عمدتا در طراحی بنر پوشاک از تمهای رنگی جدیدی که دارای جوی جوانپسند باشد استفاده میشود. این طراحی بنر پوشاک میتواند در سردرب لباس فروشیها، فروشگاههای پوشاک مردانه و زنانه و بوتیکها مورد استفاده قرار گیرد. در طراحی بنر پوشاک چنانچه کیفیت مورد توجه باشد، میتوان از آن با اعمال تغییراتی چندین بار بهره جست. هدف در طراحی بنر پوشاک باید جلب توجه اشخاص باشد. این کار در فضای دیجیتال بسیار دشوارتر از دنیای حضوری است. طراحی بنر پوشاک میتواند به صورت دیجیتالی و چاپی انجام شود. در ادامه با بررسی چندین بنر ارائه تبلیغات در حوزه پوشاک از طریق طراحی بنر پوشاک را بررسی میکنیم.
طرح بنر پوشاک زنانه چگونه باید باشد؟
طراحی بنر پوشاک زنانه امروز از سوی اغلب شرکتهای تولیدکننده لباس و مغازه های فروش لباس زنانه مورد تقاضاست. بنر زیر یکی از انواع طرح بنر پوشاک زنانه است. در این بنر همانطور که ملاحظه مینمایید از یک تصویر سیاه و سفید استفاده شده است. عمدتا استفاده از رنگ در طراحی بنر پوشاک زنانه به جذب مخاطب کمک میکند اما قطعا انتخاب رنگ سیاه و سفید نیز میتواند گزینهای برای جلب توجه حداقلی باشد. در طراحی بنر پوشاک زنانه اطلاعات زیادی در مورد جامعه هدف لحاظ نشده است. انتخاب پسزمینه ساده به دیده شدن هر چه بیشتر طراحی لباس در تصویر کمک کرده است. بازار هدف در این بنر به خوبی بررسی شده است .اعلام تخفیف و فروش از جمله راههای موثر در طراحی بنر پوشاک زنانه جهت کسب درآمد است که در این تبلیغ بنری به خوبی مورد توجه قرار گرفته است. متاسفانه در این تبلیغ بنری نام برند تجاری به خوبی درج نگردیده است و به وضوح قابل مشاهده نیست. این بنر برای اینستاگرام طراحی شده است و دارای فورمت لایه باز است و میتوان در بیشتر موارد آن به صورت دلخواه، سبک، چیدمان، قابلیت تغییر دادن رنگ، متن، پس زمینه، فونتها، تصاویر و غیره را تغییر داد و در زمانهای دیگر از آن استفاده نمود. در حقیقت طرحهای لایه باز تابلو بنر پوشاک برای بانوان همواره از طرحهای پرکاربرد و مورد توجه زنان دارای بوتیک و یا مغازه لباس فروشی است. معمولا زمانی که یک بنر برای اینستاگرام طراحی میشود تبلیغکنندگان گاهی اوقات “بازدیدها” از بنر یا تعداد بارگیری تصویر گرافیکی بنر را در طول یک دوره خاص محاسبه میکنند. در طراحی بنر پوشاک زنانه زیر متاسفانه متنها از رزولوشن کافی برخوردار نیستند و با بزرگ کردن یا زوم کردن روی سایز طرح بنر دچار افت کیفیت میشود. اگر در در طراحی بنر پوشاک زیر از رنگهای روشن استفاده میشد و در واقع طرح بنر رنگی بود بیشتر در مخاطبان اثر ایجاد میکرد و طرح در سطح زیباتری ارائه میگردید. ارائه فونتهای انگلیسی میتوانست با اندازههای متفاوت و نوع قلم متفاوت بود تا زیبایی بیشتری به طرح میبخشید و آن را از یکنواختی میرهانید. در طرح زیر که به صورت یک الگوی قابل تغییر ارائه شده چنانچه نام تجاری برند بولد میشد میتوانست در مخاطب ایجاد وفاداری کند. در این طرح بهتر بود جمله یا متنی جهت ایجاد علاقه در مخاطب به منظور اقدام به عمل خرید پوشاک زنانه درج میشد.(بیشتر بخوانید: هزینه طراحی بنر)
ایده هایی برای طرح بنر مغازه پوشاک زنانه
طراحی بنر پوشاک زنانه برای طرح بنر مغازه پوشاک زنانه عمدتا مورد استفاده است. در طراحی بنر پوشاک زنانه میتوان از قالبهای آماده نیز استفاده کرد.
