بیشتری برای طراحی داده و وی می‌تواند با ترکیب کردن المان‌ها و حروف و بهره گیری از رنگ‌ها لوگویی جذاب و فوق العاده طراحی کند. نکته‌ای که برای این نوع لوگو بسیار اهمیت دارد این است که باید حتما اصل سادگی لوگو در آن رعایت شود. و نباید با توجه به اینکه انتخاب‌های ما متنوع و گسترده است لوگو را شلوغ و یا پیچیده طراحی کنیم.

طراحی لوگو زبان انگلیسی چگونه است؟

همانطور که در بالا نیز ذکر شد طراحی لوگو زبان انگلیسی در دسته ی لوگوهای متنی یا تایپوگرافی قرار می گیرد. به شکل کلی لوگوی شما می تواند لوگو زبان انگلیسی یا فارسی یا هر زبانی که دوست دارید باشد اما می‌توان اینطور گفته که در کشور ما طراحی لوگو حروف انگلیسی و فارسی پرکاربردتر و پر استفاده تر هستند.

انتخاب اینکه طراحی لوگو زبان انگلیسی باشد یا فارسی به شدت وابسته به مخاطب و جامعه ی هدفی است که می خواهید لوگو را در نهایت برای آنها طراحی کنید. طراحی لوگو زبان انگلیسی نیز مانند فارسی بوده و در آن طراح طی پنلیی که دارد ابتدا اطلاعات لازم را جمع آوری کرده و سپس اقدام به طراحی و اتود زدن اولیه ی طرح می‌کند. پس از آن هم لوگو با کمک نرم افزار طراحی لوگو دیجیتالی شده و فایل آن آماده‌ی ارائه به مشتری می‌شود. اگر شما تازه کار هستید و این مشکل را دارید که فونت را از کجا پیدا کنید می‌توانید با کمک سایت ها و جستجو در اینترنت تعداد زیادی فونت برای طراحی لوگو انگلیسی پیدا کرده و از آنها استفاده کنید. وبهتر است نمونه کار های طراحی لوگو را نیز مشاهده کنید.

گام های ضروری برای طراحی لوگو انگلیسی

موضوع و وظیفه برند یا شرکت چیست؟

دوست دارید که هرکسی چه چیزی راجع به  کارتان بداند؟ اینکه قابل اعتماد هستید؟ حرفه ای هستید؟ خیلی مهم است که در تمام مراحل طراحی به این فکر کنید که چه مفهومی را می‌خواهید به مخاطب منتقل کنید. مردم با توجه به لوگوی شرکت شما راجع به آن تصوراتی می‌کنند. پس در طراحی لوگو انگلیسی خود به این مولفه‌ها دقت کنید.

کاهش هزینه طراحی لوگو با بکارگیری بیش از 11000 گرافیست، آزمون آنلاین طراحی لوگو، سابقه طراحان گرافیک، نظرات شما کاربران گرامی، دیتا ماینینگ پیشرفته و مدیریتی ویژه ممکن شده است.

مخاطب

به یاد داشته باشید که نه تنها باید موضوع شرکت را مدنظر داشته باشید، بلکه نیم نگاهی هم به مخاطب تان باشد. مثلا فرض کنید قرار است یک لوگو برای یک شرکت خیریه که به کودکان کمک می‌کند طراحی کنید. درشرکت خیریه مخاطب شما کودکان نیستند بلکه بزرگسالانند. پس باید آن را برای بزرگسالان جذاب طراحی کنید و در عین حال بگویید “ما به کودکان کمک می‌کنیم”
رنگ ها در این لوگو شاد هستند و آن قسمت دست که دور لوگو را گرفته مفاهیمی را در خود دارد. مثل پشتیبانی، تعادل پایداری. فونت لوگو نشان از حرفه‌ای بودن و قابل اعتماد بودن دارد. طراحی این لوگو هم در نرم افزار فتوشاپ و هم کورل دراو راحت است.

