مقالات آموزشی

چگونگی بررسی تبلیغات برای فروش

مفید بود؟

امروزه استفاده فراگیر از اینترنت سبب شده است تا تبلیغات برای فروش توسط روش های سنتی گذشته چندان اثر بخش نباشد و جای خود را به تبلیغات نوین با روش های متنوع دهد. در عصر جدید تبلیغات برای فروش بیشتر هم در اینترنت و هم در شبکه های اجتماعی مانند: اینستاگرام، تلگرام، واتساپ، توییتر، فیسبوک، یوتیوب و … انجام می‌شود.

به طور کلی استفاده فراگیر اینترنت از سال 1376 در ایران رواج یافت و تا به امروز توانسته است که کاربران زیادی را جذب کند. افزایش کاربران اینترنت و شبکه های اجتماعی سبب افزایش تبلیغات بی کیفیت و خودسرانه صاحبان برخی از مشاغل شد.

همین امر سبب بی اعتمادی کاربران نسبت به این تبلیغات شده است و داشتن یک تبلیغات موثر در فروش که از بازدید خوبی برخوردار باشد در بین تبلیغات زیاد بی کیفیت به کاری بسیار دشوار تبدیل شده است.

تبلیغات

شاید همگی ما تجربه شنا در استخر را داشته باشیم و این تفکر خواه و ناخواه به ذهن ما آمده است که شنا در دریا نیز کاری ندارد و مانند شنا کردن در استخر است، اما چقدر این تصور واقعیت دارد؟  و چه مدت زمان فردی که در شنا کردن درون استخر مهارت دارد، درون دریا نیز می‌تواند دوام بیاورد؟

 

 

جواب را همه ی ما به خوبی می‌دانیم و همگی مطمئن هستیم که فردی که در شنا کردن درون استخر مهارت دارد مدت زمان زیادی نمی‌تواند درون دریا دوام بیاورد. تبلیغات برای فروش نیز مانند شنا کردن در دریا است و اگر فردی که توانسته در شهر خود تبلیغات موثری داشته باشد و حالا بخواهد به تبلیغات کسب و کار خود در سطح کشور و یا جهان بپردازد.

قطعا مدت زمان زیادی دوام نخواهد آورد، اما چه کاری باید کرد که تبلیغات برای فروش زیاد ما موثر باشد. در ادامه درباره نحوه تبلیغات و همچین فروش در شغل های متفاوت بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 تبلیغات برای فروش باید با کمک چه کسانی انجام شود؟

همانطور که گفته شد کسی که در شنا کردن درون استخر مهارت دارد نمی‌تواند به تنهایی درون دریا شنا کند، اما سوالی که شاید در ذهن ما به وجود بیایید این است که آیا این فرد هیچ وقت نمی‌تواند در دریا شنا کند؟ جواب خیر است.

کسی که تنها تصور می‌کند که شنا کردن در دریا کاری ندارد با کسی که شنا کردن در دریا را آموزش می‌بیند و توسط مربی خود خطرات دریا را می‌شناسد کاملا تفاوت دارد. تبلیغات برای فروش نیز اگر با کمک افراد با تجربه در زمینه سئو و تبلیغات اینترنتی انجام شود، می‌تواند به رشد و توسعه کسب و کار شما کمک کند. مربی و افراد با تجربه امروزه در شرکت های تبلیغات اینترنتی فعالیت می‌کند و با انواع روش های تبلیغات آنلاین و بازاریابی شبکه ای آشنا هستند.

وبتو و تبلیغات کسب و کار

رایا مارکتینگ یکی از سه شرکت برتر کشور در زمینه سئو و تبلیغات اینترنتی است. این شرکت بزرگ با داشتن 7000 نویسنده سئو کار، 9000 گرافیست و موشن کار، 11000 تایپیست محتوا گذار و همچنین 1200 گوینده صدا مخملی خدمات مختلفی را به مشتریان ارائه می‌دهد. از مهمترین خدمات این شرکت تبلیغاتی می‌توان به تولید محتوا متنی، پادکست، رپورتاژ آگهی، موشن گرافیک، طراحی لوگو،  ادوردز ها، بک لینک ها و … اشاره کرد.