در ادامه نمونه ای از طرح بنر مغازه پوشاک زنانه ارائه شده است. در طراحی بنر پوشاک زنانه زیر همانطور که مشاهده مینمایید از تصویری که با مخاطب مورد علاقه شما بسیار جنجالی ارتباط برقرار کند استفاده شده است. معمولا در طراحی بنر پوشاک زنانه برای برندهای بزرگ از افراد سلبریتی استفاده میشود تا در مخاطب ایجاد انگیزه و علاقه برای خرید برانگیخته میشود. برای جلب علاقهبینندگان در این نوع طراحی بنر پوشاک زنانه میتوان از تصاویر سفارشی استفاده کنید. اما در طراحی بنر پوشاک زنانه زیر تصویر نه تنها توجه بینندگان را به خود جلب کرده، بلکه پیام تبلیغات را نیز به آنها انتقال داده است. بهتر بود تصویر زیر فیلتر میشد تا با بارزتر شدن آن چشمنوازتر میشد. افراد تصاویر را سریعتر از کلمات پردازش میکنند. ارائه تصویر مناسب سبب جذابیت در طرح بنر زیر شده است. استفاده از متن در بک گراند نیز جلب توجه مخاطبان را برمیانگیزد. توجه به استفاده درست از هارمونی رنگها نیز افزون بر سادگی طرح زیر، جذابیت آن را افزایش داده است.
جذابیت های بنر لباس فروشی
در طراحی بنر پوشاک زیر از دو رنگ برجسته طلایی و مشکی استفاده شده است و بر جذابیت طرح افزوده است. رنگها نوعی ارتباط غیرکلامی هستند و بنابراین به بهبود خواندن، یادگیری و درک، کمک میکنند. همانطور که میدانید مغز رنگها را سریعتر از متن درک میکند. حدود 93٪ از مصرف کنندگان بر اساس ظاهر تصویری موجود در بنر تصمیم به خرید میگیرند. بنر پوشاک مردانه باید متناسب با شناخت موقعیت بینندگان طراحی گردد. طراحی بنر پوشاک مردانه باید متناسب با مکانهای خاص هدف طراحی گردد و متناسب با آن تصاویر بنر طراحی گردد. راه برقراری ارتباط با فروشندگان شماره تماس آنهاست که در ان درج گردیده و نام برند با فونت مناسب و بزرگ در وسط بنر آمده است تا افراد را ترغیب به خرید نماید. جهت مشاهده نمونه ها نیز آدرس اینستای این برند در انتهای برند درج گردیده است.
سادگی شرط اول در طراحی بنر پوشاک
در این بنر علیرغم بکار بردن یک بکگراند رنگی تلاش شده تصاویر انتخابی جهت درج در بنر با رنگ پسزمینه مرتبط باشد تا از شلوغی بنر جلوگیری به عمل آید. بسته به جنسیت، از پالت رنگ سرد و گرم باید در بنر استفاده شود. در این بنر با توجه به رنگ پس زمینه از رنگ های قرمز و آبی برای تصاویر استفاده شده است. نوشته روی بنر نشاندهنده نوع پوشاک و جنسیت استفاده کننده آن است. هیچ گونه راه ارتباطی برای مشتریان درج نگردیده و نام برند در بنر لباس فروشی متاسفانه نیامده است.
در طراحی بنر پوشاک زیر به نوع پوشاک برای فصل خاص اشاره شده است. هیچگونه راه ارتباطی برای مشتریان درج نشده و امکان مشاهده نمونه کارهای این برند در بنر قید نگردیده است. بهتر بود میزان تخفیفی که این تولید کننده برای خرید به مشتریان تخصیص میدهد، در بنر میآمد. مرحله فراخوان اقدام به عمل در بنر زیر نیامده است. بهتر بود از بکگراند تیرهتری در بنر استفاده میشد.
