مقالات آموزشی

چگونگی کار با گوگل ادوردز و بررسی مزایای استفاده از گوگل ادوردز

مفید بود؟

مزایای استفاده از گوگل ادوردز چیست. بسیاری از ما بسیار کلمه گوگل ادوردز را شنیده‌ایم اما شاید اطلاعات کامل و کافی در رابطه با آن نداشته باشیم. گوگل ادوردز چیست. چه کارایی‌های برای سایت ما دارد. مزیت گوگل ادوردز نسبت به بقیه روش‌های تبلیغات چه می‌باشد. نحوه کار کردن با گوگل ادوردز چگونه است و آیا ما از ایران نیز با توجه به تحریم‌های می‌توانیم از آن استفاده کنیم. برای پاسخ به تمامی این سوال‌ها تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

گوگل ادوردز چیست؟

گوگل ادوردز سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل است که از طریق ابزارها و سایت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، معروف‌ترین مدل گوگل ادوردز که در بین ایرانیان نیز بسیار محبوب و کارآمد می‌باشد، تبلیغ در موتور جستجوی گوگل می‌باشد. البته روش‌های مختلفی برای تبلیغ با استفاده از گوگل ادوردز و شیوه‌های مختلفی هم در پرداخت و هم در شیوه‌های تبلیغات موجود می‌باشد. تمامی این موارد برای استفاده از گوگل ادوردز بستگی به سیاست‌ها و اهداف مجموعه و همچنین بودجه مالی شما دارد.

گوگل ادوردز چگونه کار می‌کند؟

حالا که با گوگل ادوردز آشنا شدید، حتما این سوال برای شما پیش می‌آید که چگونه می‌شود از گوگل ادوردز بهره برد و کارایی‌های این روش به چه نحوی می‌باشد. زمانی که شما از گوگل ادوردز در صفحات جستجو گوگل بهره می‌گیرید، به این صورت می‌باشد که با توجه به کلمه کلیدی که شما مشخص کرده‌اید و قصد دارید هر شخصی که این کلمه کلیدی را جستجو کرد، به سایت شما دسترسی پیدا کند. هر زمانی که آن کلمه کلیدی مورد نظر شما توسط هر شخصی در گوگل جستجو شود، گوگل در صفحه اول، سایت شما را به آن شخص معرفی خواهد کرد. حالا شاید این سوال برای شما پیش بیاید که این کار چه سودی برای شما دارد.

توجه داشته باشید که هر شخصی در اینترنت سایت دارد و به دنبال جذب مخاطب و مشتری برای خود می‌باشد، با هر ترفند و تکنیکی سعی می‌کند تا به صفحه اول گوگل راه پیدا کند، چون در رابطه با صفحات بعدی گوگل جمله جالبی وجود دارد که می‌گوید در صفحه دوم گوگل شما می‌توانید یک جسد پنهان کنید.
اما منظور از این جمله چیست. با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، تحقیق‌ها و آنالیزها مشخص کرده‌است که تقریبا تمامی افراد برای اینکه به اطلاعاتی که مایل هستند، دست پیدا کنند در جستجو خود تنها به نتایجی که در صفحه اول نمایش دیده شده، مراجعه می‌کنند و می‌توان گفت که بیش از 99 درصد از مردم هیچ وقت به صفحه دوم گوگل مراجعه نمی‌کنند.

به همین دلیل می‌باشد که هر سایت و شخصی به دنبال این نکته می‌باشد که به صفحه اول گوگل راه پیدا کند. بسیاری از سایت‌ها با استفاده از تولید محتوا قوی و همچنین سئو استاندارد در طول مدت زمانی نه چندان کوتاه تمام تلاش خود را می‌کنند که به صفحه اول گوگل برسند. اما شما با استفاده از گوگل ادوردز بدون اینکه هیچ کدام از این موارد را انجام دهید می‌توانید نه تنها به صفحه اول گوگل راه پیدا کنید، بلکه سایت شما در نتایج اول و دوم گوگل نمایش داده شود.