رایا مارکتینگ می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای کمک به شما در تبلیغات کسب و کارتان باشد. هدف اصلی شرکت رایا مارکتینگ رضایت مشتریان است، به همین منظور خدمات خود را با کیفیت بالا و قیمت ارزان به مشتریان در سریع ترین زمان ممکن ارائه می‌دهد.

این شرکت برای اثبات ادعای کیفیت خدمات خود گاهی اوقات خدمات را به صورت هدیه به مشتریان خود ارائه می‌کند، البته شما می‌توانید در سایت رایا مارکتینگ نمونه کار های که در این شرکت تا به امروز انجام شده است را مشاهده کنید.

تبلیغات مدرن چیست؟

جذب مشتری بزرگترین هدف یک تبلیغات است. شما در گذشته مجبور بودید که برای تبلیغات کسب و کار خود در سطح شهر اقداماتی را برای جذب مشتری انجام دهید. اما نهایتا می‌توانستید مشتریانی از درون شهر جذب کنید.

اما تبلیغات مدرن به شما این امکان را می‌دهد تا از سراسر کشور بتوانید مشتری جذب کنید. شما می‌توانید از این تبلیغات برای فروش عمده محصولات خود نیز، به عنوان یک تولیدکننده موفق استفاده کنید. امروزه جذب مشتری برای فروشگاه با استفاده از تبلیغات مدرن بسیار موثر تر از روش های سنتی است. در این روش از تبلیغات شما می توانید به سرعت توسط افراد بیشتری دیده شوید، مشتریان زیادی را جذب و برای خرید ترغیب کنید بدون اینکه هزینه گزافی بپردازید و یا زمان زیادی را صرف این کار کنید.

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی یکی از پرکاربردترین، روش های تبلیغات نوین است که در بین صاحبان مشاغل از محبوبیت بالایی برخوردار است. شما می‌توانید پس از تهیه رپورتاژ آگهی توسط شرکت های تبلیغاتی اینترنتی، آنها را در سایت های پربازدید انتشار دهید.

کیفیت رپورتاژ در میزان بازدید از تبلیغات شما و همچنین قیمت رپورتاژ بسیار تاثیر گذار است. بنابراین هیچگاه خودتان اقدام به تهیه این متن ها نکنید و این کار را به افراد با تجربه در زمینه سئو و تبلیغات آنلاین بسپارید. رپورتاژ معمولا در تبلیغات برای فروش زیادتر کسب و کار های مختلف مانند املاک، کتابفروشی، فروش اپلیکیشن و … بسیار مناسب و عملکرد خوبی دارد.

رپورتاژ آگهی باید چه ویژگی های داشته باشد؟

رپورتاژ آگهی نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی مانند: بک لینک ها، ادوردز ها، بنر های ثابت و متحرک تبلیغاتی و … بسیار مقرون به صرفه تر است. به طور مثال شما برای تبلیغات با استفاده از بنر های ثابت و متحرک مجبور هستید تا به صورت دوره ای این تبلیغات را تمدید کنید.

 

 

اما شما در تبلیغات با استفاده از رپورتاژ آگهی تنها با یک بار هزینه می‌توانید محصول خود را به صورت دائمی تبلیغ کنید. همانطور که گفته شد کیفیت رپورتاژ آگهی در میزان اثر بخشی تبلیغات شما بسیار موثر است. رعایت نکات زیر می‌تواند کیفیت رپورتاژ شما را تا حدود زیادی بالا ببرد:

  •    استفاده از عنوان مناسب و جذاب در متن های رپورتاژ آگهی سبب می‌شود تا مخاطبان بیشتری متن شما را مطالعه کنند.
  •     استفاده از برند و نام کسب و کار در عنوان و متن اصلی رپورتاژ، این امکان را به بازاریابان می‌دهد تا به متن رپورتاژ لینک دهی کنند و مخاطبان را به سایت فروشگاهی شما دعوت کنند.
  •   استفاده از کلمات پرتکرار گوگل در متن سبب می‌شود رپورتاژ سریع تر در دسترس مخاطبین قرار بگیرد.
  •    استفاده از عکس های جذاب در متن از خستگی مخاطبان جلوگیری می‌کند و همچنین سبب توجه بیشتر مخاطبان به متن آگهی شما می‌شود.
  •    رعایت نکات نگارشی در متن های رپورتاژ آگهی بسیار مهم است. به طور مثال استفاده از علائم نگارشی می‌تواند منظور شما را صحیح تر به مشتریان برساند.
  •    متن رپورتاژ باید فاقد از هر گونه غلط های املایی باشد زیرا غلط های املایی نشان دهنده بی توجهی نویسنده به متن را به مخاطبان القا می‌کند و همین امر سبب می‌شود تا مخاطبان از خواندن ادامه متن صرف نظر کنند.
  •     رعایت نکات سئو در متن رپورتاژ بسیار در بازدید از تبلیغات شما اثر گذار است.

تبلیغات برای فروش عمده چگونه است؟

تولید کنندگان معمولا محصولات خود را به صورت عمده به بازار عرضه می‌کنند. تولید کنندگان محصولات خود را معمولا به سه طریق وارد بازار می‌کنند. روش اول فروش محصولات از طریق شرکت های خود تولید کننده انجام می‌شود، روش دوم فروش از طریق شرکت های واسطه انجام می‌شود، روش سوم فروش محصولات از طریق خرده فروشان انجام می‌شود.

در بین این سه روش سریع ترین راه روش دوم است که معمولا شرکت های واسطه با کارخانه های تولیدکننده ادغام می‌شوند و به صورت شبکه ای فعالیت می‌کنند. این فعالیت ها نیاز به یک تبلیغات گسترده در سراسر کشور دارد. تبلیغات برای فروش عمده می‌تواند از طریق سایت های پربازدید و شبکه های اجتماعی انجام شود. مناسب ترین روش برای تبلیغات عمده ساخت تیزر های تبلیغاتی و رپورتاژ های آگهی است.

مناسب ترین روش تبلیغات برای فروش عسل چیست؟

عسل یکی از محصولاتی است که برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن آن، نیاز به تست شدن دارد. برای استفاده از روش های مدرن برای تبلیغات این محصول، می‌توان از روش های ساخت فیلم، گذاشتن ویدئو های زنده و … در اینترنت و شبکه های اجتماعی کمک گرفت.

 

اگر زمانی که شما ویژگی های محصول (عسل) خود را توضیح می‌دهید مشتریان شما را به صورت زنده یا تصویر شما را بیننده خیلی سریع تر به کسب و کار شما اعتماد خواهند کرد.

روش تبلیغاتی مناسب برای فروش بیشتر کتاب

امروزه کمتر کسی به کتابفروشی ها به صورت حضوری سر می‌زند، به همین دلیل تبلیغات مدرن مانند: رپورتاژ های آگهی با استفاده از عکس های جذاب می‌تواند به شما در فروش بیشتر محصولاتتان کمک بزرگی کند. این تبلیغات می‌تواند هم در شبکه های اجتماعی به خصوص تلگرام و همچنین می‌تواند توسط سایت انجام شود.

فروشندگان مواد غذایی بهتر از چه روش تبلیغاتی استفاده کنند

محصولات غذایی به دلیل امکان فاسد شدن شما را محدود تر خواهند کرد و شما را مجبور می‌کنند تا برای توسعه کسب و کار در سطح کشور، در تمامی شهر ها یک نمایندگی تاسیس کنید تا بتوانید سریعتر محصولات را به دست مشتریان در شهر مورد نظر برسانید.