در طراحی بنر پوشاک زیر نام برند تجاری درج گردیده است و از فونت با اندازه قلم مناسب که برای بینندگان به وضوح قابل مشاهده باشد استفاده شده است. راه های ارتباطی مشتریان با خریداران در بیلبورد درج شده و نام صاحب برند نیز جهت اعتمادسازی آورده شده است. میزان تخفیفات در صورت وجود و یا راه ارتباطی برای مشاهده نمونه کارهای بیشتر از این برند بهتر بود در بنر درج می گردید. وجود شعار نیز بر روی بنر می تواند به زیباسازی ذهن مخاطب کمک کند. بیشتر از رنگ های سرد در طراحی بنر استفاده شده است. درج متن وسط بیشتر به انتقال پیام به مخاطب منجر میشود و بهتر بود با رنگی متفاوت در بنر درج میشد. از اندازه فونتهای مختلفی برای درج متن استفاده شده و این به نوعی به جلب توجه بیشتر در مخاطب کمک خواهد کرد. در این بنر به 5 سوال چه کسی، چه چیزی، کی، کجا و چرا تا حدودی دقیق پاسخ داده شده است.
در طراحی بنر پوشاک زیر نام برند با فونت و اندازه متعادل به چاپ رسیده است. روانشناسی موجود در پس رنگها در طراحی بنرهای تبلیغاتی بسیار حائز اهمیت است. در طراحی بنر پوشاک زیر از سه رنگ اصلی استفاده شده است. استفاده از رنگهای متضاد سفید و خاکستری برخی از قسمتهای تصویر را برجسته سازی نموده است. راههای برقراری تماس و نام مدیریت نیز به عنوان اطلاعات ضروری درج شده است. اما بهتر بود آرم این شرکت تولیدکننده لباس، ارائه یک شعار و راههای مشاهده برخی نمونه کار از این لباس فروشی در بنر می آمد. بکارگیری سه فونت مختلف نیز بر زیبایی این طرح افزوده است.
در طراحی بنر پوشاک زیر از دو رنگ زرد و صورتی استفاده شده است. رنگ زرد نماد شادی و رفاقت است و در کمترین زمان ممکن نگاهها را به خود جلب میکند و سبب ایجاد انرژی در افراد میگردد. این در حالی است که رنگ صورتی و گلبهی نشانگر زنانگیاند و بهتر بود از این رنگ برای تبلیغ مردانه استفاده نمیشد. درج نام برند از جمله مزایای این بنر به شمار میرود.
دو رنگ سفید و آبی بهترین گزینه برای یک تبلیغ مردانه
زیرا رنگ سفید نشان دهنده اقتصادی بودن و جوان بودن به ویژه در مردان است. همچنین رنگ آبی و سورمهای حس مردانگی را نشان میدهد. در این تبلیغ بنری در قالب بیلبورد به درستی به ارائه تخفیف پرداخته شده است و اطلاعرسانی با فونتی متفاوت ارائه شده و همچنین راههای برقراری ارتباط مشتریان با فروشنده نیز درج گردیده است.
در تبلیغات بنری زیر از قلمهای مختلف استفاده شده و بینندگان نمیتوانند تمرکز کنند. فونتهای بنر باید ساده، مختصر و واضح باشند تا بینندگانی که میبینند قادر به تفسیر پیام باشند. عنوان تبلیغات پررنگ درج شده و این نقطه قوت طراحی در این بنر است. از استفاده از قلمهای خط شکسته که خواندن آن دشوار است خودداری شده است. عکسها، متن و پسزمینه را به درستی در جای خود آمدهاند، اما پیام تبلیغ فضای سفید کافی برای برجسته شدن و خواندن فونتها ندارد.(پیشنهاد میکنم مقاله طراحی بنر و چاپ آن را بخوانید)
بنر تبلیغاتی پوشاک زنانه
جهت طراحی بنر بوتیک زنانه زیر از رنگ زرد استفاده شده است. در طراحی بنر تبلیغاتی پوشاک زنانه با استفاده از رنگ زرد و بکارگیری رنگ آبی یا سیاه میتوان تعادل را حفظ نمود و هنگامی از این رنگ استفاده میشود که قصد داریم مشتریان به سرعت کالایی را انتخاب نمایند. نام برند در این برند با فونت متفاوت و اندازه قلم بزرگ درج شده و راه ارتباطی جهت فراخوان اقدام به عمل در آن با ارائه یک شماره تماس ارائه گردیده است.