 

آیا صرف هزینه در گوگل به صرفه می‌باشد؟

زمانی که شما از تمام مزایایی که گوگل برای شما به همراه خواهد داشت، آگاه می‌شوید این نکته و سوال برای شما پیش می‌آید که آیا صرف هزینه و سرمایه گذاری در تبلیغات گوگل به صرفه و مناسب می‌باشد؟ این سوال این روزها که نیز قیمت ارزهای خارجی در نوسان می‌باشد نیز بسیار پرسیده می‌شود. به دلیل اینکه گوگل یک شرکت خارجی بوده و قطعا برای مراودات مالی شما می‌بایست با ارزهای بین المللی همچون دلار با آنها رابطه برقرار کنید.

اما به نظر ما با توجه به قیمت ارز نیز این کار به صرفه می‌باشد، به دلیل اینکه در ابتدا هزینه گوگل بر پایه هر کلیک می‌باشد. این به چه معنی است؟ این یعنی اینکه هر کسی سایت شما را در گوگل ببیند و با کلیک مستقیم وارد سایت شما شود، گوگل از شما هزینه دریافت می‌کند، در غیر اینصورت هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌کند.

گوگل بابت اینکه شما را به نمایش می‌گذارد هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌کند بلکه به ازای هر مخاطبی که وارد سایت شما می‌شود، از شما هزینه دریافت خواهد کرد. با توجه به این مسئله شما مطمئن خواهید بود که بابت هر هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، مخاطبی وارد سایت شما شده‌است. این مسئله بسیار نکته مهمی می‌باشد که شما بتوانید مخاطب را قانع کنید تا وارد سایت شما شود و شما با استفاده از ورود او هر امکانات یا خدماتی را که قصد دارید را به او ارائه بدهید.

نحوه پرداخت در گوگل ادوردز

سیستم‌های مختلفی برای پرداخت در گوگل ادوردز وجود دارد، همچنین روش‌های قیمت گذاری بابت هر کلمه کلیدی متفاوت می‌باشد و در بیشتر مواقع با استفاده از مزایده‌هایی که گذاشته می‌شود، قیمت کلمات کلیدی مشخص می‌شود. اما به طور کلی شما به دو روش می‌توانید با گوگل ادوردز کار کنید.

روش اول این می‌باشد که شما با صرف هزینه و گذاشتن چندین ساعت وقت، کلیه آموزش‌ها و پیچ و خم‌های در رابطه با گوگل ادوردز را فرا بگیرید، سپس شروع به فعالیت کنید و یا اینکه با استخدام یک متخصص یا سپردن این کار به سایت‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند، به راحتی از مزایای آن بهره ببرید.

به نظر ما بهترین گزینه برای شما گزینه دو می‌باشد. به این دلیل که حتما شما با توجه به فعالیت‌هایی که در رابطه با سایت و کسب و کار خود دارید، نمی‌توانید وقت کافی را برای آموزش دیدن بگذارید و بعد از آن سعی کنید، با آزمون و خطا به هدف خود برسید اما با استفاده از خدمات این سایت‌ها به سرعت به هدفی که قصد دارید، دست پیدا خواهید کرد.

 

5 مزیت کلیدی تبلیغات آنلاین با تبلیغات گوگل

1. افزایش نرخ تبدیل

افرادی که روی تبلیغات گوگل کلیک می‌کنند 50 درصد بیشتر احتمال دارد که خرید کنند. چرا؟ تا حدی به این دلیل است که کسب‌وکارها از تبلیغات گوگل برای پیشنهاد کلمات کلیدی با بالاترین قصد خرید استفاده می‌کنند. افرادی که آن کلمات کلیدی را جستجو می‌کنند آماده خرید هستند. آنها در حال تحقیق یا ارزیابی نیستند. آنها می‌دانند که چه می‌خواهند و برای رسیدن به آن آماده هستند. در مورد افرادی که آمادگی خرید ندارند چطور؟ با یک بازاریابی مجدد آنها را تشویق به خرید کنید. این‌ها به شما این امکان را می‌دهد که افرادی را که قبلاً از وب سایت شما بازدید کرده‌اند هدف قرار دهید و به آنها پیشنهاد متقاعد کننده‌تری بدهید.

