چطور گزارش یک شکست را بنویسم؟
نگارش محتوا
و گزارش های شکست یک روش عالی برای کار کردن بر روی ویژگی های فرهنگی است تا بتوانیم صادقانه، سودمندانه و آزادانه درباره شکست صحبت کنیم. با انتشار یک گزارش، شما ثابت می کنید که زمانی را به یادگیری، نوآوری و ریسک کردن اختصاص داده اید. با پذیرش شکست در فرهنگ عامه افراد قدرتمندتر از قبل به حرفه خود ادامه می دهند و خلاقیت بیشتری در کار بدست می آورند.
گزارش یک شکست چه کمکی می کند؟
چطور می توان یک ساختار فرهنگی ایجاد کرد که ریسک پذیری، خلاقیت و سازگاری با نیازها برای نوآوری را تحسین کند؟ گزارش یک شکست بحثی باز درباره ی شکست ها ایجاد می کند که به خوبی تصدیقی برای پذیرش شکست ها است و به کارمندان و علاقمندان برای تلاش و خلق نوآوری انگیزه می دهد.
ما می دانیم این شکست ها اتفاق می افتد. این چیزی است که شناخته شده است، از آن یاد می گیریم و با تطبیق آموزه ها به موفقیت می رسیم. نوشتن گزارش شکست به شما ثابت می کند که شما تیزهوش، زیرک، آشکار و خودآگاه هستید. وقتی شما آزادانه و صادقانه درباره شکست هایتان صحبت می کنید؛ سازماندهی قدرت حقیقی و شجاعت را به شما نشان می دهد.
گزارش یک شکست نمی تواند جایگزین استراتژی یادگیری یا روند ارزیابی شود.
مراحل |
زمان تخمینی |
برای داستانتان بپرسید. مشاهداتتان را به اشتراک بگذارید. |
25 ساعت |
پشتیبانی از نویسندگان از خطرات دوری کنید+ یک داستان عالی بنویسید. |
15 ساعت |
انتشار ویرایش، ترجمه، طراحی، پرینت، پخش کنید. |
10 ساعت |
پیش از شروع کار
آیا ساختار شما آمادگی بحث آزادانه درباره ی شکست را دارد؟
مردم در این باره چه احساسی خواهند داشت؟
مردم چه واکنش هایی ممکن است از خود نشان دهند؟
شما به چه پشتیبانی نیاز دارید؟
چه مخالفت هایی ممکن است مانع کار شود؟
چه کسی نیاز به مشورت دارد؟
این کار چه منفعتی برای شما دارد؟
این کار چه ریسکی به همراه دارد؟
همکاران شما به چه کمکی برای پشتیبانی نیاز دارد؟
موفقیت در نوشتن گزارش تان چگونه است؟
تاثیر آن را چگونه ارزیابی می کنید؟
نوشتن در مورد شکست چه فوایدی برای شما دارد؟
ما به شما کمک می کنیم تا ایجاد برنامه شخصی برای ساختار گزارش شکست خود را آماده کنید >>>> info@failforward.org
گام اول: برای نوشتن داستان تان پرس و جو کنید.
اشتراک مشاهدات
نوشتن اولین گزارش یک شکست می تواند هیجان انگیز، ترسناک و یا هر دوی این ها باشد. هر راهی، کار بسیاری نیاز دارد. دلایل خود برای چرا و چگونگی کار که بر روی اعتبار و ویژگی های فرهنگی شما اثر می گذارد را مشخص کنید و افکارتان را با اعضای گروه تان به اشتراک بگذارید.
بررسی تمام سوالات
در مورد چالش های ارتباطاتی فکر کنید و مطمئن شوید که همه بخش های ساختار را مورد بررسی و پرسش قرار داده اید. برای اولین و آخرین نسخه خود زمان مشخصی را تعیین کنید و انتظار می رود که نویسندگان بازخورد دریافت خواهند کرد.
یک منبع رایگان ارتباطی برای گزارش شکست ها را می توانید از اینجا دانلود کنید که بهترین راه اشتراک گذاری گزارش ها برای تمرین نویسندگی است.
گام دوم: پشتیبانی از نویسندگان
خطاهای مشترک
علی رغم بهترین تصمیم ها، عناصری وجود دارد که باعث نقص در طرح داستان می شود. شکست واقعی نامفهوم است. نویسندگان به طور عمده موضوع را شرح می دهند یا شکایت می کنند، نه داستان زمانی که آن ها در کاری شکست خوردند. یک طرح داستان که به جای تمرکز روی یادگیری یا دستاورد ها و نتایج تنها متنی طولانی است که آن طرح داستان بیش از 500 کلمه می شود.
بهترین طرح داستان
بدون هیچ نقصی، هرکسی در داستان درگیر باشد آن را می خواند و به طور واضح شرح می دهد که چه اتفاقی افتاده است…. و چرا آن ها شکست خورده اند (تنها در چند جمله). بر روی اینکه چرا شکست اهمیت دارد تمرکز کنید، چه چیزی یاد گرفتید، چه چیزی تغییر خواهد کرد، الگوها و رویه مطرح چیست. این طرح داستانی تقریبا بین 350 تا 400 کلمه است.
“یک کشتی در بندرگاه ایمن است ولی کشتی برای این کار ساخته نشده است.” جان.ا شید
گام سوم: انتشار
نسخه ویرایش |
ترجمه |
طراحی |
یک نسخه ویرایش حرفهایی داستان شما را برای طراحی و انتشار آماده میکند. |
آیا داستان شما لازم است به زبان دیگری ترجمه شود؟ |
متن نهایی خود را همراه با چند عکس با کیفیت از نویسندگان و طرحهایتان ارسال کنید. |
پیشنهاد می کنیم مقاله بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا و استراتژی تولید محتوا را نیز بخوانید.
نکات مهم در مورد نحوه گزارش نوشتن متن شکست
از خوب به سمت عالی بروید
از نویسندگان بخواهید که قبل از انتشار هر داستانی با سرمایه گذاران مرتبط مشورت کنند.
گزارشی از یک موفقیت بنویسید تا به عنوان نمونه نشان دهید که چطور به کارگیری از آموزه هایتان شما را به موفقیت می رساند.
الگوهای کارگاهی یا سوالات متفکرانه را اضافه کنید تا از داستان های شکست به عنوان نمونه های مطالعاتی استفاده شود.
یک گزارش خارجی با موضوع پروژه های مرتبط منتشر کنید و یک گزارش داخلی که به دلیل ضعف عملیاتی یا مدیریتی با شکست مواجه شدند را منتشر کنید.
شکست های فعلی را همانند یک گفتگو نه به صورت داستانی یکنواخت بنویسد تا دیدگاه های متعدد یک رویداد را نمایش دهید.
از مجموعه گزارش ها برای تجزیه و تحلیل داستان ها در طول زمان استفاده کنید. به دنبال رویه ها و اقداماتی باشید که شما را به شکست می رساندند. به این ترتیب هوشمندی در شکست آن ها را به موفقیت می رساند.