شکل دادن Shape

می دانید که شکل های مختلف (مربع، مستطیل، خط صاف، خطوط منحنی و …) تاثیرات روانی متفاوتی می گذارند. به پاراگراف زیر که یک راهنمای سریع درباره تاثیر اشکال مختلف در لوگو است دقت کنید:

  •   دایره و شکل های تخم مرغی: امنیت و تعادل
  •   بیضی: مدرن و نوآورانه
  •   دوایر متداخل: منسجم و مشارکت و همکاری
  •    مثلث ها یا سه ضلعی ها: قدرت و استقامت
  •  مربع ها و چهارضلغی ها: حرفه ای و توانایی
  •    خطوط افقی: هارمونی و عدالت
  •   خطوط عمودی: تکنولوژی و شیک بودن
  • خطوط قطری یا مورب: انرژی و پیشرفت

رنگ ها

همانند شکل‌ها، رنگ‌ها هم از نظر روانشناسی، موضوعات مختلفی به ذهن منتقل می‌کنند و حاوی پیام‌های روشنی برای مخاطب هستند. شما با رنگ ها نیز می توانید با مخاطب خود حرف بزنید و معنایی که درذهن خود دارید را به او منتقل کنید. به موارد زیر دقت کنید:

  •     رنگ قرمز: احساس، عشق، هیجان، خشم
  •     رنگ نارنجی: انرژی، تغییر، موفقیت و تغییر شکل
  •    زرد: شادی، خوش بینی، گرسنگی و خوشی
  •     سبز: پول، طبیعت، رشد، حسادت
  •    آبی: هماهنگی، تمرکز، وفاداری، صداقت
  •    بنقش: وفاداری، ثروت، منطق و غیر دنیوی
  •   خاکستری: بی زمانی، عملی بودن، خنثی بودن
  •     سیاه: عقل، قدرت، اعتبار
  •    سفید: تمیزی، خلوص، خنثی بودن و بی گناهی
  •    قهوه ای: طبیعت، ارگانیک، پایداری، راحتی
  •    متالیک: لاکچری، ثروت، کیفیت و پرستیژ

بی زمانی (همیشگی بودن)

طراحی لوگو انگلیسی ای که می‌کنید نباید طوری باشد که مثلا وقتی به آن نگاه می‌کنیم بگوییم “این طرح که مال سال5 سال پیش هست” پس مواظب باشید که از طراحی های مدی و گرایشی، فونت ها و رنگ های مناسب استفاده کنید. یک طراحی ای ظریف و خلاقانه و همیشگی که با نگاه به آن متوجه تغییرات مد و و ترندهای جهانی نشویم.

فونت‌ها را به دقت انتخاب کنید

فونتی که بی زمان باشد ولی خاص هم باشد. سعی کنید فونت را خودتان بسازید. به فونت کوکاکولا دقت کنید. هم نام برند کوکاست و هم یک فونت خاص. اگر کسی حرف C را به این شکل بنویسد، همه به سرعت به یاد cocacola می‌افتند.

تطبیق پذیری

باید در موقع طراحی لوگو به این نکته فکر کنید که لوگو قرار است کجاها استفاده شود؟

  •   وب سایت
  •    تبلیغات تلویزیونی
  •    کارت ویزیت
  •     شبکه های اجتماعی
  •    بروشور و کاتالوگ

سادگی

تا می‌توانید لوگو یا آرم شرکت را ساده نگه دارید. لوگوهای پیچیده به مرور زمان خسته کننده می شوند ولی سادگی هیچ وقت از مد نمی‌افتد. در طراحی لوگو انگلیسی سادگی اصل مهمی است! به آرم شرکت اپل، گوگل کروم، فدکس یا مک دونالد دقت کنید.

خوب است بخوانید : طراحی لوگو چیست؟

مزیت ها و معایب طراحی لوگو زبان انگلیسی چیست؟

مزایا:

  • معمولا لوگو زبان انگلیسی در مقایسه با لوگوهایی که با فونت فارسی طراحی شده‌اند به چشم مخاطب جذاب تر و  دلنشین تر جلوه می‌کند و علت این موضوع این است که حروف انگلیسی و نوع فونت بکار رفته برای آنها از نظر ارتفاع و بلندی تقریبا با هم برابر بوده و بسیار متناسب و هماهنگ هستند.
  • یکی از نکته های جلب در این رابطه این است که وقتی مخاطب لوگویی را می بیند که طراحی حروف انگلیسی فانتزی یا کلاسیک(Fancy English letter design) داشته و بطور کلی از فونت انگلیسی برای طراحی آن استفاده شده است در ذهن خود آن برند را شیک و امروزی تصور می‌کند.
  • اگر کسب و کار مورد نظر در سطح جهانی فعالیت دارد. قطعا بهره گیری از لوگو زبان انگلیسی به بالابردن سطح کسب و کارتان کمک شایانی خواهند کرد.
  • یکی دیگر از مزیت های طراحی لوگو زبان انگلیسی این است که چون حروف الفبای آن نقطه ندارند ترکیب کردن حروف با هم و کارهایی از این دست باعث ایجاد مشکل در خوانایی لوگو نمی‌شود.