بازاریابی مجدد، نرخ تبدیل گوگل ادز با عملکرد بالا را از قبل دریافت می‌کنند و به آن اضافه می‌کنند. هنگامی که ما یک بازاریابی مجدد برای یکی از مشتریان خود راه اندازی کردیم، 1600 مشتری جدید به ارمغان آورد.

 

2. ترافیک بیشتر

 

گوگل روزانه بیش از 5 میلیارد جستجو را پردازش می‌کند. این یعنی تعداد زیادی از مردم به دنبال چیزی هستند و بسیاری از آنها به دنبال چیزی برای خرید هستند.

وقتی با گوگل ادز به صورت آنلاین تبلیغ می‌کنید، می‌توانید از آن مخاطبان انبوه استفاده کنید. اما این همه ماجرا نیست: همچنین می‌توانید از مزایای دیگر مخاطبان Google، از جمله صندوق‌های ورودی Gmail، ویدیوهای YouTube، و بیش از ۲ میلیون وب‌سایت و برنامه‌ای که شبکه نمایش Google را تشکیل می‌دهند، لذت ببرید. این‌ها با هم بیش از 90 درصد از کل کاربران اینترنت در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند.

3. هدف گذاری دقیق

تنها یک چیز بهتر از دسترسی به مخاطبان بیشتر وجود دارد: دسترسی به مخاطب مناسب. این یکی دیگر از مزایای تبلیغات با Google Ads است. شما می‌توانید کلمات کلیدی با عملکرد برتر را برای نام تجاری خود هدف قرار دهید، یعنی کلمات کلیدی با بالاترین قصد خرید. شما همچنین می‌توانید هدف گذاری تبلیغات خود را بر اساس نوع افرادی که بیشترین احتمال را برای خرید دارند، اصلاح کنید. می‌توانید تبلیغات Google خود را بر اساس سن، جنسیت، مکان و علایق هدف‌گیری کنید.

4. نتایج سریع‌تر

تبلیغات با Google Ads سریع‌ترین مسیر را برای وب سایت شما برای جهش به بالای نتایج جستجو ارائه می‌دهد. پس مانند سئو نیست، جایی که شما باید صبورانه منتظر بمانید تا محتوا را توسعه دهید، پیوندهایی به آن بسازید، و آن را تبلیغ کنید، همانطور که به آرامی در صفحه نتایج جستجو بالا می‌روید. با گوگل ادز، می‌توانید یک صفحه فرود را مد نظر قرار دهید، برای کلمات کلیدی با بالاترین تبدیل پیشنهاد قیمت دهید و به سرعت ترافیک دریافت کنید.

5. بازگشت سرمایه بهتر

شاید بهترین مزیت گوگل ادز ROI آن باشد. برخلاف سایر استراتژی‌های بازاریابی – از خرید رسانه‌ای گرفته تا بازاریابی محتواشما باید پول زیادی خرج کنید و امیدوار باشید که واقعاً کارساز باشد. از سوی دیگر، تبلیغات گوگل از مدل پرداخت به ازای کلیک (PPC) استفاده می‌کند. این بدان معناست که شما فقط زمانی پرداخت می‌کنید که شخصی روی تبلیغات شما کلیک کند.

اینگونه تصور کنید با بسیاری از اشکال بازاریابی، شما صرفاً برای قرار گرفتن در معرض احتمالی و آگاهی از نام تجاری هزینه می‌کنید. با تبلیغات گوگل، شما فقط برای نتایج، پول پرداخت می‌کنید. تجزیه و تحلیل قدرتمند Google به شما کمک می‌کند تا از کمپین‌های تبلیغاتی خود بیشتر استفاده کنید، و به شما بینش روشنی در مورد اینکه چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی نیست، می‌دهد.