تبلیغات  کسب و کار ها

تبلیغات این کسب و کار های زنجیره ای به دلیل وسعت کسب و کار باید خیلی جامع تر و جذاب تر صورت بگیرد به طور مثال همگی ما نام فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش را در سراسر کشور شنیده‌ایم این چنین فروشگاه هایی که مواد غذایی را عرضه می‌کنند نیاز به تبلیغات از طریق صدا و سیما، اپلیکیشن های متفاوت، تبلیغات در شبکه های اجتماعی مانند: یوتیوب، اینستاگرام و … انجام شود. زمانی که شما از طریق یک ارگان دولتی مانند صدا و سیما تبلیغات خود را انجام می‌دهید،

افراد به شما اعتماد بیشتری خواهند کرد اما یکی از معایب بزرگ این تبلیغات هزینه های زیاد آنها است ولی جای نگرانی نیست تبلیغات در سایت پربازدید یوتیوب و همچنین نرم افزار های مختلف مانند اینستاگرام نیز می‌تواند همان اثر بخشی تبلیغات صدا و سیما را برای شما داشته باشد.

تبلیغات برای فروش ملک چگونه است؟

بهترین را برای فروش ملک تبلیغات از طریق سایت های پربازدید و رپورتاژ آگهی است. رپورتاژ های آگهی به همراه عکس های جذاب از ملک شما می‌تواند فروش بسیار سریع را برای شما رقم بزند.

امروزه سایت های انتشار زیادی در اینترنت فعالیت می‌کنند و با دادن اطلاعات فروشندگان به مشتریان امکان فروش املاک، خودرو، لوازم جانبی، لوازم الکتریکی  و … را سریع تر انجام می‌دهند. انتشار آگهی در این سایت ها بسیار آسان است و هزینه ای را برای شما نخواهد داشت.

برای ثبت آگهی در سایت های پربازدید شما تنها به عضویت در این سایت ها نیاز دارید. عضویت در سایت های پربازدید تنها به یک شماره تماس یا ایمیل نیاز دارد و معمولا در کمتر از یک دقیقه انجام می‌شود. برخی از سایت های انتشار پربازدید به صورت زیر هستند:
1.    ایستگاه
2.    دیوار
3.    شیپور
4.    نیازمندیها

تبلیغات پیامکی

علاوه بر اینترنت و شبکه های اجتماعی شما می‌توانید از تبلیغات پیامکی نیز برای فروش بیشتر محصولات خود استفاده کنید. برخی از نمونه های بازاریابی از طریق روش پیامکی به صورت زیر است:

خوراکی:

« امشب شام برنامت چیه؟!
پیتزا تو سفارش بده
سیب زمینی ویژه و تحویل رایگانش از ما
“فقط تا پایان امشب”
پیتزا ……….. تلفن: ……………….»

« با سلام
امکان سفارش آنلاین پیتزا
و انواع فست فود
به همراه ارسال رایگان تا امشب
پیتزا …………. تلفن: ……………..»

خدمات مسافرتی:

« بهت قول می‌دیم امسال
قشنگ ترین پاییز زندگیت باشه!
“تور 4 روزه کویر گردی”
اطلاعات بیشتر در “سایت ………”»

همانطور که مشاهده کردید در تبلیغات پیامکی استفاده از جملات تکنیکی می‌تواند در فروش شما بسیار تاثیر گذار باشد.

به طور مثال در زمینه خوراکی به جمله: « پیتزا تو سفارش بده، سیب زمینی ویژه و تحویل رایگانش از ما» دقت کنید فروشنده با یک جمله زیبا خدمات خود را به مشتری معرفی کرده است و بلافاصله بعد از این جمله برای مخاطب خود نوشته است که فقط تا پایان امشب این خدمات ارائه می‌شود و با این جمله مشتریان رو دعوت به خرید کردن از فروشگاه خود می‌کند. استفاده از چنین تکنیک های در تبلیغاتی پیامکی می‌تواند فروش شما را دو چندان کند.

