امروزه گرایش تیم های ورزشی به سمت جذب حمایت های مختلف از سوی برندهای تجاری است. در این بین، توسعه ی بازاریابی محتوا هم به مدد باشگاه های ورزشی آمده و هم به کمک تیم ها و باشگاه های مطرحی که قصد موفقیت در رده های مختلف را دارند.
برندهای تجاری در این زمینه می بایستی از حمایت های مالی ساده، به مشارکت های یکپارچه تبدیل شوند. چرا که این امر لازمه ی بهره مند شدن از طرفداران واقعی و وفادار محسوب می شود.
بازاریابی محتوا در این زمینه، روشی برای ایجاد ارزش واقعی است. در این میان برخی از اشخاص مهم و تیم های ورزشی مطرح وجود دارند که مشارکت خود را با بازاریابی محتوا فعال کرده اند و به منظور یافتن راهکاری برای موفقیت توانستند به خوبی از این روش ها استفاده کنند.
1) AON و باشگاه منچستریونایتد
برند تجاری AON بین سال های 2009 تا 2013 اسپانسر منچستریونایتد بود و موجب افزایش آگاهی در مورد این شرکت شد.
نیل کلمنت، افسر بازاریابی و ارتباطات جهانی AON می گوید: “افراد بسیار زیادی در این کره ی خاکی ما را به رسمیت می شناسند”. اما یک مشکل بزرگ وجود دارد که AON با آن مواجه است:”مردم آنها را می شناسند اما نمی دانند که در AON چکار می کنیم”.
برای مقابله با این مشکل، AON چندین نوع از بازاریابی را در معامله ی خود با باشگاه در یک زمینه ی مشارکتی مختلف دربر می گیرد.
تولید مقالات، ویدئوها و تبلیغات بومی و مهمتر از همه یک مرکز آنلاین وجود دارد که توضیح می دهد چگونه استعداد، سلامت، ریسک، بازنشستگی و خدمات داده ها و تحلیل آن متعلق به باشگاه منچستر یونایتد است. به عنوان نمونه، بخش مربوط به استعدادیابی، مصاحبه هایی با بازیکنان مطرحی چون رایان گیگز و دنی ولبک درباره اهمیت کار گروهی تهیه کرده است.
با این برنامه ها، AON یک راه حل برای مشکل خود پیدا کرده بود. این راه حل چیزی جز استراتژی بازاریابی محتوا نیست.
2) اینتل و باشگاه بارسلونا
در دسامبر 2013، اینتل به عنوان یک شرکت کامپیوتری چند ملیتی، تبدیل به اسپانسر باشگاه بارسلونا شد.
چه چیزی در مورد این مشارکت نوآورانه و خلاقانه است؟
هک شدن برند اینتل در داخل لباس های ورزشی بازیکنان تیم.
همانطور که ذکر شد، این محتوا است که شمارش می شود. اینتل محتوا را در قالب داستان های دیجیتالی ایجاد می کند که نه تنها اطلاعات، بلکه احساسات و اهمیت را نیز منتقل می کند. اینتل نقش هدایت کننده ی اصلی دستگاه های تکنولوژیکی و دیجیتالی باشگاه و تامین آنها را به گونه ای که موجب ایجاد انگیزش در بازیکنان و طرفداران شود را بر عهده داشته است.
بازاریابی محتوا یک استراتژی کلیدی برای مشارکت های ورزشی است. طرفداران همواره به دنبال دسترسی بیشتر به تیم و بازیکنان مورد علاقه خود هستند. برندهای همکار در حال حاضر با استفاده از بازاریابی محتوا در ورزش به بیان داستان خود می پردازند.