برخی دلایل استفاده از گوگل ادوردز

مقیاس پذیر است

یکی از چالش‌برانگیزترین چالش‌ها برای هر بازاریاب، یافتن منابع سرنخ با مقیاس است به این معنی که برای بدست آوردن پنج برابر سرنخ نیازی به پنج برابر تلاش نیست. گوگل ادز بسیار مقیاس پذیر است، به همین دلیل است که برخی از کسب و کارها سالانه هزینه‌های بسیاری را صرف تبلیغات گوگل ادز می‌کنند. اگر یک کمپین تبلیغاتی گوگل ایجاد می‌کنید که با نرخ سودآوری تبدیل می‌شود، دلیلی وجود ندارد که خودسرانه هزینه‌های آن کمپین را محدود کنید. شما می‌توانید بودجه PPC خود را افزایش دهید و بر همین اساس سرنخ‌ها و سود شما افزایش می‌یابد. این امر باعث می‌شود تبلیغات گوگل برای کسب و کارهایی که به سرنخ‌های زیادی نیاز دارند اما زمانشان کم است بسیار موثر باشد.

قابل اندازه گیری است

در مقایسه با کانال‌های بازاریابی سنتی مانند تلویزیون و تبلیغات مجلات، بازاریابی آنلاین بسیار قابل اندازه گیری است و Google Ads PPC یکی از قابل اندازه گیری‌ترین کانال‌های آنلاین است. اندازه گیری دقیق در سئو دشوار است زیرا همیشه نمی‌توانید بدانید که چه اقداماتی منجر به افزایش یا کاهش رتبه شده‌است. اندازه گیری رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به همان اندازه دشوار باشد. در مقایسه، تبلیغات گوگل شفاف‌تر است، و تعداد زیادی معیار PPC را ارائه می‌کند که به شما امکان می‌دهد در سطح مشخص ببینید چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی خوب نیست. شما می‌توانید خیلی سریع تعیین کنید که آیا کمپین‌های شما ROI را جذب می‌کنند یا برمی‌گردانند.

تبلیغات گوگل سریع‌تر از سئو است

برای کسب‌وکارها و وب‌سایت‌های جدید، ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا نتایج سئو را مشاهده کنند. به احتمال زیاد مشکل این است که رقابت شدید است و زمان می‌برد تا یک وب سایت خود را اثبات کند و اعتبار و لینک‌ها را به دست آورد. Google Ads یک راه حل عالی برای کسب و کارهای جدید است زیرا برای دیدن نتایج لازم نیست مدت زیادی منتظر بمانید. در حین کار بر روی سئوی سایت خود، می‌توانید منابعی را در کمپین تبلیغاتی گوگل قرار دهید و بلافاصله شروع به دریافت و کلیک کنید.

از آنجا که بسیار سریع است، همچنین راه خوبی برای آزمایش اینکه آیا یک کلمه کلیدی یا مخاطب ارزش جستجو را از طریق جستجوی ارگانیک دارد. اگر در تبلیغات گوگل به خوبی تبدیل شود، می‌توانید استنباط کنید که ارزش تلاش برای رتبه بندی در سئو و ایجاد محتوای خود را دارد.

انعطاف پذیر است

هر کسی که به طور منظم از Google Ads استفاده می‌کند به شما خواهد گفت که این یک پلت فرم بازاریابی بسیار انعطاف پذیر است. برای همه نوع و اندازه سازمان‌ها مناسب است. با استفاده از این سیستم می‌توانید به معنای واقعی کلمه ترافیک اینترنت را روشن و خاموش کنید. همچنین با طیف گسترده‌ای از دیگر پلتفرم‌های بازاریابی و سیستم‌های نرم افزاری سازگار است. شما به راحتی می‌توانید کمپین‌ها را سفارشی کنید تا بر روی انواع خاصی از کاربران آنلاین تمرکز کنید. شما همچنین می‌توانید بودجه خود را برای مناطق خاصی از یک کمپین تعیین کنید. برای مثال، می‌توانید بودجه‌های روزانه و محدودیت‌هایی را برای مقداری که می‌خواهید روی کلیک‌ها برای کلمات کلیدی خاص خرج کنید، تعیین کنید.