استفاده از رنگ متن و پسزمینه یکسان سبب تمرکز و جلب توجه بیشتر در مخاطب گردیده است. فونت ارائه اطلاعات با نام برند متفاوت است و با بکار بردن دو فونت مختلف با رنگهای متفاوت طراح تلاش کرده تا نگاه مخاطب را از آنِ خود کند. درشتی و بزرگی سایز قلم بکار رفته در نگارش نام بوتیک سبب شده تا از فاصله بسیار دور نیز نام آن قابل مشاهده باشد. راه برقراری ارتباط نیز درج گردیده است. بنر دارای سادگی خاصی است که آن را زیبا ساخته است. رنگ غالب رنگ بنفش است که نشاندهنده ثروت زیاد و قدرت خرید بالا برای افراد متمول است.
استفاده از انواع رنگ قلم در فونت برای نگارش محتوا سبب عدم تمرکز و نازیبایی در طرح بنر زیر گردیده است. در طراحی بنرها بهتر است از دو تا سه نوع فونت و رنگ قلم بیشتر استفاده نشود. به طرز دقیقی آرم شرکت در انتهای سمت چپ بالای بنر آمده است و به اعتبار بنر کمک میکند. استفاده از تصویر دو خانم دارای پوششی که این برند تولیدکننده آن است به همراه درج مدیریت آن برانگیزنده مخاطب برای پیگیری بیشتر انواع نمونه کارهای این برند است. جهت برقراری ارتباط شماره تماس درج شده و مخاطب را برمیانگیزد تا با آن ارتباط برقرار نماید و برای خرید تماس بگیرد.
بنر لباس فروشی زنانه
امروزه جهت کسب درآمد بیشتر و گاها برای شناخته شدن بیشتر لباس فروشی زنانه به تهیه بنر لباس فروشی زنانه اقدام میکنند. در بنر لباس فروشی زنانه زیر متن درکنار تصویر قرار قرار گرفته است. قرار گرفتن تصویری جذاب و ساده در کنار نام برند با فونت درشت و خوشرنگ در طرح بنر زیر توجه را به خود جلب میکند. ارائه نام بوتیک به دو زبان فارسی و انگلیسی میتواند جزء خلاقیت هایی که طراح در طراحی بنر بکار رفته به شمار رود. جهت برقراری تماس آدرس و شماره تماس درج شده تا فرد بتواند با فروشنده ارتباط برقرار نماید. متاسفانه هیچ لوگو یا آرمی در بنر بکار نرفته است. ارائه متن زیاد کمی از سادگی طرح کاسته اما انتخاب رنگهای همخوان و متضاد به حفظ سادگی نیز تا حدودی کمک کرده است. تصویر بکار رفته از وضوح کافی برخوردار است و بکار بردن رنگ پسزمینه و تصویر متفاوت توجه را به خود جلب میکند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کاربرد رنگ در بنر، مقالات رایامارکتینگ را مطالعه نمایید.
همانطور که ملاحظه مینمایید در بنر لباس فروشی زنانه زیر سه رنگ سفید، خاکستری و مشکی استفاده شده است. همچنین استفاده از سه فونت متفاوت با سایز قلمهای متفاوت چشم برانگیز است. بکاربردن تصویری زیبا در وسط عکس بر جذابیت طرح بنر افزوده است. درج نام برند با فونت بزرگ سبب شده تا از فاصله دور نام بوتیک خوانا باشد. بکاربردن دو رنگ متضاد برای تصویر و پس زمینه از جمله اصولی است که در طراحی این بنر به زیبایی طرح کمک کرده اما متاسفانه هیچ گونه راه ارتباطی با فروشنده، آرم یا لوگوی شرکت تولید کننده در این بنر درج نشده است. با یک سلفی پرتره به خوبی طراح کوشیده تا این برند را به مخاطبان خود معرفی کند.