مقالات آموزشی

چطور از زوایای مختلف تولید محتوا مورد بررسی قرار دهیم؟

مفید بود؟

چگونگی تولید محتوا موضوع مهمی است که باید به طور دقیق بررسی شود. در تولید محتوا آنچه اهمیت دارد کاربر است بنابراین باید بررسی جامعی بر روی چگونگی تولید محتوا داشت تا شفاف سازی های لازم صورت پذیرد.

چگونگی تولید محتوا از دید کاربر

چگونگی تولید محتوا از دید کاربر چقدر اهمیت دارد؟ در این بخش می خواهیم بررسی کنیم که کاربر به دنبال چه محتوایی است و نگاه او به محتوا چیست. در ابتدا موضوع را به صورت حجمی و یا کمی بررسی می کنیم راستش را بخواهید کاربران به طور کلی به دنبال محتوا حجمی نیستند البته این موضوع در خصوص خدمت و محصول خود شامل چندین بخش است. مثلاً وقتی کاربر می خواهد یک محصول را خریداری نماید علاقمند به توضیح دقیق در خصوص مشخصات کالا است و تعریف و تمجید را نمی پسندد.
چگونگی تولید محتوا از نظر کیفی از دید کاربران می تواند یکی از موضوعات بسیار جذاب برای بحث باشد. عده ای از کاربران دوست دارند محتوایی که مورد مطالعه قرار می دهند پاراگراف بندی بوده و جملات کوتاه باشند. عده ای نیز از نوشته های طولانی لذت می برند حال چه باید کرد؟ در واقع آنچه مهم است یک استاندارد کلی است، بنابراین چگونگی تولید محتوا از دید کاربران از نظر کیفی باید در وضعیت میانگین بررسی شود. اگر یک کاربر بخواهد یک محتوای آموزشی را مطالعه نماید عموماً به دنبال توضیحات کوتاه و مختصر نیست و هرچه توضیح بیشتر باشد بیشتر راضی خواهد بود این در حالی است که در خصوص یک محصول هرچه محتوا تیتری و به اصطلاح موردی باشد می تواند گزینه بهتری به نظر برسد.
چگونگی تولید محتوا از دید کاربران اینطور که آمارها نشان می دهد به این صورت است که 60 درصد از افراد پاراگراف های کوتاه و پر بار را دوست دارند و 25 درصد به دنبال نوشته های تیتری هستند و در حدود 10 درصد نیز به دنبال نوشته های طولانی می باشد.

 

چگونگی تولید محتوا از نظر موتور جستجو

چگونگی تولید محتوا از نظر موتور جستجو به مراتب سختگیرانه تر از کاربران است. الگوریتم هایی که در موتورهای جستجو دیده می شود به صورتی است که هرگز نمی توان آنها را دور زد. در واقع موتور جستجو تنها به این که شما طولانی می نویسید و یا کوتاه توجه نمی کند و آنچه می نویسید و البته تکراری نبودن آن بسیار مهم است. فکر می کنید روند ارزیابی موتورهای جستجو در خصوص چگونگی تولید محتوا به چه صورت است؟ در واقع موتورهای جستجو تقلب می کنند! حال یعنی چه؟ به این معنی که وقتی یک سایت بارها و بارها از سوی کاربر مورد بررسی قرار می گیرد یعنی کاربر به آن نمره خوبی داده است این روند کار موتور جستجو را آسانتر می کند و متوجه می شود که سایت و در واقع محتوای مورد نظر از دسته گزینه های استاندارد است.
چگونگی تولید محتوا از نظر موتور جستجو در خصوص رعایت قوانین سئو نیز بسیار مهم است، موتور جستجو معتقد است که کلمه کلیدی اصلی باید بسیار مرتبط با نوشته های سایت باشد یعنی آنچه که کاربر جستجو می کند باید در کلمه کلیدی اصلی احساس شود. از طرفی کلمه کلیدهای مرتبط باید واقعاً مرتبط باشند یعنی تنها شاخه و برگ دادن کلید اصلی نمی تواند گزینه مناسبی برای کلمه کلیدی مرتبط باشد. در نظر داشته باشید که موتورهای جستجو به سادگی نوشته های اسپم را تشخیص می دهند به بی رحمانه ترین شکل ممکن سایتی که قوانین را رعایت نمی کند از دایره پیشنهادات خود حذف خواهند نمود.

 

چگونگی تولید محتوا از دید محتوانویس

چگونگی تولید محتوا از دید محتوا نویس از دو گزینه قبل اولویت بیشتری دارد. شاید کمی برایتان عجیب باشد و با خود بگویید به طور کلی کاربر از همه مهمتر است اما این تصور از نظر اولویت صحیح نیست به این معنی که تا وقتی که محتوا خوب توسط محتوانویس نوشته نشود نظر کاربر و موتور جستجو معنا پیدا نمی کند. این موضوع را با مثال های دقیقتر پیش می بریم.
چگونگی تولید محتوا از نظر محتوا نویس باید دسته بندی دقیقی داشته باشد در او باید هم کاربر را راضی نگه دارد و هم موتور جستجو را! یکی از موضوعاتی که یک محتوا نویس باید رعایت کند نگاه کاربردی به محتوا است، یعنی باید محتوایی بنویسند که به درد بخورد! چه محتوایی به درد بخور است و چه محتوایی به درد بخور نیست؟ در این میان بستگی به نگاه نویسنده دارد. نویسنده هرگز نباید در جایگاه خود به نوشته ها نگاه کند، او باید بگوید آیا من به عنوان کاربر از این نوشته راضی خواهم بود؟ اگر نه، نباید به خود تخفیف دهد. با سواد بودن محتوا نویس یکی از موضوعات بسیار مهم در محتوانویسی محسوب می شود و در قوانین چگونگی تولید محتوا نیز از شاخص های مهم محسوب می شود. در واقع باید چیزی نوشته شود که نویسنده از قبل اطلاعات خوبی در مورد آن کسب کرده است. رعایت اصول سئو و بهینه سازی یکی از ارکان مهم چگونگی تولید محتوا است و اگر رعایت نشود بهترین محتوا نیز از سوی گوگل رد می شود. حتی اگر شما توضیحات خوبی ارائه دهید اما کلمه کلیدی اصلی نداشته باشید و یا چگالی آن را رعایت نکنید محتوای شما پیشنهاد گوگل نخواهد بود.

 

نگاه علمی به چگونگی تولید محتوا

چگونگی تولید محتوا از نظر علمی یعنی نوشته ایی که ضمن رعایت موارد سئو توانسته حرفی برای گفتن به مخاطب با سلایق مختلف داشته باشد به طوری که زیاد طولانی و یا کوتاه نباشد. این جمله تمامی مواردی که تا به این اینجای مقاله در خصوص چگونگی تولید محتوا گفته را پوشش می دهد. سلیقه های خاصی محتوا را نابود می کند. این که تنها بخواهیم یک بخش را مورد بررسی قرار دهیم و بخش دیگر را کنار بگذاریم یعنی پارامترهای مهم چگونگی تولید محتوا را یاد نگرفته ایم. محتوا نویسی یک حرفه است یک حرفه ارزشمند که هرگز نمی توان از ارزش آن غافل شد حال اگر محتوا جنبه دلسوزانه و به نوعی کاربردی داشته باشد قطعاً سبب بالا آمدن سایت و به نوعی افزایش فروش و درآمدزایی می شود.  در این مسیر هر چه تمرین و یادگیری بیشتر باشد نتیجه بهتر خواهد بود.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.