بازده سرمایه گذاری بالایی دریافت می‌کنید

برخلاف سایر استراتژی‌های بازاریابی، Google Ads باعث می‌شود فقط برای تبلیغاتی که افراد روی آن کلیک می‌کنند، هزینه پرداخت کنید. هنگامی که کمپین‌های تبلیغاتی گوگل را بهینه کنید، می‌توانید بازده سرمایه گذاری بالایی داشته باشید، که ممکن است با سایر استراتژیهای بازاریابی امکان پذیر نباشد. با این حال، این زمان می‌برد و شما باید دریابید که کدام رویکرد برای شما و کسب و کار شما مناسب است. برای دریافت تصویر واضح‌تر از آنچه که بهترین نتایج را به شما می‌دهد، باید به طور مداوم کمپین‌های خود را آزمایش و پیگیری کنید. Google Ads برای این کار عالی است زیرا بسیار شفاف است و اطلاعات مورد نیاز شما به راحتی در دسترس است.

وقتی مناطقی از کمپین خود را پیدا کردید که بازده سرمایه گذاری خوبی را به همراه دارد، باید تلاش‌ها و بودجه خود را روی آن حوزه‌ها متمرکز کنید. اگر یک کمپین یا بخش‌هایی از کمپین برای شما هزینه دارد، آنها را کنار بگذارید. این پس انداز را در کمپینهای موفقی که در آینده آزمایش خواهید کرد، سرمایه گذاری کنید.

نتایج سریع و شفاف را می‌بینید

تجزیه و تحلیل پیشرفت کمپین‌های شما آسان است زیرا داشبورد تمام اطلاعات مربوط به هر کمپین را در اختیار شما قرار می‌دهد، مانند تبلیغات کلیک شده، کلمات کلیدی که بازدیدکنندگان وب سایت وارد کرده‌اند و هزینه کلیک‌ها. این ویژگی‌ها Google Ads را به یک سیستم بسیار شفاف و شهودی تبدیل می‌کند.

در مورد بازار خود اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد

مهم است که به ذهن مشتریان ایده آل خود وارد شوید. درک مخاطبان، برخورد با مشتریان و یافتن خواسته‌های آنها را بسیار آسان‌تر می‌کند. با این حال، انجام این کار بسیار دشوار است. روش‌های سنتی، مانند پرسشنامه و مصاحبه، نتایج محدودی تولید می‌کنند.

از طرف دیگر، Google Ads اطلاعاتی در مورد عادات و الزامات مشتری ارائه می‌دهد که صاحبان مشاغل نسل‌های قبلی فقط می‌توانستند در مورد آنها رویا داشته باشند. برخی از داده‌های ارزشمندی که Google Ads به شما امکان می‌دهد در مورد مشتریان خود بیاموزید عبارتند از کلمات کلیدی که آنها برای یافتن وب‌سایت شما استفاده می‌کنند، مکان آنها، دستگاه‌هایی که استفاده می‌کنند و زمان‌ها و روزهایی که جستجو می‌کنند.

شما می‌توانید از این اطلاعات برای بهبود محصولات و خدمات خود و همچنین برای اصلاح تلاش‌های بازاریابی خود استفاده کنید تا پول تبلیغاتی را برای افرادی که علاقه‌ای به آنچه شما ارائه نمی‌دهید هدر ندهید.

سخن آخر

گوگل ادز یکی از قدرتمندترین ابزارهای تبلیغاتی است که تاکنون ساخته شده‌است. هر روز با میلیون‌ها جستجوی کاربران اینترنتی سروکار دارد و سپس به صاحبان کسب و کار فرصتی منحصر به فرد می‌دهد تا بسیاری از این افراد را به مشتریان تجاری تبدیل کنند. بسیاری از کسب‌وکارها با هزینه تبلیغات در Google Ads خاموش می‌شوند، به خصوص اگر با نحوه عملکرد این پلتفرم آشنا نباشند. با این حال، اگر در مورد استراتژی تبلیغات آنلاین خود هوشمند باشید، پاداش‌های Google Ads می‌تواند بسیار زیاد باشد.

در صورتی‌که قصد داشته‌باشید در این زمینه تولید محتوا انجام دهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم سایت رایا مارکتینگ را انتخاب کنید تا سفارش خود را با حداکثر کیفیت تحویل بگیرید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.