آموزش راه درست تبلیغات برای فروش

آموزش راه درست تبلیغات برای فروش با استفاده از سایت یوتیوب و نرم افزار تلگرام
یکی از گزینه های بسیار مناسب تبلیغات برای فروش زیادتر، استفاده از قابلیت های سایت یوتیوب است. این سایت با داشتن روزانه 300 میلیون کاربر می‌تواند فروش شما را تا چند برابر افزایش دهد.

شما در هر نقطه ای کره زمین که زندگی می‌کنید می‌توانید از این سایت برای تبلیغات کسب و کار خود استفاده کنید. تبلیغات در سایت یوتیوب  معمولا از طریق فیلم های با کیفیت انجام می‌شود. شما برای تبلیغات در این سایت به یک فرد با فن بیان قوی و ظاهری آراسته و همچنین یک فیلم مناسب  که نشان دهنده خدمات شما و همچنین محیط داخلی و خارجی کسب و کارتان است، نیاز دارید.

تبلیغات در یوتیوب

تبلیغات در Youtube هزینه ای را برای شما نخواهد داشت اما فیلم های شما باید تابع قوانین و سیاست های سایت یوتیوب باشد. تلگرام یکی از نرم افزار های شبکه های اجتماعی است که مانند یوتیوب این امکان را به شما می‌دهد که با هر کسب و کاری که دارید در این نرم افزار تبلیغات خود را به صورت گسترده انجام دهید.

شما می‌توانید با استفاده از ایجاد کانال و ابر گروه های متفاوت در این نرم افزار کسب و کار خود را به مشتریان معرفی کنید و به سوالات و پیشنهادات مشتریان در این نرم افزار پاسخ دهید. سرعت انتقال فایل های حجیم در telegram بسیار بالا است و این یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد نرم افزار تلگرام است که به شما این امکان را می‌دهد تا تبلیغات خود را از طریق ارسال فیلم، عکس و یا حتی پادکست نیز در این نرم افزار انجام دهید.

آموزش راه درست تبلیغات برای فروش با استفاده از نرم افزار واتساپ و اینستاگرام  

instagram یکی از محبوبترین و جذاب ترین نرم افزار های شبکه های اجتماعی است که با قابلیت منحصر به فرد خود که گذاشتن لایو های یک ساعته است این امکان را به صاحبان کسب و کار های مختلف می‌دهد تا کسب و کار خود را به صورت زنده به مشتریان معرفی کنند و به سوالات و نظرات آنها پاسخ دهند. این روش تبلیغاتی همیشه عملکردی بهتری نسبت به سایر روش های تبلیغاتی داشته است.

اینستاگرام

اینستاگرام حتی به شما اجازه می‌دهد تا لایو خود را ضبط کنید و در پیج خود قرار دهید تا کاربرانی که لایو را از دست داده‌اند بعدا بتوانند آن را مشاهده کنند. شما همچنین می‌توانید از طریق موشن گرافیک و ساخت تیزر های تبلیغاتی، کسب و کار خود را به کاربران این اپلیکیشن معرفی کنید.

 

 

واتساپ

whatsapp یکی از امن ترین اپلیکیشن های موجود در شبکه های اجتماعی است که با برقراری تماس تصویری به صاحبان کسب وکار ها مختلف این امکان را می‌دهد که با مشتریان خارج از کشور خود با کمترین هزینه صحبت کنند و به سوالات آنها پاسخگو باشند. افرادی که کسب و کار آنها صادرات و واردات است می‌توانند از اپلیکیشن واتساپ کمک زیادی برای تبلیغات خود بگیرند.

سخن آخر

در اغلب  اپلیکیشن های شبکه های مجازی امکان صحبت کردن خصوصی نیز وجود دارد و شما می‌توانید اطلاعات کسب و کار خود را به صورت خصوصی نیز با مشتریان در میان بگذارید. امیدوارم که این مقاله توانسته باشد شما را با راه های مختلف تبلیغات برای فروش زیادتر محصولاتتان آشنا کند. توصیه می‌شود که هیچ وقت به تنهای در دریای تبلیغات شنا نکنید و همیشه از شرکت های تبلیغاتی کمک بگیرید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.