معایب:

  • با توجه به مخاطبی که در اختیار دارید و میزان علم و دانش آنها و نیز سطح فرهنگی شان ممکن است استفاده از لوگو انگلیسی باعث به وجود آمدن حس ناامنی در آن‌ها شود.
  • اگر طراحی لوگو بخواهد برای ادارت و سازمان ها خصوصا از نوع دولتی باشد این امر خیلی جالب نبوده و انتخاب خوب و مطلوبی نیست.

سوالات متداول

  • طراحی لوگو چیست؟

    طراحی لوگو یک علم و تخصص است و کسی که به طراحی لوگو می پردازد باید تسلط نسبی به اکثر یا همه ی موارد این علم داشته باشد. از جمله ی این موارد می توان به آشنایی با زبان تصاویر، هویت دیداری، اصل های طراحی لوگو، تناسب اجزا تشکیل دهنده ی تصاویر، شناخت رنگ ها و روانشناسی پشت آنها، توانیی آنالیز مسائل، ساده کردن مسائل و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. حال برای طراحی لوگو لازم است تا طراح با توجه به دانشی که در این حوزه دارد سعی می کند مراحلی برای خود در نظر بگیرد تا بتواند بر اساس آنها به طراحی لوگو بپردازد. داشتن پلن و وفادار بودن به مراحل آن سبب داشتن زمانبندی و نیز کمک به تحویل درست و سر موقع پروژه می کند.

  • طراحی لوگو چه مراحلی دارد؟

    مراحل طراحی لوگو برای هر طراح با طراح دیگر متفاوت است و هرکس می تواند برنامه ریزی خاص خود را داشته باشد. اما اگر بخواهیم مرحله های کلی کار را ارائه دهیم می توانیم از این 9 مرحله بهره ببریم: 1. تعریف های اولیه و ارائه ی مشاوره به مشتری 2. جمع آوری اطلاعات لازم 3. انجام تحقیقات در مورد اطلاعات بدست آمده 4. آنالیز رقیب‌ها 5. ایده پردازی و زدن اتود اولیه‌ی طرح 6. برگزیدن از میان طرح های انجام شده و تکمیل جزئیات 7. استفاده از یک نرم افزار طراحی لوگو مانند ادوب ایلوستریتور یا فتوشاپ و … برای دیجیتالی کردن طرح 8. بررسی نهایی لوگو و حتی نظرخواهی از سایرین 9. ارائه‌ی فایل نهایی به مشتری

  • سفارش لوگو حرفه ای به چه صورت است ؟

    برای سفارش طراحی یک لوگوی حرفه ای در قدم اول نیاز به طراح حرفه‌ای داریم. شما می توانید با مراجعه به شرکت‌های طراحی یا سیت هایی که به همین منظور هستند مانند رایا مارکتینگ از طراحی های حرفه ای بهره مند شوید. به منظور سفارش لوگو به رایا مارکتینگ می‌توانید با مراجعه به سایت و سپس ثبت نام در آن نسبت به ثبت سفارش طراحی لوگو خود اقدام نمایید. پس از ثبت نام کارشناسان برای مشاوره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را ارائه می‌دهند.

  • برای کسب و کارها لوگو انگلیسی بهتر است یا فارسی

    برای این‌که ببینیم لوگوی انگلیسی بهتر است یا فارسی نخست باید به نوع کسب و کار و جامعه‌ی هدف آن توجه کنیم. برای برخی کسب و کارها که در سطح بین المللی کار می‌کنند قطعا لوگوهای انگلیسی مناسب تر هستند. اما کسب و کار یا محصولی که برای نمونه در کار تولید محصولات ایرانی با طرح های ایرانی است قطعا یک لوگو با زبان انگلیسی مناسب نخواهد بود. پس همان‌طور که گفته شد نوع محصول و مخاطبان آن بسیار مهم هستند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.